ruitervakantie schotland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

Wat ziet dit er tof uit zeg! :oo Ik wil ook eens zoiets gaan doen, ben wel een beetje klaar met de kampen in Nederland!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:54

Flying_Angel schreef:
Wat ziet dit er tof uit zeg! :oo Ik wil ook eens zoiets gaan doen, ben wel een beetje klaar met de kampen in Nederland!

Dat is toch simpel; 1000 euri's dokken en weg ben je. Ik denk eerlijk gezegt niet dat je het veel goedkoper krijgt wanneer je het eigenhandig aan de steel gaat steken. Vergis je niet in de reiskosten van oversteek en vervoer naar de lokatie!

Edit: Even de prijs opgezocht van DFDS. wanneer je met vier personen een hut deelt, kost een retour nu 692 euro voor oversteek begin juli. Dat is dat 173 euro p.p. inkl maaltijden maar zonder auto!! Dan komen daar de kosten openbaar vervoer bij vanaf Newcastle naar de lokatie en GB is niet goedkoop per trein! Over de kosten van de reisleiding gaan we het dan nog geeneens hebben. Kortom, volgens mij is die trip helemaal niet zo duur als sommigen willen sugereren.......

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:43

Volgens mij wil niemand suggereren dat het veel geld is voor wat je ervoor krijgt, Ikke. Alleen dat 1000 euro gewoon een hoop geld is, en dat niet iedereen dat zomaar te besteden heeft aan één week vakantie. Ik heb hier niemand horen zeggen dat het voor deze reis veel geld is.

ikke schreef:
Edit: Even de prijs opgezocht van DFDS. wanneer je met vier personen een hut deelt, kost een retour nu 692 euro voor oversteek begin juli. Dat is dat 173 euro p.p. inkl maaltijden maar zonder auto!!


Je moet natuurlijk ook gewoon met een low budget maatschappij gaan vliegen, als je in je eentje naar Schotland wilt. Zeker als je toch zonder auto gaat, dan ben je echt een dief van je eigen portemonnee als je de boot neemt - om nog maar te zwijgen van de extra tijd die je ermee kwijt bent. Met vliegen ben je sneller, goedkoper, en je komt vaak al dichter bij je eindbestemming aan dan met de boot.

Wil je wel met eigen auto, dan zou ik een overtocht Duinkerken - Dover pakken en een locatie kiezen die aan te rijden is van daaruit (bijv. New Forest of de Cotswolds). Die overtocht is een stuk goedkoper en korter dan die naar Newcastle of Rosyth, en als je niet perse naar één bepaalde plek wilt is er genoeg moois te vinden op rij-afstand.

Niet dat ik het zou doen hoor, als ik zo'n ruiterreis zou willen doen zou ik ook een pakket nemen. Wel zo makkelijk als alles verzorgd is en een stuk gezelliger. Maar op eigen gelegenheid gaan kan wel goedkoper dan met DFDS. ;)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:44

Nimue schreef:
Volgens mij wil niemand suggereren dat het veel geld is voor wat je ervoor krijgt, Ikke. Alleen dat 1000 euro gewoon een hoop geld is, en dat niet iedereen dat zomaar te besteden heeft aan één week vakantie. Ik heb hier niemand horen zeggen dat het voor deze reis veel geld is.

ikke schreef:
Edit: Even de prijs opgezocht van DFDS. wanneer je met vier personen een hut deelt, kost een retour nu 692 euro voor oversteek begin juli. Dat is dat 173 euro p.p. inkl maaltijden maar zonder auto!!


Je moet natuurlijk ook gewoon met een low budget maatschappij gaan vliegen, als je in je eentje naar Schotland wilt. Zeker als je toch zonder auto gaat, dan ben je echt een dief van je eigen portemonnee als je de boot neemt - om nog maar te zwijgen van de extra tijd die je ermee kwijt bent. Met vliegen ben je sneller, goedkoper, en je komt vaak al dichter bij je eindbestemming aan dan met de boot.

Wil je wel met eigen auto, dan zou ik een overtocht Duinkerken - Dover pakken en een locatie kiezen die aan te rijden is van daaruit (bijv. New Forest of de Cotswolds). Die overtocht is een stuk goedkoper en korter dan die naar Newcastle of Rosyth, en als je niet perse naar één bepaalde plek wilt is er genoeg moois te vinden op rij-afstand.

Niet dat ik het zou doen hoor, als ik zo'n ruiterreis zou willen doen zou ik ook een pakket nemen. Wel zo makkelijk als alles verzorgd is en een stuk gezelliger. Maar op eigen gelegenheid gaan kan wel goedkoper dan met DFDS. ;)

De Cotswolds is vanuit Hull sneller dan vanuit Dover! Scheelt bijna 100km! Been there. Voor de New Forest zou dat nog zinvol kunnen zijn, maar op het moment dat je naar het Peakdistrict of het Lakedistrict wil, is Rotteram toch echt zinvoller. Vanuit Arnhem is het ruim 300km voordat je in Calais bent en vervolgens is het Peakdistrict nog eens 500km rijden! Via Rotterdam is het 130km en vervolgens nog eens 150km. Scheelt je toch even 500km rijden. Dat is niet alleen een hoop benzine en tijd, het is ook nog eens vermoeiend, zeker als links rijden geen dagelijkse kost voor je is.

Daarnaast gaat Linea met de boot, dus moet je boten met boten vergelijken en niet met een vliegtuig.
Natuurlijk kan het vliegtuig goedkoper zijn, maar wat denk je dat de douane zal vragen wanneer je met een versnellingsbak onder je arm op het vliegtuig stapt.... :D

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:55

ikke schreef:
De Cotswolds is vanuit Hull sneller dan vanuit Dover! Scheelt bijna 100km!


Ja, maar voor de prijzen die Norfolkline biedt, rijd ik die 100 km graag extra. ;)
Naar het Peak District o.i.d. zou ik zelf eerder gaan vliegen trouwens, maar áls je persé met de auto wilt is Duinkerken-Dover wel een optie. Het is wat verder rijden, maar het scheelt ook wel érg veel in prijs, zeker als je met een paar man gaat. Met Norfolkline kun je voor pakweg 80 retour met zijn vieren, dan spaar je dus meer dan 600 euro uit t.o.v. DSDF.

Wat betreft vermoeiend, er zijn denk ik best veel mensen die 2,5 uur extra in de auto zitten minder vermoeiend vinden dan 6 uur extra op de boot; ik in elk geval wel, als ik ergens brak van word zijn het wel die lange overtochten. Laat mij dan maar lekker 2,5 uur extra rijden, over het algemeen rijdt het in Engeland toch erg relaxed vind ik. Natuurlijk zal dat niet voor iedereen opgaan, maar ik wil maar zeggen dat het ook maar relatief is wat je vermoeiender vindt.

Natuurlijk zijn er bestemmingen waarvoor Norfolkline geen optie is (ik zou niet vanaf Dover naar Skye gaan rijden ;)), maar voor bestemmingen in het zuiden en westen is het in elk geval de moeite ernaar te kijken, over het algemeen.

Citaat:
Daarnaast gaat Linea met de boot, dus moet je boten met boten vergelijken en niet met een vliegtuig.


Waarom? Je vergelijkt een groepsreis met een reis voor jezelf alleen, dan kun je toch ook een boot vergelijken met een vliegtuig? Je moet gewoon kijken naar wat voor jezelf het handigst en effectiefst is, met een grote groep is de boot vaak handiger (i.v.m. lastig boeken in het vliegtuig als mensen zich laat aanmelden of afzeggen) en in je eentje het vliegtuig (goedkoper en sneller). De boot is voor één persoon alleen gewoon reteduur, kun je sowieso vaak beter niet doen.

En nogmaals, ik vind die reis van Vinea dus niet extreem duur ofzo. Paardrijden is duur, en daar zul je altijd veel geld aan kwijt zijn. Maar als je de puf hebt om het allemaal zelf te regelen en een reisgenoot hebt (of het niet erg vind daar alleen te zijn), en je hebt zin om te gaan vergelijken, dan zijn er wel goedkopere opties dan DSDF. That's all I'm saying. :)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:13

@ Nimue: Wat mij opvalt is dat je alleen maar naar het geld kijkt en volkomen voorbij gaat aan de vermoeidheid die het rijden van dergelijke afstanden met zich meebrengt. Het verschil alleen al wanneer je in GB met een rechts gestuurde auto reist, is een niet te onderschatten factor. Huren kan, maar dat loopt dusdanig in de papieren, dat je "voordeel" als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Het gaat mij niet zozeer om goedkoop, maar om comfortabel en relaxed, nog los van het feit dat onderdelen in GB dermate goedkoop zijn, dat ik daarvoor alleen al kan overvaren.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:15

ikke schreef:
@ Nimue: Wat mij opvalt is dat je alleen maar naar het geld kijkt en volkomen voorbij gaat aan de vermoeidheid die het rijden van dergelijke afstanden met zich meebrengt.


Het valt mij op dat je vergeet dat het hier om een jongerenreis gaat :)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:30

Shadow0 schreef:
ikke schreef:
@ Nimue: Wat mij opvalt is dat je alleen maar naar het geld kijkt en volkomen voorbij gaat aan de vermoeidheid die het rijden van dergelijke afstanden met zich meebrengt.


Het valt mij op dat je vergeet dat het hier om een jongerenreis gaat :)

Nee hoor. Je kunt l*llen tot je een ons weegt, je gaat deze vakantie niet goedkoper voor elkaar krijgen, tegen dezelfde kwaliteit, wanneer je het zelf gaat regelen, ook niet als jongere, zelfs niet met dat "goedkope" vliegtuig. Er zijn jongeren die wel verder kijken dan alleen de laagste prijs en bereid zijn te betalen voor kwaliteit.

De reden dat Vinea dit kan doen is simpel: de wet van de grote getallen. Een kennis van me organiseerd de tour-de-eccosse voor de Healey-club en biedt een lang weekend rijden, inkl overnachtingen en eten voor een prijs waarvoor jij niet eens een overtocht kunt boeken! De reden is simpel, hij boekt ruim tevoren voor 70 auto's en 140 mensen. Wat denk je dat DFDS dan met de prijs doet? Juist, die gaat fors omlaag! Wet van de grote getallen en precies van diezelfde wet maakt Linea ook gebruik, zowel voor de overtocht als de trip over land. De marges daarop zijn zo groot dat daar een reisleider vanaf kan en jij als reiziger nog steeds een hele nette prijs betaald voor een complete reis.

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:32

Oke, nu weer ontopic misschien! :P
Er is hier niemand die gezegd heeft dat het te duur is voor wat je krijgt. Alleen dat het veel geld is.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:26

ikke schreef:
@ Nimue: Wat mij opvalt is dat je alleen maar naar het geld kijkt en volkomen voorbij gaat aan de vermoeidheid die het rijden van dergelijke afstanden met zich meebrengt.


Je hebt denk ik mijn edit niet meegekregen, maar zoals ik daarin zei: 2,5 uur extra rijden vind ik minder vermoeiend dan een paar uur langer op de boot (en R'dam - Hull is een stuk langer dan Duinkerken - Dover). Links rijden of rechts sturen maakt mij daarbij niet zoveel uit, ik heb het beiden al regelmatig gedaan en vind het niet extra vermoeiend, ook de eerste keren niet dat ik het deed.
Dit soort dingen zijn heel persoonlijk, hoe je dat ervaart, en daarom moedig ik iedereen aan voor zichzelf te kijken welke optie voor hem/haar persoonlijk het beste is.

*knipt rest van het verhaal* Beetje teveel off-topic, laat maar.

eriemens
Berichten: 50
Geregistreerd: 09-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:35

x_spekkie_x schreef:
Wat Nimue zegt daar ben ik het wel mee eens, maar het hangt ook van de vakantie af :) De vakantie waar jij over vertelt is inderdaad weinig met paarden. 's Ochtends maak je een rit van twee uur, de rest van de dag zit je ergens anders. Maar in Bergeijk is ook een locatie die naast de manege zit, daar doe je al veel meer met paarden (maar is tot 12 jaar). Ik zou zelf voor een écht ponykamp (continue met paarden bezig zijn) ook niet voor Vinea kiezen, maar ieder zijn ding :)

Er staat niet duidelijk bij de vakantie hoeveel uur rijden het is, maar gezien de beschrijving en Engelse paardrijprijzen gok ik op een halve dagtocht, dus een uur of drie per dag.


Jeetje x_spekkie_x ik heb jou als begeleiding gehad in Bergeijk! Toen werd je gebeten door 1 van de trekpaarden. Ik weet alleen niet meer of het 2009 of 2010 was, ik ben 2xnaar Bergeijk geweest namelijk.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:58

eriemens schreef:
x_spekkie_x schreef:
Wat Nimue zegt daar ben ik het wel mee eens, maar het hangt ook van de vakantie af :) De vakantie waar jij over vertelt is inderdaad weinig met paarden. 's Ochtends maak je een rit van twee uur, de rest van de dag zit je ergens anders. Maar in Bergeijk is ook een locatie die naast de manege zit, daar doe je al veel meer met paarden (maar is tot 12 jaar). Ik zou zelf voor een écht ponykamp (continue met paarden bezig zijn) ook niet voor Vinea kiezen, maar ieder zijn ding :)

Er staat niet duidelijk bij de vakantie hoeveel uur rijden het is, maar gezien de beschrijving en Engelse paardrijprijzen gok ik op een halve dagtocht, dus een uur of drie per dag.


Jeetje x_spekkie_x ik heb jou als begeleiding gehad in Bergeijk! Toen werd je gebeten door 1 van de trekpaarden. Ik weet alleen niet meer of het 2009 of 2010 was, ik ben 2xnaar Bergeijk geweest namelijk.

Ha, wie is dit? :D

Ik zie het litteken nog in mijn duim zitten ja :+ Een flinke beet was dat, gelukkig is alles goed gekomen!
Het was 2009 :)

De reis die hier beschreven wordt (paardrijden in Schotland met Vinea) heb ik ook begeleid! Ik heb Dribbel en Jinte nog als deelnemers mee gehad 8-) Wel een hele gave reis was dat! Toen had ik ook al pech met paardrijden en viel ik op dag 3 van mijn paard met een gekneusde kont tot gevolg :o (Misschien weten de dames nog dat er een taxi chauffeur was met massage olie :D ). Helaas heeft deze reis maar één jaar in het programma gezeten.
Nu zit er een paardenreis naar de Ardennen of Polen in het programma :) http://www.vinea.nl/paard-en-zoo/paarde ... ThemaNr=95

eriemens
Berichten: 50
Geregistreerd: 09-08-12

Re: ruitervakantie schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:57

x_spekkie_x Esther, ik reed op Joker, die was toen net nieuw op de manege.
Ik had bruin haar en heeeeeel veel sproetjes :)

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:22

Ik kom deze even een schopje geven :P

ik ben momenteel aan het rondkijken voor een ruitervakantie in schotland.
echter vind ik tot nu toe alleen 1 waarbij je gewoon paarden kan huren
of 1 die voor mij te duur is.

ik wil er eigenlijk ook graag met het vliegtuig heen omdat ik geen eigen auto heb,
en deze huren kost me dan ook weer extra geld.

iemand tips? website's die ik echt moet bekijken?

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:31

lovelyfiefy schreef:
Ik kom deze even een schopje geven :P

ik ben momenteel aan het rondkijken voor een ruitervakantie in schotland.
echter vind ik tot nu toe alleen 1 waarbij je gewoon paarden kan huren
of 1 die voor mij te duur is.

ik wil er eigenlijk ook graag met het vliegtuig heen omdat ik geen eigen auto heb,
en deze huren kost me dan ook weer extra geld.

iemand tips? website's die ik echt moet bekijken?


Met deze organisatie kun je fantastische trektochten rijden,of kortere ritten vanaf hun locatie.

Ze zijn ook op Facebook te vinden.

[url]
https://www.highlandsunbridled.com[/url]