Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ideeën voor een puzzelrit

 
Profiel   

Hallo beste bokkers. In het voorjaar willen wij voor onze stal een puzzelrit organiseren. Het betreft een kleine buitenrit in ons bos om zo in dat uur een stuk of 7 opdrachten/vragen of spelletjes uit te voeren. Ik ben al gaan googlen naar spellen maar kom helaas alleen maar op spellen in de bak met pionnen of balken tegen.

Ik heb er pas 1 :+ Het lijkt mij leuk om een klein woord van 4 of 5 letters deze op ruiterhoogte in een boom te hangen waarbij ze van de letters een woord moeten maken.

Zijn er nog bokkers die leuke ideeën hebben voor paardgerelateerde vragen of spelletjes om te doen te paard of er naast.

Andere ideeën zijn ook welkom
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:45 



 
Profiel   

Ik heb ooit eens een puzzelrit gehad waarbij ik de grootste doorn moest meenemen die ik kon vinden. Het team met de langste doorn kreeg extra punten. Dat was weliswaar in een ander land, maar als het een bondig terrein is zou je dat ook met een boomblad kunnen doen.

Supersimpele opdracht maar deze maakte de teams fanatieker dan welke andere opdracht dan ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:49 



 
Profiel   

Hang ergens een qr code die ze moeten scannen, en dat ze dan de opdracht krijgen.

Bijvoorbeeld 'zoek een voorwerp dat zo veel mogelijk op een paard lijkt, en neem dat mee'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 20:51 



 
Profiel   

Sokje_6 schreef
Ik heb ooit eens een puzzelrit gehad waarbij ik de grootste doorn moest meenemen die ik kon vinden. Het team met de langste doorn kreeg extra punten. Dat was weliswaar in een ander land, maar als het een bondig terrein is zou je dat ook met een boomblad kunnen doen.

Supersimpele opdracht maar deze maakte de teams fanatieker dan welke andere opdracht dan ook :')

Dat is een super leuke opdracht !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:01 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Hang ergens een qr code die ze moeten scannen, en dat ze dan de opdracht krijgen.

Bijvoorbeeld 'zoek een voorwerp dat zo veel mogelijk op een paard lijkt, en neem dat mee'.

Ik zou alleen geen idee hebben hoe een qr code te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:02 



 
Profiel   

Ringsteken en slalommen is altijd leuk.
Ik heb ook al eens moeten filmen dat je een rondje draad in het zadel, gehurkt in het zadel zitten en staan in het zadel. En dan zoveel punten per oefening.
Liedjes of gedichtjes verzinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:47 



 
Profiel   

Kijk eens of deze werkt?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:51 



 
Profiel   

Als je onderweg vrijwilligers neer kan zetten om punten uit te delen voor de hindernissen zijn een slalom, ringsteken, bal gooien, frisbees, estafette op tijd en eigenlijk alles wat je zelf op de basisschool met Koninginnedag gedaan hebt altijd leuk :D

Heb je die niet dan kun je onderweg vragen ophangen waarmee je deelnemers letters moeten verzamelen waarmee ze uiteindelijk een woord moeten maken. Of een rebus. Of hang rare voorwerpen in de bomen die ze moeten onthouden/opschrijven. Maak op een punt op de route een foto die ze na moeten maken. En een paarden versie van 30 seconds blijft ook leuk.

Hoop dat je hier wat aan hebt en succes!
(En laat even weten of de rit ook open gaat voor ruiters van buitenaf, ik ben nogal gek op dit soort dingen O:) )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen