Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Voor en nadelen van een ijslander

 

Eigenlijk zou je iedereen een IJslander af moeten raden... ze zijn zo verschrikkelijk verslavend... het is om de haverklap... hebben hebben hebben... heb er zelfs één gekocht die ik nog nooooooit in het echt gezien heb... dat zegt wel iets he...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-10 16:30 



 
Profiel   

Oud topic maar wel leuk. Ben gek op mijn ijslander en zoek een tweede. Had discussie over zomereczeem. Import krijgen het vaak, vlgs de importmeneer zien ze dat vaak in de eerste 3 maanden alhier, zeker in deze tijd. Vlgs een antijeuk meneer kan het wel twee jaar duren voor het naar boven komt?

Ik heb ook een haflinger, die was 11 toen ze hier kwam (van 15 km verderop)- nergens last van, haar dochter die 15 km verderop stond wel eczeem. Na een paar jaar hier, steeds meer jeuk en nu in de zomer zelfs onder een deken echt niet leuk. Heb haar nu 9 jaar. Mijn ijslander schuurt wel een beetje maar meer voor de lekker vlgs mij, nu na 5 jaar hier toch het idee dat hij geen eczeem heeft.

Nu opzoek naar nieuwe ijslander, de een adviseert eentje die op het vaste land is geboren, de ander zegt dat je het vrij stel kunt zien met een import... Import is er wel veel meer keuze in de perfecte match. En eigenlijk liever zonder eczeem.

Kun je ergens aan het stamboeknummer ofzo zien of ze op het vaste land of in IJsland zijn geboren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 11:24 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad. De letters van het levensnummer geeft aan uit welk land ze komen. Als het nummer met IS begint komen ze van IJsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 11:26 



 
Profiel   

Ik zag laatst ook (volgens mij op de Instagram van horses of iceland) dat ze bezig zijn met een vaccin tegen zomereczeem bij paarden die geëxporteerd worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 11:51 



 
Profiel   

https://www.hetilperveld-webshop.nl/c-4 ... t-ijsland/ wel interessante adviezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 12:18 



 
Profiel   

Er is indd veel onderzoek gedaan naar eczeem bij importijslanders. Feit blijft dat het grootste gedeelte het vroeg of laat krijgt. Wil je perse importeren, doe het dan einde vd herfst of begin vd winter

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 16:59 



 
Profiel   

dems75 schreef
Er is indd veel onderzoek gedaan naar eczeem bij importijslanders. Feit blijft dat het grootste gedeelte het vroeg of laat krijgt. Wil je perse importeren, doe het dan einde vd herfst of begin vd winter


Is er ergens een onderliggend onderzoek dat dit feit onderbouwd. Als ik zo rond kijk zie ik dat er veel import ijsco's eczeemvrij worden aangeboden?? (ik heb zelf een haflinger die er ook pas op 12 jarige leeftijd last van kreeg en gewoon hier is geboren, soms is het gewoon pech?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 23:46 



 
Profiel   

ik ga er vanuit dat ze allemaal last krijgen, dan kan t alleen maar meevallen :+ ,

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 02:12 



 
Profiel   

zijn er hier in de groep mensen met een in IJsland geboren IJsco die (nog) geen eczeem heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 11:48 



 
Profiel   

sunny43 schreef
zijn er hier in de groep mensen met een in IJsland geboren IJsco die (nog) geen eczeem heeft?

Al onze 6 IJslanders zijn in IJsland geboren en exceemvrij.
Het helpt natuurlijk dat ze nog steeds in IJsland zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 12:14 



 
Profiel   

ik heb er 1 met weinig klachten, de rest heeft allemaal jeuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 12:29 



 
Profiel   

Kuggur schreef
sunny43 schreef
zijn er hier in de groep mensen met een in IJsland geboren IJsco die (nog) geen eczeem heeft?

Al onze 6 IJslanders zijn in IJsland geboren en exceemvrij.
Het helpt natuurlijk dat ze nog steeds in IJsland zijn...


Zelf geimporteert? Nog speciale maatregelen genomen? Of waren ze met zijn 6-en kan ik me ook voorstellen dat ze minder stress hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 09:27 



 
Profiel   

Ze staan nog op IJsland...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 09:33 



 
Profiel   

Ik kan echt niet meer zo genieten vaneen niet gangenPaard. Dus verwend ben ik nu, een paard met maar drie Gangen, tja dan mis ik iets en ik heb nog nooit een niet gangenPaard gereden die net zo fijn voelt Tijdens het rijden. Nu rijd niet elke IJslander even lekker natuurlijk. Ik moet wel meer moeite doen om echt contact te krijgen en dat heb ik nog niet voorbij zien komen volgensmij. Ik heb een kruising IJslander gehad waarmee ik een soort telepathische band had. Daarnaast heb ik twee IJslanders en met hen ben ik ook erg close maar wat ik met die kruising had... weet niet of t aan t ras ligt of aan mij maar dat is wel heel duidelijk voor mij. Mijn ene IJslander komt zelfs aangerend en kan niet wachten om met me mee te mogen super sensibel doet alles voor me en met de kruizing ging dat veel nuchterder, hihi. Maar ondanks dat ben ik heel erg zoekende naar de verdieping van onze band.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 10:20 



 
Profiel   

Ik heb 2 IJslanders, beide in Nederland geboren. De een heeft nergens last van en de ander heeft eczeem. Ze staan nu op een plek waar ze dicht aan zee staan, waar het veel waait en zeer beperkt op het gras staan, lees ik moet ze er zelf opzetten. Dit scheelt echt heel erg in het eczeem, hij staat nu zonder deken. Mijn paard met eczeem krijgt weinig krachtvoer, wel zijn vitamine brokjes maar muesli is gewoon een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 14:06 



 
Profiel   

Thokkadisje schreef
Ze staan nog op IJsland...!

;) ik kon het niet laten...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 14:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen