Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 18:00

Hoi Allemaal,

Ik en een vriendin willen volgende zomervakantie graag een trektocht maken. Het Lamoen en stal 't Reelaer sprak ons erg aan, Maar wij kunnen niet tussen deze 2 kiezen.
Hebben jullie ervaring met een van deze trektochten? En welke raden jullie aan?

Groetjes :)

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:16

't Relaer heeft veel meer aanhangers op Bokt, dus zul je daar veel meer berichten over vinden. Dat is echter geen enkele garantie op kwaliteit.......

Mijn tip: zoek beiden eens op op Google maps en bekijk de omgeving waar beide bedrijven gesitueerd zijn, zowel met sateliet als streetview.........

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 18:18

ikke schreef:
't Relaer heeft veel meer aanhangers op Bokt, dus zul je daar veel meer berichten over vinden. Dat is echter geen enkele garantie op kwaliteit.......

Mijn tip: zoek beiden eens op op Google maps en bekijk de omgeving waar beide bedrijven gesitueerd zijn, zowel met sateliet als streetview.........


oké, dankjewel! ik ga inderdaad maar even op google maps kijken :)

horzlover

Berichten: 1869
Geregistreerd: 11-04-11
Woonplaats: waar mijn huis staat vlak bij zandvoort

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:20

Ik ben bij reelaer geweest was super leuk! Heb er nu nog vriendinnen aan over gehouden super leuke en enthousiaste begeleiding, Ik ga volgend jaar weer :P

xMartJuH

Berichten: 378
Geregistreerd: 25-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:45

Ik volg dit even. Ben ook aan het kijken voor kamp voor volgend jaar en reelear staat hoog op het lijstje.

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 19:11

horzlover schreef:
Ik ben bij reelaer geweest was super leuk! Heb er nu nog vriendinnen aan over gehouden super leuke en enthousiaste begeleiding, Ik ga volgend jaar weer :P


oke, dankje! zijn het ook leuke paarden? :)

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:29

Ik zit inderdaad ook te twijfelen over deze twee. Jammer dat er relatief weinig over Het Lamoen te vinden is, in tegenstelling tot 't Reelaer.

xmarloesx2
Berichten: 543
Geregistreerd: 09-07-11

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:32

ik heb paar keer bij het lamoen gereden en ben er al heel vaak geweest!! leuke pony's leuke manege helemaal niet luxe maar dat hoeft ook niet ik weet niet wat ik zou kiezen als je wat meer info wilt kun je altijd pb'en of kijken op hun site x

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 19:39

Naborah schreef:
Ik zit inderdaad ook te twijfelen over deze twee. Jammer dat er relatief weinig over Het Lamoen te vinden is, in tegenstelling tot 't Reelaer.


inderdaad, dat vond ik nou ook! heel weinig informatie over Het Lamoen. Wel jammer, want volgens mij is het een hele leuke stal!

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 19:40

xmarloesx2 schreef:
ik heb paar keer bij het lamoen gereden en ben er al heel vaak geweest!! leuke pony's leuke manege helemaal niet luxe maar dat hoeft ook niet ik weet niet wat ik zou kiezen als je wat meer info wilt kun je altijd pb'en of kijken op hun site x


ik heb er ook 1 keer een buitenrit gemaakt, inderdaad hele leuke pony's! weet jij misschien of de trektocht leuk is? :)

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:42

Ik vond het Reelaer helemaal niets, maar dat is wel al een aantal jaren geleden, dus misschien dat het nu anders is.

xmarloesx2
Berichten: 543
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:43

nozemlover schreef:
xmarloesx2 schreef:
ik heb paar keer bij het lamoen gereden en ben er al heel vaak geweest!! leuke pony's leuke manege helemaal niet luxe maar dat hoeft ook niet ik weet niet wat ik zou kiezen als je wat meer info wilt kun je altijd pb'en of kijken op hun site x


ik heb er ook 1 keer een buitenrit gemaakt, inderdaad hele leuke pony's! weet jij misschien of de trektocht leuk is? :)



ik heb geen idee, maar volgensmij ga je wel over de borkeld dat is echt heel mooi gebied en ga je ook wel galoperen enzo
maar weet verder niet

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:14

Vjestagirl schreef:
Ik vond het Reelaer helemaal niets, maar dat is wel al een aantal jaren geleden, dus misschien dat het nu anders is.


waarom vond je het niet leuk? :(

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:14

xmarloesx2 schreef:
ik heb geen idee, maar volgensmij ga je wel over de borkeld dat is echt heel mooi gebied en ga je ook wel galoperen enzo
maar weet verder niet


oke, klinkt heel leuk!

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:12

Heei
ik ben 2 keer op trectocht geweest bij het reelaer. Het was super leuk en ook de begeleiding is erg leuk.
er is een crosswei met waterbak en een grote wei met natuurhindernissen, hier ga je ook een aantal keer in de week in rijden. de paarden zijn super leuk en er zit voor iedereen wel wat bij. het 2e jaar (afgelopen jaar) heb ik mijn verzorgpaard meegenomen en dit was ook super geslaagd!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:20

Hallo,,

Beide zijn erg leuk en beide erg gezellig!
Ik ben zelf ponykampleiding op Het Lamoen en heb daar 13 jaar gereden. sinds ik verhuisd ben kom ik veel bij 't reelaer en heb mijn ruiterbewijs gehaald op 't Reelaer!

Eigenlijk hebben ze beide dezelfde sfeer, beide een mooie uitrij mogelijkheid en beide onwijs leuke leidingen! En de pony's zijn ook erg leuk, op Het lamoen heb je alleen meer pony's en bij 't reelaer ook wel paarden!

Succes met je keus :)

Niiennke

Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-10
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:29

Ik lees ook even mee, lijkt me nog onwijs leuk om een keer een trektocht te rijden!

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 18:02

bente_sat schreef:
Heei
ik ben 2 keer op trectocht geweest bij het reelaer. Het was super leuk en ook de begeleiding is erg leuk.
er is een crosswei met waterbak en een grote wei met natuurhindernissen, hier ga je ook een aantal keer in de week in rijden. de paarden zijn super leuk en er zit voor iedereen wel wat bij. het 2e jaar (afgelopen jaar) heb ik mijn verzorgpaard meegenomen en dit was ook super geslaagd!


Hoi, oke dankjewel voor de informatie. Het klinkt heel leuk!! :)

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 18:04

_Lisettu_ schreef:
Hallo,,

Beide zijn erg leuk en beide erg gezellig!
Ik ben zelf ponykampleiding op Het Lamoen en heb daar 13 jaar gereden. sinds ik verhuisd ben kom ik veel bij 't reelaer en heb mijn ruiterbewijs gehaald op 't Reelaer!

Eigenlijk hebben ze beide dezelfde sfeer, beide een mooie uitrij mogelijkheid en beide onwijs leuke leidingen! En de pony's zijn ook erg leuk, op Het lamoen heb je alleen meer pony's en bij 't reelaer ook wel paarden!

Succes met je keus :)


Hé, jou ken ik! Ik weet niet of je ons nog kent, maar aan het eind van de zomervakantie hebben wij een buitenrit bij het Lamoen gemaakt, en die heb jij begeleidt. :P Ik (Florine) reed op Passoa, en Lisa reed op Jupiter, jij op een haflinger. Lisa en ik wilden Jupiter & Passoa mee naar huis nemen, weet je nog? :D
Maar bedankt voor de informatie!

xMazzel
Berichten: 930
Geregistreerd: 11-01-10

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:09

Ik ben nu 3 x op jongerentrektocht bij het Reelaer geweest.
En heb er ook mijn ruiterbewijs gehaald.
Vind het er erg leuk, fijne sfeer (blijf altijd liever nog een weekje haha!), veel soorten pony's en paarden.
En de invulling buiten het rijden is erg leuk!
De trektocht zelf is helemaal leuk, je komt dingen tegen (o.a speelkwartier, zandkuil, holterweg kun je ook filmpjes van vinden op youtube! :) ) en is erg gezellig zo te paard de hele dag!

Zelf ken ik het Lamoen niet, maar ben zeker te spreken over het Reelaer! :)

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:10

Niiennke schreef:
Ik lees ook even mee, lijkt me nog onwijs leuk om een keer een trektocht te rijden!

Men neme een paard, een kaart, een plan, wat bagage en gaaaaaaaan......

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:29

Ik ben afgelopen jaar op trektocht geweest bij 't Reelaer. Was erg leuk en heb me heel erg vermaakt. Ik had dan wel mijn eigen pony mee, en dat was goed te doen. Maar ook de paarden van daar zijn erg leuk en hebben allemaal verschillende karakters. Je hebt stukken waar je zo hard mag als je wilt en ook de speelkwartieren zijn erg leuk. Vond de omgeving ook mooi.
Op de stal zelf heb je ook nog schriktraining, crosstraining etc. Je gaat ook minstens één keer door de waterbak heen, en die is goed diep :+

Chayka194
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-10-12

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:23

Ik ben op het t'Reelaer geweest, samen met drie vriendinnen. Erg leuke omgeving, niet alleen bossen, maar ook gewoon over de weg stukken gereden. Pony's/ paarden waren allemaal goed te rijden en voor ieder wat wils. Leuke begeleiding en goede/mooie accommodatie.

nozemlover

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-11-10

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:05

Bedankt allemaal!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Jongerentrektocht bij het Lamoen of stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:17

Wat toevallig! Zeker dat ik jullie nog ken ;)
Ben benieuwd wat je kiest ;)