Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zonder vervoer geen buitenrit…

 
Profiel   

Geen idee waar ik moet zoeken en of er zoiets op Bokt bestaat, maar ik wil zo af en toe met mijn paard graag naar het bos, maar ja, geen vervoer. En nu is de paardentaxi een optie maar afgezien van de kosten ook nogal saai om alleen te gaan.
Dus…heeft Bokt zoiets waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 21:27 



 
Profiel   

Geen stalgenoten die je weleens mee willen nemen? (desnoods voor bezinekosten)

Ik nam vroeger vaker stalgenoten mee die geen eigen vervoer hadden, mits dat paard braaf was op de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 22:09 



 
Profiel   

Zou ik ook zeker interesse in hebben :j (ik zit in noord Holland)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 22:13 



 
Profiel   

Bestaat zoiets op Bokt niet? Kan het me nauwelijks voorstellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 22:18 



 
Profiel   

dorothea schreef
Bestaat zoiets op Bokt niet? Kan het me nauwelijks voorstellen :D

Waarom zet je het zelf niet op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:28 



 
Profiel   

Je kunt met een B rijbewijs een paarden vrachtwagentje huren, heb ik nu een aantal keer gedaan en dat is fantastisch. Maar is wel pittig duur voor "slechts" een buitenrit. Misschien als je het bedrag kan splitten valt het mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:36 



 
Profiel   

Er is een facebookpagina met buitenrijmaatjes.
Misschien dat je daar ook vervoer (al dan niet samen) kan regelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 14:09 



 
Profiel   

Welke regio woon je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 14:20 



 
Profiel   

Eigenlijk zou er een soort dating app moeten komen...
Buitenrij date app.
Dat je een profiel aanmaakt en dat je dan in je profiel kan aangeven wat voor soort buiten rit en of er wel of geen vervoer beschikbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 14:53 



 
Profiel   

Een app wordt vaak alleen gemaakt met een verdienmodel, ik denk dat hier te weinig verdienmodel op zit om dat te ontwikkelen....

Ik zou gewoon een oproepje op Faceboek of hier op bokt doen. Wellicht is er wel iemand uit jouw buurt die wel een keer buiten wil gaan rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:24 



 
Profiel   

Maar zoals ik het begrijp zoekt TS een iemand die haar (en haar paard) komt ophalen met de trailer.
Ik ga mijn paard niet naast een vreemde zetten en ik denk dat de meeste mensen er zo over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:36 



 
Profiel   

Klopt, niet iedereen zal er happig op zijn, maar wellicht vind je iemand in de buurt die ook niet echt iemand heeft, en toch graag gaat.... dan is het toch alleen maar mooi als mensen elkaar op die manier vinden? Ik zou gewoon een gevraagd advertentie maken (en daar ook gewoon eerlijk in zetten of je bereid bent bepaalde kosten te dragen). Of inderdaad een topic openen met buitenrijmaatje gezocht koppeltopic of iets....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:40 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je staat maar kun je niet met een stalgenoot samen gaan? De kosten delen scheelt weer, hoewel het nog steeds wel duur blijft voor een ritje buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:55 



 
Profiel   

Misschien een rijmaatje zoeken of iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:58 



 
Profiel   

Er bestaat wel een vereniging om samen te rijden en met paardenvakanties.

https://www.nvvr.info/index.php?page=Ov ... ging&sid=1

Maar dan moet je alsnog zelf vervoer regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:04 



 
Profiel   

Lizz schreef
Er bestaat wel een vereniging om samen te rijden en met paardenvakanties.

https://www.nvvr.info/index.php?page=Ov ... ging&sid=1

Maar dan moet je alsnog zelf vervoer regelen.

Maar er zijn ook wel leden bereid om je mee te nemen als je soort van op de route woont.
Ik heb diverse "vreemde" paarden op de vrachtwagen en de trailer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 11:21 



 
Profiel   

Hennos schreef
Welke regio woon je?

Zuid-Holland, onder Rotterdam

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 21:04 



 
Profiel   

Ik heb 15 jaar geleden via bokt een buitenrij-maatje gezocht en gevonden in de buurt (bos in de buurt dus vervoer beiden niet nodig) en dat is sinds doen m’n beste vriendin! :D
Het kan dus wel :j Ik had toen volgens mij gewoon een gezocht advertentie op bokt Markt gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 21:18 



 
Profiel   

dorothea schreef
Hennos schreef
Welke regio woon je?

Zuid-Holland, onder Rotterdam


Dat is jammer mijn paarden staan in Zutphen.
Bos bereikbaar met de trailer alleen ga ik weer liever niet alleen op pad met trailer. En ik heb dus een tweepaards trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 06:06 



 
Profiel   

StillAngel schreef
Je kunt met een B rijbewijs een paarden vrachtwagentje huren, heb ik nu een aantal keer gedaan en dat is fantastisch. Maar is wel pittig duur voor "slechts" een buitenrit. Misschien als je het bedrag kan splitten valt het mee.

Kan je met een B rijbewijs 2 paarden vervoeren in zo'n camionette?
Ik heb het dan over 2 grote paarden van minimaal 500kg. Dus 2 wordt 1000 kg gewicht tuig niet meegerekend.

Ik zit beetje met hetzelfde probleem als TS. Kan hier in de buurt wel wandelen. Maar andere gebieden doen is ook fijn, en ook ben ik altijd alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 06:21 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
StillAngel schreef
Je kunt met een B rijbewijs een paarden vrachtwagentje huren, heb ik nu een aantal keer gedaan en dat is fantastisch. Maar is wel pittig duur voor "slechts" een buitenrit. Misschien als je het bedrag kan splitten valt het mee.

Kan je met een B rijbewijs 2 paarden vervoeren in zo'n camionette?
Ik heb het dan over 2 grote paarden van minimaal 500kg. Dus 2 wordt 1000 kg gewicht tuig niet meegerekend.

Ik zit beetje met hetzelfde probleem als TS. Kan hier in de buurt wel wandelen. Maar andere gebieden doen is ook fijn, en ook ben ik altijd alleen.


Ja, met zo'n vrachtwagentje voor B rijbewijs kun je gewoon met 2 paarden op stap. Heb ik ook al een keer gedaan. Je mag overigens ook gewoon met trailer rijden, als het totale gewicht van auto + trailer onder de 3500kg blijven. Ook dat heb ik al vaak genoeg gedaan, gaat prima! Dan heb je er natuurlijk wel 1 paard op, met 2 kom je zeker over het gewicht, met trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 06:28 



 
Profiel   

Ik zou dat niet te hard roepen met die vrachtwagentjes.
Zeker niet met 2 paarden van 500 kilo.

Sowieso is het huren ervan peperduur en dat is dan nog excl benzine en voorrijd/ ophaalkosten.
Je betaald vaak per km en er zit een max aantal km aan wat je mag rijden voor dat geld.

Een vakantie is soms goedkoper :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 06:38 



 
Profiel   

Hoi TS, ik ga regelmatig buiten rijden op andere locaties, heb een tweepaards trailer en zit redelijk in de buurt (s-Gravenzande). Mocht je een keer aan willen haken stuur maar een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 07:08 



 
Profiel   

Verhuizen naar een stal die midden of dichterbij goede uitrij mogelijkheden zit?

Heb ik destijds ook gedaan, ik moet nu wel iets verder met de auto rijden om naar stal te komen maar de uitrij mogelijkheden zijn echt fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 07:15 



 
Profiel   

Ik ga even het idee van die vrachtwagen de wereld uit helpen als je meer dan 1 paard erin wilt zetten. Eigenlijk zijn bijna alle vrachtwagentjes te zwaar voor meer dan 1 paard (plus jezelf, tuig, brandstof, andere bagage) omdat het geheel dan over de 3500 kilo gaat en dan heb je minimaal een C1 rijbewijs nodig. Je hebt wel van die omgebouwde bestelbusjes waar het qua gewicht in past, maar die zijn vrij klein en of het echt veilig is, is de vraag omdat die auto's daar natuurlijk niet voor gemaakt zijn. Je gaat ook nooit een tweepaardstrailer met 2 paarden mogen trekken op je B rijbewijs. Mensen die zeggen dat ze dat kunnen doen zijn eigenlijk altijd wel illegaal bezig. Een 2 paards trailer zit minimaal al snel op 2000 kilo en dan heb je een lichte trailer. De auto's die dat mogen trekken zijn vaak weer een stuk zwaarder dan 1500 kilo (2000+1500=3500, het gewicht waar je ten alle tijden onder moet blijven bij je B).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 09:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen