Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrijden omgeving Zwolle

 
Profiel   

Hoi,
Ik ben opzoek naar plekken om buiten te rijden in de omgeving van Zwolle. En dan ook vooral waar je kan parkeren. Hattem carpoolplek is bekend. Schaapskooi ook. Maar bv in Wezep, Wapenveld of nog ergens anders in Hattem?
Thanks!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:32 



 
Profiel   

Je hebt in het dorpje Ommen een mooie plek dat heet de Sahara Ommen. Hier kan je ook lekker buitenrijden en er zijn parkeerplaatsen voor je auto en trailer. Misschien een leuke optie? Het is niet zo ver van Zwolle vandaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 08:44 



 
Profiel   

Toen mijn paarden nog in Zwolle stonden ging ik vaak met de trailer naar de Zwarte Dennen in Staphorst parkeren aan de Vijverweg of naar Heerde, parkeren aan de Elburgerweg tegenover de Uitspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 09:08 



 
Profiel   

Wezep heeft wat ruiterpaden op het heide gebied tegenover de Prinses Margriet Kazerne, maar eigenlijk vind ik Molecaten in Hattem dan mooier. Ben je bekend met de Dellen? Dat is heide/bos meer richting 't Harde/Heerde (als ik het goed zeg, geografie is niet mn sterkste kant. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 09:36 



 
Profiel   

Op de Nieuwe Zuidweg Heerde/Wezep, afslag 29 op de A50, zijn verschillende parkeerplaatsen waar je zo het bos/hei in rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 09:50 



 
Profiel   

Sahara in Ommen ken ik. Overigens nog nooit gereden.

Zwarte Dennen in staphorst ook nog niet geweest

Heerde ken ik indd, uitspanning de schaapskooi maar ook de ossenstal.

Molencaten is ook nog een idee. Enig idee waar je makkelijk kan parkeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 22:08 



 
Profiel   

2misty2 schreef
Sahara in Ommen ken ik. Overigens nog nooit gereden.

Zwarte Dennen in staphorst ook nog niet geweest

Heerde ken ik indd, uitspanning de schaapskooi maar ook de ossenstal.

Molencaten is ook nog een idee. Enig idee waar je makkelijk kan parkeren?


Afrit 30 van de a50. Als je vanaf Apeldoorn komt moet je twee keer rechts. Als je vanaf Zwolle komt eerst links, dan rechts. Zit een parkeerplek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 22:09 



 
Profiel   

2misty2 schreef
Sahara in Ommen ken ik. Overigens nog nooit gereden.

Zwarte Dennen in staphorst ook nog niet geweest

Heerde ken ik indd, uitspanning de schaapskooi maar ook de ossenstal.

Molencaten is ook nog een idee. Enig idee waar je makkelijk kan parkeren?


Is op loopafstand van de carpoolplaats. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 13:17 



 
Profiel   

_Mar3 schreef
2misty2 schreef
Sahara in Ommen ken ik. Overigens nog nooit gereden.

Zwarte Dennen in staphorst ook nog niet geweest

Heerde ken ik indd, uitspanning de schaapskooi maar ook de ossenstal.

Molencaten is ook nog een idee. Enig idee waar je makkelijk kan parkeren?


Is op loopafstand van de carpoolplaats. :)


Oh, ben ik nog niet tegen gekomen. Maar moet er wel bij zeggen dat ik nu max een half uur mag stappen dus waarschijnlijk kom ik het dan niet tegen. Of ik ga telkens de verkeerde kant op dat kan ook hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 15:27 



 
Profiel   

Hoi allemaal.
Wij rijden onze buitenritten vaak op de Ossenstal "Parkeerplaats Trailer Epe". Er zijn meerdere routers, die we plannen via https://www.ruiterenenmennen.nl/.
Lemelerberg heeft ook een mooie route maar soms best veel stenen op het ruiterpad wat wij niet fijn vinden voor de hoeven voor onze paarden.
Vaak gaan we ook naar Hellendoorn en parkeren op 52°23'01.4"N 6°25'59.8"E, dicht bij de kuil en leuke routes waarbij de de duur van de buitenrit kunt aanpassen naar wat je zelf wilt.
Rondje Sprengenberg is ook leuk met een trailerparkeerplaats op 52.35369958785548, 6.386748949741098. Makkelijk te bereiken en ruime parkeerplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 04:50 



 
Profiel   

Ik deed/doe redelijk vaak rondje lemelerberg, makkelijk parkeren en niet ver van Zwolle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 09:30 



 
Profiel   

Wieke schreef
Ik deed/doe redelijk vaak rondje lemelerberg, makkelijk parkeren en niet ver van Zwolle.


Ja lemelerberg is mooi ja! Voor mijn paard momenteel niet goed. Die heeft een blessure aan de meniscus. Ik weet niet of het in de toekomst wel kan maar een helling vermoed ik van niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 17:14 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe lang je wil rijden, maar wellicht is een rit in het Kuinderbos ook een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 17:29 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Ik weet niet hoe lang je wil rijden, maar wellicht is een rit in het Kuinderbos ook een optie?


Momenteel mag ik nog maar een half uur. Hopelijk straks uitbreiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 21:25 



 
Profiel   

2misty2 schreef
Marie111 schreef
Ik weet niet hoe lang je wil rijden, maar wellicht is een rit in het Kuinderbos ook een optie?


Momenteel mag ik nog maar een half uur. Hopelijk straks uitbreiden.


Ik bedoelde, hoe lang je onderweg wilt zijn naar de locatie. Vanuit Zwolle is het met de auto ongeveer 40 tot 50 min met de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 14:24 



 
Profiel   

Parkeerplaats Veluwe Pompstation (Wapenveld) is lekker ruim om met een trailer heen te gaan en fijn te parkeren.

Parkeerplaats Tonnebergroute (Heerde) is lekker dicht bij de afslag (29).

Die zijn beide in het Zwolse Bos. Daar kun je heel mooi rijden en de routes sluiten bij het Heerderstrand aan op de bossen van Heerde als je een langere rit wilt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 14:41 



 
Profiel   

Mac schreef
Parkeerplaats Veluwe Pompstation (Wapenveld) is lekker ruim om met een trailer heen te gaan en fijn te parkeren.

Parkeerplaats Tonnebergroute (Heerde) is lekker dicht bij de afslag (29).

Die zijn beide in het Zwolse Bos. Daar kun je heel mooi rijden en de routes sluiten bij het Heerderstrand aan op de bossen van Heerde als je een langere rit wilt maken.


Die veluwenpompstation zei mijn dierenarts ook maar ik kan dat maar niet vinden...welke afslag ik vooral moet nemen. Vanaf de kliniek wapenveld die kant.
Marie111 schreef
2misty2 schreef



Ik bedoelde, hoe lang je onderweg wilt zijn naar de locatie. Vanuit Zwolle is het met de auto ongeveer 40 tot 50 min met de auto.


Oh nee 20 min a 30 min. Dat heeft ook te maken met mijn lichamelijke toe doen. Ben chronisch ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 15:47 



 
Profiel   

2misty2 schreef
Die veluwenpompstation zei mijn dierenarts ook maar ik kan dat maar niet vinden...welke afslag ik vooral moet nemen. Vanaf de kliniek wapenveld die kant.

Ja.
Vanaf de Groteweg.
Google op "Veluwe Pompstation" .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 16:14 



 
Profiel   

2misty2 schreef
Wieke schreef
Ik deed/doe redelijk vaak rondje lemelerberg, makkelijk parkeren en niet ver van Zwolle.


Ja lemelerberg is mooi ja! Voor mijn paard momenteel niet goed. Die heeft een blessure aan de meniscus. Ik weet niet of het in de toekomst wel kan maar een helling vermoed ik van niet.


Dan zou ik de sahara in ommen ook niet aanraden. Echt een zandverstuiving, mul zand en veel hoogteverschil. Eerder achterbroek zou dan wel kunnen dat is in principe hetzelfde stuk bos, maar een stuk vlakker. De sahara en het stuk eromheen (ook de stijle oever) is wel wat hoogteverschil. Ook vanuit de manege de hazelhorst kun je goed over vlak terrein rijden. Ik weet alleen niet hoe ze erin staan om op hun terrein te parkeren, zal je moeten mailen/bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 18:04 



 
Profiel   

De paden in het Zwolse bos zijn ook niet zwaar :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 18:10 



 
Profiel   

kennen jullie een mooie route vlak bij kampen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 18:31 



 
Profiel   

volgens mij zijn er in het zandhove bos ook ruiterpaden, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-23 16:02 



 
Profiel   

Je kunt je ook als gast of lid aanmelden voor de ritten van de NVVR. Dan kom je ook op veel leuke locaties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-23 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen