Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Scheren...en dan?

 
Profiel   

Mijn Ijslander heeft ontzettende jeuk op dit moment. Haar wintervacht is er niet af te krijgen, ik ben al een week met furminator en hairshedder bezig, maar de vacht blijft dik. Ze heeft het warm, zweet zich kapot, dus ik dacht, dan maar ergens een scheerapparaat kopen of huren en vacht eraf.

Maar dan?

Het weer wordt nu weer een paar dagen wat kouder en regenachtig.

Ik ben nooit zo van de dekens, alleen als het noodzakelijk is, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik voor een Ijslander een regendeken/weidedeken moest aanschaffen. Die kunnen normaal wel tegen een buitje en tegen de kou :P . Maar als ik nou zou gaan scheren, is dat wel zo'n goed idee om haar dan zonder deken te zetten?

EN wat als ze een eczeemdeken op zou moeten? Die zijn niet echt waterdicht. Moet er dan nog een regendeken overheen? Lijkt me zo'n gedoe, 2 dekens over elkaar.

Hoe doen jullie dat met flink behaarde teddyberen, die het te warm hebben met hun vacht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:48 



 
Profiel   

Ik zou hem niet te kort scheren, en dan zonder deken wegzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:50 



 
Profiel   

Je hoeft haar natuurlijk niet meteen helemaal te scheren. Waarschijnlijk helpt het al een hoop als je de onderkant van haar hals en haar borst scheert. Dan kan ze daar wat warmte kwijt maar blijft ze wel droog als het regent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:53 



 
Profiel   

In het topic over scheren had je deze vraag ook al gesteld. Denk dat je in dat topic ook het best antwoord vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:58 



 
Profiel   

ja, maar hier zitten o.a. de ijslandermensen :D, die hebben daar misschien een andere kijk op

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 13:00 



 
Profiel   

Een paard is een paard.

Voor dit soort twijfel temperaturen zijn ook dekens. Bijvoorbeeld de Bucas sunshower of de nieuwe summer series van Rambo. Die beschermen wel tegen regen en wind, maar zijn niet te warm bij wat hogere temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 13:02 



 
Profiel   

Ik heb mijn IJslander eind februari geschoren, heel blij mee.
Ik heb vanaf de keel tot tussen de voorbenen geschoren, alleen het 'keelstuk' zeg maar.

Geen dekens of dergelijke, hier doet hij het prima op. Hij heeft het ook niet koud met regen of veel wind.

Achteraf had ik ook wel een stuk hals mee willen scheren, maar dat durfde ik niet ivm mogelijk te veel koude. Nu achteraf met de 20 graden overdag en vrieskou snachts ook wel blij mee.

Paard is normaal ziekzwakmisselijk in maart door z'n dikke vacht, dit jaar is hij een stuk vrolijker en actiever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 13:06 



 
Profiel   

Gewoon de borst en hals scheren. Dan zal het al een stuk beter gaan met je paard en hoef je geen dekens te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 13:12 



 
Profiel   

De vraag hoort thuis in het topic over scheren. Een tweede topic openen valt onder dubbelposten en dat is op bokt niet toegestaan. Een en ander is terug te vinden in de boktregels/bokthelp.
Hier dus een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen