Leuke [ras] voor een laag budget gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:51


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:12

Mwah... hier in nl zijn de ijslanders nog vrij redelijk geprijsd... in omliggende landen kunnen de prijzen een stuk hoger liggen net zoals met andere rassen.
Wel of niet import daar zie ik niet van wat het er toe doet eigenlijk... heeft beide voor en nadelen.
Maar voor het gestelde budget een paard wat in de basissport mee kan komrn moet prima lukken met een beetje zoekwerk.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 20:16

Sonja_vR schreef:
Meah... hier in nl zijn de ijslanders nog vrij redelijk geprijsd... in omliggende landen kunnen de prijzen een stuk hoger liggen net zoals met andere rassen.
Wel of niet import daar zie ik niet van wat het er toe doet eigenlijk... heeft beide voor en nadelen.
Maar voor het gestelde budget een paard wat in de basissport mee kan komrn moet prima lukken met een beetje zoekwerk.



Nadeel van importeren uit IJsland zijn de kosten, komt minimaal nog 1500 euro bij, helaas, anders was dat zeker een goede optie geweest!

Martina67
Berichten: 476
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in Brabant tussen huis en wei

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:00

Ik volg even....
Interessant om e.e.a. te weten.

Inderdaad wel jammer dat töltende ijslanders zo duur zijn.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:04


Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:11

Het vorige baasje van Ástvaldur zou nog een andere jonge merrie/ruin laten beleren bij Fra Dilaska volgens mij. Is dat niks voor jou?

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:12

Martina67 schreef:
Ik volg even....
Interessant om e.e.a. te weten.

Inderdaad wel jammer dat töltende ijslanders zo duur zijn.



Eigenlijk kunnen alle IJslanders tolten, alleen de 1 wat moeilijker dan de ander :p

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:12

Barb schreef:
Het vorige baasje van Ástvaldur zou nog een andere jonge merrie/ruin laten beleren bij Fra Dilaska volgens mij. Is dat niks voor jou?


Ja haha die ben ik aan het inrijden maar die staat niet bij Dirk, maar dat is niets voor mij om als eigen paard te hebben :p

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:23

Denk eerlijk gezegd dat je beter nog even kan blijven bijrijder tenminste ik begrijp dat je dat nu doet. En even doorsparen zodat je een wat ruimer budget hebt.
Voor dit geld moet je mij inziens je Eissen pakket bijstellen. Dan krijg je toch vaak een wat ouder paard , eentje waar of lichamelijk of qua rijden wat mee is. Maar een paard die gezond is en een leuk proefje met een redelijke klassering mee kan lopen vindt je met dit budget niet. Dat is echt heel erg zoeken naar een speld in een hooiberg.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:24

annickx schreef:
Barb schreef:
Het vorige baasje van Ástvaldur zou nog een andere jonge merrie/ruin laten beleren bij Fra Dilaska volgens mij. Is dat niks voor jou?


Ja haha die ben ik aan het inrijden maar die staat niet bij Dirk, maar dat is niets voor mij om als eigen paard te hebben :p


Oh die rijdt je gewoon bij hun thuis? Jammer dat dat niks is voor je.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:40

Barb schreef:
Oh die rijdt je gewoon bij hun thuis? Jammer dat dat niks is voor je.


Hij staat bij Monique, daar rij ik hem in. Hij is ook te klein voor mij, en qua gangen trekt hij mij niet zo aan

annomon

Berichten: 12
Geregistreerd: 03-03-09

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:27

Nou annickx ... Even wat rechtzetten ... Je hèlpt met inrijden ;-) want voorlopig zit hij nog vast aan een touwtje en zit jij erop ;-)

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:34

Voor 3.500 ga je toch echt een beetje mazzel moeten hebben. Brave, jonge paarden met alle gangen netjes gescheiden erop doe ik in ieder geval niet weg voor die prijs.
De prijzen liggen hoog ja, maar het zijn dan ook gangenpaarden en niet het eerste het beste huis-tuin-en-keukenpaard :) Dus dat de prijzen hoger liggen dan voor een D-pony met drie gangen vind ik dan weer logisch, maar dat zal wel aan mij liggen...
En dan is Nederland nog behoorlijk goedkoop als je gaat vergelijken met bv Noord-Duitsland.

Je kan misschien wel een eczeempaard vinden, maar als je al beknibbelt op de aankoopprijs vrees ik dat je de medische romslomp die daarbij komt kijken misschien ook niet wil / kan bekostigen.

Ik zou zeggen: Zoek een beetje rond, misschien heb je mazzel. Of je eisen bijstellen. Of gewoon lekker doorsparen tot je echt je droompaard kan kopen... :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:36

annickx schreef:
Barb schreef:
Oh die rijdt je gewoon bij hun thuis? Jammer dat dat niks is voor je.


Hij staat bij Monique, daar rij ik hem in. Hij is ook te klein voor mij, en qua gangen trekt hij mij niet zo aan



Meteen even een tip als je bij iemand bijrijder bent en je help daar met paarden die er voor de verkoop staan. Het is niet netjes hier iets negatiefs over op internet te zetten. Op internet is niets privé en kan altijd slecht werken op de verkoop.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:43

annomon schreef:
Nou annickx ... Even wat rechtzetten ... Je hèlpt met inrijden ;-) want voorlopig zit hij nog vast aan een touwtje en zit jij erop ;-)



Jaaa, zo bedoelde ik het ook natuurlijk!! ;)

Tika

Berichten: 154
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Bos Duinen en Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:43

Strandholar VOF.is een zeer goede ijslandfokkerij. Op dit moment rijden ze de wereldkampioenschappen in Duitsland. Ze hebben paarden in alle leeftijden en hebben fokkerij in Camperduin. Op FB onder de naam Strandholar VOF. De eigenaar komt ook van IJsland zelf.

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:44

genja schreef:
Meteen even een tip als je bij iemand bijrijder bent en je help daar met paarden die er voor de verkoop staan. Het is niet netjes hier iets negatiefs over op internet te zetten. Op internet is niets privé en kan altijd slecht werken op de verkoop.


Ik zeg niet dat het een slecht paard is he, want dat is ie niet ;)

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:46

RavenIris schreef:
Voor 3.500 ga je toch echt een beetje mazzel moeten hebben. Brave, jonge paarden met alle gangen netjes gescheiden erop doe ik in ieder geval niet weg voor die prijs.
De prijzen liggen hoog ja, maar het zijn dan ook gangenpaarden en niet het eerste het beste huis-tuin-en-keukenpaard :) Dus dat de prijzen hoger liggen dan voor een D-pony met drie gangen vind ik dan weer logisch, maar dat zal wel aan mij liggen...
En dan is Nederland nog behoorlijk goedkoop als je gaat vergelijken met bv Noord-Duitsland.

Je kan misschien wel een eczeempaard vinden, maar als je al beknibbelt op de aankoopprijs vrees ik dat je de medische romslomp die daarbij komt kijken misschien ook niet wil / kan bekostigen.

Ik zou zeggen: Zoek een beetje rond, misschien heb je mazzel. Of je eisen bijstellen. Of gewoon lekker doorsparen tot je echt je droompaard kan kopen... :)


Dat we een budget hebben voor de aankoopprijs, betekent niet dat we geen geld hebben voor als hij wat krijgt ;)

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Leuke IJslander voor een laag budget gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:50

Kan best, maar ik ben het een beetje beu om van mensen -die vaak nog niet lang in de IJslanders zitten en dus het kaf van het koren niet kunnen scheiden- te horen dat IJslanders "te duur" zijn.
Tja kijk, een beetje een goed lopend dressuurpaard mag best 10.000 euro kosten. Maar een goed lopende IJslander met 5 goed gescheiden gangen die een wedstrijd moet kunnen lopen mag dan maar 3.000 kosten.
Nou ja... :D

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:53

RavenIris schreef:
Kan best, maar ik ben het een beetje beu om van mensen -die vaak nog niet lang in de IJslanders zitten en dus het kaf van het koren niet kunnen scheiden- te horen dat IJslanders "te duur" zijn.
Tja kijk, een beetje een goed lopend dressuurpaard mag best 10.000 euro kosten. Maar een goed lopende IJslander met 5 goed gescheiden gangen die een wedstrijd moet kunnen lopen mag dan maar 3.000 kosten.
Nou ja... :D


Ik heb niet gezegd dat ik het duur vind, ik bedoel een IJslander van 4500 euro vind ik ook niet duur, ik draai al wel een tijdje mee dus ik ben al het 1 en ander tegen gekomen. Maar ik ben niet degene die over het geld gaat, natuurlijk kan ik mijn steentje bijdragen, maar daardoor kan ik het budget ook niet bepalen...

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:08

RavenIris schreef:
Kan best, maar ik ben het een beetje beu om van mensen -die vaak nog niet lang in de IJslanders zitten en dus het kaf van het koren niet kunnen scheiden- te horen dat IJslanders "te duur" zijn.
Tja kijk, een beetje een goed lopend dressuurpaard mag best 10.000 euro kosten. Maar een goed lopende IJslander met 5 goed gescheiden gangen die een wedstrijd moet kunnen lopen mag dan maar 3.000 kosten.
Nou ja... :D


Hihihi, foute opmerkingen zeg!
Ik raad je aan eerst te lezen en dan nog een keer goed en dan een zinvolle post neer te zetten.
Hier heeft TS niets aan.
Heb jij als alles wetende IJsjeskenner geen goed adres voor TS?
Daar gaat het topic nl. over. ;)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:40

MarvanTom schreef:
RavenIris schreef:
Kan best, maar ik ben het een beetje beu om van mensen -die vaak nog niet lang in de IJslanders zitten en dus het kaf van het koren niet kunnen scheiden- te horen dat IJslanders "te duur" zijn.
Tja kijk, een beetje een goed lopend dressuurpaard mag best 10.000 euro kosten. Maar een goed lopende IJslander met 5 goed gescheiden gangen die een wedstrijd moet kunnen lopen mag dan maar 3.000 kosten.
Nou ja... :D


Hihihi, foute opmerkingen zeg!
Ik raad je aan eerst te lezen en dan nog een keer goed en dan een zinvolle post neer te zetten.
Hier heeft TS niets aan.
Heb jij als alles wetende IJsjeskenner geen goed adres voor TS?
Daar gaat het topic nl. over. ;)


Niet voor mij bedoeld maar er zijn meer als genoeg leuke goede adressen. Alleen even heel realistisch bekeken voor dit geld kan ze op die meeste adressen geen paard vinden wat aan alle eisen voldoet. En dat weet ts zelf misschien ook wel als ze al iets langer met de IJslanders bezig is. Hopen en goed zoeken kan natuurlijk altijd. Misschien deze week even geduld half ijslander Nederland zit in Denemarken

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 23:43

genja schreef:
Niet voor mij bedoeld maar er zijn meer als genoeg leuke goede adressen. Alleen even heel realistisch bekeken voor dit geld kan ze op die meeste adressen geen paard vinden wat aan alle eisen voldoet. En dat weet ts zelf misschien ook wel als ze al iets langer met de IJslanders bezig is. Hopen en goed zoeken kan natuurlijk altijd. Misschien deze week even geduld half ijslander Nederland zit in Denemarken



En ik heb ondertussen al een heel leuk paard op het oog binnen het budget en wat aan mijn eisen voldoet, onmogelijk is het dus zeker niet :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:16

Nou, delen dan ;-) want ik ben altijd stiknieuwsgierig!!!!

annickx
Berichten: 285
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 12:35

Ninx schreef:
Nou, delen dan ;-) want ik ben altijd stiknieuwsgierig!!!!


Haha nee, eerst nog even afwachten :p