Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Training voor dagtochten of trektochten

 
Profiel   

Hoi Allen!

Hoe trainen jullie voor een dagtocht of meerdaagse tochten?

Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar hoe andere zich voorbereiden op dit soort dingen. Voor zowel paard als jezelf. Mijn doel is om na de zomer een meerdaagse tocht te maken met mijn Quarter Horse Pride, dus inspiratie is van harte welkom!

Mocht je nog leuke ritten weten zijn die ook altijd welkom :D

Liefs!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 12:51 



 
Profiel   

Zeer regelmatig langere buitenritten, zeg 2 a 3 uur voor de conditie.
Daarnaast stappen, heel veel stappen, want is wat je op trektocht toch 90% van de tijd doet.
Train dus een gelijkmatige stap dat is ook voor jezelf comfortabeler.
Daarnaast is (hard)lopen en fietsen een goede conditietraining voor jezelf.

Als je 3 a 4 keer per week 1 - 1,5 uur traint (kan ook buitenrit) en in het weekend een langere buitenrit, dan kom je een heel eind.

De grotere fout die je kunt maken is te lange dagtrajecten plannen. Plan max 15 a 20km per dag, de rest krijg je er gratis bij.
Let op je bagage! Elke dag schone kleding? _O- Na twee dagen stinkt alles naar paard, bespaar je de moeite (en ruimte). Ben dus kritisch op wat je mee neemt. 2x 5kg plus twee voortassen voor onderweg (eten, drinken, navigatie), rolletje voor slaapzak achterop; de rest is overbodig.

Ga je zonder handpaard, vraag je dan terdege af of je wel een tent mee wil nemen. Het kan wel, maar je moet dan wel heel kritisch op je gewichten gaan letten.

Durf je nog }> ga dan vooral wel!
Ben ook niet bang om fouten te maken, maar erken voor jezelf wel dat je fout zat. Dan leer je ervan en is je volgende trip weer beter dan de vorige :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen