Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trektocht, ervaringen?

 
Profiel   

Hoi!

Ik heb bokt doorzocht maar kon niet de juiste antwoorden vinden. Daarom toch een topic.

Volgend jaar zou ik graag een trektocht willen maken, in de zomerperiode. Ik heb verschillende sites bekeken waar ritten worden aangeboden in verschillende landen.

Heeft iemand wel eens een trektocht gemaakt door het Alpen gebied? Waar heb je deze rit gemaakt? Iemand tips en ervaringen?

Andere opties zijn ook welkom. Zweden lijkt mij ook een mooi land. Hier een enkel adres gevonden maar misschien zijn er nog meer ervaringen hier?

Evt nog andere organisaties of landen die jullie erg leuk vonden en aanraden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:08 



 
Profiel   

Heb je ook op de FBpagina Trektocht te Paard gekeken.

Worden hele goede tips uitgewisseld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:11 



 
Profiel   

Onali schreef
Heb je ook op de FBpagina Trektocht te Paard gekeken.

Worden hele goede tips uitgewisseld.


Ga ik nu zeker volgen! Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 18:16 



 
Profiel   

Als je van kleinschalig en back to basic houdt is Horses of Taiga in Zweeds Lapland een aanrader :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:44 



 
Profiel   

Ik heb bij Equisud de Capcirtrektocht door de Pyreneeën gedaan. Ontzettend gaaf, echt een bijzondere ervaring.
En in Alentejo in Portugal ben ik bij Herdade do Peisseguero geweest. Ook een prachtige trektocht. Beide duurden een week. In de Pyreneeën sliepen we in herbergen en één nacht in een berghut. Paarden in een weitje erbij. In Portugal bleven de paarden elke dag overnachten op de plek waar we die dag geëindigd waren en wij gingen zelf elke avond terug naar de boerderij.
Ik vond de Pyreneeën het leukst qua tocht, maar Portugal is een enorm leuk land met hele lieve mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 17:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ga ze allen bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 13:53 



 
Profiel   

Ik heb drie jaar geleden een trektocht gemaakt door Wales heen. Echt super gaaf, hele dag rijden en echt niemand tegen komen.
Via TransWalesTrails (www.transwales.com). Super welsh cobs om te rijden en super begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:02 



 
Profiel   

Catalonia horse trails is erg goed. Eigenaar is een oud endurance ruiter. Prachtige trektocht gereden met hen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:37 



 
Profiel   

Sintara schreef
Catalonia horse trails is erg goed. Eigenaar is een oud endurance ruiter. Prachtige trektocht gereden met hen!


Heb hierbij ooit de "mountains to sea trail" gereden en was inderdaad zeer goed. Is transfer (toen toch) vanuit Barcelona of Gerona dus je kan met goedkope vlucht erheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:56 



 
Profiel   

Ik vertrek eind volgende week op trektocht door het Sierra Nevada gebergte in Zuid Spanje.
ik heb geboekt bij In The Saddle (https://www.inthesaddle.com/rides/sierra-nevada/).
Contact en boeking verliep heel goed, ze hebben mij daar echt goed geholpen. Eind september kan ik je meer zeggen over de vakantie zelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 08:30 



 
Profiel   

harriehoef schreef
Hoi!

[knip]

Evt nog andere organisaties of landen die jullie erg leuk vonden en aanraden?

Heb je wat budget beschikbaar? Zo ja, kijk hier eens: http://www.cumbrianheavyhorses.com

Wel met eigen vervoer naar toe gaan; met openbaar vervoer is een mijl-op-zeven, tenzij je gaat vliegen en een huurauto neemt (wat dan weer duurder is dan met je eigen auto oversteken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 20:30 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ga alles even goed doornemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 20:34 



 
Profiel   

harriehoef schreef
Andere opties zijn ook welkom. Zweden lijkt mij ook een mooi land. Hier een enkel adres gevonden maar misschien zijn er nog meer ervaringen hier?

Ik heb een paar keer in Zweden en Finland gereden omdat ik in beide landen kennisen heb met paarden. Ik kan vooral het noorden aanraden, in de toendra. Het heeft haast iets buitenaards. Arjeplog is ook heel mooi met alle meren. Als je het net even wat spannender wilt dan het uitgestrekte platteland kan je ook kiezen voor Noorwegen of bepaalde regio's van IJsland met wat meer gebergte. Behalve IJsland hebben deze landen ook nog een beleid dat je gratis mag kamperen waar je niemand lastig valt, dus als je niet teveel waarde hecht aan luxe kan je dat ook eens doen. :)

Zelf wil ik nog eens naar de Alpen gaan, in het speciaal de Italiaanse omdat die toch redelijk onontdekt zijn in vergelijking met Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Ben er al geweest met de stalen ros maar ik zou niet zo snel weten waar je daar een paard vandaan moet toveren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 05:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen