Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk Trailpark moet ik kiezen?

 
Profiel   

Ik wilde mijn ervaringen delen met Extreme/ Mountain Trail.

Ik ben inmiddels in 3 parken geweest, waarvan 1 meerdere keren en wilde hier (ik wist niet welk forum) uitleg geven over wat je er tegenkomt.

Duitsland

Extreme Trail Pauwels
Hilchenbach
Vanaf midden Nederland 285 km

Kosten
Basiscursus 2 dagen €240
Komt nog verblijf paard per dag bij; €20 voor stal (overdekte paddock) €15 buitenpaddock
Dit is incl hooi en uitmesten.

Omgeving
Er zit een pension op 500 meter afstand die zeer betaalbaar is. Vriendelijke mensen, heerlijk ontbijt. Kaufland, Lidl, McDonalds en restaurants voor avondeten zitten binnen een straal van 10 km in Kreuztal.

Inhoud cursus/ les
Je hebt de hele dag les met een pauze tussendoor, eten en drinken is verzorgd.
Ongeveer 12 uur les totaal verdeeld over 2 dagen. Bij aanvang eerst kennismaking, wat is je doel en uitleg park.
Hindernissen worden gezamelijk behandeld, als er een hindernis afgerond is mag je deze gedurende de dag herhalen. Zodoende sta je niet steeds te wachten.

Maximaal aantal deelnemers: 6 paarden.

Indruk park
In eerste instantie leek het erg klein, maar als je de hele dag steeds heen en weer loopt ben je blij dat het niet groter is. Hindernissen zijn wat je verwacht van een Trail. Diverse soorten bruggen, hangbrug, rollerbank, wipwap, boomstammen in diverse opzetten, water.
Park en hindernissen zijn gemaakt zoals vastgesteld voor internationale wedstrijden. Tijdens de cursus krijg je ook af en toe achtergrondinformatie over een hindernis. Er worden hier ook wedstrijden gereden.
De 2de dag hebben we ook veel variaties gedaan op de hindernissen die we al gedaan hadden.
Verder is de aanplanting erg mooi, op sommige plaatsen iets overgroeid.

Communicatie
Voornamelijk Duits, maar eigenaresse spreekt ook Engels. Cursus is goed te volgen.
Kwa mail zit er vaak veel vertraging in, maar uiteindelijk komt alles goed.

Parkeren
Krap, maar desgewenst krijg je instructie/ hulp

Foto's
Je mag zelf foto's en filmpjes maken. Halverwege de dag komt de zus van de eigenaresse. Voor €50 maakt ze foto's van jou en je paard/ pony.
Van 2 dagen heb ik meer dan 550 foto's ontvangen in zeer goede kwaliteit.

Bijzonderheden
Ivm de afstand ben ik een dag eerder gekomen en had ik dus extra paddockkosten.
Bezoek is welkom, eten en drinken mee tegen betaling.
Er staat een tent waar picknickbanken onder staan, geen warm drinken beschikbaar.
Toilet is aanwezig in de vorm van een dixie.

Bereikbaarheid
Zeer goed, ligt aan doorgaande weg. Mooie heuvelachtige omgeving. Zat op een gegeven moment op 460 meter hoogte Duitse NAP.

Algehele indruk
Zeer goed. Leuke eigenaresse, goed eten. Drinken mag je de hele dag door pakken.
Vakantiegevoel.

Ik ben hier afgelopen juli met Bambam, mijn 15 jarige shetlander, geweest. Een maand later zou ik met mijn 4 jarige gaan, helaas werd de cursus de dag van vertrek afgelast wegens onvoorziene omstandigheden. Het duurde mij mij te lang voordat ze met een alternatief kwam ondanks herhaalde mails van mijn kant.
Het is uiteindelijk opgelost, maar zorgde bij mij wel voor wat irritatie.
Volgend jaar staat het echter alsnog op de agenda voor de jongste omdat ondanks alles het een zeer leuke ervaring was.

__________
Nederland

Extreme Mountain Trail Tilburgs
Bergeijk
Vanaf midden Nederland 130 km

Kosten
Ik ben 3 keer geweest met eigen groepjes. Kosten waren €30 voor 1 1/2 uur vrije training.

Omgeving
Geen ervaring. Er schijnt een B&B in de buurt te zitten waar je samen met je paard evt kan overnachten. Op de locatie zelf kan dat niet.
Landelijk.

Inhoud cursus/ les
Ik heb tot nu toe alleen vrije training gedaan. Er is iemand aanwezig die rondloopt en je aanwijzingen kan geven.
Zij past zich aan aan jouw visie/ werkwijze.

Maximaal aantal deelnemers: 6

Indruk park
Niet groot, maar groot genoeg om niet op elkaars lip te zitten. Voldoende ruimte rondom de hindernissen.
Hindernissen die je verwacht bij een Mountain Trail. Zeker de nieuwe aanwinsten zijn de moeite waard.
Laatste keer vond ik het overbegroeid, veel boomstammen waren aan het wegrotten. Waterplas was ook volgegroeid met riet.

Communicatie
Verloopt uitstekend.

Parkeren
Voldoende ruimte. Zou soms handiger zijn om aanwijzingen te krijgen ivm de groep ervoor.

Foto's
Geen bezwaar. Voor zover ik weet hebben ze niet standaard iemand die het evt tegen betaling voor je doet.

Bijzonderheden
Verwarrende naam, meeste mensen denken dat het in de buurt van Tilburg ligt.

Bereikbaarheid
Slecht bereikbaar, ligt ver uit de route. Staat slecht aangegeven dat je via het zandpad moet rijden. Kan erg verwarrend zijn.

Algehele indruk
Zeer goed, mooie locatie,
Alles is bespreekbaar, eigen indeling les/ samenstelling/ lunch enz.
Toilet aanwezig. Koffie/ thee en fris tegen betaling.
Familiegevoel.

Ik ben in 2017 en 2018 met Bambam hier geweest en afgelopen september met Liberty mijn 4 jarige shetlander.
Alle keren zelf groepjes gemaakt voor vrije training. Ik twijfel nog om een keer echt les te nemen.
Waarschijnlijk ga ik komend voorjaar weer met een clubje stalgenoten.

___________
Xtreme Trail
Empe
Vanaf midden Nederland 69 km

Kosten
Shetlanderdag €50
In verhouding met wat we gedaan hebben en wat het park te bieden heeft zou ik niet meer dan dit uitgeven.

Omgeving
Weinig ervaring mee.
Aan de rand van een woonwijk.

Inhoud cursus/ les
Afhankelijk van de instructeur. Ontvangst was erg vriendelijk, maar soms werden we door zowel medewerkers als instructrice kinderlijk aangesproken.
Persoonlijk vond ik dat storend.

Maximaal 4 deelnemers.
Wij waren echter een uitzondering met 10 shetlanders in de groep.

Indruk park
Zeer mooi park, heel mooi aangekleed, heb genoten van de bomen, struiken en bloemen.
Kwa hindernissen hebben ze niet de standaard Trailhindernissen. Het is voornamelijk veel klim en klauterwerk via boomstammen in zeer leuke en interessante opstellingen. Iets wat ik helemaal geweldig vind.
Vond alleen wel dat dat het enige is wat het park te bieden heeft. 3 verschillende opzets voor klim en klauterwerk, een labyrint, 2 bruggen en een mijn.

Communicatie
Mailverkeer verloopt zeer moeizaam.

Parkeren
Ik weet niet waar je oorspronkelijk hoort te parkeren, maar ik vond het zeer krap.

Foto's
We mochten zelf foto's en filmpjes maken. Er waren 2 fotografen aanwezig tijden de shetlanderdag.

Bijzonderheden
Het reserveersysteem is niet handig, in het stukje informatie stonden 4 verschillende tijdsblokken, bij het reserveren stond dit echter anders omschreven. Hierdoor ging ik twijfelen wat ik wilde/ had gekozen.
Bij bevestiging van betalen krijg je enkel een reserveringsnummer, geen bevestiging van datum en tijdstip (toen ging ik nog meer twijfelen welk tijdblok ik had aangevinkt)
In de periode tussen aanmelden en de lesdag 4 keer dezelfde mail gehad met dezelfde inhoud, regels en voorwaarden park.
Gelukkig 2 dagen voor aanvang lesdag dan toch het verlossende woord, een mail met de dag en mn gewenste tijdblok.
Had mijn inziens al veel eerder verstuurd moeten worden.

De regels van het park komen erg stug over. Geen bezoek welkom, geen foto's of filmpjes van jezelf maken, beenbescherming verplicht (mijn pony's zijn dit niet gewend, ik gebruik het niet en ik ga het ook niet aanschaffen voor eenmalig gebruik)
Terwijl in de voorwaarden die op de website zelf zijn te downloaden dan weer staat dat ze beenbescherming niet kunnen verplichten.
Schijnbaar kregen ze veel vragen hierover want bij mail nr 4 stond dan eindelijk een antwoord; nee ze zijn niet verplicht.

Al met al denk ik dat er nog veel 'kinderziektes' zijn die in de loop van de tijd misschien nog gaan verbeteren of veranderen.

Bereikbaarheid
Zeer goed, ligt erg centraal met de A1 en de A50.
Had niet verwacht dat het aan de rand van een woonwijk zou liggen. Smalle toegangsweg, je moet daar geen verkeer tegenkomen.

Algehele indruk
Mooi trail, uitdagende hindernissen, wel weinig hindernissen/ variatie.
Ik vind het jammer dat ze erg duur zijn.
Toilet aanwezig. Koffie/ thee en fris tegen betaling.

Ik ben in oktober hier met mijn 4 jarige shetlander geweest. Vond het een schitterend park kwa begroeiing, het klimmen vond ik erg geweldig. De waterplas zorgt voor veel (leed)vermaak.
Ik ga hier alleen geen €80 voor betalen.

Pauwels;


Empe;



Bergeijk is vergelijkbaar met Pauwels, daar heb ik geen filmpje van gemaakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:46 



 
Profiel   

Dank je wel voor dit mooie overzicht.

Ik wil nog een keer zoiets gaan doen met mijn arabierig typje, aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:26 



 
Profiel   

Leuk verslag van alle 3!

Wel jammer dat je bij 1 wel meldt dat er binnen straal van 10 km oa Mc Donalds en div restaurant etc zitten en dat bij overige 2 niet (opgezocht oid hebt want zoals je er wel bij hebt gezet: geen ervaring) voor een beter totaal beeld vd 3.
Nu lijkt het net of de omgeving vd die 2 binnen straal van 10 km niet zoiets heeft :j

Bij Stal Tilburgs (en tja, die verwarrende naam is gewoon hun dagelijkse achternaam!) ligt bijv tegen Lommel (met Mac ) , Bergeijk zelf of Valkenswaard (+ winkelstraat) / Eersel waar ze ook gewoon restaurants ed hebben.
Mountain Oak is de B&B , die je bedoelt en die ligt paar 100 meter verderop in zelfde straat als Trail Park.

Deze algemene info over nr 2 wilde ik dus even aanvullen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:33 



 
Profiel   

Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik in Duitsland in een pension zat en 2 avonden voor mn eten moest zorgen.

Bij de andere parken ben ik gewoon naar huis gegaan.
Lijkt me dat daar een eetgelegenheid en winkels niet specifiek genoemd hoeven te worden.


En kwa stal Tilburgs, kan best zijn dat het hun achternaam is.
Maar hoe vaak ik wel niet hoor Ja bij Tilburg is er één.
Ik zeg nergens dat ze hun naam moeten veranderen ik geef alleen aan dat het verwarrend kan zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen