Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst gezocht voor mijn IJslander!

 
Profiel   

Hallo!

Voor mijn merrie Sif frá Smáhúsum (v. Starri frá Hvítanesi) ben ik nog druk op zoek naar een hengst voor dit jaar!
Door de bomen zie ik het bos niet meer, zo veel opties. Toch valt er ook al een hoop af omdat ik Sif wil laten dekken met KI (wegens een heftige blessure is voor Sif in de wei geen optie en aan de hand bij grote voorkeur ook niet). Sif is ook nog een kleindochter van Orri dus het liefst echt een andere lijn.

Wat ik in een hengst zoek is een makkelijk karakter. Meewerkend en braaf. Daarnaast beschikken over goede bouw en goede gangen. Het moet een 5 ganger zijn. Mijn favoriete kleur is vos of wildkleur bont maar dat is uiteraard geen eis voor de hengst.

Ik heb wel een lijstje gemaakt maar voor mijn gevoel zijn die hengsten het allemaal net niet. Heel benieuwd of hier nog andere ideeën uit komen!

Hieronder foto’s van Sif en van mijn schema.
[ img ]



[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 15:56 



 
Profiel   

Hengstenhouderij van Nunen heeft diverse prachtige en goede hengsten ter dekking staan middels KI.
Waaronder mijn ultieme droomhengst Kveikur frá stangarlæk 1. Echter hij is een vierganger.
Maar naast Kveikur hebben ze nog enkele prachtige hengsten ter dekking via KI waaronder Börkur frá Strandarhjáleigu een wildkleur zwarte hengst welke dus 50% kans op een wildkleur geeft.
Ze bieden ook Framherji frá Flagbjarnarholti ter dekking aan. Een prachtige hengst die mooie nakomelingen geeft met goede bouw en beweging. Ik heb zelf ook een nakomeling van hem.
https://www.hengstenhouderijvannunen.nl/hengsten

In Duitsland staat de prachtige Draupnir frá Stuðlum ter dekking bij Kronshof.
Ook hebben zij Óðinn vom Habichtswald staan, en een wildkleur zwarte zoon van hem Óríon vom Kronshof
Jeroen ter Haaf brengt volgens mij wel meerdere merries vanuit NL daar naartoe voor dekking, als een van hun hengsten je aanspreekt en je vindt het zelf te ver rijden zou je eens contact met hem op kunnen nemen voor vervoer.
https://kronshof.com/deckhengste/draupnir-fra-studlum

Ik heb overigens niet gecheckt in Worldfengur of deze hengsten matchen met je merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 16:48 



 
Profiel   

EHK -> GP

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:10 



 
Profiel   

Wat spreekt je aan in de hengsten die je nu op je lijstje hebt?

Qua brave hengsten denk ik meteen aan Hringur frá Fossi, maar ik heb werkelijk geen idee of hij via KI beschikbaar zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 21:01 



 
Profiel   

9jinte9 schreef
Hengstenhouderij van Nunen heeft diverse prachtige en goede hengsten ter dekking staan middels KI.
Waaronder mijn ultieme droomhengst Kveikur frá stangarlæk 1. Echter hij is een vierganger.
Maar naast Kveikur hebben ze nog enkele prachtige hengsten ter dekking via KI waaronder Börkur frá Strandarhjáleigu een wildkleur zwarte hengst welke dus 50% kans op een wildkleur geeft.
Ze bieden ook Framherji frá Flagbjarnarholti ter dekking aan. Een prachtige hengst die mooie nakomelingen geeft met goede bouw en beweging. Ik heb zelf ook een nakomeling van hem.
https://www.hengstenhouderijvannunen.nl/hengsten

In Duitsland staat de prachtige Draupnir frá Stuðlum ter dekking bij Kronshof.
Ook hebben zij Óðinn vom Habichtswald staan, en een wildkleur zwarte zoon van hem Óríon vom Kronshof
Jeroen ter Haaf brengt volgens mij wel meerdere merries vanuit NL daar naartoe voor dekking, als een van hun hengsten je aanspreekt en je vindt het zelf te ver rijden zou je eens contact met hem op kunnen nemen voor vervoer.
https://kronshof.com/deckhengste/draupnir-fra-studlum

Ik heb overigens niet gecheckt in Worldfengur of deze hengsten matchen met je merrie.




Van Nunen allemaal familie helaas op de 4 ganger na. Draupnir heb ik inderdaad ook eerder gezien, hele gave hengst maar ik ga niet zo ver rijden met mijn merrie en aan een ander meegeven doe ik ook niet.

De keuze is gemaakt, het wordt Kinnskær frá Selfossi! Hij gaat dit jaar voor het eerst KI doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:24 



 
Profiel   

Nicole288 schreef
EHK -> GP


Ik snap niet goed waarom mijn vraag verplaatst is? Want ik zocht een hengst, dus fokkerij lijkt mij heel goed passen. Het gaat niet over dat ze een gangenpaard is naar mijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:26 



 
Profiel   

Bnet schreef
Wat spreekt je aan in de hengsten die je nu op je lijstje hebt?

Qua brave hengsten denk ik meteen aan Hringur frá Fossi, maar ik heb werkelijk geen idee of hij via KI beschikbaar zou zijn.


Ik denk dat hij nu wel KI beschikbaar is?

Ik heb zelf gedekt met Hringur (heeft me een leuk vosje opgeleverd <3 ), is zoals Bnet zegt een vijfganger met een zeer goed karakter en mooie maat. En natuurlijk heel veel kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:32 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Bnet schreef
Wat spreekt je aan in de hengsten die je nu op je lijstje hebt?

Qua brave hengsten denk ik meteen aan Hringur frá Fossi, maar ik heb werkelijk geen idee of hij via KI beschikbaar zou zijn.


Ik denk dat hij nu wel KI beschikbaar is?

Ik heb zelf gedekt met Hringur (heeft me een leuk vosje opgeleverd <3 ), is zoals Bnet zegt een vijfganger met een zeer goed karakter en mooie maat. En natuurlijk heel veel kwaliteit.




Ik heb uiteindelijk gekozen voor Kinnskær frá Selfossi en in contact met de eigenaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:35 



 
Profiel   

Wat een mooie ijslanderhengst Kinnskær frá Selfossi!
Ben benieuwd naar het veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 17:26 



 
Profiel   

SylSif schreef
Nicole288 schreef
EHK -> GP


Ik snap niet goed waarom mijn vraag verplaatst is? Want ik zocht een hengst, dus fokkerij lijkt mij heel goed passen. Het gaat niet over dat ze een gangenpaard is naar mijn idee.


Dat staat uitgelegd in de charter :) [EHK] Regels en richtlijnen [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 15:03 



 
Profiel   

x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-22 13:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen