ruitervakantie schotland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reslicun

Berichten: 77
Geregistreerd: 29-12-09
Woonplaats: Maastricht

ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:06


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:58

Beetje Googlen levert deze link: http://www.lochhill.net/ Volgens mij is dit de toko waar je dan heen gaat.
Prijzen lijken heel netjes, gezien het feit dat paardrijden in GB gewoon duur is en je van zaterdag tot maandag weg bent (effectief maandag - zaterdag). Bovendien zijn de boten van DFDS, net als die van P&O, erg comfortabel. Tip: schep bij het eten kleine porties op, dan kun je een paar keer terug gaan en dus meer dingen proeven!!
Persoonlijk zou ik liever per eigen vervoer gaan, maar daarvoor ik dan waarschijnlijk ook te veel anglofiel. Ik heb zelfs twee rechts gestuurde auto's, hetgeen erg prettig is voor reizen in GB.

reslicun

Berichten: 77
Geregistreerd: 29-12-09
Woonplaats: Maastricht

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:19

Tsja ik ben pas 17 in de zomer, en dan kan ik helaas niet met eigen vervoer gaan. :P

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:30

reslicun schreef:
Tsja ik ben pas 17 in de zomer, en dan kan ik helaas niet met eigen vervoer gaan. :P

Fietsen is best een eind, ja :D :D Dat maakt de Engelse ontbijten overigens niet minder lekker. Nadeel: je wilt steeds terug om weer te kunnen genieten van Engelse ontbijten.
Ja, ik weet waar dit over gaat, ik kom al ruim tien jaar in GB. Ooit als grap met een stel vrienden en mijn auto-van-de-zaak naar een Land Roverbeurs geweest. Later nog een bezoek aan de Land Rover fabriek in Solihull en met name dat bezoek was erg fout. We hadden iets langer geboekt dan de anderen en zijn toen twee dagen door Wales getrokken, op weg naar huis. Foutfoutfout!!! Ik ben ondertussen vele malen terug geweest in Wales en andere delen van Engeland, niet alleen omdat Land Rover onderdelen daar zo godkoop zijn........

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:02

Lijkt mij zo supergaaf deze reis.. Zou dan echter gouw weer een baantje moeten vinden: met wat ik nu per maand binnenkrijg heb ik zowieso niet genoeg.

Bovenien wil ik eerst mijn rijbewijs halen

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:30

Niemand kan je nog zijn of haar ervaringen vertellen met deze reis, aangezien deze nieuw in het programma zit :)
Wat betreft de organisatie, Vinea, daar ben ik heel positief over. Maar ja, ik ben deze zomer al voor het vijfde jaar reisleiding, dus misschien ben ik niet helemaal objectief ;)

Ik kan je wel aan twee recente topics helpen:
[BI]Strandvakantie vinea.nl? (over mensen die ervaringen hebben met Vinea)
[BI]Fotoverslag: rondreis door Schotland (mijn eigen topic over de Vinea reis Scotland Discovery)

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:00

Ik heb zelf een rijvakantie begeleid bij Vinea. Wat daarbij opviel, was dat het niet zozeer een echt ponykamp was. We sliepen niet op de manege, gingen elke dag 2 of 3 uur rijden, maar verder werd er weinig tot niets met de paarden gedaan. De rest van het programma was bijv. strandbezoek, spelletjes op het terrein, bezoek aan het stadje, etc.
Op zich niks mis mee, als je het van tevoren weet. Helaas was het niet bij alle deelnemers echt duidelijk bekend, en viel het bij sommigen wel een beetje tegen omdat zij verwacht hadden hele dagen tussen de paarden te zitten.

Als je dat belangrijk vindt, zou ik het dus wel even navragen, maar verder vind ik het er mooi uitzien. Ik vond zelf de reizen van Vinea goed georganiseerd en een leuk programma hebben, en over het algemeen vond ik de reisleiding verantwoordelijk en capabel. Wat dat betreft kan ik ze dus wel aanraden.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:28

Wat Nimue zegt daar ben ik het wel mee eens, maar het hangt ook van de vakantie af :) De vakantie waar jij over vertelt is inderdaad weinig met paarden. 's Ochtends maak je een rit van twee uur, de rest van de dag zit je ergens anders. Maar in Bergeijk is ook een locatie die naast de manege zit, daar doe je al veel meer met paarden (maar is tot 12 jaar). Ik zou zelf voor een écht ponykamp (continue met paarden bezig zijn) ook niet voor Vinea kiezen, maar ieder zijn ding :)

Er staat niet duidelijk bij de vakantie hoeveel uur rijden het is, maar gezien de beschrijving en Engelse paardrijprijzen gok ik op een halve dagtocht, dus een uur of drie per dag.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:09

Ja, precies Spekkie, het wisselt nogal, maar in het programma is het niet altijd heel duidelijk. Omdat het allemaal gepresenteerd wordt als 'ponykamp' of 'paardrijvakantie', terwijl het in de praktijk dus soms een vakantie is met één rit per dag en verder andere dingen.

Daarom zou ik, als ik de TS was, het even goed navragen als ze het belangrijk vindt om veel met de paarden bezig te zijn. Ik las in de beschrijving ook ergens 2/3 uur per dag geloof ik, voor de reis in Schotland. Ik kon alleen niet vinden of je verder ook nog dingen met de paarden doet, ik kreeg het idee van niet.

Maar goed, misschien vindt de TS dat ruim voldoende en vindt die het juist erg leuk om er ook wat andere dingen bij te doen, dus dan is er niks aan het handje.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:16

Nimue schreef:
Ik heb zelf een rijvakantie begeleid bij Vinea. Wat daarbij opviel, was dat het niet zozeer een echt ponykamp was. We sliepen niet op de manege, gingen elke dag 2 of 3 uur rijden, maar verder werd er weinig tot niets met de paarden gedaan. De rest van het programma was bijv. strandbezoek, spelletjes op het terrein, bezoek aan het stadje, etc.
Op zich niks mis mee, als je het van tevoren weet. Helaas was het niet bij alle deelnemers echt duidelijk bekend, en viel het bij sommigen wel een beetje tegen omdat zij verwacht hadden hele dagen tussen de paarden te zitten.

Als je dat belangrijk vindt, zou ik het dus wel even navragen, maar verder vind ik het er mooi uitzien. Ik vond zelf de reizen van Vinea goed georganiseerd en een leuk programma hebben, en over het algemeen vond ik de reisleiding verantwoordelijk en capabel. Wat dat betreft kan ik ze dus wel aanraden.

Die leiding zit wel snor in GB; weleens nagevraagd wat de wet eist om uberhaupt met paarden je geld te verdienen? Waarom anders denk je dat het in GB zo duur is om te rijden?

Het is altijd een punt om even goed na te vragen wat het programma inhoudt, niet alleen in GB. Het is in GB wel iets gebruikelijker dan in NL om een ruitervakantie te combineren met (culturele) bezoeken in de omgeving. Ben daar even alert op, dat hetgeen je gaat bezoeken ook dat is wat je leuk vindt.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:18

Ik ga hier heen!! Lijkt me zo gaaf. Het gaan (zoals al was gezegd) niet alleen om rijden, maar ook om culturele bezoeken. Mij lijkt deze combi erg leuk, maar ik snap dat het voor sommige niet echt leuk is.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Vinea. Goed georganiseerd, leuke leiding, leuke en niet te grote groepen, leuke activiteiten en ik vind het zelf altijd erg leuk. Dit is voor mij dan ook de 3e keer dat ik mee ga.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:19

Leuk Leentje!
Ik denk dat het ook een hele leuke reis is, de locatie ziet er erg mooi uit en Schotland is gewoon geweldig. Alvast heel veel plezier gewenst! :)

ikke schreef:
Die leiding zit wel snor in GB; weleens nagevraagd wat de wet eist om uberhaupt met paarden je geld te verdienen?


De reisleiding waar ik het over heb, is de staf van Vinea. Met elke reis van Vinea gaat een reisleider (of meerdere) mee, die de groep begeleidt en verantwoordelijk is tijdens de activiteiten. Dit staat geheel los van de mensen ter plekke. Die zijn vaak voor bepaalde onderdelen van het programma, in dit geval het begeleiden van de ritten e.d., maar tijdens de andere activiteiten en uitstapjes zal het hoogstwaarschijnlijk de reisleider van Vinea zijn die de groep begeleidt. Het is dus wel belangrijk dat je een organisatie kiest waar ook die begeleiders enthousiast zijn en weten wat ze doen.

Citaat:
Het is altijd een punt om even goed na te vragen wat het programma inhoudt, niet alleen in GB.


Als je mijn post goed leest, zul je zien dat ik dit adviseerde omdat het een reis van Vinea is, niet omdat het een reis naar GB is. Vinea heeft ruiterreizen in het aanbod waar het daadwerkelijke paardendeel vrij beperkt is, daar wilde ik de TS even attent op maken.

Voor mij is het ook logisch om altijd even goed te checken wat je precies gaat doen, maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen zo vanzelfsprekend.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:07

Nimue schreef:
Leuk Leentje!
Ik denk dat het ook een hele leuke reis is, de locatie ziet er erg mooi uit en Schotland is gewoon geweldig. Alvast heel veel plezier gewenst! :)

ikke schreef:
Die leiding zit wel snor in GB; weleens nagevraagd wat de wet eist om uberhaupt met paarden je geld te verdienen?


De reisleiding waar ik het over heb, is de staf van Vinea. Met elke reis van Vinea gaat een reisleider (of meerdere) mee, die de groep begeleidt en verantwoordelijk is tijdens de activiteiten. Dit staat geheel los van de mensen ter plekke. Die zijn vaak voor bepaalde onderdelen van het programma, in dit geval het begeleiden van de ritten e.d., maar tijdens de andere activiteiten en uitstapjes zal het hoogstwaarschijnlijk de reisleider van Vinea zijn die de groep begeleidt. Het is dus wel belangrijk dat je een organisatie kiest waar ook die begeleiders enthousiast zijn en weten wat ze doen.

Citaat:
Het is altijd een punt om even goed na te vragen wat het programma inhoudt, niet alleen in GB.


Als je mijn post goed leest, zul je zien dat ik dit adviseerde omdat het een reis van Vinea is, niet omdat het een reis naar GB is. Vinea heeft ruiterreizen in het aanbod waar het daadwerkelijke paardendeel vrij beperkt is, daar wilde ik de TS even attent op maken.

Voor mij is het ook logisch om altijd even goed te checken wat je precies gaat doen, maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen zo vanzelfsprekend.

Ik check ook altijd aan de voorkant wat er op het programma staat en daardoor zijn er best lokaties afgevallen als vakantiereisdoel. Dat niet iedereen dat doet is inderdaad een punt en ook voor mij reden om ervoor te waarschuwen, ook vanuit mijn ervaringen met vakanties in GB. Beetje dubbelop dus, maar beter twee keer dan helemaal niet :D

In GB gelden vrij strenge wetten voor paardenbedrijven en dat verklaart ook waarom Vinea dit aan lokale bedrijven overlaat; heel verstandig (voor zover niet verplicht :D )
Een reisleider kan je vakantie maken of breken. Vanuit dat oogpunt is het altijd belangrijk om een goede organisatie te kiezen en dat is meer dan alleen de laagste prijs :D Aan de andere kant een beetje flauw van mij; ik kom al ruim 10 jaar met regelmaat in GB en weet dus redelijk goed wat daar te koop is :o

Hoe dan ook, goede vakantie gewenst voor de reizigers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:38

Nimue schreef:
Ik heb zelf een rijvakantie begeleid bij Vinea. Wat daarbij opviel, was dat het niet zozeer een echt ponykamp was. We sliepen niet op de manege, gingen elke dag 2 of 3 uur rijden, maar verder werd er weinig tot niets met de paarden gedaan. De rest van het programma was bijv. strandbezoek, spelletjes op het terrein, bezoek aan het stadje, etc.
Op zich niks mis mee, als je het van tevoren weet. Helaas was het niet bij alle deelnemers echt duidelijk bekend, en viel het bij sommigen wel een beetje tegen omdat zij verwacht hadden hele dagen tussen de paarden te zitten.

Als je dat belangrijk vindt, zou ik het dus wel even navragen, maar verder vind ik het er mooi uitzien. Ik vond zelf de reizen van Vinea goed georganiseerd en een leuk programma hebben, en over het algemeen vond ik de reisleiding verantwoordelijk en capabel. Wat dat betreft kan ik ze dus wel aanraden.

dat is ook mijn ervaring... met het kamp op texel... Dat is al 5 jaar geleden en toen was dat kamp voor het eerst, en ik zat ook in de eerste week ofzo, dus de leiding had toen ook andere verwachtingen :j Was desondanks erg leuk hoor...!

Maar dat schotland programma is nieuw, maar hij lijkt mij wel errug gaaf (ook erg duur helaas, ) maar ik zit het ook wel serieus te overwegen :j ... Ben inmiddels ook niet echt meer in de fase dat ik het geweldig vind om 6/7 uur per dag op een paard te zitten, 2/3 uur vind ik echt prima. En schotland lijkt me zo gaaf... Maar 1000 euro vind ik toch wel ontzettend veel voor een week!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:12

Menino schreef:
dat is ook mijn ervaring... met het kamp op texel... Dat is al 5 jaar geleden en toen was dat kamp voor het eerst, en ik zat ook in de eerste week ofzo, dus de leiding had toen ook andere verwachtingen :j Was desondanks erg leuk hoor...!

Maar dat schotland programma is nieuw, maar hij lijkt mij wel errug gaaf (ook erg duur helaas, ) maar ik zit het ook wel serieus te overwegen :j ... Ben inmiddels ook niet echt meer in de fase dat ik het geweldig vind om 6/7 uur per dag op een paard te zitten, 2/3 uur vind ik echt prima. En schotland lijkt me zo gaaf... Maar 1000 euro vind ik toch wel ontzettend veel voor een week!

Wanner je 1000 euro te duur vindt, dan moet ik je teleur stellen, dan zul je nooit in Schotland gaan rijden.
Als ik de site goed begrepen heb is die 1000 euro inkl boot, alle maaltijden en overige kosten, in theorie heb je dus geen geld meer nodig (behalve voor privé-aankopen). Dan is ruim een week volledig begeleid op vakantie voor 1000 euro een hele nette prijs, zeker wanneer de kwaliteit ook op het niveau is dat hier wordt voorgesteld. Ik geef je weinig kan om serieus goedkoper daarheen te kunnen.

Natuurlijk kan het goedkoper. Wanneer je met vier mensen een auto neemt, een 4-persoons hut en vervolgens alle kosten netjes deelt (ook autoafschrijving!!!) dan kun je het iets goedkoper doen, maar heel veel ruimte is daar niet voor en je hebt geen reisleider die je allerlei informatie kan geven en helpen bij ongemakjes!

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:16

ikke schreef:
Wanner je 1000 euro te duur vindt, dan moet ik je teleur stellen, dan zul je nooit in Schotland gaan rijden.


Een en ander kan ook afhangen van de positie waarin de TS zich bevindt? Ze is 17. Dan kan ik me voorstellen dat 1000 euro een andere lading heeft dan als ze over 10 jaar is opgeklommen tot een behoorlijk verdienende baan.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:25

Shadow0 schreef:
ikke schreef:
Wanner je 1000 euro te duur vindt, dan moet ik je teleur stellen, dan zul je nooit in Schotland gaan rijden.


Een en ander kan ook afhangen van de positie waarin de TS zich bevindt? Ze is 17. Dan kan ik me voorstellen dat 1000 euro een andere lading heeft dan als ze over 10 jaar is opgeklommen tot een behoorlijk verdienende baan.

Dat klopt op zich wel, maar die prijs veranderd niet. Wanneer ik te laat de boot naar Hull boek, ben ik voor twee personen plus auto al 500 euro kwijt voor een retourtje!

Ik wil alleen maar aangeven dat kwaliteit z'n prijs heeft. Kwaliteit kijkt niet naar leeftijd, helaas. Als iemand 5 jaar geleden had gezegt dat ik nog eens een Range Rover zou kopen en daar gewoon wegenbelasting voor zou gaan betalen, had ik 'm voor knotsgek uitgemaakt. Ondertussen staat die Range Rover wel op de oprit........ De tijd veranderd veel, dat is absoluut waar.

Voor TS: Bedenk heel goed: Quality remains, long after the price is forgotten. (Henry Royce, die van Rolls Royce, inderdaad.....) en dat geldt ook voor mooie vakanties!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:48

ikke schreef:
In GB gelden vrij strenge wetten voor paardenbedrijven en dat verklaart ook waarom Vinea dit aan lokale bedrijven overlaat; heel verstandig (voor zover niet verplicht :D )


Dat doen ze ook in Nederland. Dat is natuurlijk ook wel logisch, want ze bieden alleen reizen aan in de zomervakanties. Dan moet je voor dit soort dingen wel gebruik maken van externe bedrijven, het is niet te doen om voor die paar weken zelf locaties op te zetten en lopend te houden.

Citaat:
Aan de andere kant een beetje flauw van mij; ik kom al ruim 10 jaar met regelmaat in GB en weet dus redelijk goed wat daar te koop is :o


Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf toch wel eens een rit heb gemaakt in GB (in Wales) waarbij ik niet heel erg te spreken was over de conditie van de paarden en de professionaliteit van de begeleiding. Ondanks de strenge eisen kun je er dus niet altijd 100% van uit gaan dat het wel goed zal zitten, al vind ik over het algemeen de kwaliteit beter dan hier in Nederland, dat ben ik absoluut met je eens.

Merino, ik had inderdaad ook het kamp op Texel begeleid, vond het zelf ook minder paardrijden dan ik had verwacht. De vakantie in Schotland is inderdaad uur, maar GB is nou eenmaal duur qua verblijf en rijden, en er komt nog een overtocht bij. Maar je hebt gelijk, 1000 euro is veel geld voor een week hoor, er zijn andere plekken waar je voor dat geld makkelijk 2 weken terecht kunt. Dat is dan wel geen paardrijden en niet in Groot-Brittannië, maar goed... dat is een afweging die je kunt maken.

ikke schreef:
Dan is ruim een week volledig begeleid op vakantie voor 1000 euro een hele nette prijs, zeker wanneer de kwaliteit ook op het niveau is dat hier wordt voorgesteld.


Ikke, het is zeker een nette prijs voor hetgeen er geboden wordt, maar het blijft wel veel geld vind ik. Voor mij als 28-jarige met baan al, laat staan voor iemand van 17 die het zelf moet betalen. Voor dat geld kun je ook andere dingen gaan doen. Dat wil niet zeggen dat het teveel is voor deze vakantie, het lijkt mij een nette prijs/kwaliteit verhouding, maar ik zou zelf liever voor een iets ander soort vakantie kiezen met andere activiteiten, die in verhouding goedkoper is.

Ik ben twee jaar geleden bijv. voor 1300 euro vier weken naar Engeland en Wales geweest, waarbij we verbleven in leuke B&Bs en vakantiehuisjes. Inclusief overtocht, benzine, alle maaltijden (regelmatig uit eten), uitstapjes en privé-aankopen (40 boeken ;)). We hebben toen niet paardgereden, maar goed, ik bedoel maar te zeggen dat je ook goedkoper op vakantie kunt en dat dat ook het overwegen waard is. En ik heb echt de vakantie van mijn leven gehad, heb helemaal niet het gevoel gehad dat ik op dingen aan het beknibbelen was.

Nogmaals, voor deze reis vind ik het echt wel een goeie prijs. Maar je kunt voor dit geld ook andere reizen doen waar ik eerder voor zou kiezen. Ik heb een bepaald vakantie-budget en wil daar graag zoveel mogelijk uithalen, en voor mijn gevoel zijn er andere manieren waarmee ik er meer uithaal dan met een paardrijvakantie (los van het feit dat die voor mij fysiek niet haalbaar zijn).

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:04

Zoals gezegd, kwaliteit kijkt helaas niet naar leeftijd.
Natuurlijk kan het goedkoper; paardrijden is gewoon duur, zeker in GB. Wanneer ik naar mijn geliefde stekje in Wales ga ( www,fivesaints.com ), kost me dat per week meer dan de rest van de vakantie, zelfs inkl de onderdelen voor mijn Range Rovers!
Het blijft een kwestie van keuzes maken. Ook ik ga niet elk jaar naar Wales, deels omdat er meer mooie plekken zijn, deels omdat ook bij geen geldboom in de tuin staat.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:32

Tuurlijk, kwaliteit kost geld. Ik wil alleen maar zeggen dat er verschillende vormen van kwaliteit zijn. Rijscholen zijn dure bedrijven om te onderhouden, dus het is logisch dat vakanties daar een hoop geld kosten.
Zelf kies ik er alleen liever voor om dan iets anders te gaan doen. Dan heb ik op dat gebied ook kwaliteit, maar het kost me een stuk minder. Ik kan dan van hetzelfde geld 2 of 3 weken weg, en dan geef ik het liever daaraan uit dan aan één week rijden. Scheelt ook dat ik niemand heb om mee op ruitervakantie te gaan hoor, en dat ik door rugklachten geen 5 of 6 uur per dag kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:30

ikke schreef:
Menino schreef:
dat is ook mijn ervaring... met het kamp op texel... Dat is al 5 jaar geleden en toen was dat kamp voor het eerst, en ik zat ook in de eerste week ofzo, dus de leiding had toen ook andere verwachtingen :j Was desondanks erg leuk hoor...!

Maar dat schotland programma is nieuw, maar hij lijkt mij wel errug gaaf (ook erg duur helaas, ) maar ik zit het ook wel serieus te overwegen :j ... Ben inmiddels ook niet echt meer in de fase dat ik het geweldig vind om 6/7 uur per dag op een paard te zitten, 2/3 uur vind ik echt prima. En schotland lijkt me zo gaaf... Maar 1000 euro vind ik toch wel ontzettend veel voor een week!

Wanner je 1000 euro te duur vindt, dan moet ik je teleur stellen, dan zul je nooit in Schotland gaan rijden.
Als ik de site goed begrepen heb is die 1000 euro inkl boot, alle maaltijden en overige kosten, in theorie heb je dus geen geld meer nodig (behalve voor privé-aankopen). Dan is ruim een week volledig begeleid op vakantie voor 1000 euro een hele nette prijs, zeker wanneer de kwaliteit ook op het niveau is dat hier wordt voorgesteld. Ik geef je weinig kan om serieus goedkoper daarheen te kunnen.

Natuurlijk kan het goedkoper. Wanneer je met vier mensen een auto neemt, een 4-persoons hut en vervolgens alle kosten netjes deelt (ook autoafschrijving!!!) dan kun je het iets goedkoper doen, maar heel veel ruimte is daar niet voor en je hebt geen reisleider die je allerlei informatie kan geven en helpen bij ongemakjes!


nou ik ken niet alle ins- en outs van schotland.. Dus mss heb je gelijk hoor :j . Maaarrr, ik vind vinea gewoon een hele dure organisatie. Zoals ik al zei, ik ben eerder met vinea mee geweest. En het was echt een goed georganiseerde reis hoor, maar wel voor het driedubbele van een normaal ruiterkamp in Nederland, en dan reed je nog amper paard. Vandaar dat ik het wel het ' onderzoeken' even waard vind of het echt zo duur moet kosten.

Neemt niet weg dat Vinea een hele professionele organisatie is, alles top geregeld is, superleiding etc. :j

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:45

Menino schreef:
nou ik ken niet alle ins- en outs van schotland.. Dus mss heb je gelijk hoor :j . Maaarrr, ik vind vinea gewoon een hele dure organisatie. Zoals ik al zei, ik ben eerder met vinea mee geweest. En het was echt een goed georganiseerde reis hoor, maar wel voor het driedubbele van een normaal ruiterkamp in Nederland, en dan reed je nog amper paard. Vandaar dat ik het wel het ' onderzoeken' even waard vind of het echt zo duur moet kosten.

Neemt niet weg dat Vinea een hele professionele organisatie is, alles top geregeld is, superleiding etc. :j

En daar hangt dus een prijskaartje aan :D
Bedenk dat de gemiddelde prijs voor een ponykamp behoorlijk uitgeknepen is en de organisatie en de kwaliteit dus ook. Ik heb weleens dingen voorbij zien komen dat ik me afvroeg waar ze het lef vandaan halen om daar nog geld voor te vragen.

Zoals je zelf al aangeeft organiseerd deze club het kennelijk zeer goed. Wanneer je als reiziger een flinke prijs betaald, dan mag je dat ook verwachten. De organisatie is dus blijkbaar het geld wel waard, anders had je het wel anders geschreven.
Je hoeft ook niet elk jaar met zo'n dure reis mee te gaan. Persoonlijk ga ik liever eens in de twee jaar met zo'n goede organisatie op stap gaan dan dat ik elk jaar zou gaan en dan maar zo-zo op vakantie. Maar zoiets blijft een kwestie van persoonlijke keuzes.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:47

Ben het helemaal met je eens. Je betaald bij Vinea echt voor de kwaliteit, je hoeft je nergens zorgen over te maken bij de reis. Dit is bij andere organisatie's zeker anders. Daarom ben ik zo tevreden over Vinea. Geen slechte ervaringen bij hun. Dat is bij andere organisaties wel eens anders. Zeker bij ruiterkampen.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:49

Ik ga ook met deze reis van Vinea aankomende zomer en verheug me er al erg op. Ben afgelopen jaar ook met Vinea op vakantie geweest, naar Italie en dat was helemaal super geregeld.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:51

Wat leuk dat je ook mee gaat. Ben ik niet de enige bokker :D