Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rocky Mountain horses

 
Profiel   

Weet niet of het hier hoort maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring in het Rocky Mountain horse ras.

Ik had graag nog wat meer info gekregen over dit ras. Op het internet ben ik helemaal verkocht.
Zou vooral nog meer info willen over hun extra gang.

Bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 14:12 



 

Ik heb een 5-jarige ruin, gekocht toen hij 1 was. Ben er af en toe opgegaan sinds hij 3 is, maar hij is afgelopen winter pas echt in training gegaan. Zijn extra gang is nog niet 100% bevestigd, we trainen er nog op, maar als hij correct loopt, zit hij zalig.
Ze hebben trouwens verschillende gangen in hun pakketje zitten. Mijne deed onlangs iets wat leek op draf, wat we gefilmd hebben en na bekijken van het filmpje door een kenner, bleek hij in een zuivere marcha batida te lopen.

Dit is mijn kanjer.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 14:48 



 
Profiel   

Hoihoi wat Leuk! Ik ben ook verliefd op het ras, maar in eerste instantie door de aanschaf prijs gekozen voor een Kentucky mountain saddle horse. Dit zijn paarden van hetzelfde type, maar mogen ook kruisingen zijn. Mijn merrie heeft een töltende draver als moeder en een Rocky mountain horse als vader.
Staar je trouwens niet blind op het ‘verkeersmak geboren’ en ‘Bomproef geboren’ want het blijven gewoon paarden. Die moet je opleiden en opvoeden net zoals bij ieder ander paard.
Maar.... goed opgevoed en opgeleid heb je er gouden paarden aan (of zoals de meeste Zilver ;) )
Er zijn trouwens best wat liefhebbers op de Facebook pagina ‘gangenpaarden Nederland’. Of gangenpaarden commercieel. Als je daar een berichtje plaatst zijn er zó een aantal fokkerijen en liefhebbers die je het ras willen laten zien.

Dit is mijn merrie

[ img ]

En haar veulen van 2019

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 15:35 



 
Profiel   

Ik heb een rmh gehad (in laten slapen afgelopen oktober). Fantastische, werkwillige paarden met een ijverig karakter. Zeker niet bomproof en allemaal natuurtolters, maar wel fijne dieren.

Mijne had helaas PSSM2, een spierziekte waardoor hij een uitdaging was om te voeren en te trainen. Maar ook gewoon een heerlijk, lief paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 16:27 



 
Profiel   

Wat wil je precies weten?

Voor die extra gang is het heel handig als je al wat rij-ervaring hebt met gangenpaarden, of hulp in je omgeving die er ervaring mee hebben, want de gangen goed rijden en daarmee ook goed houden is soms nog best lastig.

Ga vooral eens kijken en praten bij fokkers, zoals bij Leonie van gangenpaarden Reestdal.

Edit: misschien leuk om te luisteren: https://oralhistory.eku.edu/collections/show/116

Hier komen ook een aantal mensen aan het woord die al mountain horses hadden voor dat iemand bedacht dat ze misschien er misschien een stamboek van moesten maken, en worden ook de verschillen tussen bijv de RMH en de KMSH duidelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 16:55 



 
Profiel   

Ik heb dit zalige ras kunnen kopen en dient hier als wandelpaardje.
Zijn extra gang was zeker geen prioriteit en eigenlijk voor mij maar bijzaak.
Nu natuurlijk is het wel leuk als je kan pronken met je extra speciaal paardje.
Ik was helemaal niet opzoek naar een Rocky en kende het ook niet maar ik zag zijn foto en was verkocht.
Later nog wat opzoek werk gedaan en gaan test rijden en een week later was de kogel door de kerk en stond mn nieuwe vriend hier thuis.

Ik hoef echt geen zotte toeren met hem te doen maar vroeg me af of er bepaalde dingen zijn waarop ik kan letten om die gangen er uit te krijgen. ( extra verzameling, been meer naar voor of achter, ...)
Ik merk dat hij soms hele rare dingen kan doen onder het zadel dus misschien ergens het begin van maar allebei te onzeker om door te doen en die gang te ontdekken.
Ikzelf woon in België en echte kenners zitten hier niet echt helaas. ( toch niet in de buurt of van Rocky's) Die zitten allemaal in Nederland, Frankrijk en Duitsland blijkbaar.

Ik ben echt helemaal verliefd op dit ras en hij verbaasd me dagelijks nog.
Wel een koppige maar te braaf is ook maar saai natuurlijk ;)

Ik neem nu gewoon les bij een hele goede dressuur lesgeefster en gaan we binnenkort werken aan zijn houding enz want hij is niets meer gewoon. Staat al een jaar stil en daarvoor ook niet echt super gereden geweest, wat mijn hoop voor zijn gang wat wegneemt natuurlijk, dus nu even de goeie basisdressuur er terug inkrijgen en dan zien we wel.
Later zou het ook de bedoeling zijn dat hij wat westernlessen gaat nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 08:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je aankoop! Waar ergens in Belgie zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 08:23 



 
Profiel   

Wicky schreef
Ik heb een rmh gehad (in laten slapen afgelopen oktober). Fantastische, werkwillige paarden met een ijverig karakter. Zeker niet bomproof en allemaal natuurtolters, maar wel fijne dieren.

Mijne had helaas PSSM2, een spierziekte waardoor hij een uitdaging was om te voeren en te trainen. Maar ook gewoon een heerlijk, lief paard


oh zo spijtig....
Die van mij is echt wel bomproef haha letterlijk dan :p
Ook de reden waarom ik hem kocht.
Hij heeft wel een koppie haha zo even koppig doen maar dan plooit hij wel.
Zal nog wel wat veranderen nu hij hier beter staat. Wil mezelf de hemel niet in prijzen maar hij stond er wel wat magertjes bij waar hij vandaan komt. Is al een stukje bij gekomen en hopelijk binnekort wat spieren ook.
Dat kopje als ik sochtends op de weide verschijn is goud waard. De dag dat hij niet meer komt aandraven weet ik dat er iets fout is. We zijn nu 4 weken samen en elke keer als hij me ziet komt hij met de oortjes naar voor naar me toe gelopen.
Nog geen seconde spijt gehad
En ze zien er nog eens leuk uit ook :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 09:16 



 
Profiel   

Allegra schreef
Gefeliciteerd met je aankoop! Waar ergens in Belgie zit je?


Ik zit in west-vlaanderen op een dik half uurtje van de Franse grens

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 09:42 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar GP omdat dat onderdeel specifiek over gangenpaarde gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 17:53 



 
Profiel   

gefeliciteerd met je aankoop to! ik ben ook verliefd op de Rocky, en ben dus benieuwd naar jouw knapperd. heb je een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 06:55 



 
Profiel   

Na 26 jaar een eigen paard gehad te hebben en daarna 14 jaar niet meer gereden.
Vorig jaar weer begonnen met rijden en in mei een vrij ernstige val opgelopen. Nog steeds aan mijn herstel bezig

Vorige maand weer op een paard gezeten, een Rocky Mountain. Heerlijk gereden ❤️
Een jonge Rocky liep op mij af in het weiland, de vonk sloeg over. 15 dagen later heb ik hem mogen kopen.

Ik ben dus een dolgelukkige Rocky eigenaar
Hij is nog jong en mijn grootste motivatie om weer soepel en sterk te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 22:00 



 
Profiel   

Wat mooi! Ze zijn ook zo leuk hè?!
Veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:36 



 
Profiel   

Kaplaars schreef
Wat mooi! Ze zijn ook zo leuk hè?!
Veel plezier met hem!


Dank je wel. Ik was op dit ras al ruim drie jaar aan het inlezen etc. Dus vorige maand de stap genomen om ze eens in het echt te ontmoeten, of ik ze werkelijk zo leuk zou vinden? Meer dan enkel een ja!!! kan Camaro niet zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:34 



 
Profiel   

Na 26 jaar een eigen paard gehad te hebben en daarna 14 jaar niet meer gereden.
Vorig jaar weer begonnen met rijden en in mei een vrij ernstige val opgelopen. Nog steeds aan mijn herstel bezig

Vorige maand weer op een paard gezeten, een Rocky Mountain. Heerlijk gereden ❤️
Een jonge Rocky liep op mij af in het weiland, de vonk sloeg over. 15 dagen later heb ik hem mogen kopen.

Ik ben dus een dolgelukkige Rocky eigenaar
Hij is nog jong en mijn grootste motivatie om weer soepel en sterk te worden.[/quote]


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen