Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ras van het kwartaal

 
Profiel   

Ieder kwartaal zal er ander ras in de spotlights staan waar een uitgebreid nieuwsartikel over op de voorpagina over zal verschijnen. Hiervoor kunnen wij jullie hulp goed gebruiken!

Deze maand kozen we voor de Rocky Mountain Horse

In dit topic kun je jouw kennis over het ras met ons delen.
Wat maakt de Rocky Mountain zo speciaal voor jou? Zijn er misschien ook punten die wat extra aandacht verdienen bij dit type paard volgens jou en waarom? Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met dit ras? Heb je grappige, lieve of interessante verhalen of foto's die je graag wilt delen met andere bokkers?

Let op met het delen van foto's, deze zullen óók gebruikt kunnen worden voor de Wiki. Wanneer je een foto plaatst in dit topic met toestemming om te gebruiken voor het artikel, geef je automatisch ook toestemming voor het gebruik op de Wiki. (Je naam zal vermeld worden bij de foto).
Om de hoeveelheid foto's de info niet te laten overstromen vragen we je om niet meer dan 2 foto's ter illustratie toe te voegen :).

Je kunt je informatie, foto's en/of persoonlijke ervaringen tot 6 november inzenden, daarna zal het topic op slot gaan en zal de redactie een mooi samenhangend artikel maken. Dit artikel zal midden november op de voorpagina gepubliceerd worden. Deze informatie mag je in dit topic delen, maar mag ook gestuurd worden naar Lagonda.

Eerdere topics gingen over:
De Haflinger, de IJslander, de Draver, de Clydesdale, Highland pony (geen reacties), de Frederiksborger, de Morgan Horse, de Tinker,
de Fries, de Welsh Pony & Cob, de Mérens, de Fjord, de Lusitano, de Quarter Horse, het Trekpaard, het minipaard, de Arabische Volbloed, de Shetland pony, de Engels Volbloed, de PRE American Paint Horse, de Dartmoor pony (geen reacties), De American Appaloosa Horse, de Groninger de Connemara, de Akhal Teke en Schwarzwalder Fuchs.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 17:44 



 
Profiel   

De rocky <3
Mijn ervaring is tot nu toe niet enorm, ik heb mijn Sir Timber nu 1,5 jaar thuis (gekocht als veulen en tot zijn 2de daar in de kudde laten staan) en hij is heel lief, meedenkend maar ook heel gevoelig en dat kan soms een beetje tegenwerken. Hij is nu dus 3,5 en ik ben rustig aan bezig hem te voor te bereiden op het zadelmak maken. We wandelen momenteel lekker veel, en daarin is hij erg rustig, laat zich goed corrigeren wanneer nodig maar durft absoluut wat uit te proberen.
Zalig ras!!!

In de kudde bij zijn fokster heerste zo'n overweldigende rust, de paarden waren onderling en naar mensen toe enorm gentle. Mijn hart is verpand in ieder geval!!!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 14:35 



 
Profiel   

Dank voor je bijdrage! Hopelijk volgen er nog meer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 11:54 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Hi! Wat leuk dit topic, ik hoop dat ik nog optijd ben?

Dit jaar heb ik mijn eerste eigen Rocky gekocht na jarenlang een oogje op het ras gehouden te hebben sinds mijn eerste ontmoeting met het ras in 2010.

Het Rocky Mountain paard ken ik voornamelijk dankzij Toril Strooper en haar kudde. In 2011 en 2012 ben ik bij haar een aantal weken aan de slag geweest en heb ik haar geweldige dieren mogen leren kennen. Mooie tochten door de heuvels en bossen van Thuringen gemaakt, en helemaal verliefd geworden op het ras. Ik had altijd het idee dat mijn eigen Rocky een zwarte met kolletje of een mooie chocolade merrie zou worden maar toen dit jaar een onverwachtte rooie dame geboren werd was ik meteen verliefd. Haar volle naam is Starting a Fire Mountain Trooper en hier zullen we haar Brenna noemen. Vernoemd naar haar kleurtje en haar moeder (rode raaf/brandend vuur). Haar moeder is Ciara's Raven Lain en haar vader is MI Dream of wonder (Dreamy) welke nu staat in Engeland bij The Cornmill stud.

Met Brenna ben ik van plan om uiteindelijk ook mooie rockies te fokken en hopelijk gaan we samen op den duur de europese paden verkennen op lange afstandsritten samen met mijn andere paardje. Voor nu blijft ze nog lekker even bij haar mama, en hopelijk kan ik haar snel weer een keertje opzoeken. Deze foto's zijn van afgelopen juli toen ze nog een heel klein dropje was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 22:55 



 
Profiel   

Zoooo mooi! ik snap wel dat hij in de spotlights staat
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 21:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen