Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 23 [ 560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie topic IJslanders

 
Profiel   

Correctie: namen van de moeders heeft mijn vriendin wel.

Imre, je hebt pb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-09 13:44 



 
Profiel   

Húni Frá Kolhar

geboren 28 mei 2008

heb hem gekocht toen ie 6á7 maanden oud was.

ben benieuwd op hoeveel jullie hem zouden schatten. voor mij is hij onbetaalbaar, maar dat terzijde.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

tis om duidelijk te zijn de wildkleur bruine........ hij is nog hengst ;) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-09 11:16 



 
Profiel   

Jaarling hengstveulen. Moeilijk, want dat kan nog alle kanten uitgaan. Kleur is een plus, dat hij van Skorri is ook. Moeder ken ik niet, maar Petra is een serieuze fokster dus het zal geen schillenhit zijn. Nu, als jaarling, ca. € 2.250,- à € 2.500,-?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-09 11:49 



 

Een jaarlinghengst brengt tussen de 800 en 1800 euro op als hij tenminste geen eczeem heeft. 2500 als het echt loopt. De foto's laten wat 'lopen' betreft niet echt iets zien.

Een papierloze 3 jarige merrie met eczeem... max 400. Het paard levert echt helemaal niets op op 5 jarige leeftijd ingereden en al...

Een papierloze 3 jarige hengst... Max 600... gezien de castratiekosten...

Het zou me eigenlijk niet verbazen als ze uit het noorden van het land komen.... daar zit ook een fokker (in theorie is die titel teveel voor deze mensen... want fokkers zijn het niet... ze vermeerderen zelfs niet eens...) die gewoon hengsten en merries bij elkaar laat lopen...

Groetjes, [***]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 18:32 



 
Profiel   

Daar komen ze niet vandaan, Wieke. Wel uit het noorden, niet uit Friesland. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 19:36 



 

Gelukkig Imre... want dan was er meer mis dan alleen papierloos....

Groetjes, [***]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 20:21 



 
Profiel   

Ik heb niet echt foto's dat hij in tolt 'loopt". wel van de draf.
hij heeft tot nu toe geen eczeem... hoop dat dat zo blijft.


Laatst bijgewerkt door Huni op 02-10-09 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-09 11:18 



 
Profiel   

wat bedoel je met 'lopen'?
Hier had ik hem net 1 dag.
[ img ]

Misschien loopt ie niet genoeg maar pit zit er wel in.......
daarbij komt dat hij mij als een mak lammetje volgt. ik kan alles met hem, over hem heen hangen, er onderdoor kruipen en dergelijke.
[ img ]

En hier galopeerd de merrie achter hem dus denk dat hij in telgang zit.
[ img ]

@EricPrast , je zei dat de kleur meezit, waarom? ik heb nog niet zoveel verstand van ijslanders, vandaar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-09 11:23 



 

Sorry Rineke, ik wil je paard niet 'afkraken' echt niet. Hij ziet er leuk uit maar op de foto's die je laat zien val ik niet 'achterover' van zijn gangen. Foto's zijn moment opnamen en dat weet ik maar al te goed. De 'fotografen' hebben regelmatig ook niet echt 'oog' voor 'het moment suprême' en de foto's die geplaatst worden laten soms echt te wensen over. Op de geplaatste foto's laat hij 'weinig oprichting zien' ('horizontaal') en hij komt me behoorlijk lateraal over.

Ook dit zijn 'moment opnamen' bij een jong paard. Door de 'groei' wil het 'lopen' van jonge paarden soms behoorlijk veranderen. Zo kun je zomaar een veulen met 'oprichting' hebben wat super tölt, mooi draaft en af en toe eens telgang laat zien... en na een jaar bijna geen oprichting meer heeft en alleen nog maar schweint. Gruwel... Sörli was als jaarling net zo. Nu is hij 4,5, de oprichting is weer terug en hij loopt weer zoals hij was als 'pukkie'. Tölt super soepel loslopend... en geen geschwein meer te zien.

Wat het voordeel is van zijn kleur weet ik ook niet Eric? Ik vind de kleur zelf erg mooi. Ik houd van donkerbruin met 'lichte randjes'... een waardevermeerdering is het echter niet... Hij is volgens mij niet 'wildkleur bruin' Rineke... maar bruin.

Groetjes, [***]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-09 19:13 



 
Profiel   

Rineke, mijn paarden lopen beide alleen in stap/draf/galop in de wei. Die heb ik echt nog nooit een pas lateraal zien doen. Toch kunnen ze onder het zadel beide prima tölten. Met een jong paard is daar dus heel weinig over te zeggen. Met 'lopen' zal Wieke waarschijnlijk de ruimte in de gangen bedoelen, die je vanaf deze foto's niet kan beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-09 19:17 



 
Profiel   

Húni is heel erg lateraal. hij stapt heel lateraal. het zal voor hem het makkelijkst lopen. als veulen heeft hij wel veel tolt laten zien zei petra. hij is natuurlijk nog jong. hij is nog geen 1,5 jaar.
hij hoeft van mij geen top paard te worden

hij is in de zomer niet bruin. zijn benen zijn zwart donker bruin, zijn buik is bruin en de bovenkant is echt licht en blond met een aalstreep. in de winter word hij heel erg donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 10:48 



 
Profiel   

Tja, ik dacht van Gefjun van Myra ook dat ze gewoon bruin was en dat blijkt toch een wildkleur te zijn. Huni z'n vader is Skorri, da's geen wildkleur. Wat voor kleur is z'n moeder dan? Als Huni wildkleur is zou zijn moeder dat ook moeten zijn namelijk. Aangezien Skorri naar ik meen heterozygoot zwart is zou Huni z'n moeder bruin of wildkleur bruin moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-09 21:44 



 
Profiel   

dit is huni zijn moeder.
[ img ]

ze is bruin.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-09 14:51 



 

Dus dan is Hruni bruin.... simpel. Een aalstreep wil nog niet zeggen dat het wildkleur is.

Gefjun is echt een wildkleur bruine.

Groetjes, [***]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-09 16:45 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden geven voor mijn nieuwe paard.

Naam: Spuni frá Bakkakoti
Vader: Gammur frá Gerðum
Moeder: Brák frá Bakkakoti
Kleur: Schimmel ( zwartbont geboren)
Leeftijd: 12 jaar

Spuni is een lieve maar wat terughoudende ruin. Geimporteerd uit Ijsland. Heeft exceem maar daar integen een mooie volle bos met manen en een dikke staart. Heeft vijf goede gangen. Gereden door Marjolein Koops. Twee wedstrijden gelopen. Eerste was in 2006 toen was hij in T3 13de geworden en in de V2 18de. Hij was toen een jaar onder het zadel. Tweede wedstrijd liep hij F3 en was toen 2de geworden. A-finale 3de. Hij is goed verkeersmak ( en dan ook echt verkeersmak ;) ze rijden hier als gekken ) eigenlijk wel bomproof.

Ik zou graag prijs met exceem en zonder exceem willen weten :P

Foto's
Tolt
[ img ]

[ img ]

Z'n enorme galop
http://www3.fotoxander.nl/DG20080511/12-F3/index.html

Z'n ruime draf
http://i38.tinypic.com/w21qw.jpg

Ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-09 19:37 



 
Profiel   

Wieke schreef
Dus dan is Hruni bruin.... simpel. Een aalstreep wil nog niet zeggen dat het wildkleur is.

Gefjun is echt een wildkleur bruine.

Groetjes, Wieke

Ja, dat heeft Myra me duidelijk gemaakt :P

Valse aalstreep kan wel duiden op het sooty-gen. Heeft Huni edelvlekken? Maar dan nog, het is niet iets dat hem waardevoller zou maken, denk ik. Aan een taxatie ga ik me niet wagen, ik ben wel benieuwd wat anderen van de schimmel denken, bijvoorbeeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-09 19:09 



 
Profiel   

Word er nog getaxeert?
De galopfoto's van Spuni staan op die site op de 4de pagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 12:15 



 
Profiel   

Deels omdat ik het superleuk zou vinden om hier mee te lezen (en misschien wel een gokje te wagen, nu ik zelf het een en ander aan IJslanders gezien heb }:0) en deels uit nieuwsgierigheid naar jullie mening over mijn paardje, doe ik een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :)
Ik weet dat het normaal gesproken de bedoeling is eerst de vier paarden voor je te taxeren voor je je eigen paard plaatst, maar misschien kunnen we 'opnieuw' beginnen met recente foto's/beschrijvingen? Misschien ook wel met een aantal nieuwe paardjes!

Als dit geen goed idee is, graag mijn post aanpassen/verwijderen :)

Geisli frá Lexkesveer (Bekan frá Kolshólti 2 x Aldis vom Wolfsgraben)

Het is een ruintje, geboren 13 mei 2008, nu dus bijna twee jaar oud. Het is nog de vraag of hij een vier- of een vijfganger is. Qua gangen/bewegingen is hij oké, in eerste instantie is het geen geweldig sportpaard maar wel een superleuk recreatiedier. Hij is isabel van kleur. Stokmaat op dit moment ca. 1.35 m.
Lopen aan het halster, voetje geven, stilstaan en gepoetst worden, verkeer passeren: allemaal geen probleem. Hij lijkt de bekende 'will to please' te hebben. Karakter in de groep is rustig en meegaand.

Een paar foto's voor een indruk (bewegingsfoto's heb ik helaas nog niet kunnen maken):


[ img ]

Vorige week

[ img ]

En gisteren

Ben benieuwd naar andere IJslanders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-10 14:28 



 
Profiel   

Leuk dier Sonja!

Ik vind het lastig om te taxeren zonder bewegingsfoto's. Ik denk dat je nu rond de 2000 euro zit. Maar dit loopt natuurlijk op naarmate hij ouder wordt en onder het zadel komt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-10 14:31 



 
Profiel   

Spuni: omdat hij eczeem heeft denk ik 4000-4500?
Geisli: 1500 - 2000?

Ik heb absoluut geen idee van prijzen hoor, dus wees niet beledigd als ik iets helemaal verkeerd inschat :+

Wat zouden jullie geven voor Hrímnir?

V. Ezra v/d Krabbelbuurt
VV. Vidar frá Akureyri
M. Hringja frá Bakka
VM. Frosti frá Selá
- 10 jaar oud, maar tot voor kort niet echt aan het werk gezet.
- 5 ganger
- ''swingende stap'' :P
- goede draf
- redelijke galop
- tölt soms wat lateraal
- snoeiharde telgang, is hij goed in! Komt er alleen soms niet helemaal uit, maar hij is pas 10.

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door RoeanneT op 21-05-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-10 21:39 



 
Profiel   

Is hij exceemvrij?
Zo ja, dan wel zo'n 5.000/6.000...
Maar ik ben hier niet zo goed in hoor ;)
p.s. jouw paard is familie van de mijne :P


Laatst bijgewerkt door _xManadisx_ op 21-05-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-10 22:04 



 
Profiel   

_xManadisx_ schreef
Is hij exceemvrij?
Zo ja, dan wel zo'n 5.000/6.000...
Maar ik ben hier niet zo goed in hoor ;)


Hij heeft geen eczeem nee, en hij heeft een aparte aftekening.
Hij is vosbont met vier witte voetjes en een uitroepteken vormige vlek op zijn flank ;)

[ img ]

Hier zie je dat hij absoluut geen eczeem heeft :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-10 22:07 



 
Profiel   

De vlek zit toch op zijn schouder, en niet op zijn flank. Flank zit bij de overgang tussen buik en kont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-10 13:17 



 
Profiel   

Hm ik zou schatten ergens in de 4200.
Gezien het een 5 ganger is zonder eczeem.
Al zou het lager uit kunnen vallen omdat er tot nu toe bijna niets mee gedaan is begrijp ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-10 21:36 



 
Profiel   

mandiiee schreef
Ik ben ook een beetje aan 't rond kijken maar nix is nog zeker gewoon kijken en ik kwam deze tegen wat denken jullie

Zwart bonte merrie
5 jaar is net beleerd en ingetolt ook al in het verkeer geweest
ze verwachten een 5 ganger van haar alleen nog niet onder het zadel getelgangt
geen zomer eczeem, 1 nakomeling , schofthoogte 1.40
wat denken jullie?
foto update lukt niet:(


Soley frá Dilaska, was het niet? of santana oid?
(sorry oude berichten :') )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-10 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 23 [ 560 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen