Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Groei van een Ijslander

 
Profiel   

Ja bij Foxan, ik heb in de bak gereden hij had een beetje ruw gespeeld en hebben we hem dus kort eerst eventjes aan de longe gehad om zeker te weten dat hij goed liep, was een klein schaafje maar toch het zeker voor het onzekere. Gelukkig was er niks aan de hand en dus ook maar besloten eerst in de bak te rijden. Wel ernaast buiten even uitgestapt deed hij braaf , was redelijk warm dus vandaar dat ik koos voor er naast. We zullen zaterdag zien hoe het gaat, hij is nog niet enorm vaak alleen buiten geweest maar zo lang hij niks extreems doet weet ik zeker dat het wel goed komt.
Ja zijn pappa staat ook te koop die is een stuk breder, mama is ook redelijk breed en kortbenig, dus waar hij die lange dunne stelten vandaan heeft geen idee hahah.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 19:39 



 
Profiel   

Die gaat nog wel de breedte in hoor. Ik vind hem zo van de foto af sowieso niet smal hoor voor een paard wat nog helemaal in zijn spieren moeten komen dus ik zou me daar geen zorgen over maken.

Zijn zijn gangen vlak genoeg voor jouw lijf? Lastig inschatten altijd bij zo'n jong paard. Als ze sterker worden gaan ze misschien spectaculairder lopen (dus minder vlak meestal) maar aan de andere kant zal hij nu niet lekker over de rug lopen en dat zit ook minder fijn dan wanneer hij dat straks wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-16 20:20 



 
Profiel   

Hij zit heerlijk heb op twee andere Ijslanders gereden en zelfs de merrie gooide voor mijn gevoel in tolt hoger op dan hij in draf doet. Galop moet ik nog proberen hij is zijn balans nog wat aan het zoeken dus ik denk dat dat beter is om morgen een stukje buiten op een recht stukje te proberen. Hij is echt boterzacht in zijn mondje wat heerlijk is ik ben geheel van de voorkant af gebleven en hij kwam zelf al af en toe netjes de hand opzoeken dus ik denk zeker dat het goed gaat komen. Ik denk niet dat hij echt spectaculair zal gaan lopen en dan bedoel ik met veel knie actie, hij heeft lange benen en zijn gangen zijn vooral ruim op het moment maar wel vlak. Voor mijn gevoel zit het met het comfort wel goed, zijn zadel vond ik alleen niet zo lekker zitten, hahah dat achterin die lepel.. met veel zitvlees net of alles erover heen hangs hahahah. Dus mochten we hem kopen dan zou zeker de voorkeur gaan naar een meer midden geplaatst zwaartepunt. Heb op een andere IJslander een Karslund S geprobeerd zat heerlijk maar die zijn toch nog behoorlijk aan de prijs helemaal als hij nog wat breder gaat worden na meer training etc.

Zelf nu een kinight rider 17,5 inch met medium boom en een wintec cair dressuur 17 inch klaar liggen, die nemen we morgen even mee, kijken of een van de twee zou passen. Dan hebben we hopelijk een tussenmaatje tot we een passervice kunnen laten komen als hij wat meer de breedte in gaat. Mijn persoonlijke voorkeur is boomloos maar dat moet natuurlijk wel passen met mijn zitvlees en zijn korte rugje. Ik ben zoiezo bang dat de wintec wat te lang is die heeft de kussens vrij ver uitsteken. De knight rider lijkt wat korter kwa kussens. Zover ik weet heeft hij nu een 18 inch ijslands zadel op die mag ik overgens ook lenen maar dan zouden we 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden als we hem terug moeten brengen en zoiezo vind ik het een beetje eng zoiets duurs te lenen. Ik hoop echt zo dat hij morgen nog zo leuk is als de eerste keer, ik merk zelf wel dat ik erg moet wennen aan het '' blij ei'' gedrag constant de oortjes happy, vorige paard ( verzorgpaard )dat ik reed keek alleen happy als hij ging flippen hahah dus is voor mij even omschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 13:10 



 
Profiel   

Btw Allegra als je wilt kan ik je eventueel wel een of twee filmpjes van zijn draf via app sturen als je wilt ? Zijn niet uit de beste hoek genomen en mijn houding is om te janken hahah maar dan kan je zijn gangen en zijn bouw mischien een tikje beter zien. Stuur maar eventjes een pbtje als je wilt dan kan ik ze sturen, onder voorbehoud dat ik er van uitga dat je ze niet met de wereld gaat delen ;p

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 13:14 



 
Profiel   

Als hij voor jou lekker zit dan is dat prima toch! Ben benieuwd hoe hij het doet morgen.

Een zadel met het zwaartepunt netjes in het midden heeft in de meeste gevallen de voorkeur vind ik hoor. Dat achterop die lepel zitten met je benen vooruit gestoken is ondertussen achterhaald, ook op een ijslander moet je netjes in balans zitten. Ik vind het zelf fijn om een zadel te hebben dat vlak genoeg dat je wel een beetje kunt spelen met die balans, dat je niet opgesloten zit in een kuipje. Wij hebben hier PS fridur sport zadels, niet plat maar ook geen diepe zit en een flinke wrong. Maar wat prettig zit is voor iedereen anders. Ik heb ook jaren een Barefoot gehad, maar met deze paarden vind ik een boomzadel fijner, een lange slungel waarvan de bovenlijn nog beter bespierd moet worden en eentje die op werkelijk ieder dingetje feedback geeft, dus dan is alles beter voelen door gebrek aan boom ineens storend voor beide. Hoewel ik er graag zo'n bontzadel bij zou willen, maar die moet ik eerst maar eens ergens testen.

Als je ooit eens een zadelpasser laat komen, ik vind ijslandersport heel goed. Die verkopen ook die boomloze Karlslund zadels geloof ik, die zijn goedkoper ook volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 14:24 



 
Profiel   

Dit is trouwens misschien ook wel een interessant topic voor je: [HK] IJslands vuur 7: Töltally awesome!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 14:26 



 
Profiel   

Dank je wel mochten we hem besluiten aan te schaffen dan ga ik eventjes plekken verzamelen waar we een passervice van zouden kunnen laten komen. En ik had idd al eerder van IJslander sport gehoord. Zoiezo niet zo heel veel haast ik ben echt van het minimaal 1 week niet rijden na verhuizing, gewoon lekker wandelen borstelen etc ga ervan uit dat welk paard ik ook koop we lang van elkaar gaan genieten dus doen we alles op ons gemakje daardoor heeft een zadel ook geen enorme haast. Komt al zoveel over een paard heen als hij zijn heele leven op een plekje gestaan heeft en dan opeens verhuisd zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 15:48 



 
Profiel   

Wijze woorden! Wordt vaak onderschat, hoeveel tijd een paard nodig heeft om weer te aarden op een nieuwe plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-16 18:05 



 
Profiel   

Het ging toppie had niet beter kunnen gaan gestapt gedraaft gegalopeerd... en getolt ! Waren maar drie stapjes maar dat moet rustig aan uitgebouwd worden maar het lukte dus wel gelijk. Als hij goedgekeurd word voor de dierenarts dan word hij van ons. En mijn knight rider 17,5 inch paste prima op zijn rug een breder boom erin maar ligt nu perfect, dus dan hebben we desnoods een tijdelijk zadeltje. Gaat dus helemaal goedkomen allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 16:09 



 
Profiel   

Inmiddels hebben we de besproken IJslander aangeschaft hij staat nu twee dagen hier op stal, zijn enorm blij met hem en hij deed het zo top. De Stal eigenaar gaf ook aan dat hij ook gewoon mager is je ziet zijn ribben niet maar voelt ze wel heel goed, dus ik weet zeker dat hij al minder veulen gaat tonen als er een 30 kilo meer bij zit en als we over een week of twee rustig aan gaan longeren en eventueel rijden Voor nu wandel ik af en toe een stukje en borstel een beetje. Hij moet erg wennen is nog nooit op een andere plek geweest dan waar hij geboren is en doet het nu al zo braaf, dus we zijn super trots op hem <3

Als ik er zo een 4 a 5 keer op gezeten heb ga ik opzoek naar iemand die les kan geven voor de dressuur en om te helpen met uitbouwen van de tolt, we hebben het volste vertrouwen erin dat het allemaal goed komt.

Ik heb overgens na de eerst genoemde keer nog een keer buiten gereden, in stap draf en galop en zelfs ook een stukje tolt toen ik het vroeg *\o/* Vandaar dat we toch voor hem gekozen hebben ondanks dat veel mensen aanraden een verder doorgereden paard te kopen, de stap draf en galop zijn mooi zuiver en kan hij makkelijk . Ik als beginner had hem zo in tolt zonder druk etc dus vandaar dat we zeker weten dat met les het helemaal goed gaat komen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 20:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen