Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

 
Profiel   

Maar dat is al een tijdje weg toch, dat pad?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:32 



 
Profiel   

Vooral het gebrek aan goede argumenten en communicatie is schrijnend!

Als ze een pad afsluiten of verleggen vanwege een roedel wolven, zeldzame planten of vogels kan dat gecommuniceerd worden.
Uiteraard kun je wat van die beslissing vinden maar dat is dan punt twee.


Als ze rust in een gebied willen maar tegelijkertijd wel meer faciliteren voor dagjesmensen/wandelaars is dat op zijn zachtst gezegd bijzonder.

Een petitie lijkt mij een goed idee omdat je daar ook publiciteit mee kunt genereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 15:55 



 
Profiel   

Ook hier op de Noord-West Veluwe zijn er ruiterpaden weggehaald. Enerzijds om “ingepikt” te worden door MTBers en anderzijds vanwege de recreatiezonering. Ik heb geprobeerd te lobbyen, en er was beloofd dat alle ruiterpaden bij ons open zouden blijven. Helaas is dat niet helemaal nageleefd, ook is er een enorm lang hek midden op de prachtige zandverstuiving geplaatst. Heel erg zonde, in mijn beleving slaat men hier door mbt het natuurbeheer. In de winter een enorme kaalslag want alle niet-inheemse bomen moeten weg en vanaf het voorjaar afsluitingen wegens het broedseizoen.

De KNHS doet er m.i. Veel te weinig aan. Wij ruiters zouden ons beter moeten organiseren, want nu worden wij als doelgroep simpelweg naar de achtergrond gedrukt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:02 



 
Profiel   

Op de Facebook hebben zich al mensen vanuit de KNHS gemeld die er mee aan de slag gaan. Echt zonde dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:12 



 
Profiel   

Eerlijk denk ik dat het vooral te maken heeft met de rewilding en het voorkomen van aanvaringen tussen ruiters, wandelaars, fietsers, mtb'ers en (een roedel) wolven :x want zulke berichten willen de rewilders en wolvenknuffelaars niet in het nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:33 



 
Profiel   

Moratoetje schreef
Eerlijk denk ik dat het vooral te maken heeft met de rewilding en het voorkomen van aanvaringen tussen ruiters, wandelaars, fietsers, mtb'ers en (een roedel) wolven :x want zulke berichten willen de rewilders en wolvenknuffelaars niet in het nieuws!


Inderdaad !

Al actueel ( wandelaar komt wolf tegen bij
Posbank ): https://www.gld.nl/nieuws/7905527/paul- ... KLu73qO7rQ

Er staat doodleuk dat er nog geen incidenten zijn geweest tussen hond en wolf, terwijl er al meerdere zijn, wel nog in afwachting van dna onderzoek.

Een paar maanden terug mocht een hardloopwedstrijd in Dwingeloo ineens niet over het gewenste parcours doorgaan. Waarschijnlijk ook ivm aanwezigheid wolven…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:53 



 
Profiel   

We waren net van plan om komend weekend dit rondje Postbank te gaan doen en zeker ook hier langs. Het is overal momenteel. In het Drents Friese Woud wordt ook van alles afgesloten. De tendens is dat je alleen nog buiten om een gebied mag rijden over de openbare weg en niet meer over de paden die juist langs de mooiste plekken gaan. Ik teken overal voor rond dit probleem. Het is nog even en we worden overal geweerd en blijkbaar komt er geen mens voor ons op. Waarom heeft ruiteren en mennen geen protest aangetekend? Waarom de KNHS niet? Waarom de plaatselijke rijvereniging niet? Vinden het blijkbaar allemaal wel prima. Alleen nog betaalde ritten en masse op een bepaalde datum met vergunning net als de motoren en mountainbikers. Als je maar betaald is drukte geen probleem meer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:27 



 
Profiel   

Mensen zouden eens wat voorzichtiger moeten zijn met wie ze steunen. Al die 'natuurorganisaties' dus ook natuurmonumenten, staatsbosbeheer e.d. hebben als agenda iedereen zoveel mogelijk uit de natuur houden en per zoveel jaar moet er een nieuw doel zijn aan natuur om maar geld te blijven krijgen dus maakt men wensnatuur.

Gewoon niet aan doneren en het wordt idd hoog tijd om als ruiters te verenigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:37 



 
Profiel   

Ik ga over een uurtje de petitie online gooien en heb contact gehad met de KNHS die hier niet van op de hoogte was. Die zijn in contact met Natuurmonumenten.
Waarom ruiteren en mennen niks heeft gedaan weet ik eigenlijk ook niet... Maar is misschien ook niet aan hen?
Onze stalhouder wist ook van niks terwijl hij in een groep zit die gaat over beheer en ruiterpaden in het gebied.

Als er iemand is die binnen dit uur nog met mij mee wil kijken naar de tekst dan graag via pb contact opnemen! :)


Laatst bijgewerkt door Macs op 21-03-23 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:42 



 
Profiel   

Rizette schreef
Waarom heeft ruiteren en mennen geen protest aangetekend? Waarom de KNHS niet? Waarom de plaatselijke rijvereniging niet? Vinden het blijkbaar allemaal wel prima.


Jij bent wel erg snel met conclusies!
Wie zegt dat hun überhaupt op de hoogte waren?
Waarom zou Ruiterenmennen protest aan moeten tekenen?
Dat is toch geen belangenorganisatie ?

Zie net dat ze dat wel zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 17:43 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Moratoetje schreef
Eerlijk denk ik dat het vooral te maken heeft met de rewilding en het voorkomen van aanvaringen tussen ruiters, wandelaars, fietsers, mtb'ers en (een roedel) wolven :x want zulke berichten willen de rewilders en wolvenknuffelaars niet in het nieuws!


Inderdaad !

Al actueel ( wandelaar komt wolf tegen bij
Posbank ): https://www.gld.nl/nieuws/7905527/paul- ... KLu73qO7rQ

Er staat doodleuk dat er nog geen incidenten zijn geweest tussen hond en wolf, terwijl er al meerdere zijn, wel nog in afwachting van dna onderzoek.

Een paar maanden terug mocht een hardloopwedstrijd in Dwingeloo ineens niet over het gewenste parcours doorgaan. Waarschijnlijk ook ivm aanwezigheid wolven…

Voor wolvendiscussies zijn genoeg andere topics, laten we het vooral bij de kern houden: het sluiten van dit mooie ruiterpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:35 



 
Profiel   

De petitie heb ik ingediend, deze moet nog worden gecheckt door een moderator van de website en gaat dan online

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 18:50 



 
Profiel   

Mandarijn12 schreef
Ik rij al 15 jaar op dat met-hout-bezaaide pad op de foto, daar heb ik de laatste pony zelfs gedeeltelijk ingereden... Wat balen was dat zeg, gister. De foto komt van mij af.

Overal lagen omgehakte bomen op het pad (ook halverwege op de heuvel naar beneden gedonderd, het zag er niet uit), houtstapels, gaten in de grond gegraven (????) met zo'n paalgraafding. Want waren elke keer gaten van dezelfde diepte en grootte. Gewoon midden in het pad.

We hadden eerst niet door dat het serieus was afgesloten, dacht dat iemand gewoon onhandig had gesnoeid. Op een gegeven moment moesten we door de bosjes heen naar een begaanbaar pad. De pony die met ons mee was lag al op z'n knieën omdat ie geen kant op kon.

Geen bordjes. Niks aangegeven. Eén grote ellendige bedoeling.


Dus ipv de paden open te laten hebben ze dus de paden compleet vernield? Met het nut dat??? Ik snap soms helemaal niks van Natuurmonumenten. Als er geen gras/onkruid/struiken over het pad groeien wordt het duidelijk nog voldoende gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:03 



 
Profiel   

Onvoorstelbaar.
En ook dat desbetreffende Staleigenaar ( die zelf ook wel in het bos komt en dus ook “ getroffen “ kan worden) ook van niets weet.
Dat is toch op z’n minst raar te noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:30 



 
Profiel   

De petitie is ready:
https://petities.nl/petitions/behoud-de ... ?locale=nl
Deel vooral met mede buitenruiters !

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:44 



 
Profiel   

Ondertekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:57 



 
Profiel   

Ondertekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:03 



 
Profiel   

Macs schreef
De petitie is ready:
https://petities.nl/petitions/behoud-de ... ?locale=nl
Deel vooral met mede buitenruiters !

Getekend en gedeeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:19 



 
Profiel   

Dank iedereen, namens.. ons allen ;)
Het gaat hard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:21 



 
Profiel   

Ondertekend! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:22 



 
Profiel   

De petitie gaat goed!

Bijzonder voor zo een stukje weinig gebruikt ruiterpad.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:14 



 
Profiel   

In de driehoek tussen Ermelo/Nunspeet/Uddel helaas ook veel kilometers ruiterpad verdwenen door de recreatiezonering. :(
Natuurmonumenten lijkt over de hele Veluwe fanatiek bezig te zijn met het weren van ruiters. En het gebeurt zonder al te veel communicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:01 



 
Profiel   

Getekend en op fb gedeeld. Hoop dat de petitie maar vaak ondertekend mag worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:17 



 
Profiel   

Fantastisch! Inmiddels tikken we al bijna de 300 ondertekenaars aan! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:21 



 
Profiel   

Getekend…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen