Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Certificaat om buitenrit te begeleiden

 
Profiel   

Ja, klopt; veiligheid voorop! Altijd je hersens gebruiken, ook als dat tegen de regels in gaat. Ik denk dan ook dat je met een goede verklaring niet strafbaar bent; aangezien de politie dit ook altijd roept.

Voor de rest betwijfel ik het inderdaad of je daar die cursus voor nodig hebt, de reden dat ik hem volgde was leuk, leerzaam, en altijd handig: Extra kennis.
En het lijkt mee dan ook dat je het niet erg zou vinden om deze te volgen, als je dit als bijbaantje wil gaan doen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-11 18:23 



 
Profiel   

Ik schop dit topic na jaren weer om hoog...

Wij willen zelf thuis namelijk strand ritjes gaan organiseren nadat er een hoop vraag naar is geweest.

Maar nu ben ik dus aan het uitzoeken of im daar een bepaalde cursus/opleiding voor moet doen.

Ik ben zelf geen fan van ORUN maar ben bang dat het de enige is :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 19:45 



 
Profiel   

SeaSide schreef
Ik schop dit topic na jaren weer om hoog...

Wij willen zelf thuis namelijk strand ritjes gaan organiseren nadat er een hoop vraag naar is geweest.

Maar nu ben ik dus aan het uitzoeken of im daar een bepaalde cursus/opleiding voor moet doen.

Ik ben zelf geen fan van ORUN maar ben bang dat het de enige is :( .

Ga je ritten met mensen op jouw paarden doen? Of ga je mensen begeleiden die met hun eigen paarden naar je toe komen? Dat is nogal een wezenlijk verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 21:57 



 
Profiel   

Sinds 2010 heb ik een eigen bedrijf opgezet om mensen te begeleiden bij buitenritten en te leren buitenrijden. Voor de aansprakelijkheidsverzekering heb ik ooit mijn Orun gehaald en goede verzekering geregeld. Voor de praktische kennis ben ik op “stage” gegaan bij vrienden met bedrijf in Frankrijk. Daar heb je een verplichte en gedegen opleiding van twee jaar. Naast mijn eigen ervaring die ik in de loop van de jaren heb opgedaan, heb ik daar behoorlijk wat handigheidjes meegekregen. Ehbo diploma is ook handig. Je hebt een behoorlijke verantwoordelijkheid en bedenk goed wat je doelgroep is en of je eigen paarden inzet of niet. Heb je vragen, stel ze dan zeker via PB. Ik vertel je er graag meer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 22:42 



 
Profiel   

SeaSide schreef
Ik schop dit topic na jaren weer om hoog...

Wij willen zelf thuis namelijk strand ritjes gaan organiseren nadat er een hoop vraag naar is geweest.

Maar nu ben ik dus aan het uitzoeken of im daar een bepaalde cursus/opleiding voor moet doen.

Ik ben zelf geen fan van ORUN maar ben bang dat het de enige is :( .


In Nederland is er geen opleiding tot begeleider. In België worden er wel opleidingen verzorgd door de LRV :
Zo is er een cursus tot * Begeleider een vervolgopleiding tot *Gids en wederom een vervolgopleiding tot
*Meester-trekruiter.
In Nederland en België zijn er geen wettelijke verplichtingen tot het hebben van een diploma.
Net zomin als dat een ruiter-of menbewijs bij wet verplicht is. Maar kennis vergaren en eventueel een goede cursus volgen is natuurlijk altijd zinvol.
Heb je geen zin in Orun, steek dan je licht eens op bij de Manege-en ruiterbond. Zij geven ook opleidingen tot instructeur. https://manegeruiterbond.nl/manege-instructeur/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 07:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen