Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 10:16

Ik wil iedereen die rond Kootwijk en Radio Kootwijk met zijn paard rijdt en fietst: Er lopen daar fanatieke huftertjes rond, verkleed als BOA, die je voor het minste geringste vergrijp op de bon slingeren. En liegen over de plaatselijke verbodsborden tegen de rechter.
Ik ben zelf daar bekeurd en tijdens het wachten op de zitting hoorde ik van iemand die daar ook bekeurd was dat er om niks wordt bekeurd. Ik heb door zijn leugens de boete ook niet van tafel weten te krijgen.
Het is allemaal niet fris wat daar gebeurt, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.

Aight
Berichten: 3191
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:19

waarop ben je dan bekeurd?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:19

Als je de boete "niet van de tafel kreeg" dan waren de betreffende "huftertjes" niet alleen verkleed als BOA's.

DuoPenotti

Berichten: 30391
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:23

Mij lijkt dat het huffertje degene is die de boete kreeg.
Want op niks bekeurd worden geloof ik niet in.

Ibbel

Berichten: 49271
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:25

Je denkt niet dat het misschíen mogelijk geweest zou kunnen zijn dat je zélf niet goed op de hoogte was van de verbodsborden? :=

Ook 'BOA huftertjes' zullen moeten aantonen dat er ergens een verbodsbord staat, de rechter zal ook hún niet op hun blauwe ogen geloven.

Voorbeeld 1: er is écht maar 1 plek waar je het zand over mag te paard... Ook al rijdt iedereen kris kras overal.
Voorbeeld 2: je mag je hond écht niet los laten lopen op het zand.... Ook al doet iedereen het.

heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:37

Er lopen daar fanatieke huftertjes rond, verkleed als BOA, die je voor het minste geringste vergrijp op de bon slingeren.

Vergrijp, je zegt het zelf al, je krijgt een bon wanneer je iets doet wat niet mag, hoe klein het ook is. Dat jij de bekeuring vervelend vind is begrijpelijk, maar om ze als leugenaar zitten uit te maken terwijl je zelf niet de waarheid spreekt, is niet terecht. Neem gewoon je verantwoordelijkheid. Je hebt een fout gemaakt, leer ervan en maak die fout niet weer.

Niet nodig om deze mensen voor huftertjes uit te maken en ze aan de schandpaal te nagelen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:44

Ik heb getempt. Vind het een zeer ongepast toppic gezien de woordkeuze.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:45

Tis ook te weinig informatie om iets inhoudelijks over te zeggen. Dit had beter in het topic gekund : Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?

Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:56

Het schijnt de laatste tijd de gewoonte te zijn om aan werkelijk alles schijt te hebben.
Van mij mag daar op gepaste wijze op gereageerd worden door handhavers deze bevoegdheden te geven https://nl.wikipedia.org/wiki/Guardia_Civil
Scheelt een hele berg vervelende burgers die van alles van stal halen om het werk van handhavers omver te halen.
Ben niet vaak een voorstander van deze maatregelen.

Rocamor

Berichten: 11029
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:00

egnie schreef:
Ik heb getempt. Vind het een zeer ongepast toppic gezien de woordkeuze.


Het werd een verhitte discussie begreep ik :D

c_alsemgeest

Berichten: 20784
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:06

Rocamor schreef:
egnie schreef:
Ik heb getempt. Vind het een zeer ongepast toppic gezien de woordkeuze.


Het werd een verhitte discussie begreep ik :D

_/-\o_

Kookaburra

Berichten: 5441
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:07

BOA's handhaven op onderwerpen waar over het algemeen veel overlast in ervaren wordt. Bijvoorbeeld hondenpoep, fietsers in een drukke winkelstraat of paardrijden waar het niet is toegestaan.

Tsja, de boa kan er ook niets aan doen dat ze daar op moeten handhaven :(:)

Rocamor

Berichten: 11029
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:11

Ik ben trouwens nu wel benieuwd waarom TS bekeurd is en op een zitting heeft moeten verschijnen

Morganlefay

Berichten: 8721
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:14

En dan moet je als burger niet ^) ^) gaan uithangen als je daarvoor een terechte prent krijg
En dan ook nog voor laten komen is de rechtspraak nog meer belasten met futiliteiten terwijl die zich beter met serieuze zaken kan bezig houden..

Femke_Tweety

Berichten: 12039
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:20

Blijkbaar zijn de groene mannetjes nog steeds nodig, omdat er iets te veel huftertjes rondlopen, -fietsen en -rijden daar.

Jolliegirl

Berichten: 33026
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:22

Ik denk eerder dat mensen die en boete krijgen de huftertjes zijn verkleed als ''oh zo braaf'' mens.

rien10
Berichten: 14851
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:23

Sandrina schreef:
Ik wil iedereen die rond Kootwijk en Radio Kootwijk met zijn paard rijdt en fietst: Er lopen daar fanatieke huftertjes rond, verkleed als BOA, die je voor het minste geringste vergrijp op de bon slingeren. En liegen over de plaatselijke verbodsborden tegen de rechter.
Ik ben zelf daar bekeurd en tijdens het wachten op de zitting hoorde ik van iemand die daar ook bekeurd was dat er om niks wordt bekeurd. Ik heb door zijn leugens de boete ook niet van tafel weten te krijgen.
Het is allemaal niet fris wat daar gebeurt, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.



Yep. Dat is hun werk.

DuoPenotti

Berichten: 30391
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:24

Rocamor schreef:
Ik ben trouwens nu wel benieuwd waarom TS bekeurd is en op een zitting heeft moeten verschijnen

waarschijnlijk zelf beroep aangetekend omdat het boa huffertje geen gelijk had volgens haar.
Alleen heeft de rechter nu ook aangegeven dat huffertje geen hufter is.

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:24

Bleh, wat respectloos. En dan niet die BOA's, maar de toon van de OP richting BOA's en richting de rechter.

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:40

Telpeva schreef:
Bleh, wat respectloos. En dan niet die BOA's, maar de toon van de OP richting BOA's en richting de rechter.


Nou, dat inderdaad. Ik ken een aantal BOA's in het groen, en waar die allemaal mee te maken krijgen... Het toezicht houden in het groen is vaak een taak die bij een bepaalde functie hoort. En geloof me, bekeuringen uitschrijven vinden ze vaak niet hun leukste taak.

Supervixen

Berichten: 12989
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:41

Ik zou willen dat er meer BOA's waren die in de natuurgebieden liepen.
Ik kom meerdere keren per week in het bos om te wandelen en hard te lopen. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun hond hebben loslopen waar dat niet mag of op een mountainbike de wandelpaden onveilig maken zodat je van je sokken gereden wordt. En ze kunnen niet tellen, want minstens de helft fietst in groepen terwijl je nu nog met twee mensen buiten mag sporten. Ik zeg er altijd wat van, maar krijg vrijwel altijd een grote bek.

Waarschijnlijk heb je zelf gewoon een verdiende boete gekregen. Wat voor baat zouden ze erbij hebben om zomaar te bekeuren? Lekker respectloos voor mensen die gewoon hun taak doen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:48

Ik moest stiekem wel lachen. Verhaal heeft altijd twee kanten en dit is de kant van TS. Ben benieuwd waarop bekeurd is dan... Snap wel dat je gefrustreerd ben maar geloof niet zo dat er zomaar voor de lol bekeuringen worden uitgeschreven.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28011
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:52

@TS: Zou je met ons willen delen waarvoor je bent bekeurd en wat volgens jou zo onredelijk was?

Ik rij ook wel buiten de ruiterpaden, maar dat is dan mijn eigen risico. Ik gedraag mij netjes, maak niks kapot, stoor geen andere mensen of natuur. Maar mocht ik dan een keer gepakt worden, dan neem ik mijn verlies, want ik koos er ten slotte zelf voor om af te wijken van de regels.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:58

Sorry TS, maar dit topic komt voor mij enorm over als "ik heb mijn zin niet gekregen, laat ik ze online maar eens flink zwart maken."

sasja0705
Berichten: 2079
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:18

Ben ook wel benieuwd... en wat de Boa's betreft : graag daar nog een paar meer.
Inmiddels loop ik er al sinds maanden niet meer met mijn honden - of je wordt er bijna van de sokken gereden van ruiters of er komen loslopende honden op je af gestormd als je die jouwe wel netjes aan de riem hebt...