Hoeveel en welk hooi voor IJslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 23:45

@Monmaster en Elcid: bedankt voor het delen. Ik ga zeker even uitzoeken of het hooi dat ik voer het goede is.

@RavenIris: waar mijn paard vandaan komt stond hij ook 24/7 op het land, hij was prachtig slank toen.
Dit omdat het land NIET bemest was en ze aan strookbegrazing deden.
Dit ga ik vanaf het voorjaar dus ook opbouwen, zodat hij daarna lekker 24/7 op de wei kan.
Thanks voor je info.


Mijn IJslander krijg nu nog steeds meer aangeboden dan hij op krijgt. Voorlopig ga ik het zo doorzetten. Hij eet nu zo'n 7kg per dag en ik bied zo'n 10kg aan.
Hij snoept ook van zijn stro heb ik al gezien, helemaal niet erg uiteraard!

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 02:47

Ik heb hier in pension een fjord die veel te vet was. Van de zomer kreeg ze onbeperkt graszaadhooi: daarvan krijgen ze niet genoeg op een dag opgegeten om dikker te worden. Echter haalde ze er ook wel echt te weinig uit.
Nu krijgt ze daarom gewoon weidehooi. Nacht onbeperkt (in stal) overdag 3 porties met de andere paarden. Komt ongeveer op onbeperkt uit.
Door de lange tijd graszaadhooi kent ze nu haar stop en stop ze met eten.
Wat ik zou doen is onbeperkt graszaadhooi en daarnaast nu voor de winter 2 keer een portie weidehooi. Waarschijnlijk laat ie dan binnen een week het graszaadhooi liggen ( deels).

Edit; ik zie dat je dit nu al doet. Fijn dat het voor jou ook lijkt te werken! Als hij te snel afvalt kun je altijd nog het weidehooi iets opschroeven.