Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Strandopgang Castricum, verboden voor paarden!

 
Profiel   

Een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Er zijn veel mensen die de trailer parkeren bij Castricum om daar het strand op te gaan. Maar let op,het is zeer binnenkort verboden om nog gebruik te maken van die opgang zie:

    Met een blik op de toekomst van verantwoordelijk wethouder Strand Roel Beems kwaM meteen het probleem van paarden richting strand en op het strand ter sprake. “Er blijkt al jaren een verbod te zijn voor paarden op het strandplateau en op- en afgang naar het strand. Binnenkort worden de borden dan ook aangepast aan die regels, wat inhoudt dat er geen paardenpoep meer rondom de publieke toegang tot het strand ligt. Overtreding houdt een boete in”, benadrukt Beems. Verheugend bericht voor de regelmatige strandbezoekers, die veelal op blote voeten lopen. Paardeneigenaren die toch op het strand willen op de afgesproken tijden, kunnen via Bakkum Heerweg en Noorderstraat naar het strand.

https://www.rodi.nl/castricum/nieuws/340308/strandopgang-verboden-gebied-voor-paarden-en-kustbus-gaat-wee

-O- -O-

Dit betekent dus dat het strand alleen te bereiken is door de duinen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 07:12 



 
Profiel   

Ze doen er echt alles aan om ons daar weg te pesten he?

Ik vraag mij alleen af waarom ze nu zeggen 'binnenkort ligt er geen paardenpoep meer'. Als ik het direct opruim zoals altijd, en ik dan nog wel welkom? :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 07:41 



 
Profiel   

Tja, het is verpest door andere ruiters, want er lagen geregeld echt heel veel bergen mest die niet werden opgeruimd.
Dat heeft niets met ruiters pesten te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 07:43 



 
Profiel   

Zo moeten wederom de goede onder de slechte lijden.
Vanuit het standpunt van de badgasten snap ik het besluit overigens heel goed.

Er is daar ook geen excuus om het niet op te ruimen want er hing een schep en een bezem bij het "oliebol pick up station".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 09:24 



 
Profiel   

Echt onwijs balen dat het nu verboden is
Wat zijn andere opties om in de buurt van Castricum makkelijk bij het strand te komen zonder eerst een lange duinenrit te maken?
Vroeger reed ik nog wel eens vanaf Johanna’s hof richting Egmond en nam dan ergens tussen Castricum en Egmond een strandopgang maar die is in de loop der jaren alleen maar steiler en steiler geworden en eigenlijk onveilig om met paard te beklauteren
Echt balen dit
Hopelijk komt gemeente Castricum nog met een goede oplossing voor ruiters

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 20:32 



 
Profiel   

FriezenFan86 schreef
Echt onwijs balen dat het nu verboden is
Wat zijn andere opties om in de buurt van Castricum makkelijk bij het strand te komen zonder eerst een lange duinenrit te maken?
Vroeger reed ik nog wel eens vanaf Johanna’s hof richting Egmond en nam dan ergens tussen Castricum en Egmond een strandopgang maar die is in de loop der jaren alleen maar steiler en steiler geworden en eigenlijk onveilig om met paard te beklauteren
Echt balen dit
Hopelijk komt gemeente Castricum nog met een goede oplossing voor ruiters



Egmond of Wijk aan Zee kun je prima parkeren als je op een moment bent dat het niet te druk is (vroeg in de ochtend/niet zo mooi weer). Hargen aan Zee ben ik nog nooit geweest, maar daar schijnt ook een grote parkeerplaats aan het strand te zijn.

Ik baal vooral omdat Castricum perfect was voor een mooiere zomeravond: je had áltijd plek namelijk als je kwam, daar hoefde je je nooit zorgen om te maken. Ik ga denk ik over een maandje of iets even kijken of die borden er daadwerkelijk oom staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:03 



 
Profiel   

Nou lekker weer, dus iedereen mag een enorme duinrit maken om op het strand van castricum te komen,echt balen! Maar ik denk dat we( ruiters) het voor een deel wel aan onszelf te danken hebben helaas, en niet alleen voor het niet opruimen van de poepjes maar ook door het op een prachtige zomeravond met paard tussen de handdoeken, spelende kinderen enz door te crossen Dat het op zo"n moment is toegestaan om met paard en of hond op het strand te mogen ,wil dat niet zeggen dat dat een goede keuze is! Verder wil ik iedereen vragen eens wat meer rekening met een ander te houden en als iedereen zich ook nog een wat verdraagzamer op zou stellen hebben we dit soort regels mischie niet meer zo nodig in de toekomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:26 



 
Profiel   

Ik denk dat jij absoluut een punt ook hebt jacqdh. Ik heb te vaak mensen in volle galop door de drukte heen zien gaan, gewoon zo niet verantwoord. Aan de andere kant: als je normaal stapt of rustig draaft onder volle controle heb je 100% zeker minimaal 1, maar gemiddeld wel 3 - 5 honden achter je aan.

Wat ik zelf nog wel eens deed was een rustig drafje om snel de ergste drukte voorbij te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:32 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Tja, het is verpest door andere ruiters, want er lagen geregeld echt heel veel bergen mest die niet werden opgeruimd.
Dat heeft niets met ruiters pesten te maken.


Dat dus.. Echt onwijs zonde. Volgende station zal wel Hargen zijn dan.

Zelf was ik 30 april in Hargen, ben eerst een stuk de duinen ingegaan en toen het strand op. Om bij de strandtent weer terug te gaan naar de trailer. Was een hele groep paarden en begeleiders die vanaf de parkeerplaats naar het strand zijn gegaan. Het is niet overdreven als er een stuk of 6 verse hopen lagen op het verharde pad naar het strand toe. Mensen die het strand opliepen hadden hier ook flink commentaar op en dat snap ik... Dat je niet gelijk je paard af stapt oké (nou ja eigenlijk niet oke), maar als er tig mensen te voet mee zijn; schop het aan de kant.... Ik vind het gewoon laks en dat verpest het voor degene die het wel op de juiste manier doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 10:20 



 
Profiel   

Als er heel veel badgasten zijn kun je sowieso beter niet met een paard het strand op gaan.
Is voor niemand echt prettig althans ik vind het niet ontspannen rijden.

Je moet op dat soort momenten op zoveel dingen letten.
Kinderen, ballen, vliegers,kuilen en zandkastelen en je paard.
Je paard kun je wel onder controle hebben maar dat heb je niet over iedereen om je heen.

Ik ga bij mooi weer vaak heel vroeg en zorg dat ik om 9.00 weer van het strand af ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 10:55 



 
Profiel   

Ik snap het, maar baal er wel van. Hopelijk komen ze met een alternatief (bijvoorbeeld alleen verboden van 1 mei tot 1 oktober), want anders gaan er heel wat ritjes verloren ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 10:58 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Ik snap het, maar baal er wel van. Hopelijk komen ze met een alternatief want anders gaan er heel wat ritjes verloren hierdoor ;(


Wat zou jij dan voorstellen als oplossing? :)

Momenteel hebben badgasten last van ruiters.

(Ingeving gericht naar ruiters in het algemeen, niet een specifieke bokker: Waarom vinden ruiters het trouwens een oplossing om mest in de berm te schoppen? Als hondeneigenaren met poepzakjes kunnen werken, waarom nemen ruiters dan geen schepje en plastic zak mee in een rugzak of zadeltas?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:03 



 
Profiel   

Ben je weleens met 30 of 40 kilometer per uur van een paard gevallen op je rug met een schepje in je rugzak?
Het schepje moet namelijk best sterk zijn voor een flinke hoop
Dat kan dus best link zijn

Er zijn veel plaatsen waar mest prima in de berm kan kan.


Bij de betreffende strandopgang hing altijd een schep en bezem en daarmee kun je het goed opruimen en in de vuilnisbak gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:57 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ben je weleens met 30 of 40 kilometer per uur van een paard gevallen op je rug met een schepje in je rugzak?
Het schepje moet namelijk best sterk zijn voor een flinke hoop
Dat kan dus best link zijn


Okee, daar heb je gelijk in :) .

Blijft over dat veel mensen de mest uberhaupt niet in de berm schoppen... Ik weet niet hoe we ruiters kunnen overtuigen van het nut van goede manieren -O- .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 13:14 



 
Profiel   

Gaby schreef
Autumnn schreef
Ik snap het, maar baal er wel van. Hopelijk komen ze met een alternatief want anders gaan er heel wat ritjes verloren hierdoor ;(


Wat zou jij dan voorstellen als oplossing? :)

Momenteel hebben badgasten last van ruiters.

(Ingeving gericht naar ruiters in het algemeen, niet een specifieke bokker: Waarom vinden ruiters het trouwens een oplossing om mest in de berm te schoppen? Als hondeneigenaren met poepzakjes kunnen werken, waarom nemen ruiters dan geen schepje en plastic zak mee in een rugzak of zadeltas?)


Dat staat in mijn post, bijvoorbeeld van 1 mei tot 1 oktober de opgang verbieden en/of een eerdere uitgang voor ruiters


Laatst bijgewerkt door Autumnn op 09-05-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 13:24 



 
Profiel   

Freyr schreef
FriezenFan86 schreef
Echt onwijs balen dat het nu verboden is
Wat zijn andere opties om in de buurt van Castricum makkelijk bij het strand te komen zonder eerst een lange duinenrit te maken?
Vroeger reed ik nog wel eens vanaf Johanna’s hof richting Egmond en nam dan ergens tussen Castricum en Egmond een strandopgang maar die is in de loop der jaren alleen maar steiler en steiler geworden en eigenlijk onveilig om met paard te beklauteren
Echt balen dit
Hopelijk komt gemeente Castricum nog met een goede oplossing voor ruiters



Egmond of Wijk aan Zee kun je prima parkeren als je op een moment bent dat het niet te druk is (vroeg in de ochtend/niet zo mooi weer). Hargen aan Zee ben ik nog nooit geweest, maar daar schijnt ook een grote parkeerplaats aan het strand te zijn.

Ik baal vooral omdat Castricum perfect was voor een mooiere zomeravond: je had áltijd plek namelijk als je kwam, daar hoefde je je nooit zorgen om te maken. Ik ga denk ik over een maandje of iets even kijken of die borden er daadwerkelijk oom staan.


Hargen is fijn :j Mooi grote parkeerplaats en het strand eigenlijk altijd vrij rustig.

Balen dit. Ik ging meestal via Heemskerk het strand op (en dan dus idd door het duin) en Castricum er af via de 'mensen-ingang'. Net mooi, anders is het nog weer zo'n extra stuk door dat mulle duinzand ploegen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 13:31 



 
Profiel   

De opgang in het duin bij Bakkum is vaak ook echt heel erg steil en daardoor niet veilig zeker voor onervaren ruiters en paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 13:40 



 
Profiel   

Ik zie op facebook voorbij komen dat je er nu ook echt niet meer langs kan met je paard.

Weet iemand of er nog iets van een bezwaar naar de gemeente Castricum gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 12:14 



 
Profiel   

Wat ik hoorde was de KNHS ermee bezig. Ik heb gemeente Castricum, PWN en KNHS bericht hoe ze dit voor zich zien. Als iedereen dat doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 12:36 



 
Profiel   

Het zou fijn zijn als de opgang in ieder geval van oktober tot mei toegankelijk zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 13:11 



 
Profiel   

Gaby schreef
(Ingeving gericht naar ruiters in het algemeen, niet een specifieke bokker: Waarom vinden ruiters het trouwens een oplossing om mest in de berm te schoppen? Als hondeneigenaren met poepzakjes kunnen werken, waarom nemen ruiters dan geen schepje en plastic zak mee in een rugzak of zadeltas?)


Schepje en zak mee lijkt me vrij onhandig idd, maar er bestaan ook mestzakken, die je gewoon aan je zadel kan vastmaken. Ideaal, al zal het misschien voor de meeste paarden even oefenen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:37 



 
Profiel   

Als je in een drafje of een galop zit met je paard is het echt niet fijn met een poepzak om. Is deze daarbij nog gevuld met een hoop. Dan gaat dat alle kanten op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:53 



 
Profiel   

heb je dat al eens geprobeerd dan? Wij wel, en dat gaat echt niet alle kanten op. Alleen als de zak echt vol zit (en dat is ergens tussen de 2 en 3x mesten) gaat het heel lichtjes klapperen. Maar aan ons paard heb ik nooit iets gemerkt van ongemak of last. En dat is echt wel een mieperd. Hij kon er echt alles mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 11:36 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Wat ik hoorde was de KNHS ermee bezig. Ik heb gemeente Castricum, PWN en KNHS bericht hoe ze dit voor zich zien. Als iedereen dat doet?


Heb jij hier nog iets van gehoord? Ik lees in het nieuwsbericht dat er plannen zijn voor een nieuwe opgang, als ze dan gelijk een apart hekje ofzo voor paarden en honden maken is het opgelost. Dat zal alleen wel flink lobbyen worden.

Ik was vanochtend naar Egmond op het strand: helemaal prima daar! Toch blijf ik mij onwijs balen dat Castricum niet meer mag, het scheelt zeker een kwartier reistijd en parkeren was echt perfect. :(

Vandaag wil ik KNHS buitenrijden er even over mailen, hopelijk kunnen zij nog iets betekenen. Maar daar verwacht ik weinig van

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 15:45 



 
Profiel   

Wijk aan zee bij heliomare erop gaan
Meestal goed parkeren daar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-23 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen