Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 56 van de 57 [ 1422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

 

hagelslag schreef
De koetsier heeft absoluut gelijk dat je hem moet laten kijken.

Ik vind je toch best aanvallend tegenover de koetsier doen.
Dat de situatie niet fijn was oké, maar als je dit voor je eigen plezier wilt voorkomen zul je toch iets eraan moeten doen


Mijn paard keek naar het pad, dus hij keek wel. De koetsier wilde niet in stap voorbij komen en gebruikte het hij moet kijken als excuus daarvoor. Ik weet dat mijn paard, door zijn pijnprobleem van de afgelopen maanden angstiger is en moet druk op zijn neus vermijden. Druk op zijn neus is namelijk pijn, pijn is angst, angst is steigeren en weer druk op zijn neus. Dus neen, ik ga niet akkoord met je moet hem laten kijken zodat ik in galop of draf voorbij kan. Daarnaast is het altijd onbeleefd om in galop of draf langs een paard te gaan dat in stap is of stil staat. Jij mag denken wat je wil, ik vind dat ik redenen genoeg heb om boos te zijn op koetsiers die in hoge snelheid over een smal pad vliegen waar geen overzicht is en amper plek om opzij te gaan. Hadden we nog maar halverwege dat pad geweest, had ik niet eens de berm in gekunnen terwijl het pad helemaal vol zit als er een koets op zit, pad is daar maar 1,5 meter breed met bomen en struiken langs beide kanten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 18:01 



 

Sintara schreef
Hoezo 'moet' ze hem laten kijken, het is toch haar paard en haar keuze?
Mijn paard heb ik een keer ook niet laten kijken, als ze echt heel bang zijn ben je ze dan mooi kwijt. Zo te horen stonden ze er nogal dicht bovenop


Excact dat. Ik had het geluk dat ik net op een splitsing was en opzij kon. Op dat stuk is het ruiterpad smal en kan je op de meeste plekken niet opzij. Ik versnel zelf nooit op dat stuk bij gebrek aan overzicht en plek om veilig te kunnen kruisen aan een hoger tempo. Daarnaast dringt het bij bepaalde mensen blijkbaar niet door dat Quick aan het revalideren is. Heb hier nochtans al uitvoerig beschreven wat er mis is met hem en welk behandeltraject we aan het volgen zijn. Maar goed, blijkbaar denken mensen dat het onzin is dat ik druk op zijn neus moet vermijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 18:47 



 
Profiel   

De discussie of je een paard wel of niet moet laten kijken naar iets (engs) is helemaal niet relevant. Dat is per paard anders. Wat wel relevant is, zijn de basisregels van het elkaar passeren. Ik heb altijd geleerd dat je dat in stap doet. In draf of zelfs in galop zou ik onbeschoft vinden. Als paardeneigenaren die hun hobby buiten uitoefenen, het rijden en/of het mennen die basisregels niet zo nodig vinden er zich dus niet aan houden, wordt het een onnodig zooitje. Dat kan toch niemands bedoeling zijn.

Verder lees ik een brave Quick in de updates. Ja, hij vindt het spannend en ja, dat voel je. Maar het managen daarvan lijkt steeds beter te gaan. Stapje voor stapje vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 18:53 



 

Net dat, waar is het principe van in stap passeren naartoe? Heb hier een paar ruiters in de buurt die galop training doen op de heide, soms ook op het veldje voor de heide. Zij trainen ook gewoon voort als ik er met Quick aan kom. Hij wordt dan wel nerveus, zij gaan dan ook niet stappen, maar dat veld is minstens 20 meter breed. Hierdoor heb ik ruimte genoeg om langs te gaan en Quick onder controle te houden. Leuk is het niet om op een nerveuze Quick te zitten, maar op die plek is dat te managen. Quick heeft trouwens al wel eens in de verte een aangespannen combinatie in draf gezien en een paar jaar geleden zijn we een combinatie gekruist, had toen ook Quick aan de hand bij. Verschil was wel dat die menner in stap gegaan was zodra hij ons zag, zijn paard ook kalm was en alles toen heel relax verlopen is. Zondag was de sfeer al gespannen voor de koetsen bij ons waren. Ik had mijn verzorgster achter gelaten op het pad om de koetsiers te verwittigen dat we verderop waren en had me naar de kruising gehaast waar ik veilig met Quick opzij kon. Vervolgens wilden de mannen eerst niet in stap. Ik roep nooit als ik bij de paarden ben, tenzij er eentje serieus aan het ezelen is. Door de afstand tussen mijn verzorgster en mij, moesten we wel roepen om met mekaar te communiceren. Nog meer spanning voor Quick. Uiteindelijk zijn ze wel, dik tegen hun goesting, in stap gegaan. Paarden waren het daar niet mee eens en liepen te trippelen in plaats van te stappen en daar bovenop dan nog de communicatie langs mekaar tussen mezelf en 1 van de koetsiers. Tuurlijk is dat allemaal olie op het vuur gooien in een al gespannen situatie. En dan heb je nog het pad dat niet geschikt was om de boel te ontmijnen.


Om 1 of andere reden is het zoveel gemakkelijker voor Quick om zijn spanning kwijt te geraken onder het zadel. Als ik rij, is het voor mij ook makkelijker om hem vooruit te houden en te laten versnellen. Aan de hand is er zowieso meer rem. Ik heb ooit 2 ruggenwervels gebroken en mag niet joggen. Ik probeer dit wel te vervangen door Quick op een volte te zetten, maar als hij te gespannen is, wil Quick vooral weg van die plek en past rondes lopen voor hem niet in het ik wil weg plaatje. Het lijkt erop dat omhoog gaan dan voor hem de uitweg is. Hoe extreem hij op dat moment ook is, ik voel me nooit onveilig. Quick zal nooit in mijn richting steigeren of bokken. Als hij vrij dicht bij mij staat en zich klaar maakt voor een bok, is mijn stem of mijn hand op zijn lijf voldoende om zich te ontspannen. Het ligt ook niet in Quick zijn aard om mensen pijn te doen. Ik ben er 1 keer afgevallen toen hij zich tijdens het bokken om smeet, doet hij sindsdien niet meer. Hij blijft gewoon recht onder mij als hij bokt. De 2de keer was ik mijn evenwicht kwijt toen hij in galop plots opzij sprong en vervolgens op de rem ging. Als hij nu een heide kabouter ziet, maakt hij er gewoon een boog omheen. Bacardi was daar echt heel anders in, die wist verdomd goed dat ik door mijn rug minder kracht heb in mijn rechter been en uit balans raak bij plotse bewegingen. Bacardi vond het regelmatig jolig om in volle galop op de rem te gaan en een kwartslag naar rechts te maken. Zat zo gemiddeld 1 keer per maand op de grond. Ben al lang heel blij dat Quick, ook al is het een clown, op dat vlak toch attenter is.


En ja, hij is de laatste 2 keer echt super braaf geweest. Maar dit is naar mijn gevoel niet een gevolg van meer trainen. Ik heb hier al gezegd dat er een stijfheid is, die wel verbetert tijdens het rijden. We zijn nu al zoveel weken verder en ik vind het niet echt normaal dat het nog altijd niet soepel gaat. Wat ik trouwens ook gemeld heb aan de persoon die Quick nu behandelt. Vorige zaterdag was hij heel de rit redelijk stijf, maar vrijdag had hij nog lekker geknald onder het zadel, dus dacht ik dat hij gewoon een beetje meer conditie moet kweken. Woensdag zat ik dan weer niet goed in mijn vel, waardoor ik een remmende factor was. Quick voelde toen wel vlot aan, heb toen helemaal geen stijfheid gevoeld. Donderdag heb ik met Quick de vernieuwde ruiterroute gereden. Deze staat nog niet goed aangeduid, dus hebben we deze in stap gedaan. Het laatste stuk is echter de oude route, we moeten daar een kleine zandvlakte over en even omhoog om op een zandpad te komen waar we altijd op versnellen. Pad is het laatste stuk op die route waar we even lekker kunnen knallen. Op die zandvlakte zie je niet of het pad vrij is of niet. Quick moet daar van mij stappen tot we boven zijn en ik kan zien of het veilig is om te versnellen of niet. Keer op keer is Quick daar een stuiterbal en moet ik hem afremmen. Donderdag deed hij niet eens een poging om te versnellen. Ik ben er dus echt niet gerust in en geloof eigenlijk niet dat Quick gewoon ineens heel braaf is. Donderdag heb ik nog overlegd met HHH en een afspraak gemaakt met de osteopaat. Omdat ik over gegaan ben naar de all in soup van aveve en omdat ik de laatste dagen iedere keer muizen in de voeremmers (zelfs de lege) heb, wil ik toch ook een volledig bloedonderzoek bij Quick laten doen. Quick is gewoon zijn vrolijke en speelse zelve, zijn nieuwe spelletje is draadjes open doen, hij heeft door dat er geen stroom op de handvaten staan. En hij wil echt wel wat doen, we hebben net nog wat grondwerk in vrijheid gedaan, maar langs de andere kant zie ik hem ook wel meer liggen. Ik verwacht niet dat er iets ernstig mis is met hem, maar als ik hem dan toch holistisch laat aanpakken, kan ik even goed ook eens een volledig bloedonderzoek laten doen voor alle zekerheid.

De wonde is trouwens helemaal genezen.

[ img ]

Mijn excuses als ik wat warrig schrijf en er fouten in mijn tekst staan, maar heb de laatste dagen weer heel veel plezier van mijn migraine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 12:23 



 

Wel, mijn voorgevoel dat er iets niet goed zit, klopt weer maar eens. Heb net ontdekt dat bij Quick de koker gezwollen is aan de kant waar het sarcoid zat. Jammer genoeg kan de dierenarts pas donderdag komen, Quick eet gewoon goed en lijkt verder niet ziek en is dan ook geen spoedgeval, maar had toch liever sneller een dierenarts hier gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 12:32 



 

[ img ]
De dierenarts is er heel zeker van dat de zwelling niets te maken heeft met het sarcoid. Daarvoor is de wonde te mooi genezen en zit de zwelling te laag. Tja, leuk, zitten we dus weer met een nieuw probleem. -O-

Ben het ondertussen eigenlijk wel zat om met de paarden van het ene in het andere te kukkelen. Begin me af te vragen waar ik in hemelsnaam de mist in ga met hen. Maar goed, Quick heeft geen koorts, zat net aan 36,7 en hij eet goed. Hij is wel luier en slome, ook met het rijden, maar als de gas erop gaat is hij zijn normale zelve. Heb wel de indruk dat hij minder vlot is met de achterhand, maar bon, daar is dan ook overduidelijk iets niet in orde. De zwelling voelt in ieder geval niet hard of warm, maar wel pijnlijk. Hij wil absoluut niet dat je eraan komt. Dus heb ik toch nog maar eens gevraagd of ik niet sneller een dierenarts hier kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 19:03 



 

Willen jullie de komende week voor ons duimen aub? De dierenarts is gisteren toch nog kunnen komen. Quick liep mega stijf aan de longe en had pulsaties op zijn 4 benen nadien. Op de harde wilde hij eerst niet lopen, maar na een kreun perste hij er toch een drafje uit. Het 2de stukje op de harde vertrok hij probleemloos mee zodra ik begon te rennen en liet hij zelfs een loepzuivere tölt aan de hand zien. Hij staat dus zeker niet hoefbevangen. Samen met de dierenarts hebben we mijn ritjes op equilab bekeken, zij vindt ook dat ik Quick niet overvraag en hij zeker meer moet kunnen als wat we nu doen. Er is dus duidelijk iets niet in orde met Quick. Ik had de afgelopen dagen al contact met de fokker om na te vragen of er pssm paarden in Quick zijn stamboom zitten, dit zou niet het geval zijn. Maar Quick heeft wel een aantal symptomen die op pssm kunnen wijzen en we hebben alleen zekerheid als we hem laten testen. Volgende week heb ik duidelijkheid, dan weet ik of hij het pssm gen heeft of niet. Zit dus even in zak en as en zie al mijn dromen in duigen vallen.

Uiteraard wordt hij ook getest op tekorten, orgaan problemen en ziektes die door andere dieren verspreidt worden. Blijkbaar hebben vele paarden in mijn gemeente last van aandoeningen door insecten, er zijn hier vrij veel vijvers. De zwelling aan zijn koker is ook veroorzaakt door insecten die zelfs in zijn koker kruipen om hem lek te prikken.

Om zijn koker te kunnen onderzoeken, moest hij een roesje krijgen. Terwijl dit aan het inwerken was, zijn zijn voeten onderzocht om een oorzaak van de pulsaties te vinden. Daaruit kwam dat Quick redelijk dunne zolen heeft. Blootvoets buiten rijden zal dus nooit lukken. Gisteren heeft hij extra verdoving nodig gehad om hem voldoende weg te hebben om veilig zijn koker te kunnen reinigen, dierenarts gaf aan dat hij nog meer zou moeten krijgen om hem veilig te kunnen beslaan. Ijzers zijn dus voor goed afgeschreven. We gaan nog 1 poging ondernemen voor plakijzers, lukt dat niet moeten we ons heil zoeken in de hoefschoenen.

Later deze voormiddag komt de osteopaat en mijn herboriste komt zaterdag. Zij heeft me al laten weten dat ze verschillende pssm paarden behandeld en zou me kunnen adviseren moest hij inderdaad positief testen. Geeft wel hoop, maar het blijft ruk dat hij er tekenen van vertoont.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-21 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 09:25 



 
Profiel   

Poeh, wat een ellende zeg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 09:28 



 

Osteo is geweest. Quick had enkel een kleine blokkade rechts achter, logisch gevolg na het wegnemen van het sarcoid. Verder had hij nergens een blokkade en was hij gewoon enorm stijf op zijn spieren. Weer iets wat richting pssm wijst, maar daar mag ik van de osteo nog niet aan denken. Verkeerd lopen door zijn dunne zolen kan ook een oorzaak zijn. Dus Quick mag niet meer blootvoets buiten, als in ook liefst niet aan de hand. Mijn smid moet me nog een datum doorgeven voor het opnieuw kleven van de plakijzers. Daarnaast heb ik al info gevraagd aan iemand die hoefschoenen aan huis komt aanmeten en verschillende merken verdeeld. Mogelijks verander ik ook van smid, de smid van mijn osteo is een natuurlijk bekappen en zou veel ervaring hebben met paarden die dunne zolen hebben.

Toch ook even gevraagd wat de toekomst brengt moest Quick pssm 1 hebben. Ik zou waarschijnlijk wel nog rustige ritjes met hem kunnen maken. Hij zal wel regelmatig losgewerkt moeten worden en dus een osteo behandeling nodig hebben naast de supplementen. Word een week bang afwachten dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 18:05 



 

De bloeduitslag is nog niet volledig binnen. Lyme, vit E en pssm is nog achter. Tot hiertoe ziet alles er wel normaal uit en is er ook een eerste hoopvol teken dat hij geen pssm heeft. Quick had gelopen voor de bloedafname, de dierenarts zegt dat paarden met spierafbraak, zoals pssm, al verhoogde CK's hebben na een kleine inspanning. Bij Quick waren ze netjes laag.

De osteo vond een blokkade in zijn rechter SI gewricht, gevolg van het wegnemen vh sarcoid volgens haar. En verder een duidelijke overprikkeling van zijn sympathisch zenuwstelsel. Zij vermoed dat Quick fout loopt door zijn dunne zolen en zo zijn lichaam fout gebruikt. Dus niet meer blootvoets naar buiten en liefst ook niet blootvoets aan de hand.

Bij het holistisch consult kwam ook een overprikkeling van het sympathisch zenuwstelsel naar boven. Maar ook dat Quick niet kan ontspannen waardoor hij boos en gefrustreerd wordt tijdens het werken en daarop zijn lichaam fout gebruikt.

Zondag ben ik er even kort op gegaan op hun voormalige wei. Quick had bijna zijn verzorgster over de brug gesleurd, niet zijn normale gedrag. Hij was donderdag nog daar geweest om aan de hand te werken en had zich toen netjes gedragen. Toen ik hem over nam, bleef hij wel gespannen, maar hij liep gewoon naast me mee. Ik had na het opstappen een explosie verwacht met wat fel bokken, gelukkig bleef dat uit. Al was hij wel te opgewonden om netjes te lopen en klutste hij alles door mekaar. Normaal krijg ik dat er wel uit door hem goed aan het werk te zetten, maar nu mocht ik hem maar kort rijden, dus zijn we na een paar keer versnellen maar blijven stappen. Normaal ging ik hem vandaag longeren, maar hier is koning winter terug in het land, inclusief sneeuw en harde ondergrond en dat is uiteraard niet goed voor zijn voeten. Geen longe dus om verdere problemen te voorkomen.

Vrijdag krijgt ie een acupunctuur behandeling, hij zal ook nog een lymfedrainage krijgen en voor zijn voeten ben ik nog zoekende. Aan de ene kant wil ik mijn huidige smid niet afvallen, die man heeft me al fantastisch goed geholpen. Maar als ik naar hoefschoenen ga, heb ik liever een smid die ervaring heeft met schoenen en mij daarin kan bijstaan en dat heeft hij niet.


[ img ]
(yep, beugels mogen een gaatje langer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:40 



 

Net nog bericht gehad van mijn dierenarts. Quick zijn bloedbeeld is perfect normaal, hij heeft geen tekorten, niets mis met zijn organen en hij heeft geen Lyme of andere nare aandoeningen. Pssm gaat pas rond 21/4 bekend zijn. Er is dus nog geen verklaring voor de problemen die we hebben.

Nu de bodem er terug goed bij ligt, heb ik Quick vanmorgen aan de longe genomen. De verzorger van Bacardi heeft enkele filmpjes gemaakt, die doorgestuurd zijn naar iedereen die betrokken is in de zorg van Quick. Hij is duidelijk kreupel rechts achter, dus heb ik het heel kort gehouden. Vooral linksom heeft hij het moeilijk. Ik vind de filmpjes niet fijn om te zien, had ze liever niet online, maar langs de andere kant tonen ze wel aan dat er echt iets mis is met mijn mooie man en ik hier niets uit mijn duim zuig.
https://youtube.com/shorts/LA2KRkWODh8?feature=share

https://youtube.com/shorts/w5jdUErW-gg?feature=share

Ondertussen raak maak ik me wel druk in het stroef verlopen van de communicatie met iedereen, mijn osteo is de enige die echt kort op de bal speelt. Quick heeft volgens de persoon van HHH oedemen die dmv lymfedrainage gemobiliseerd moeten worden. Ik kreeg via haar de gegevens van iemand die dat doet. Maandag heb ik die persoon geappt, zij liet me dinsdag weten dat er deze week geen plek meer was voor ons en zou kijken of er volgende week nog plaats in de agenda was. Ik app terug dat er geen haast bij is en dat volgende week voor mij niet lukt, waarbij ik data door geef later op de maand. Ik heb tot hiertoe nog geen tegenbericht gekregen.

Zaterdag was er mij ook een verslag beloofd met alle bevindingen van het consult, zodat daar aandacht aan gegeven kon worden bij de acupunctuur behandeling. Na 2 berichtjes krijg ik vanmorgen een appje dat ik vanavond het verslag krijg, ben ik niets mee als Quick om 14 uur behandeld wordt, dus terug gestuurd dat we Quick wel zullen behandelen op basis van de filmpjes en de bevindingen van de dierenarts en osteo.

En dan de voeten van Quick. Advies is om niet meer blootvoets met hem buiten te gaan, ook niet aan de hand. Dus moeten de plakijzers er terug onder en als dat hopeloos blijkt te zijn, herstarten we de zoektocht naar schoenen. De vaste hoefsmid zou vorige zaterdag komen, maar melde zich ziek en wilde de afspraak naar maandag verzetten. Maar maandag ging het regenen en de lijm hecht zich niet op natte hoeven, wat het dus zinloos maakte om maandag af te spreken. Zodoende de vraag gesteld om een nieuwe datum te prikken, ik zou een berichtje krijgen op welke dagen er een plekje vrij is. Ik wacht ondertussen nog altijd op een antwoord. Omdat het toch wel een dingetje is om een goede bekapper te vinden, vraag ik aan de mensen die hier komen of zij iemand kennen. De bekapper van de osteo woont in mijn regio, meet hoefschoenen aan maar verdeelt ze niet en ik hoor heel veel positiefs over hem. De bekapper die mij aangeraden wordt in mijn regio door de mensen van de website die hoefschoenen verkopen, komt heel aangenaam over in haar appjes, maar niemand in mijn paardenkringetje kent haar, dus weet ik niet of ze echt goed werk levert. En dan is er nog de bekapper die mij door HHH wordt aangeraden. Hij is niet van mijn regio, maar komt wel over gans Vlaanderen en verdeelt hoefschoenen. Hij ging ook gebrieft worden over Quick, dus dacht ik ik app hem alvast. Ik heb hem maandag ook een appje gestuurd, met de vraag of hij, als ik over stap, mijn 3 paarden wil doen en ineens ook gevraagd wanneer hij in mijn regio zit en hoe lang op voorhand ik hem moet contacteren indien ik een afspraak wil maken. Ik wacht nog altijd op een antwoord, zucht. Ik begrijp echt wel dat mensen het druk kunnen hebben en verwacht niet dat men voor me springt, maar zoveel dagen later moet je toch ergens al wel een gaatje gehad hebben om kort te antwoorden denk ik dan.

Maar goed, ik ben heel benieuwd wat we zodadelijk gaan vinden. Er is met mijn vaste dierenarts in ieder geval al wel afgesproken dat we de achterhand van Quick, inclusief SI gewricht, in beeld gaan brengen als de dierenarts die Quick straks met acupunctuur gaat behandelen van mening is dat het nodig is. Ik heb gelukkig wel een dierenarts die de foto's aan huis kan nemen, dus moet ik niet wachten op een plekje in de kliniek om alles in beeld te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 13:16 



 
Profiel   

Zo, ik ben weer bijgelezen.

Wat een zorgenkind is het chocoladekontje. Op die filmpjes loopt hij inderdaad niet lekker. Ik hoop echt dat er binnenkort goed aan gewerkt wordt door middel van een holistisch traject. Aan jou ligt het niet, je zit zo te lezen actief achter iedereen aan die een positieve bijdrage kan leveren.

Ik ben benieuwd of het onderzoek van vanmiddag nog nieuwe inzichten heeft opgeleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 17:44 



 

Wat is er mis met Quick? Antwoord van de huidige alternatieve peuten: aarde valt hout aan. Euh, ja ??? Geen idee wat ze daarmee nu juist willen zeggen, maar hij zou een disbalans hebben in zijn lever en Gal energie, waardoor ook de milt energie verstoord wordt. Bon, nog altijd Chinees voor mij en ik volg nog steeds niet, maar goed, zij weten hoe ze Quick moeten behandelen op basis van die info.

En wat is nu mijn taak? Door die disbalance is Quick zwak in de achterhand, waardoor hij uit balans geraakt onder de ruiter. De peuten zijn het erover eens dat een fysiek probleem en niet een rijtechnisch probleem hiervan de oorzaak is. Maar ik moet zijn achterhand wel versterken door terug naar de basis te gaan. Dus rechtrichten op de grond en aan de longe, heuvels op en af aan de hand en onder het zadel en het liefst lessen. Ja maar waar? Heb te veel bomen in hun paddock om daar te kunnen werken onder het zadel, kan wel op hun oude wei, maar niet als men daar aan het werken is. Uiteraard is er ook de paddock op het einde van de straat, maar daar is vrij veel afleiding. Zie ik wel als goede training eens we wat verder staan, maar ik vrees dat Quick het nu nog te moeilijk gaat vinden om te focussen op zijn werk onder spanning. Donderdag praat ik erover met mijn fascia therapeut, zij heeft een heel goede instructrice voor grondwerk.

Meest frustrerende is dat ik wel degelijk goed met Quick aan de slag was op de weide, maar dat Quick er duidelijk niet sterker op geworden is door longeren en buiten rijden met mekaar af te wisselen. We zijn hier dan ook druk aan het brainstormen en met mekaar aan het overleggen wie wat gaat doen met Quick. Ben hier ook al op zoek gegaan naar balkjes en heb er gevonden, dus we gaan zeker ook terug met de balkjes aan de slag. Ik had verwacht dat we voorlopig niet meer mochten rijden, maar omdat het een fysiek probleem is, moet ik er dus wel op. Vind het eigenlijk best wel dubbel om op een paard te stappen dat niet rad loopt, maar vertrouw op de peuten. Zou een beetje idioot zijn om eerst een boel mensen bij Quick te sleuren en vervolgens niet naar hen te luisteren.

Volgende zaterdag krijgt hij zijn lymfedrainage, heel benieuwd wat daar uit komt. Tot hiertoe wijst alles richting de benen, hij had gisteren opnieuw pulsaties, maar staat niet bevangen. Voorlopig is er ook geen sprake van röntgen onderzoeken, wel nog vervolgbehandelingen osteo en acupunctuur. Het enige waar we nog niet bovenop zitten, zijn de voeten. Heb nog steeds geen antwoord van mijn smid. We kunnen voorlopig thuis wel starten, maar als ik binnen een weekje nog geen nieuwe afspraak heb, stap ik toch over naar 1 van de bekappers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:08 



 
Profiel   

Maar waarom heb je er geen dierenarts bij gehaald? Hij loopt echt heel kreupel op het filmpje.

Met alle respect, ik snap dat je vertrouwen hebt in deze alternatieve therapeuten maar biologisch klopt er niks van wat ze zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:12 



 

Sintara schreef
Maar waarom heb je er geen dierenarts bij gehaald? Hij loopt echt heel kreupel op het filmpje.

Met alle respect, ik snap dat je vertrouwen hebt in deze alternatieve therapeuten maar biologisch klopt er niks van wat ze zeggen


Er is wel een dierenarts bij geweest. De persoon die gisteren de acupunctuur deed, is 1 van mijn vaste reguliere dierenartsen en was volledig gebrieft door haar collega die Quick afgelopen week gezien heeft. Er was duidelijk afgesproken dat zij Quick ging nakijken en zou beslissen of er foto's nodig waren of niet voor ze zou overgaan naar de acupunctuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:28 



 
Profiel   

En die was het eens wat betreft het advies, namelijk rijden en dan ook (kracht) training?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 11:41 



 

Sintara schreef
En die was het eens wat betreft het advies, namelijk rijden en dan ook (kracht) training?


Jep, zij is zelfs degene die het aanraadde. Ik ging ervan uit dat ze recht richten vanop de grond bedoelde en heuvel op en af aan de hand, maar ze heeft duidelijk gezegd dat ik hem ook moet rijden en ook onder het zadel in stap heuvel op en af moet. Zo lang hier geen smid geweest is en Quick niets heeft om zijn voeten te beschermen, zet ie geen voet op de heide en is er al helemaal geen sprake van heuvel op en af, zelfs niet aan de hand. Daarnaast zijn er genoeg dingen op de grond die ik eerst wil doen, voor ik er terug op ga. Mijn verzorgster gaat hem 2 à 3 keer per week op de grond mee pakken zodra ik hem stabiel genoeg vind om te rijden, tot dan werken we beide met hem op de grond. Balkjes stappen kan ook aan de hand en we kunnen best nog een boel andere versterkende oefeningen op de grond doen. Binnen 3 weken krijgt ie een hercontrole en we zullen wel zien hoe hij dan aan de longe loopt. Langs de andere kant loopt er hier nog een topic op bokt waar iedereen de TS afkraakte, omdat ze het paard reed op advies van haar begeleiding, terwijl de bokkers het paard stokkreupel vonden en dat blijkt nu ook de goede beslissing te zijn. Voor mij is het ontbreken van de pssm test en het feit dat Quick nu blootvoets staat de grote reden om er toch niet op te gaan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:20 



 
Profiel   

Okee. Ja ik weet niks van gangen paarden, gangen door elkaar kan vast ook kreupel eruit zien. Klinkt zo weer logischer..

Ik bedoelde het trouwens oprecht als geïnteresseerde vragen hoor, niet als kritiek :) je doet echt je best

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:26 



 

Sintara schreef
Okee. Ja ik weet niks van gangen paarden, gangen door elkaar kan vast ook kreupel eruit zien. Klinkt zo weer logischer..

Ik bedoelde het trouwens oprecht als geïnteresseerde vragen hoor, niet als kritiek :) je doet echt je best


Ik vat het ook niet op als kritiek hoor en snap de bezorgdheid best wel. Ik was gisteren zelf verrast dat ik erop mocht. Had gevraagd of ik hem mocht rijden zodra hij aan de longe opnieuw zuiver loopt, waarop ik dus het antwoord kreeg dat ik hem gewoon moet blijven rijden. Vind het zelf maar eng en snap dat jullie ook denken dat ik echt wel stapel gek moet zijn om dat nog maar te overwegen. Jullie mogen er wel verontwaardigd over zijn, vind dat best ook logisch. Mijn reflex is ook om hem vooral niet te rijden, heb ik gisteren ook gezegd, maar de dierenarts van gisteren is van mening dat het voor zijn herstel juist beter is dat ik er wel op ga. Zo dubbel allemaal hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 12:33 



 
Profiel   

Je hebt echt een gaaf paard ! Volg al heel de tijd mee .
Ik vind het ook meer op een alle gangen door elkaar heen soep lijken ipv duidelijk kreupel op 1 been.
Ben benieuwd hoe hij loopt als hij sterker word

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 15:36 



 

little_birdy schreef
Je hebt echt een gaaf paard ! Volg al heel de tijd mee .
Ik vind het ook meer op een alle gangen door elkaar heen soep lijken ipv duidelijk kreupel op 1 been.
Ben benieuwd hoe hij loopt als hij sterker word


Aan de longe heb ik echt wel heel vaak dat ik het niet zie dat Quick mixed, herken het veel beter onder het zadel. Hij kan best wel zuiver lopen aan de longe, als ie er zin in heeft. Maar zodra hij te veel vooruit wil, of liever met zijn hoofd in het gras duikt, kan je achter zuivere gangen fluiten.

Quick heeft ondertussen geleerd dat er geen stroom op de handvaten staat, kan bij iedere voerbeurd wel ergens een draadje toe doen. Zie het nog gebeuren dat ik 1 van de dagen de paarden in de tuin heb staan. :+

Paarden hebben trouwens een nieuwe mede paddock bewoner, poes Tango is stapelgek op zijn grote vrienden. Ben tot hiertoe altijd te laat om hem met Quick op de foto te zetten, maar poeslief legt zich regelmatig achter Quick en speelt dan even met zijn staart. Met Macho kon hij wel al eens betrapt worden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 19:45 



 

Tja, zal de plannen voor vandaag moeten wijzigen. Wilde met Quick in stap aan de longe werken, maar het heeft hier zo hard geregend dat de longeerplek op de paddock onder water staat. Ben al op hun voormalige wei gaan kijken, daar is het wel droog na een aantal meters blub. Kan ik dus naar uitwijken, maar dan bestaat de kans dat Quick gaat racen en bokken en meneer moet zich nog een paar dagen kalm houden. Wordt dus uitwijken naar de oprit, waar hij hopelijk niet te veel last gaat hebben van de bodem.

Oefeningen vinden gaat vlot, oefeningen vinden die uitgelegd worden zonder kaptoom en voor recreatiepaarden is dan weer een pak moeilijker. Linkjes zijn welkom, ga er geen apart topic voor openen. Je mag ze ook via pb sturen als je liever niet in het topic reageert. Voorlopig ben ik niet veel met oefeningen waarbij je een bijzet teugel gebruikt, op dit moment mag ik die (nog) niet doen. Moet hem wel aan de longe trainen met een bandage achter zijn kont (zal in mijn geval een windel worden, heb geen bandages) om hem eraan te laten denken dat ie achterbenen heeft.

En omdat kleine Tango zo schattig is met de paarden, nog 2 filmpjes met Bacardi en Quick.
https://youtube.com/shorts/HOaKOMh5I5U?feature=share
https://youtube.com/shorts/6uPutAZtmeE?feature=share

Het openen van de paddock heb ik niet op film, wil Quick daarin niet aanmoedigen.

Is er interesse om Quick te blijven volgen? Tot hiertoe bleef ik posten voor mezelf en de stille lezers, maar als er geen interesse meer is in ons, stop ik gewoon met updates plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 11:51 



 
Profiel   

Ik lees nog altijd stilletjes mee en blijf dus graag je vervolgtraject volgen. Ik vind Quick een mooi en bijzonder paard en hoop dan ook dat hij uiteindelijk van zijn lichamelijke ongemakken afkomt zldat jullie samen van de buitenritjes kunnen gaan genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 22:58 



 
Profiel   

Ik lees ook nog altijd mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 11:44 



 
Profiel   

Nou stille meelezer hier ... niet echt. Ik bemoei me er nog steeds zichtbaar tegenaan. :D

Leuke filmpjes van de kat met de paarden. Die staan wel echt bij de deur. Ik vroeg me al af of Quick een obstakelparcoursje aan zou gaan en inderdaad, dat doet ie.

Qua training zou je ook eens kunnen denken aan werken met de dubbele longe? Dan doe je de buitenste lijn achter de billen bij het longeren op de cirkel. Met de dubbele longe kun je ook fijn achter je paard lopen, in menpositie, en je paard goed trainen, bijvoorbeeld in nageeflijkheid en zijgangen.

Het scheiden van de gangen zou je dan rijdend kunnen trainen. Gaaf dat je nog mag rijden, dan kunnen jullie - letterlijk en figuurlijk - vooruit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 12:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 56 van de 57 [ 1422 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen