strandrit Ameland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 03:21

Ik ga binnenkort een aantal dagen naar Ameland en wil dan graag een strandrit maken.
Ik ben een gevorderde ruiter en heb eerder een strandrit gemaakt.
Nu vind ik allerlei stallen via google, maar welke raden jullie me aan en waarom?
Ik wil een rit maken van 2 uur.
Ik vind op google o.a. Le cheval, de Blinkert en 't Jutterspad.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 03:33

de Blinkert is wat mij betreft een grote afrader. Vooral buiten het hoogseizoen zijn het vaak grote gemengde groepen beginners/gevordenden, die op het strand splitsen met alle narigheid van dien.

'Vroeger' heb ik jaren iedere vakantie met veel plezier bij Le Cheval gereden. Kleinere groepjes en m.i. met beter onderscheid in niveau. Maar omdat zij kleiner zijn, waren ze niet altijd open. Daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Nella Dorien in Hollum schijnt ook leuk te zijn :)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:56

De Blinkert heeft enorm leuke paarden, erg lief en goed afgericht.
Als je 2 uur gaat rijden, zit je zeer zeker niet in een gemengde groep.

Oh en er is inderdaad een enorme strijd tussen Le Cheval en de Blinkert gaande. Iedereen die bij Le Cheval reed, heeft niks met de Blinkert en andersom. Ik heb niks met Le Cheval omdat ze voornamelijk van die ongehoorzame, vette fjorden hebben die niks willen en je ook nog bijten op de poetsplaats. Daar ben ik dus nooit weer terug geweest.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:58

De Blinkert vind ik juist een aanrader. Splitsen gebeurt wel eens buiten het hoogseizoen, maar gaat altijd goed. Ik weet niet wat jij grote groepen vind, maar laatste keer zat ik in een groep van totaal 5 (2 begeleiders, 3 rijders) die zich ook nog een splitste (dus uiteindelijk een rit met 3 personen gemaakt). Bij Le Cheval zie ik alleen maar dikke Fjorden die vaak nog eens vies zijn ook.

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:59

Zowel De Blinkert als Le Cheval zijn goede rijstallen.
Bij de De Blinkert ga je zeker niet in een gemengde groep als je een 2 uursrit maakt. Beide stallen hebben een grote verscheidenheid aan paarden. Bij het Jutterspad in Nes rijden ze hoofdzakelijk met friezen.
Nella Dorien maakt gebruik van Kwpn-ers.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:09

Kiwipitje schreef:
De Blinkert vind ik juist een aanrader. Splitsen gebeurt wel eens buiten het hoogseizoen, maar gaat altijd goed. Ik weet niet wat jij grote groepen vind, maar laatste keer zat ik in een groep van totaal 5 (2 begeleiders, 3 rijders) die zich ook nog een splitste (dus uiteindelijk een rit met 3 personen gemaakt). Bij Le Cheval zie ik alleen maar dikke Fjorden die vaak nog eens vies zijn ook.

Het vieze vind k niet zo erg. Ik poets m'n paard z'n kont ook weinig.
Komt regelmatig voor dat ie nog modder op z'n billen heeft :)) Gelukkig loopt ie er niet minder om!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:12

Als je een bedrijf hebt vind ik wel het minste wat je kan doen een borstel over een paard heen trekken. Ze staan overdag op de wei geloof ik dus helemaal school zullen ze niet zijn, geen probleem, maar wat ik bedoelde was vies-vies.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:21

Kiwipitje schreef:
De Blinkert vind ik juist een aanrader. Splitsen gebeurt wel eens buiten het hoogseizoen, maar gaat altijd goed. Ik weet niet wat jij grote groepen vind, maar laatste keer zat ik in een groep van totaal 5 (2 begeleiders, 3 rijders) die zich ook nog een splitste (dus uiteindelijk een rit met 3 personen gemaakt). Bij Le Cheval zie ik alleen maar dikke Fjorden die vaak nog eens vies zijn ook.

Ik heb 1 keer buiten het hoogseizoen bij de Blinkert gereden. Waren met 18 mensen en 2 begeleiders. Ik was samen met een vriendinnetje en we waren denk ik een jaar of 13. Zij mocht op een leuke pony en werd achter een Duitse vrouw op een paard gezet. Een van de medewerkers zei tegen haar dat ze niet te dicht achter het paard moest rijden want hij schopte wel eens. Rit was prima, splitsen op het strand en 1 kort galopje, daarna weer bij elkaar gekomen en terug naar stal. Tijdens het afstijgen kwam ze waarschijnlijk te dicht bij het paard en hij haalde uit. Raakte vriendinnetje vol op het bovenbeen en niemand (!) van de volwassenen ging kijken wat er aan de hand was met het huilende meisje. Tja incidentje kan gebeuren, maar dat er niemand komt kijken vind ik wel heel erg. :)

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:25

als ik ga rijden op ameland ga ik naar blinkert. Altijd goede ervaringen gehad. Wou graag een fries en kreeg ik altijd. Tijdens het rijden zijn ze erg veilig en letten ze goed op. Wel heb ik een paar keer gehad dat ik op een sloom paard zat ( moest steeds aansporen om de groep bij te houden:P )Maar daar kunnen hun ook niks aan doen natuurlijk:) nee heel positief eig

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:02

Ik ben met Nella Dorien (ook een stal, in hollum geloof ik) afgelopen zomer op het strand geweest 2 uur, heerlijk gereden, veel galop, betrouwbare paarden en gewoon lekker gezellig rijden.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:05

Ik ga 16/17 augustus lekker met mijn eigen paard! :D

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:09

Ik vind de blinkert juist heel leuk kom er al jaren!!

en ze splitsen altijd maar ik heb altijd geluk dat ik bij mark zit haha die splitst altijd en meestal gaat hij met de ervaringen mensen galopperen en bij mark gaat dat hard haha :)

xxxvaleriee
Berichten: 80
Geregistreerd: 31-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:12

Ik rijd al sinds ik 3 jaar oud ben bij de Blinkert (toen natuurlijk met een pony aan de hand) ben daar terecht gekokmen omdat mijn nicht daar werkte. Zij regelde dus ook altijd dat we leuk e pony's hadden die echt op mijn en mijn tweelingszusje's niveau waren. Lekker vlot maar niet te. Ik heb er nog nooit problemen gehad nou komt dat natuurlijk ook omdat ik er jaren kom en zo onderhand iedereen ken. Nou hebben we afgelopen zomer bij Nella Dorien ook een keer een pony gehuurd zodat we met het bijrijdpaard van mijn nicht ik op haar eigen pony en dan mijn zusje op een pony van Nella Dorien. Was ook een super pony'tje lekker vlot en kon prima overweg met de pony's ondanks dat ze die niet kende.

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 23:22

Heb mailcontact gehad met t Jutterspad. Maar die zeiden dat ik om half 5 kon.. Mja niet zo handig met eten daarna. Maar s even terugmailen ;-) ga de rest ook even mailen/bellen

MarieAnne
Berichten: 132
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Weesp

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:33

Als je gewoon een lekker rustig ritje wilt op n ouderwets type fjord of haflinger kun je t beste naar Le Cheval gaan. Ze hebben daar ook een paar andere paarden, maar voornamelijk fjorden.
De Blinkert gaat vlotter, dan heb je als je wilt ook een lekkere galop op het strand. Bij Le Cheval gaat het een stukje langzamer. Inderdaad splitsen ze vaak in een draf en een galopgroep, maar ik geloof dat dit meestal wel zonder problemen gaat. Ze rijden een stukje door het water en komen dan weer bij elkaar. Le Cheval komt daar meestal niet, ook heb je daar vaak dezelfde terug- als heenweg. Inderdaad zijn het wel eens erg grote groepen bij de Blinkert (soms wel 20 of meer) maar er gaan dan natuurlijk ook wel meerdere begeleiders mee. Ze hebben daar veel verschillende paarden, waaronder een aantal (zelfgefokte) friezen. Nella Dorien zit in Hollum en dat gaat hard! Daar mag je als beginner dan ook niet naar het strand, en de paarden zijn ook niet altijd even rustig op het strand omdat ze weten dat ze mogen gaan. t Jutterspad zit richting Nes en ik vind zelf het strand daar wat minder mooi, maar met de stal zelf heb ik niet zoveel ervaring. Ze rijden inderdaad veel met friezen. Veel plezier!! :D

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:45

Het wordt Nella Dorien. Wil wel lekker hard ;-) ben ook wel wat gewend ;-)

MarieAnne
Berichten: 132
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Weesp

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:32

Haha okee, veel plezier! Wanneer ga je?

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 02:40

2 april of 3 april. Van de week s bellen. En t weer in de gaten houden ;-)

nicollol

Berichten: 492
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Maarssen

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:28

Blinkert!!!! kijke even op mij profiel.. erg leuke paardjes..en veilig!!.. ik heb erg na me zin gehad :D

xDiieneke
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:08

irmaroossien schreef:
Heb mailcontact gehad met t Jutterspad. Maar die zeiden dat ik om half 5 kon.. Mja niet zo handig met eten daarna. Maar s even terugmailen ;-) ga de rest ook even mailen/bellen


Ik werk zelf ook bij 't Jutterspad :P Klopt inderdaad dat ze rond die datum pas zo laat konden omdat ze zelf ook nog werken. Ben er zelf het paasweekend weer geweest :)

Blinkert hoor ik van onze klanten niet altijd goeie ervaringen over.. Ik heb er zelf ook wel eens een strandrit gemaakt maar dat is al 8 jaar geleden dus dat weet ik zo niet meer..

JJ_Team

Berichten: 95
Geregistreerd: 23-03-12

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:09

gaaf hoor een strandrit!

AndaFan
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:24

De Blinkert in Ballum is zeker een aanrader!
Als ik het goed heb onthouden is er per ongeveer 4 personen vaak een begeleiding van hun mee, ik vind dat altijd wel heel fijn, goede begeleiding die de paarden kent en meestal ook nog heel gezellig.
Afhankelijk van je ervaring bedelen ze je een passend paard toe (je kan ras voorkeur aangeven, en dan lukt dat bijna altijd wel volgens mij), en tegenwoordig splitsen ze de groep wanneer er meer aanmeldingen zijn, zodat je niet meer in hele grote groepen rijd (naar mijn ervaring is de groep vaak kleiner als 10 personen). Ik heb zelf veel ervaring met hun twee uurs rit, die is echt super leuk voor gevorderde ruiters, lekker snel galopperen over het strand en vaak ook door het water, maar geen ongecontroleerde race partijen. Bij de anderhalf en uurs rit ligt het tempo vaak iets lager, maar daar kan ook je onervaren vader/moeder/vriend/vriendin mee, en dan kunnen je als nog beide lekker rijden omdat ze op het strand splitsen, echt leuk geregeld.

AndaFan
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-09-18

Re: strandrit Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:25

Oh oepsie, ik zie net dat deze discussie al wat oud is