Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Tips voor een ijslander hengst!

 
Profiel   

Hilliepillie schreef
Asi fra lundum II ? Staat volgens mij in België. Kent iemand misschien wat over hem? En zouden jullie die ook aanraden of als optie houden voor deze merrie?


Asi is de vorige hengst waarmee mijn merrie gedekt is. Is een zeer goed gelukt merrieveulen uitgekomen die het momenteel heel goed onder het zadel doet en in aanmerking komt voor fizo keuring.

Ik vind het een hele leuke hengst en zeer stabiel in zijn gangen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 10:35 



 
Profiel   

Hilliepillie schreef
Asi fra lundum II ? Staat volgens mij in België. Kent iemand misschien wat over hem? En zouden jullie die ook aanraden of als optie houden voor deze merrie?


Ik heb zelf 2 merries die nakomelingen zijn van Asi.
Hij vererft een top karakter en veel laterale aanleg. Hij geeft elegante, fijn gebouwde paarden over het algemeen. Mijn ene merrie is daarmee een utizondering want die is belachelijk groot, maar dan wel weer heel smal gebouwd. Daarnaast geeft hij ook behoorlijke korte ruggen door. Dus voor een echt stevig paard zou ik niet Asi aanraden.
Ik merk dat mijn 2 merries heel soepel kúnnen lopen en echt heerlijk in takt kunnen tolten en draven, maar dat je als ruiter wel echt gevoel moet hebben. Ik vrees dat ze bij de gemiddelde recreatieruiter wel erg snel in zwein zouden kunnen vervallen.

Je zou ook Abraham frá Lundum II kunnen overwegen, de broer van Asi. Hij lijkt ook wat meer oprichting door te geven. Hiervan heb ik ook een nakomeling, een hengstje van 6 maanden oud. Héél opgericht gebouwd, top cool karakter (komt niet van de mama :+ ) en loopt lekker soepel door de weide te tölten. Draven doet hij nog niet vaak, maar àls hij het doet... Wauw! *\o/* Dus hij is wel een overduidelijke vijfganger.

Ik ben daarnaast ook wel fan van Hersir frá Lambanesi (die staat dan toevallig bij dezelfde eigenaar als Asi), hij geeft wat meer body door. Mijn 4-jarige Asi merrie die wat fijner is, ga ik dit jaar laten dekken door Geisli, een zoon van Hersir, om er zo wat meer body in te fokken. Omdat het haar 1e veulen is vond ik Hersir zelf nog wat te hoog gegrepen. :+

Konsert fra Hofi vererft ook echt top gangen en grote IJslanders, maar de karakters kan ik zelf niet goed inschatten.
Mijn 5-jarige grote Asi-dochter wordt dit jaar ook door hem gedekt.

Hringur fra Fossi vind ik zeker ook een aanrader, hij verbetert de merries vaak enorm. Hij heeft ook een heel fijn karakter dat hij lijkt te vererven en ik vind zijn nakomelingen vaak mooi in proportie met ruime gangen.

Zelf overweeg ik ook nog Kraftur frá Árseli, maar daar heb ik geen zinnige reden voor. :+ Ik vind het gewoon een hele gave vierganger die ik graag wel een kans zou willen geven op 1 van mijn wat stijvere merries. Daarbij moet ik dan toegeven dat dat puur gevoelsmatig is... Fokken blijft uiteindelijk wel altijd een beetje gokken.

Bij hengstenhouderij van Nunen staan er dit jaar ook echt hele gave hengsten ter dekking!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 12:54 



 
Profiel   

Uiteindelijk is het toch IS2008157549 Sálmur frá Ytra-Skörðugili geworden!!

:D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 21:56 



 
Profiel   

Wat leuk! Goede keus! Dan kan het lange wachten binnenkort beginnen... :z

Ik heb een 2 jarige kleinzoon van Álfur (vader is de nu overleden Þórálfur frá Prestsbæ, halfbroer van Sálmur)), en kan niet wachten om hem in te rijden over 2 jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 22:31 



 
Profiel   

Hilliepillie schreef
Uiteindelijk is het toch IS2008157549 Sálmur frá Ytra-Skörðugili geworden!!

:D :D :D


Ah, superleuk! Succes, ik ben benieuwd hoe zijn veulentjes worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 15:23 



 
Profiel   

Thokkadisje schreef
Wat leuk! Goede keus! Dan kan het lange wachten binnenkort beginnen... :z

Ik heb een 2 jarige kleinzoon van Álfur (vader is de nu overleden Þórálfur frá Prestsbæ, halfbroer van Sálmur)), en kan niet wachten om hem in te rijden over 2 jaar :D


Ik vindt het vanaf nu ook heel spannend en ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen. Of ze makkelijk laat dekken en opneemt enz.

Ik heb die hengst gezien echt gaaf. Ik snap dat je niet kan wachten om te gaan beleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 17:00 



 
Profiel   

Lante schreef
Hilliepillie schreef
Uiteindelijk is het toch IS2008157549 Sálmur frá Ytra-Skörðugili geworden!!

:D :D :D


Ah, superleuk! Succes, ik ben benieuwd hoe zijn veulentjes worden!


Ik ben ook echt heel erg benieuwd naar zijn nakomelingen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen