[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:03

Ondanks dat je meest recente update niet overloopt van positiviteit - het is ook helemaal niet leuk om vast te zitten in een routine die je eigenlijk niet wilt - moet ik er toch wel om lachen. Jij en je paard zijn beiden dwars en shaggy ... doet me denken aan het onderschrift van Daihyo hier op Bokt: "Paarden zijn de spiegel van onze ziel, hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb?".

Ik hoop wel dat je binnenkort alle spullen hebt waardoor jij en Quick lekkere ritten kunnen gaan maken. Da's toch wel een van de leukste aspecten van een paard hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:29

Maflinger_S schreef:
Ondanks dat je meest recente update niet overloopt van positiviteit - het is ook helemaal niet leuk om vast te zitten in een routine die je eigenlijk niet wilt - moet ik er toch wel om lachen. Jij en je paard zijn beiden dwars en shaggy ... doet me denken aan het onderschrift van Daihyo hier op Bokt: "Paarden zijn de spiegel van onze ziel, hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb?".

Ik hoop wel dat je binnenkort alle spullen hebt waardoor jij en Quick lekkere ritten kunnen gaan maken. Da's toch wel een van de leukste aspecten van een paard hebben.



Was niet de bedoeling om negatief te zijn, zit gewoon een beetje in baal modus, omdat we wel willen, maar niet kunnen. Heb vandaag een ander stukje gereden, helaas met meer keien, en om dan te merken dat Quick echt wel vooruit wil en netjes versnelt op vraag, maar onzuiver wordt door die stomme keien, dan vreten we beide ons kas op. We hebben beiden ook nood aan variatie. Zelfs als we richting huis gaan, wordt Quick mega vrolijk als ik nieuwe paadjes met hem insla. Ik begrijp de beperkingen echt niet. Waarom mag je te voet en met de fiets op alle paden en met een paard niet? Vind dat dus echt zo'n onzin.

Moest wel om Quick lachen toen we vertrokken. Had mijn krukje en zweep al klaar gezet achter de poort en Quick naast het krukje gezet terwijl ik de poort sloot. Toen ik me weer om draaide, was mijn zweep verdwenen. :o? Ik dacht eerst dat Quick hem op de grond had geduwd, tot ik beter keek. Meneer had mijn zweep gewoon tussen zijn tanden en wilde hem eerst niet terug geven. Na de rit wilde hij niet mee naar de paddock, hij vond de kinderen op het schooltje wel heel interessant.

Afbeelding
Zo interessant dat hij wel wilde gaan kijken. Eens we aan het speelplein stonden, vond hij de drukte toch maar niets. := Hebben we nog iets erbij om aan te werken.

Vanavond samen met vriendlief en verzorgster nog een fijne wandeling gemaakt. Normaal gaan we niet op stap als het donker is, waardoor Quick wel wat nerveus was, maar uiteindelijk heeft ie er toch wel van genoten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-21 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:37

Het is ook gewoon balen als je beperkt bent in je doen en laten. En dat zijn we momenteel allemaal min of meer dus iedereen wordt er niet gezelliger op. Het is nog vervelender als je wel een oplossing weet maar daarin tegengewerkt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:49

Maflinger_S schreef:
Het is ook gewoon balen als je beperkt bent in je doen en laten. En dat zijn we momenteel allemaal min of meer dus iedereen wordt er niet gezelliger op. Het is nog vervelender als je wel een oplossing weet maar daarin tegengewerkt wordt.



Dat ik uit een tijd kom waarin je gewoon alle vrijheid had, maakt het ook wel extra moeilijk. Vroeger mocht je gewoon overal rijden en niemand deed daar moeilijk over. Geen idee waarom men zo intolerant is beginnen reageren op ruiters. Maar je merkt gewoon dat er minder en minder draagkracht is voor buitenrij ruiters. Zelfs bij ongevallen waar paard en/of ruiter zwaar gewond raken of sterven, reageren mensen dat ze het zelf zoeken door met hun paard op stap te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:09

Vandaag heel hard getwijfeld of ik wel zou rijden. Het verlies van Spike in combinatie met een drukke werkweek zorgde ervoor dat ik me hondsberoerd voelde. Ben opgestaan met pijn op de borst en een ijl gevoel in mijn hoofd. Uiteindelijk toch maar de moed verzameld om Quick op te zadelen. Ik wilde immers eens een keer echt door rijden waar het kon nu het nog rustig is. In het weekend is het hier koppen lopen en moet je je inhouden.

Quick stond al in de stal te wachten en was klaar om op pad te gaan. Hij vond het maar niets dat ik zonder hem zweep en krukje achter de poort ging zetten en het hoofdstel kon niet snel genoeg aan. Ook vandaag ging hij aan de haal met mijn zweep.

Afbeelding

Afbeelding

Waar we op blote voeten konden versnellen, hebben we dat ook gedaan. En Quick had er ongelofelijk veel lol in. Wel 1 oeps momentje gehad, waarbij Quick enorm schrok van een geritsel in de struiken en even mega ging bokken. Gelukkig is het geen bokken om mij eraf te krijgen en staat ie gewoon even onder mij te hupsen, maar ik ben niet bepaald fan van het dooreen geschud worden.

Als we straks passende schoenen of ijzers hebben, kunnen we jammer genoeg maar een klein extra stukje erbij aanbreien. Ze hebben op sommige stukken de kanten uitgemaaid, waardoor het tempo daar wel omhoog kon op blote voeten, maar de ondergrond ligt daar nu heel ongelijk. Dit maakt het wel moeilijker om netjes in tölt te blijven, maar al bij al ben ik enorm blij met hetgene Quick vandaag heeft laten zien. Het stukje dat omcirkeld is, is het enige stuk waar we straks eventueel nog kunnen versnellen.

Afbeelding

Quick was wel wat bezweet, dus ik was mega benieuwd naar het zweetpatroon onder het zadel nu ik vooraan, in afwachting tot ik de nieuwe kussens heb, de oude shims gebruik. Tot mijn grote verbazing was hij echter kurkdroog onder zijn zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Geeft toch wel een beetje rust in het hoofd dat korte ritten wel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:14

Lang niet geupdate om verschillende redenen.
Bij Quick is het emmertje over gelopen na een incident met een mtb-er op een buitenwandeling aan de hand met mijn verzorgster. Voor kind en paard is het heel hard schrikken geweest. Zij wil niet meer alleen met het paard op stap en Quick wil zijn veilige paddock niet meer uit. Het verzet is zo groot, dat we even bang waren dat er medisch iets mis was. Dierenarts is gisteren geweest en Quick is kerngezond, ook de dierenarts vermoed dat hij gewoon te veel negatieve prikkels heeft gehad de laatste maanden.

Aan mij dus om het om te buigen, ware het niet dat ik terug out ben met een burn-out en absoluut niets mag doen wat me stress op levert, dus rijden staat on hold tot Ik er terug bovenop ben. Vandaag ben ik al wel opnieuw begonnen met stappen op de oprit, waarbij ik Quick in een veilige ruimte voor mij, uit zijn veilige paddock haal en we in alle vertrouwen met mekaar kunnen werken. Voordeel is wel dat er veel gewerkt is aan het voetjes geven. Hij tilt nu zijn 4 benen op commando op, moet maar gewoon naar de voet wijzen die van de grond moet en hij tilt hem op. 1 van de dagen wordt het wel tijd om de grens weer wat te verleggen en gaan we buiten wandelen.

Zondag wordt mijn zadel aangepast, heb helaas maar een deel van mijn shims. Mijn 2de bestelling heeft het postkantoor in de USA nooit verlaten, enfin, het postpakket is enkel gescand bij aanmelding van het pakket en is vervolgens nergens nog te bespeuren. Heb al een mail gestuurd naar spezialiced saddles, maar zal dus nooit op tijd mijn nieuwe kussens en axtra shims hebben. Nu maar hopen dat de oude kussens het houden tot de nieuwe er zijn en dat mijn schuine shims voldoende zijn om de boel aan te passen, maar ik baal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:11

Stress vandaag. Ze kwamen het zadel aanpassen, maar ik had de platte shims en nieuwe kussens nog niet. Na heel wat proberen en testen met verschillende shims, zijn er alleen maar vooraan aanpassingen gebeurd. Voorlopig nog de dikste stukken, Quick moet nog breder worden op zijn schouders. Was ff een opluchting dat ik de plaatse shims niet nodig had.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:14

Dus je kunt weer op weg? Super!
Veel veilige km's gewenst. Hopelijk begint het bij jullie op de heide nu een beetje rustiger te worden nu al het eea aan vaccins is uitgedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:37

Taucha schreef:
Dus je kunt weer op weg? Super!
Veel veilige km's gewenst. Hopelijk begint het bij jullie op de heide nu een beetje rustiger te worden nu al het eea aan vaccins is uitgedeeld.


Ik wil eerst nog een aantal keer aan de hand naar buiten. Deze voormiddag zijn we kort weg geweest en was hij 1 en al stress. Wilde hem even longeren om de frustratie eruit te lopen of bokken, maar de eerste minuten vloog ie gewoon van links naar rechts en was er van rondjes lopen geen sprake. Hij wil ook bij zijn mens komen schuilen en stormt met paniek in zijn ogen op je af. Hen hem echt een aantal keer uit mijn persoonlijke ruimte moeten zetten. Er was een Waalse mtb club, trainers, kinderen en ouders naar onze heide afgezakt en die stonden allemaal aan de paddock, terwijl de kinderen erlangs moesten fietsen. Ik was met Quick zo ver mogelijk van de groep weggegaan, maar hij kwam niet tot rust. Uiteindelijk zijn we er max een kwartier gebleven, had nog ff staan kletsen met iemand vanuit mijn straat en dan maar terug naar huis gegaan.

Toen ie op de oprit moest stappen om te kijken of het zadel echt wel goed lag, blokkeerde hij telkens we naar de poort gingen, iets wat de zadelpasser ook op viel. Ik ga dus echt wel de tijd nemen en proberen van het stapje per stapje te doen.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:35

Nu je een deel van je weides in hebt moeten leveren heb je wsl ook geen echte grote ruimte meer waar Quick eens ff goed kan uitrazen? Zou het dat kunnen zijn? Is het dan misschien een idee om eens te kijken of je hem zo nu en dan bij een naburige manege of iemand die een grote weide/omheinde ruimte heeft, om hem daar te kunnen loslaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:27

Taucha schreef:
Nu je een deel van je weides in hebt moeten leveren heb je wsl ook geen echte grote ruimte meer waar Quick eens ff goed kan uitrazen? Zou het dat kunnen zijn? Is het dan misschien een idee om eens te kijken of je hem zo nu en dan bij een naburige manege of iemand die een grote weide/omheinde ruimte heeft, om hem daar te kunnen loslaten?


Dit is absoluut geen gekke gedachte en heeft zeker ook door mijn hoofd gespeeld. :j Dus ben ik gaan terug kijken naar wanneer het bokken en makkelijk schrikken begonnen is en dan moet ik vast stellen dat het gestart is na de rustperiode in de zomer. Ik ging toen wel aan de hand met hem buiten en hij werd op de weide gereden, maar ik ben toen bijna 5 weken niet met hem op buitenrit geweest. Op dat moment had ik de weide dus nog wel.

Ik moet wel zeggen dat het vooral onder het zadel op viel en toen de osteo vast stelde dat mijn deuber niet goed lag, heb ik dat als reden gezien. Tot het laatste incident met mijn verzorgster had hij er gewoon nog altijd lol in om aan de hand op wandel te gaan en uitrazen aan de longe vond ie de max. Ik was er niet bij, maar mijn verzorgster was ocharme behoorlijk overstuur toen ze na die wandeling met Quick thuis kwam. En ze is echt wel een stoere meid hoor. Naar wat zij verteld is Quick toen zodanig geschrokken, dat hij eerst is beginnen bokken en daarna stond te steigeren, waarbij hij boos werd als zij hem probeerde te corrigeren. Het is echt alsof er toen een veertje gebroken is en sindsdien wil hij gewoon de oprit niet meer af. Enfin, je krijgt hem wel mee, maar hij is enorm kijkerig en loopt te snuiven en te blazen. Vandaar dat ik het gisteren ook maar kort gehouden heb.

Is gewoon iets waar we door moeten en komt wel weer goed. Ben er ook zeker van dat we hier weer sterker gaan uit komen. Maar dan moet ik eerst terug lekker in mijn vel zitten, want Quick voelt echt wel aan dat ik me even niet zo goed voel. Mijn andere jongens ook trouwens. Bacardi houdt niet van klef gedoe, dus die zorgt dat ik enkel een aai over zijn neus kan geven en zeker niet rond zijn nek kan gaan hangen. :Y) Quick die zoekt me dan net weer wel op en legt zijn hoofd op mijn schouder zodat ik even lekker kan knuffelen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:48

Niet rijden houdt niet in dat we niet naar spulletjes kijken. Heb nog een blanket nodig die bij mijn groene teugels past. Jammer genoeg heeft de persoon die mijn zadels heeft aangepast geen groene in het gamma. De andere westernshop hier in het dorp wel, maar ik wil nu de handelaar steunen die me voort geholpen heeft, dus heb ik hem een printscreen van de blanket geapt met de vraag of hij iets in die trant kan bestellen.


Afbeelding

Ondertussen is het pijnlijk duidelijk dat we te weinig tijd hebben gehad om het paddock winterproof te maken. Het grondwater staat hier zo hoog, dat onze vijver het water van de paddock niet meer verwerkt krijgt. En ook de beek achter het paddock krijgt geen extra water meer verwerkt. Dus staan de jongens op stal en tijdens de dag op de oprit zodat ze toch wat kunnen rondkuieren en in de kanten wat onkruid kunnen knabbelen. Al vindt Quick dat ie eigenlijk ook wel in huis moet kunnen. Zie hem vaak aan de achterdeur prullen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:09

Was vandaag toch wel onder de indruk van Quick. De verzorgen van Bacardi was hier en we gingen samen met de paarden naar buiten. Aan hem de keuze gelaten of we dit aan de hand of onder het zadel te doen. Bacardi is thuis braaf onder het zadel, dus wilde zijn verzorger rijden. Op weg naar de heide was Bacardi netjes, dus besloten we om eens te kijken hoe hij zich op de paden zou gedragen. Ging goed tot Bacardi wilde rollen, maar niet mocht, waarop paard en bijrijder bokkend voorbij Quick en mij kwamen. Tot mijn grote verbazing bleef Quick hier heel relax onder. Even voorgesteld om terug naar huis te gaan, maar de verzorger van Bacardi gaf aan dat hij toch nog verder wilde en hoopte dat de druk er wat af zou gaan met een drafje. Bacardi dacht er het zijne van en stoof in een bokkende galop voorbij. Quick wilde doodgraag mee, maar ik wilde Bacardi niet nog verder opjutten. Pas toen ik zag dat mijn opa terug stil stond, heb ik Quick terug laten bijbenen en toen maar beslist om de rit af te breken. Dus Quick terug op kop, wat hij heel netjes deed (Bacardi is tenslotte de baas). Het was duidelijk te voelen dat Quick mega opgewonden was door het gedrag van mijn ander paard, maar toch ontplofte hij totaal niet en hielp hij ons uiteindelijk mee om mijn oudje in te tomen door zich scheef voor hem te zetten en zelf op de rem te gaan. Nooit gedacht dat hij zo zou reageren, maar ben nu wel mega fier op mijn ukkie. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:42

En het mag weer niet mee zitten. Een uurtje geleden de dekens van de paarden gehaald en toen vond ik dit bij Quick.

Afbeelding

Afbeelding
Het zit op zijn buik regio koker en op buik en benen hing wat bloed. Zijn deken is nog heel en ik zie nergens anders bloed. Foto's zijn al naar de dierenarts geappt en heb haar ook gebeld. Zodra ze de foto's gezien heeft, neemt ze terug contact met me op om te bespreken wat er moet gebeuren.

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:47

Wat een raar wondje! Lijkt wel alsof zijn huid dubbel heeft gezeten en er toen een hap is genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:13

Sintara schreef:
Wat een raar wondje! Lijkt wel alsof zijn huid dubbel heeft gezeten en er toen een hap is genomen


Het is meer een bolletje vlees dat er hangt. Het hangt nog met een steeltje vast aan zijn huid. Ik mag eraan komen, maar het is pijnlijk en de eigenlijke wonde vind ik niet. Het is niet iets heel groot, maar misschien wel diep en gezien de plek ben ik bang voor nare infecties. Vandaar dat ik echt wel advies van mijn dierenarts wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:35

Net telefoon gehad van de dierenarts, ze denkt dat het een sarcoid is. %) Zelf kan ze niet komen vandaag, maar een collega komt straks. Als het een sarcoid is, wordt het begin volgende week, als het vanavond niet lukt, verwijdert en moet Quick 14 dagen boxrust krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:25

De dierenarts is net geweest en het is een sarcoid. Ik moet Quick morgen bij daglicht goed nakijken, mogelijk zitten er meer. Dinsdag wordt het weggenomen en vanaf dan is het 2 à 3 weken boxrust. Na 3 dagen mag ik wel met hem stappen, maar hij mag niet draven of gek doen.

Ga morgen ook de andere 2 nakijken. De dierenarts die hier vandaag was, zei dat ze meer en meer paarden met een sarcoid zien en Gent bezig is met een onderzoek hiernaar. Blijkbaar wordt het virus door vliegen verspreid, dus bestaat de kans dat de andere 2 ook besmet zijn. Daarnaast heeft het gezwel van Quick gebloed, waardoor hij de anderen dus ook kan besmet hebben. Ik leg morgen sowieso de borstels in de dettol. Heb gelukkig alles dubbel, dus komt er voorlopig een poetsbak voor Quick en 1 voor de andere 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:11

Op vraag van de dierenarts Quick gecheckt en nog 3 verdachte plekjes gevonden. Van 2 foto's kunnen nemen en doorgestuurd naar de dierenarts. Nu bang afwachten of die plekjes echt mogelijks sarcoiden zijn of niet.


Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:37

He, gatver, een sarcoïd. Daar zijn meerdere varianten van en sommigen daarvan zijn krengen. Er zijn op Bokt meerdere topics over sarcoïden bij paarden en de behandeling daarvan. Ik ben op grond daarvan niet zeker dat wegsnijden de beste optie is. Ik heb goede verhalen gezien over behandelingen met de zogenaamde Knottenbeltzalf. Hoe dan ook, een sarcoïd en de behandeling daarvan zijn niet fijn en dan ook nog boxrust daarna. Wordt even afzien denk ik maar aan de andere kant is het ook weer een mooi moment om de band met je paard te verstevigen.

Wel heel fijn dat hij zich tijdens de laatste wandelingen weer wat beter heeft gedragen.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:06

Oi, een sarcoid... grote oi, boxrust! Pfffff sterkte!

Spoiler:
Kun je hem niet even bedwelmen met een of ander kruidje? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:00

Maflinger_S schreef:
He, gatver, een sarcoïd. Daar zijn meerdere varianten van en sommigen daarvan zijn krengen. Er zijn op Bokt meerdere topics over sarcoïden bij paarden en de behandeling daarvan. Ik ben op grond daarvan niet zeker dat wegsnijden de beste optie is. Ik heb goede verhalen gezien over behandelingen met de zogenaamde Knottenbeltzalf. Hoe dan ook, een sarcoïd en de behandeling daarvan zijn niet fijn en dan ook nog boxrust daarna. Wordt even afzien denk ik maar aan de andere kant is het ook weer een mooi moment om de band met je paard te verstevigen.

Wel heel fijn dat hij zich tijdens de laatste wandelingen weer wat beter heeft gedragen.


Ik snap je bezorgdheid hoor. Tuurlijk heb ik al wat rondgeneusd op bokt en de verhalen gelezen voor de dierenarts hier was. De optie zalf is besproken, maar werd afgeraden door de dierenarts, omdat dit toch wel pijnlijk zou zijn. Er wordt ruim weefsel weggenomen rondom het sarcoid en ik laat het testen. Moest alles niet weg zijn, volgt er een nabehandeling en ik heb al contact met holistic Healing Hands om hem met kruiden te ondersteunen zodra de antibioticakuur achter de rug is.

@ Taucha: kon ik hem maar 14 dagen plat krijgen.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:10

Jij gaat niet over 1 nacht ijs, dat weet ik, maar ik schrok een beetje dat er al zo snel gesneden gaat worden. Die zalf is ook geen pretje en slaat ook een behoorlijke krater, dat heb ik inmiddels wel begrepen.

Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het ruim om het kreng wegsnijden maar wel om het steeltje. Dat betekent dat er meer naar binnen nog iets zit en ik hoop dat ze dat ook helemaal wegkrijgen. Ik weet wel dat die zalf daarom vaak zo'n krater slaat: die krijgt wel het steeltje en de rest weg.

Fijn dat je Quick op meerdere manieren, zowel regulier als holistisch, gaat ondersteunen. Het chocolade reepje ... :knuffel:

Sintara

Berichten: 7415
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:24

Aw wat vervelend zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:44

Maflinger_S schreef:
Jij gaat niet over 1 nacht ijs, dat weet ik, maar ik schrok een beetje dat er al zo snel gesneden gaat worden. Die zalf is ook geen pretje en slaat ook een behoorlijke krater, dat heb ik inmiddels wel begrepen.

Ik maak me ook niet zo'n zorgen om het ruim om het kreng wegsnijden maar wel om het steeltje. Dat betekent dat er meer naar binnen nog iets zit en ik hoop dat ze dat ook helemaal wegkrijgen. Ik weet wel dat die zalf daarom vaak zo'n krater slaat: die krijgt wel het steeltje en de rest weg.

Fijn dat je Quick op meerdere manieren, zowel regulier als holistisch, gaat ondersteunen. Het chocolade reepje ... :knuffel:



Probleem is dat het sarcoid bloedt. Ik ben bang dat het snel groeit als ik wat langer wacht. Daarnaast zei de dierenarts dat Quick de andere 2 kan besmetten als ze in contact komen met zijn bloed. Ik neem dat risico liever niet.

Zoals ik het begrepen heb, wordt er ook in de diepte weefsel weggenomen, vandaar dat hij boxrust moet krijgen. Moest men in het labo zien dat de snijtanden niet tumorvrij zijn, moet ik alsnog met de zalf aan de slag.