Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:29

Doe je al mee met de challenge? Meeste km in 1 jaar :P

Hechtel als in Belgisch Limburg?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:32

Leuk topic! Ik wil me ook graag melden.
Ik wandel ook veel met mijn merrie Prada. Jarenlang heb ik alleen maar gewandeld en niet gereden. De laatste twee/drie jaar wel weer meer aan het rijden naast het wandelen maar nu, ook ivm zwangerschap toch weer meer aan het wandelen.

Ik woon in friesland en echt mooie gebieden hebben we dan niet om te wandelen, wel een klein bosje/parkje waar ik al erg blij mee ben. Ook gaan we regelmatig met de trailer op pad voor een wandeling naar bos, strand en/of duin.

Aankomend weekend een weekendje veluwe gepland met een vriendin en de paarden, ik denk dag ivm de vorst het rijden daar niet ideaal zal zijn dus misschien zullen wr meer gaan wandelen, weekend daarop staat al een dagje noord holland gepland naar duin en strand :D

Hieronder wat foto's van een paar van onze wandelingen door de jaren heen. Hondje gaat ook regelmatig mee op pad :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:36

Gertrud, ik volg je nu op insta, vind dat altijd er leuk om te zien waar mensen zoal komen :)

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:02

Wandelen in bos of hei is zo gaaf he.
Zit bij mij niet erg dichtbij,dus het idee van met de trailer ergens heen is wel heel goed!

Ik ga es kijken of dat endomondo nog op mijn mobiel past.
Is al wat ouder met weinig ruimte.
As seen trough horses ears heb ik ook op facebook.
Die andere site ga ik opzoeken :j

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:15

Het dichtsbijzijnde bos is voor mij ook 45 min. met de trailer. Strand en duin ongeveer een uur en een kwartier, maar wel heel erg de moeite waard <3

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:23

Ik heb wel op 1kilometer lopen dat ik dan op ruiterpad kom.
Kan dan wel door wat kleine bosjes heen wat op zich ook wel leuk is.
Voor mij dan, appie wil toch alleen maar gras eten :P

Strand. Ja mooi!
wilde ik ooit nog es doen met appie.
Maar vrees dat dat niet meer word,is best wel ver rijden.


Laatste wandelfoto was deze,van zondag

Afbeelding

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:59

gertrud schreef:
Tijdens het wandelen maak ik foto's voor de facebookpagina As Seen Through Horses Ears en ook voor The Non Ridden Equine. Allebei erg leuke pagina's!


Die eerste ken ik, maar werd een beetje depri van de schoonheid van sommige landen dat ik ze niet meer volg :+
Die tweede ben ik aan het zoeken, maar zie er alleen 1 van het zuidoosten van Amerika?

Gevonden.


Ik deel het gros van mijn foto's op Instagram

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:25

[***] schreef:
Doe je al mee met de challenge? Meeste km in 1 jaar :P

Hechtel als in Belgisch Limburg?


Nee nog niet :) Vanaf wanneer zijn we beginnen tellen?:D

En ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:38

De challenge is al bezig ;) Maar je kan gewoon op elk moment instappen. Hij loopt van 1 januari tot 31 december, alles wat je vanaf januari geregistreerd hebt in Endomondo telt gewoon mee. Als je wil meedoen moet je even [***] opzoeken via Endomondo en mij een seintje geven dat je een vriendschapsverzoek hebt gedaan (met je Endomondo-naam) en dan doe ik de rest :)

En mooi! Belgisch Limburg is een mooie omgeving :j


@ Onali : hahaha, dat heb ik ook altijd met dat soort pagina's, maar langs de andere kant geniet ik er toch ook wel weer van. Wat is je instagram? Zie altijd wel graag wandel/natuurfoto's ;)


@ ellepel : gelukkig heb je gras doorgaans overal 8-) En leuke foto!


Welkom bellehorses! Klinkt goed wat je allemaal doet, belangrijkste is toch bezig zijn :) En ook leuke foto's!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:54

Jeej vandaag een nieuw persoonlijk record gelopen! **\O/**
Het was zulk lekker weer, dat ik elke keer dacht "oh ik kan hier ook nog wel heen", en tsja toen was de weg terug toch iets verder dan gedacht 8)7
In totaal 10 km gelopen, meestal loop ik rond de 7-8, dus dat is een mooie verbetering :D

Afbeelding

Afbeelding

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:56

bellehorses schreef:
Leuk topic! Ik wil me ook graag melden.
Aankomend weekend een weekendje veluwe gepland met een vriendin en de paarden, ik denk dag ivm de vorst het rijden daar niet ideaal zal zijn dus misschien zullen wr meer gaan wandelen, weekend daarop staat al een dagje noord holland gepland naar duin en strand :D

Ik weet niet waar je heengaat op de veluwe
maar in omgeving Arnhem is het buiten nog goed te doen.
Doordat er hier de afgelopen tijd bijna geen regen geweest is
zijn veel zandpaden gewoon nog goed te rijden.
Vooral in de middag wanneer de zon er al even opgestaan heeft
kan je gewoon lekker op pad.


Afbeelding
Laat ik mij trouwens maar even voorstellen. Ik ben Nienke
en ik zal in deze challenge (voornamelijk) meedoen met mijn (bijna) 18 jarige Haflinger merrie Lizette.
Vanwege een niet passend zadel en een enorm stijve pony rijden we op het moment niet.
Wel ben ik met haar heel fanatiek bezig aan de dubbele longe, als afwisseling wil ik ook wandelen.
De paarden staan letterlijk in het bos hier, met een half uur wandelen zit ik op de hoge veluwe.

Ik ben best een fanatieke bosruiter
maar doordat ik een paar keer in de week de pony's van twee stalgenootjes mee kan nemen
kom ik ruimschoots aan m'n trekken. Mijn eigen pony krijgt de tijd om weer wat soepeler en meer in balans te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:59

Welkom Naskapower! Wandelen is altijd goed ;) Alvast veel plezier! Ga je ook meedoen aan de challenge?

Wauw TinGu, goed gedaan!
Ik had dat probleem zondag ook .. had eigenlijk zo'n 10 km/2u in gedachte, maar blijkbaar was de route toch iets langer dan het in theorie leek :')

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:01

[***] schreef:
Wauw TinGu, goed gedaan!
Ik had dat probleem zondag ook .. had eigenlijk zo'n 10 km/2u in gedachte, maar blijkbaar was de route toch iets langer dan het in theorie leek :')


Haha ja ik zag jouw, wat was het, 21 km of zo? Ik moest echt ff 3x kijken :wow: Had je geen spierpijn de dag erna?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:02

@[***] dat is de "wandelen" app? Want de gewone endomondo heb ik niet meer in de play store staan
En ja is echt zalig, wij zitten vlak tegen het militair domein dus echt genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:05

Wow TinGu, neen, 21 km zou een beetje teveel geweest zijn _O- Het was 12.5 km. Hebben er meer dan 3u over gedaan (ook pauzes gehouden enzo, pony had het met momenten mentaal wat moeilijk had ik het idee). Had minder spierpijn dan ik verwacht had, en pony gelukkig ook ;)

@ Caatje : Endomondo zou normaal gezien gewoon nog moeten bestaan. Is een groen vierkantje met iets wit in ofzo, weet het niet meer juist.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:06

[***] schreef:
Welkom Naskapower! Wandelen is altijd goed ;) Alvast veel plezier! Ga je ook meedoen aan de challenge?

Ik doe al mee aan de callenge, sta momenteel op plek 5. Alleen zit er volgensmij ook nog wat wandelen zonder paard bij, hoe kijken jullie daar tegenaan?

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:08

Ah ok, zoveel te beter, haha.
Ik persoonlijk heb liever niet dat er wandelen zonder paard bij staat, omdat het echt een challenge met paard bedoeld is. Daarom dat er ook 2 manieren zijn om een wandeling weg te schrijven (gewoon Walking of Trail Running), als er nood aan is kan ik nog andere manieren toevoegen.

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:17

Leuk topic! Ik heb de eerste en laatste pagina nu even gelezen, zal later verder bijlezen. Ik rij ook bijna nooit en wandel vaak met mijn twee Haflingers tegelijk, omdat ze samen staan en niet zo goed alleen kunnen achterblijven. ;) Daardoor is het soms wat meer gedoe, maar ze kunnen heel netjes achter elkaar in de berm lopen. Dus passeren langs obstakels e.d. is geen punt. Ze zijn allebei wel goed in proberen grasjes te eten en daar kan ik nog wel eens wat sacherijnig van worden ;)
Mijn ruin heb ik sinds hij 1,5 is en de eerste jaren ook veel gewandeld. Hij weet ook prima wanneer hij in de berm moet en wanneer het niet hoeft. Bij mijn merrie is het wat minder gefinetuned, maar ook dat gaat prima.
Ik woon overigens ideaal voor het wandelen en sta ook in de buurt van een bos. :) Zal later nog wat foto's opzoeken van mijn wandelingen!

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:20

Ben ik nu zo blond? :D ik kan precies geen vrienden toevoegen? Alleen via facebook en contactpersonen maar als ik [***] intik doet ie helemaal niks

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:20

[***] schreef:
Wow TinGu, neen, 21 km zou een beetje teveel geweest zijn _O- Het was 12.5 km. Hebben er meer dan 3u over gedaan (ook pauzes gehouden enzo, pony had het met momenten mentaal wat moeilijk had ik het idee). Had minder spierpijn dan ik verwacht had, en pony gelukkig ook ;).


_O- ik dacht al, zooooo die is goed bezig! Haha ik heb nog wel eens daar ik cijfers of letters omdraai als ik lees, toch een beetje dyslectisch denk ik....

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:23

Werk je via de app Caaatje? Of via internet? Moet zeggen dat ik de app zelf nooit gebruik (heb zelf een GPS-horloge en laadt het dus achteraf via de computer in Endomondo in). Maar er zal vast wel iemand hier je kunnen helpen ;)

Haha TinGu, oooooit is dat wel de bedoeling, maar voor nu nog even te vroeg :P

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:29

20km hebben wij ook eens gedaan :) was super leuk, goede wandelschoenen aan en vertrokken. Spierpijn viel mega goed mee maar wij wandelden een aantal jaar ook enorm veel :) Maar vanaf 12km voelt het allemaal hetzelfde :p
@[***], via de computer is het wel gelukt :) gebruikersnaam is Catho

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:44

Super :) Heb je uitgenodigd. Alvast veel plezier!

Moet inderdaad nog even kijken naar de uitrusting, zeker naar de zomer toe even echt goede schoenen (die ik nu heb zijn op zich ook wandelschoenen, maar zit wol in, dus nu fijn maar binnenkort niet meer zo :P). Had in ieder geval niet het gevoel dat we 12 km gedaan hadden, dus dat is wel positief. Denk ook dat pony het leuker vind om te wandelen dan om mij te dragen, en aangezien we anders toch ook 90-95% stappen maakt het ook niet uit.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:58

Ik heb je een verzoekje gedaan :)
Geloof onder de naam Laurie.

Mijn wandel pony's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met het vosje kan ik helaas niet meer zo ver. Maar met de bruine wil ik toch wel flink gaan wandelen. Zeker als het mooier weer wordt.
Niet rijdend naar het café maar wandelend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:02

Aaaah, dat ben jij! Zat me al af te vragen wie het was ... je bent je ervan bewust dat bij je woonplaats United Kingdom staat? :+

Je hebt super leuke pony's, en ik doe helemaal met je mee.. al wandelend naar het café 8-)