Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiterpaden bij de Posbank (Veluwezoom) verdwenen!

 
Profiel   

Gezien!

Grappig dat Natuurmonumenten nu weer met een nieuw argument komt. De ruiters maken het pad te breed waardoor er minder ruimte is voor de broedende vogels.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:25 



 
Profiel   

Echt hoor….. gewoon onvoorstelbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:25 



 
Profiel   

Zijn ze vast vergeten dat ze er zelf een wandelpad naast hebben gelegd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:27 



 
Profiel   

Duidelijk dat Natuurmonumenten het worst zal zijn. De houding van de boswachter zegt genoeg. Iedereen kan wel ergens anders rijden.....paden genoeg. Zullen openbare wegen zijn ws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:29 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Gezien!

Grappig dat Natuurmonumenten nu weer met een nieuw argument komt. De ruiters maken het pad te breed waardoor er minder ruimte is voor de broedende vogels.

Ben benieuwd hoeveel breder het pad is geworden ..................... Vreemd argument. Net of ze zoveel vogels hebben dat er geen vogel meer plek kan vinden. Welke soorten vogels nestelen er allemaal in de heide daar naast het pad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:30 



 
Profiel   

Bijzonder nieuw argument van natuur monumenten idd en Jammer dat de KNhS niet verder komt dan de reactie dat ze verbaast zijn over de actie van natuur monumenten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:04 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Bijzonder nieuw argument van natuur monumenten idd en Jammer dat de KNhS niet verder komt dan de reactie dat ze verbaast zijn over de actie van natuur monumenten

Het maakt dus alleen die paar duizend mensen wat uit die een handtekening hebben gezet en die kunnen gewoon het dak op. Ons kabinet heeft ook die houding naar de burger. Het lijkt wel een olievlek die zich uitbreidt. Denk toch dat het op den duur toch niet goed voor Natuurmonumenten zelf is om hier zo mee om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:08 



 
Profiel   

Heeft het dus toch te maken met de recreatieve zonering. Ook op andere plekken op de Veluwe gaan veel paden verdwijnen. Om oa meer rust te creeeren voor broedvogels, reptielen, en andere zeldzame (roof) dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:59 



 
Profiel   

Maar het wandelpad blijft toch? Het ruiterpad gaat weg. Wie kan mij uitleggen dat paarden meer verstoren dan bijv mensen met een hond aan de riem, of met kleine kinderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:55 



 
Profiel   

Rizette schreef
Maar het wandelpad blijft toch? Het ruiterpad gaat weg. Wie kan mij uitleggen dat paarden meer verstoren dan bijv mensen met een hond aan de riem, of met kleine kinderen?

Wetend dat die dan ook nog midden op het pad gaan picknicken en de kinderen dan van de paden af gaan lopen rennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 10:01 



 
Profiel   

Rizette schreef
Maar het wandelpad blijft toch? Het ruiterpad gaat weg. Wie kan mij uitleggen dat paarden meer verstoren dan bijv mensen met een hond aan de riem, of met kleine kinderen?


Precies en die lagen daar ook naast elkaar. Juist ook met zonering lijkt me dat best ideaal, twee paden naast elkaar (levert minder gedoe op), maar wel grotere ruimtes met rust voor dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:15 



 
Profiel   

Rizette schreef
Maar het wandelpad blijft toch? Het ruiterpad gaat weg. Wie kan mij uitleggen dat paarden meer verstoren dan bijv mensen met een hond aan de riem, of met kleine kinderen?


En ondanks dat ik het er helemaal mee eens ben dat ze voor de rust het wandelpad weg moeten halen en niet enkel die paar ruiters moeten gaan weren, is het ruiterpad er laten niet de oplossing. Wandelaars mogen officieel ook wandelen op ruiterpaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:17 



 
Profiel   

nou ja, dat laatste is natuurlijk eenvoudig op te lossen. Wandelaars alleen nog maar toegang tot de wandelpaden ipv alle paden. Fietsers mogen tenslotte ook alleen op de fietspaden, mtb'ers op de fiets- en mtb-paden, ruiters alleen op de ruiterpaden.
Onder het motto; gelijke monniken, gelijke kappen; de wandelaars alleen nog maar toegang tot de wandelpaden.

Maar de wil om dat te doen zal er niet zijn; van alle dagjesmensen die naar de Veluwe komen, zullen de wandelaars het meeste opleveren voor alle horeca rondom.
Zeker de mtb'ers en ruiters zullen geen grote inkomstenpost zijn voor de horeca, op een enkeling of kleine groepjes na dan. De meesten zullen namelijk gewoon doorrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:26 



 
Profiel   

SusanH schreef
Heeft het dus toch te maken met de recreatieve zonering. Ook op andere plekken op de Veluwe gaan veel paden verdwijnen. Om oa meer rust te creeeren voor broedvogels, reptielen, en andere zeldzame (roof) dieren.


Denk dan zou je zeggen dat het wandelpad ook gesloten zou worden.
Dan krijg je echt rust, nu is het een wassen neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:33 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
nou ja, dat laatste is natuurlijk eenvoudig op te lossen. Wandelaars alleen nog maar toegang tot de wandelpaden ipv alle paden. Fietsers mogen tenslotte ook alleen op de fietspaden, mtb'ers op de fiets- en mtb-paden, ruiters alleen op de ruiterpaden.
Onder het motto; gelijke monniken, gelijke kappen; de wandelaars alleen nog maar toegang tot de wandelpaden.

Maar de wil om dat te doen zal er niet zijn; van alle dagjesmensen die naar de Veluwe komen, zullen de wandelaars het meeste opleveren voor alle horeca rondom.
Zeker de mtb'ers en ruiters zullen geen grote inkomstenpost zijn voor de horeca, op een enkeling of kleine groepjes na dan. De meesten zullen namelijk gewoon doorrijden.


Heeft het ook niet met subsidie te maken?
Wordt in elk geval hier wel aangedragen: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/28/is ... e-a4160721
(voor de paywall lezers: een stuk over vergunningsplicht voor mountainbikers over de hele veluwe, waarbij de mountainbikevereniging eigenlijk niet wil betalen en dat hun paden van de subsidies worden aangelegd, maar mountainbike paden zijn veel duurder en subsidie krijg je voor het openstellen van wegen en paden voor wandelaars en fietsers.).

Vandaar mijn verwondering of het niet met subsidie te maken heeft, dat je je gebied open moet stellen wil je subsidie krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:34 



 
Profiel   

ow dat zou idd ook nog kunnen. In dat geval zal het idd nooit gebeuren dan ook wandelaars een padenbeperking krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 12:47 



 
Profiel   

Ja, voor subsidie moet een gebied opengesteld worden. Denk ook aan de discussie om de Kroondomeinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:30 



 
Profiel   

Suliko schreef
Rizette schreef
Maar het wandelpad blijft toch? Het ruiterpad gaat weg. Wie kan mij uitleggen dat paarden meer verstoren dan bijv mensen met een hond aan de riem, of met kleine kinderen?


En ondanks dat ik het er helemaal mee eens ben dat ze voor de rust het wandelpad weg moeten halen en niet enkel die paar ruiters moeten gaan weren, is het ruiterpad er laten niet de oplossing. Wandelaars mogen officieel ook wandelen op ruiterpaden.



Dat stuk bos staat aangemerkt voor active recreatie. Dus geen rust gebied. De het argument rust te willen brengen is geen goed argument vanuit nm

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:02 



 
Profiel   

[VN] Ruiters boos over afgesloten paden in Veluwezoom

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:42 



 
Profiel   

Is er nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 17:21 



 
Profiel   

Zijn er eigenlijk nog ontwikkelingen? Ik vind het angstvallig stil eerlijk gezegd... :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 17:19 



 
Profiel   

Zou ook zo niet weten wat we er aan zouden kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 19:29 



 
Profiel   

Er loopt wel iets, alleen heb ik nog geen nieuws
Nog geen antwoord gehad op mijn mail van de gebiedsmanager, daar ga ik morgen achter aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 20:27 



 
Profiel   

Goed bezig Macs! Logisch dat zoiets niet één twee drie opgelost is.

Ik kwam net in een nieuwsartikel een interessante quote tegen:
https://nos.nl/regio/gelderland/artikel ... erhoek-mag

In een rechtzaak rond mountsinbikepaden worden ruiters relatief minder belastend gezien voor het gebied:
Citaat
"Volgens de Bomenstichting is het juist de hoeveelheid aan gebruiken dat het verstorend maakt. "Daarnaast vinden wij dat mountainbiken een sport is. Ruiters, bijvoorbeeld, verplaatsen zich heel rustig op hun paard door het gebied. MTB'ers flitsen door het bos." Volgens de gemeente reguleer je juist doordat de fietsers nu op de paden blijven."

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 21:06 



 
Profiel   

Zijn er nog ontwikkelingen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 13 [ 310 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen