Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

 
Profiel   

Net als dat het Posbank is en niet PosTbank. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 13:24 



 
Profiel   

Hahaha ja idd!

Over de 1000 handtekeningen nu *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 14:41 



 
Profiel   

Getekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:21 



 
Profiel   

ik heb hem ook getekend. misschien kan de link aan de openingspost worden toegevoegd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 16:41 



 
Profiel   

Ruim 1200 handtekeningen. Nu maar duimen dat het helpt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:26 



 
Profiel   

Nu al ruim 1300, met die van mij erbij.
Ik rijd daar eigenlijk nooit maar Natuurmonumenten beheerd gebieden door het hele land en misschien wordt er op deze manier een boodschap afgegeven bij hun. (Als ze daar al wat mee doen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:40 



 
Profiel   

Ik begreep dat ze de afgelopen week wel meer paden hebben afgesloten, ook wandelpaden in bijv Limburg. Dus ze zijn idd op meer plekken bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:10 



 
Profiel   

Is het handig om een inventarisatie te maken van alle paden die recent verdwenen zijn? In een nieuw topic uiteraard.

Waarbij ik het nog wel een verschil vind maken of een gebied voor alle gebruikers wordt afgesloten of enkel voor ruiters/menners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:32 



 
Profiel   

En of het tijdelijk is of voor altijd.
Ik woon dichtbij de groote Peel en daar is nu een gedeelte dicht vanwege de broedende vogels. Dat gaat over een poosje weer open.
Paarden mogen er sowieso niet in. Loopt 1 kleine route wat aan de zijkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:31 



 
Profiel   

Ik heb ook getekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:17 



 
Profiel   

https://www.bitmagazine.nl/nieuws/fun/9 ... aal-park-d

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:23 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef

Wow! Wat tof dat Bit een artikel heeft gemaakt. Ik wist van niks, maar helemaal prima. :) Hoe meer bekendheid het krijgt hoe beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 18:31 



 
Profiel   

Macs schreef
Marije_jiplover schreef

Wow! Wat tof dat Bit een artikel heeft gemaakt. Ik wist van niks, maar helemaal prima. :) Hoe meer bekendheid het krijgt hoe beter!

Je hebt heel wat teweeg gebracht :j Zie de petitie op veel plaatsen voorbijkomen. Hopelijk wil Natuurmonumenten hun besluit heroverwegen of het gesprek aan voor alternatieven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:36 



 
Profiel   

Misschien is het wel een idee om de petitie, te paard, aan te bieden aan de boswachter en een contactpersoon van Natuurmonumenten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:38 



 
Profiel   

Het staat ook op de voorpagina van Bokt: [VN] Natuurmonumenten saneert opnieuw ruiterpaden Nationaal Park Veluwezoom
Alleen jammer dat de petitie niet aan de openingspost is toegevoegd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:44 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Misschien is het wel een idee om de petitie, te paard, aan te bieden aan de boswachter en een contactpersoon van Natuurmonumenten?


De boswachter beslist dit niet, dit komt van hogerhand, dus ik denk dat je die moet benaderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:26 



 
Profiel   

Getekend en natuurlijk ook gedeeld op mijn fb pagina, en wat fantastisch dat het zo door verschillende partijen opgepakt lijkt te worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:59 



 
Profiel   

Ingrid_92 schreef
fransje23 schreef
Misschien is het wel een idee om de petitie, te paard, aan te bieden aan de boswachter en een contactpersoon van Natuurmonumenten?


De boswachter beslist dit niet, dit komt van hogerhand, dus ik denk dat je die moet benaderen.


Uiteraard komt dit ergens bij beleidsmakers vandaan ik bedoel meer aan vertegenwoordigers van Natuurmonumenten.
Zie dat Natuurmonumenten werkt met ledenraden. De voorzitter van de ledenraad Gelderland zou ook iemand zijn om de petitie aan aan te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:22 



 
Profiel   

Djilna schreef
Macs schreef
Ik ga over een uurtje de petitie online gooien en heb contact gehad met de KNHS die hier niet van op de hoogte was. Die zijn in contact met Natuurmonumenten.
Waarom ruiteren en mennen niks heeft gedaan weet ik eigenlijk ook niet... Maar is misschien ook niet aan hen?
Onze stalhouder wist ook van niks terwijl hij in een groep zit die gaat over beheer en ruiterpaden in het gebied.

Als er iemand is die binnen dit uur nog met mij mee wil kijken naar de tekst dan graag via pb contact opnemen! :)


Ik zit officieel ook in die contactgroep (oa ivm stal in Rheden) en ook niks gehoord. Daar heb ik nu wel excuses voor gekregen nav mijn email die ik van de week verstuurd had. Maar ik ga nog even broeden op een reactie want ik vind het allemaal veel te plotsklaps en vraag me af hoeveel onderzoek er daadwerkelijk is gedaan naar het aantal ruiters wat er volgens hun wel of niet gebruik van maakt.

Hun redenering van paarden komen er al heel weinig sinds Midden Heuven dicht is en dus halen we die gebruikersgroep er maar uit om de natuur daar meer rust te geven vind ik ietwat scheef...

Het lijkt hier te gaan als in alle onderzoeken die niet met cijfers en gegevens gepresenteerd worden. Uit de lucht gegrepen, overgenomen door anderen en bij derden is het inmiddels een feit geworden,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 23:41 



 
Profiel   

Is het een idee om sbs 6 hart van Nederland te tippen op deze actie….

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 07:38 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Is het een idee om sbs 6 hart van Nederland te tippen op deze actie….


Dit dacht ik nu vannacht ook. Gewoon met een groep ruiters en menners een rondje maken in dat gebied met sbs6 ofzo. Zodat ze ook kunnen zien hoe slecht het is aangegeven vanuit sommige hoeken enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:56 



 
Profiel   

Dat is iets waar ik van weg wil blijven in ieder geval.
Ook wil ik niet nu in het gebied gaan rijden/ over of langs de oude ruiterpaden. Dan ben je in overtreding en wil NM nu juist te vriend houden :)
Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar ben bang dat het ons niet ten goede komt.
Wil ook graag eerst een duidelijke verklaring van NM hebben.
Enige waar het slecht is aangegeven is vanaf de parkeerplaats Bezoekerscentrum richting de schaapskooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:16 



 
Profiel   

De ride and bike/run in Elsloo, Friesland afgelast. 23 juli as.

Bron: wolven melding in Westerveld.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253


Obstakelrun run Kardinge begin juli na 9 jaar ook afgelast.
Bron RTVNoord.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1007742/ ... RZ6DydzjU8


Laatst bijgewerkt door tienus63 op 24-03-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:56 



 
Profiel   

Ik heb de petitie getekend en gedeeld op Facebook, ik zie dat m'n paardenkennissen m ook tekenen en delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:01 



 
Profiel   

Wij hebben hier met SBB wel redelijke ervaringen met praten overigens.

Ze hadden hier ook bestaande zandpaden tot fietsalee geasfalteerd en daarbij de ruiters even vergeten.
We hebben toen de regiovertegenwoordiger van de KNHS er bij gehaald. Die heeft weer wat contacten gelegd met stallen en andere verenigingen in de buurt.
Toen zijn er uiteindelijk vanuit onze vereniging 2 vertegenwoordigers met SBB het bos in gegaan/ de kaarten bekeken. En toen is er nog wel een deel oplossing gekomen.
Maar goed, wij hebben gewoon bos en geen 'waardevolle natuur' dat scheelt.
Maar op basis van die ervaring zou ik ook zeggen: Even massa achter je krijgen en dan gaan praten.

AL heeft SBB hier ook best maffe plannen. Eerst doen ze onderzoek naar de plekken waar mensen het liefst komen in het bos. En dan besluiten ze die gebieden in een nieuwe zonering juist af te gaan sluiten.... benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen