Buitenrijden in het buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 17:09

Beste Bokkers,

Afgelopen vakantie heb ik bij Adventure Riding in Aljezur (Portugal) een onwijze gave rit gemaakt. Waarbij zelf mijn vriend, zonder rijervaring, meekon. Op sommige stukken mocht/kon ik zelfstandig vooruit voor een galopje.

Afbeelding

https://www.tiktok.com/@damelzavisser/v ... 6464027141

Ik vond dit zo'n leuke en unieke ervaring dat ik nu aan het rondkijken ben naar ruitervakanties / dagtochten / ritten in het buitenland. Het paardenwelzijn staat daarbij hoog op de lijst.

In eerste instantie zou ik graag een rit willen maken in b.v. de Ardennen, iets 'dicht bij huis'. Maar deze of wellicht volgende zomer zou ik graag een trektocht willen maken. Horse Holiday heb ik al bekeken maar ik krijg daar nog weinig gevoel bij en daarom ben ik opzoek naar ervaringen en aanraders.

Liefs Damelza

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:52

Voor een trektocht kan je zeker eens kijken naar Domaine de Facaud in het Zuiden van Frankrijk! Kan je overigens ook een gewone vakantieweek of weekend doen, maar de trektocht is ook zeker aan te raden. Je gaat dan de Pyreneën in!

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:55

Hi Damelza,

Ik heb 4 trektochten gemaakt via HorseHoliday: in Canada, Bulgarije, Kirgizië en de Ardennen. Laatste was officieel geen trektocht, omdat dat gewoon iedere dag een rit van 4 uur was en daarna terugkeren naar de basisplek :-). Let me know als je vragen hebt over één van deze reizen.

halterscoll

Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:56


Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 11:37

Eowyn3003 schreef:
Voor een trektocht kan je zeker eens kijken naar Domaine de Facaud in het Zuiden van Frankrijk! Kan je overigens ook een gewone vakantieweek of weekend doen, maar de trektocht is ook zeker aan te raden. Je gaat dan de Pyreneën in!


Ziet er goed uit! Zijn het Nederlanders die de ritten verzorgen?

Peperkroket schreef:
Hi Damelza,

Ik heb 4 trektochten gemaakt via HorseHoliday: in Canada, Bulgarije, Kirgizië en de Ardennen. Laatste was officieel geen trektocht, omdat dat gewoon iedere dag een rit van 4 uur was en daarna terugkeren naar de basisplek :-). Let me know als je vragen hebt over één van deze reizen.


Welke daarvan zou je aanraden? Canada of Amerika lijkt me heel gaaf, maar ik denk dat je in Europa ook nog wel goed uit de voeten kunt.

halterscoll schreef:
Wauw wat mooi! In Frankrijk kun je mooie tochten maken in de bergen bij: https://www.aravis-equitation.com/
Echt een aanrader!


Mijn frans is helaas niet al te best, heb je eventueel wat meer informatie?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:42

Zoek je een rit waarbij je partner weer mee kan? Of is alleen ervaren ruiters toegestaan ook prima?

Ik ben jaren geleden naar Oostenrijk geweest met Trailfinders. (horseholiday.com)
Maar zie Oostenrijk er niet meer opstaan als bestemming.

Hadden een fijne ranch daar en alles was keurig geregeld door de organisatie.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:47

Skalakot in IJsland en dan de landmannalaugar Tour is wrs 1 van de mooiste die je in je leven kunt rijden. Kudde van 70-90 paarden die los mee loopt en om de paar uur wisselen.

Je man zal je moeten thuis laten of die moet leren rijden.

Heel duur maar wel echt prachtig!

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 11:53

MarliesV schreef:
Zoek je een rit waarbij je partner weer mee kan? Of is alleen ervaren ruiters toegestaan ook prima?

Ik ben jaren geleden naar Oostenrijk geweest met Trailfinders. (horseholiday.com)
Maar zie Oostenrijk er niet meer opstaan als bestemming.

Hadden een fijne ranch daar en alles was keurig geregeld door de organisatie.


haha, mijn vriend mag thuis blijven. Al was het wel een hele leuke ervaring dat we dit toen op deze manier hebben kunnen doen.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:09

Damelza schreef:
Peperkroket schreef:
Hi Damelza,

Ik heb 4 trektochten gemaakt via HorseHoliday: in Canada, Bulgarije, Kirgizië en de Ardennen. Laatste was officieel geen trektocht, omdat dat gewoon iedere dag een rit van 4 uur was en daarna terugkeren naar de basisplek :-). Let me know als je vragen hebt over één van deze reizen.


Welke daarvan zou je aanraden? Canada of Amerika lijkt me heel gaaf, maar ik denk dat je in Europa ook nog wel goed uit de voeten kunt.




Ligt er echt aan wat je wil. Canada was zonder twijfel het allergaafste wat ik ooit gedaan heb, omdat het 10 dagen in complete wildernis zonder enige vorm van luxe of elektriciteit was. Bulgarije was een stuk luxer, sliepen we maar 1 nachtje in een tent en de rest in hotels. Kirgizië zat er een beetje tussenin, wel af en toe mensen tegenkomen (vooral aan het einde van de tocht), maar wel ook heel erg basic.

Wat zou je willen? Hoe 'extreem' wil je het hebben? :D

Oh en ik zie dat je paardenwelzijn belangrijk vindt; op de plekken waar ik ben geweest werd uitstekend voor de paarden gezorgd.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:11

Domaine de facaud!! Wordt mijn 4e keer dit jaar en echt geweldig. Paarden zien er goed uit. Het eten en de slaap vertrekken perfect. Joni (gastvrouw) is nederlands en Patrick (gastheer en gids) is Frans maar spreekt ondertussen een aardig woordje Nederlands.

https://youtu.be/9jLEAbi-1Aw

Dit was mijn eerste jaar tijdens de jongerenweek.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:27

En wat is er mis met NL?

Ook in NL kun je georganiseerd op stap, maar als het wat meer mag kosten en je enige kennis en kunde aan de dag legt, heb je helemaal geen organisatie nodig. Je stapt gewoon op je paard en bent er weg van :j

Heb je geen eigen paard? Ook dan zijn er wel opties maar dat hangt van je eigen flexibiliteit af.

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:13

ikke schreef:
En wat is er mis met NL?

Niks. Zou zo een route van Camperduin naar Twente kunnen plotten. Zadeltas erop en hup. Iemand nog een paard te huur? :) Of eigenlijk liefst twee, dan kan dochterlief ook mee.

Hingarden

Berichten: 245
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:41

Hoe klinkt Noorwegen?

Je kan hier een 3 daagde trektocht doen, maar je bent wel al een dag eerder en een dag langer welkom om zonder extra kosten op het bedrijf te verblijven. Op deze extra dagen zou je dan natuurlijk ook nog een rit kunnen boeken.
De routes gaan door de bergen waarbij geslapen wordt in berghutten of in tenten.

Het is een kleinschalige stal, dus kleine groepjes. En de paarden vinden het heerlijk om mee op pad te gaan.

Dit is een link naar de website: https://hingardenstall.com/nl/home-hingarden-stall/

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:47

Ik sluit aan bij Domaine de Facaud! Geweldige paarden, mooie omgeving, veel afwisseling en een hele huiselijke sfeer. Joni en Patrick zijn super.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 10:01

ikke schreef:
En wat is er mis met NL?

Ook in NL kun je georganiseerd op stap, maar als het wat meer mag kosten en je enige kennis en kunde aan de dag legt, heb je helemaal geen organisatie nodig. Je stapt gewoon op je paard en bent er weg van :j

Heb je geen eigen paard? Ook dan zijn er wel opties maar dat hangt van je eigen flexibiliteit af.


Niks mis met NL, gisteren bij de hartjeshoeve geweest en dat was ook erg leuk.

Paard is nog jong en breekt de boel af in de trailer dus daarmee op pad is voorlopig nog geen optie omdat we dat eerst in kleine stapjes gaan trainen. We staan wel vlakbij bos/duin/strand in Bergen/Egmond dus daar zijn we wel veel te vinden.

Maar in NL weet ik wel redelijk mijn plekjes etc te vinden en in het buitenland is dat iets lastiger :D

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:13

Nou, leuke uitdaging: van jouw huis via Den Helder naar Hoek van Holland en weer terug naar huis.

Maar als je niet bang bent van groot en stevig en het mag ook wat kosten: http://www.cumbrianheavyhorses.com/
Bedenk wel dat het een reden heeft dat Cumbria en het Lakedistict zo groen zijn.

Iets meer kans op mooi weer: https://cornwallswimminghorses.co.uk/

Maar ook dat kan allemaal in NL: https://puur-terschelling.nl/
en https://www.bigfieldshires.nl/ van bokker Dapper
en blijkbaar ook op de Drunense Duinen; die kende ik nog niet: https://www.dendries.com/buitenritten

Voor een club die echt nergens voor terug deinst, zie mijn onderschrift.

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:44

ikke schreef:


Die gaat op de bucket list, leuk!
Op de IJslanders in Zeeland mogen rijden afgelopen jaar, is ook een aanrader.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 17:26

Afgelopen zomer de trektocht door Noorwegen mogen doen, zeker een aanrader! Eigenlijk had ik voor deze winter een trektocht door Zweeds Lapland op het oog maar die gaat voor volgende winter op de planning.

Zijn er ondertussen toevallig nog aanraders bijgekomen voor de zomer? :)

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:14

Ik ben afgelopen zomer naar Bosnië & Herzegovina geweest, een 5daagse trektocht gedaan. Eén van de betere trektochten die ik heb gedaan, geweldig! En de paarden werden echt top verzorgd.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:23

Ik volg. Wil heel graag nog een keer op een trektocht in het buitenland.

Die in Noorwegen heb ik op m'n lijstje gezet. Plan was al om in de zomer een roadtrip door Noorwegen te doen.

Vorig jaar heb ik wel een buitenrit gereden op een stal op Kreta.
De 4 uurs rit is goed bevallen, maar geen ervaring met de meerdagse ritten. Die staat wel nog op m'n lijstje
https://www.horseriding.gr/horse-riding-holidays-greece-crete/

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Buitenrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:36

Zeker een aanrader om naar Villa Les Olivettes in de Ardennen te gaan! Ze rijden daar met Merens paarden en enkele kruisingen hiervan. Het zijn geen normale ritten maar steile afdalingen en dwars door de wildernis heen! Een hele gave ervaring. Ze bieden diverse arrangementen aan!! Zeker het kijken waaard!!
www.villalesolivettes.be

liviavdg

Berichten: 79
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:19

Ik kom elk jaar op Mallorca en rij hier ook vaak paard. Een aanrader is Natura Cavall, zij organiseren dagtochten maar ook meerdaagse trektochten. Super mooie omgeving, en bijna het hele jaar door. Paarden worden op een hele goede manier gehouden. Zeker de moeite waard!!

Zebraatje
Berichten: 138
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:37

Ik meld me ook hier.
Ben me aan het orienteren op een ruitervakantie eind april of in mei.

Ik ben twee keer op paardrijvakantie in Ijsland geweest en heb daar toen een meerdaagse tocht gedaan. Dat was echt geweldig, mijn verwachtingen zijn dus hoog.

Nu wil ik iets vergelijkbaars doen, maar dan niet in IJsland, maar ergens anders in Europa.
Wat ik zoek:
- 4 - 5 dagen paardrijden
- bij voorkeur een trektocht
- bij voorkeur op Ijslanders of andere kleinere stoere paarden
- Tocht door (ruige) natuur
- ook af en toe flink tempo rijden (dus niet grotendeels in stap).

En ik vind paardenwelzijn erg belangrijk, dus belangrijk dat er goed voor de paarden wordt gezorgd.
Daarnaast ook graag een goed en comfortabel zadel voor mezelf :')

Ik heb al wat topics hier op bokt doorgelezen, maar wie heeft de tip wat aansluit bij mijn wensen.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:16

Zebraatje schreef:
Ik meld me ook hier.
Ben me aan het orienteren op een ruitervakantie eind april of in mei.

Ik ben twee keer op paardrijvakantie in Ijsland geweest en heb daar toen een meerdaagse tocht gedaan. Dat was echt geweldig, mijn verwachtingen zijn dus hoog.

Nu wil ik iets vergelijkbaars doen, maar dan niet in IJsland, maar ergens anders in Europa.
Wat ik zoek:
- 4 - 5 dagen paardrijden
- bij voorkeur een trektocht
- bij voorkeur op Ijslanders of andere kleinere stoere paarden
- Tocht door (ruige) natuur
- ook af en toe flink tempo rijden (dus niet grotendeels in stap).

En ik vind paardenwelzijn erg belangrijk, dus belangrijk dat er goed voor de paarden wordt gezorgd.
Daarnaast ook graag een goed en comfortabel zadel voor mezelf :')

Ik heb al wat topics hier op bokt doorgelezen, maar wie heeft de tip wat aansluit bij mijn wensen.


Ik quote mezelf even:

Citaat:
Ik ben afgelopen zomer naar Bosnië & Herzegovina geweest, een 5daagse trektocht gedaan. Eén van de betere trektochten die ik heb gedaan, geweldig! En de paarden werden echt top verzorgd.


Als je er meer over wilt weten, let me know!

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 12:04

Het is alweer even geleden, maar even een kleine up :Y) Aanraders zijn nog steeds van harte welkom.