Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

IJslander longeerding met véél touwtjes

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Ik ben niet bekend in de ijslanderwereld maar omdat ik er ineens eentje heb was ik een beetje aan het googlen. En bij de longeerspullen kwam ik toch een poppenkast tegen... nog nooit gezien. Maar nou ben ik erg nieuwsgierig of iemand mij kan uitleggen wat dit is, hoe het werkt en wat hiervan het doel is
https://www.horseshopinternational.nl/r ... sting.html
Brand los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 00:59 



 
Profiel   

ik denk ? lang. laag . achterhand. zie het nut er niet zo snel van

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 01:53 



 
Profiel   

sassefras schreef
ik denk ? lang. laag . achterhand. zie het nut er niet zo snel van


Juist tegen-overgestelde functie.

Waarom i dont know?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 01:59 



 
Profiel   

Ik loop al een tijdje mee in de ‘ijslanderwereld’, maar dit ding heb ik echt nog nooit gezien eigenlijk.. :/ Ziet eruit alsof ze in een erg gedwongen houding moeten lopen hiermee, dus denk dat het sowieso z’n doel voorbij schiet, wat dit doel ook mocht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 02:01 



 
Profiel   

Wat een raar ding.

Er zijn 3 delen:
1. Eigenlijk gewoon bijzet teugel
2. Staart riem: Om de staat omhoog te hijsen?
3. Ding op de neck: Lijkt erop om te beletten dat het paard het hoofd zakt?

ik ben geen expert, maar deze hulpteugel doet alles wat je just niet wil; holle rug en opgekropte neck

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 02:29 



 
Profiel   

Ik ken hem wel, we hadden er 1 op de stal waar ik werkte op IJsland. Ik moest hier weleens paarden mee longeren. Die riem bovenop is inderdaad om te voorkomen dat het paard het hoofd zakt. Ik had al die riemen altijd bewust veel te los, wat een onding.
Die riem naar de staart is inderdaad gewoon een staartriem, om de voorkomen dat de singel naar voren getrokken word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 07:26 



 
Profiel   

Oké dan lijkt het wel te kloppen dat dit een raar ding lijkt in mijn ogen. Ik dacht misschien is zoiets gebruikelijk om IJslanders mee te trainen, maar (zo te zien gelukkig) dan dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:57 



 
Profiel   

Heb hem ook wel eens voorbij zien komen. Zal wel met tolt te maken hebben, die extra dingen. Lijkt me behoorlijk overbodig en achterhaald allemaal.


https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=1850200&start=11200
Dorine, hier kun je alle vragen mbt ijslanders stellen!


Laatst bijgewerkt door dems75 op 22-01-19 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 08:17 



 
Profiel   

Wat een bizar iets joh..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 08:45 



 
Profiel   

De hoofd bijzet lijkt wel wat op een check die bij dravers wel gebruikt wordt, om te voorkomen dat het hoofd te diep gaat en ze zichzelf blokkeren. Ik gok dat dit is om de paarden in die houding te zetten dat het tolten het makkelijkste eruit komt. Trainingshandigheidje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 08:56 



 
Profiel   

Ahh oke nou het ziet er maar "bijzonder" uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:27 



 
Profiel   

Ik vind een pessoa er nog bijzonderder uitzien, met overal katrolletjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:15 



 
Profiel   

Je weet het antwoord al, maar het is net zoals de opzetteugel van vroegah bij koetspaarden. Bedoeld om het hoofd erop te zetten juist. Dus niet te mogen laten zakken. Akelige dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 22:04 



 
Profiel   

Eens met Troi, het ziet er niet enger uit dan een pessoa.

Doel zal idd wel zijn: het paard in een kader zetten. Gebeurt met alle hulpteugels. Alleen mss niet het kader dat de doorsneedressuurruiter graag ziet, maar eentje meer geschikt voor de IJslandersport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 22:08 



 
Profiel   

Thioro schreef
Eens met Troi, het ziet er niet enger uit dan een pessoa.

Doel zal idd wel zijn: het paard in een kader zetten. Gebeurt met alle hulpteugels. Alleen mss niet het kader dat de doorsneedressuurruiter graag ziet, maar eentje meer geschikt voor de IJslandersport.

Ook voor de IJslandersport is het ( gelukkig) erg achterhaalt dat ding... never nooit niet dat zoiets op / aan mijn paard komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 22:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen