Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 442 [ 11044 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 442  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] De kilometervreters en genieters

 

Vanmiddag, toen ik aan het (ver)dwalen was op de hei, dacht ik erover om dit topic te openen.
Want wat is er nou mooier dan samen met je paard genieten van de natuur??

Voor mij niks.
Gelukkig is mijn pony dit erg met mij eens... _/-\o_

In de bak vindt hij alles stom,en saai, maar buiten...
Buiten loopt hij graag,en hoe!
Samen maken we graag lange tochten, soms lang qua kilometers, soms lang qua tijd.
Het is maar net waar we zin in hebben die dag. *\o/*

Vandaag een vermoeiende rit, ruim 35 km want ik was verdwaald.
Waarna ik dus realiseer dat ik ECHT een kaart moet hebben zodat ik niet hoef te stressen.

Ik woon,vind ik, op een van de mooiste plekjes van Nederland, de Veluwezoom.
Hier kun je dus echt uren buitenrijden, afwisseling vinden tussen hei,bos,zandvlaktes...en dus ook verdwalen. :+

het leek me leuk een topic te openen voor iedereen die graag wat langere buitenritten maakt.. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:40 



 
Profiel   

Hier is nog een topic over :) [BRT] Positieve buitenrij-ervaringen deel 3

Je hebt wel een lange rit gehad zo te horen :D Hoe lang was je in totaal qua uur onderweg? Heerlijk he zo buitenrijden, ik vind het ook het allerleukste, mijn paard gelukkig ook, die vindt rijden in de piste maar niks :P Enkel springles valt dan nog mee, want da's actie, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:42 



 

Oh, dat topic heb ik helemaal gemist!!

Ja was wel tikkie ver.
Kreeg op een gegeven moment echt stress,het was al 1700 en ik wist gewoon dat ik nog meer dan een uur moest....en ik had geen verlichting bij me. :\

Ben ruim 5 uur onderweg geweest en nu pijn in mn kont _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:44 



 
Profiel   

Wat leuk, zulke ritten.
Wij wonen ook op een mooi deel van de Veluwe waar je uren in de bossen kan rijden.
Dit doen wij ook minstens 1x in de week, vanaf stal zijn wij binnen 5 minuten in het bos.
Wij rijden in het bos Nunspeet, 't Harde, Vierhouten en nog door naar Epe kan ook nog zelfs als je zou willen.


Laatst bijgewerkt door mika11 op 08-10-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:47 



 

Oh wauw, jij woont echt op de Veluwe.
Daar wil ik,zodra ik e rijbewijs heb,ook eens heen.
Ik zit meer rondom Laag Soeren/Arnhem.

Was wel genieten hoor...kwam Ijslanders tegen, de koeien, een hertje en 4 niet zo vrolijke zwijnen.

Ik maak het liefste 2 tot max 3 keer per week wat langere ritten(niet zo lang als deze)..
Heerlijk vinden we het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:49 



 
Profiel   

Ik doe ook heel graag lange buitenritten (4uur+) met mijn paardje. Heb nu jammer genoeg al even niet weggeweest omdat m'n pommel (=boom) te klein was geworden maar eenmaal ik m'n nieuwe thuis heb ga ik terug op pad hoor!

Normaal ga ik 3x per week op pad voor een lange buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:50 



 

Leuk!
Waar rijd jij dan?
Ook bos,of heide??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:52 



 
Profiel   

Maar als het weer een beetje mee zit, gaan we aankomende zaterdag naar de zee.
Dat is voor het eerst met mijn eigen paard, dat lijkt me ook heel erg mooi.
Alleen weet ik nog niet hoe m'n paard op de zee zal reageren.

Sowieso vind ik buitenrijden het mooiste van het paardrijden.
Als ik alleen maar in een bak zou rijden, zou ik er snel genoeg van krijgen denk ik. :)

TS, rij jij ook alleen in het bos of altijd met 2 of meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:55 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Oh, dat topic heb ik helemaal gemist!!

Ja was wel tikkie ver.
Kreeg op een gegeven moment echt stress,het was al 1700 en ik wist gewoon dat ik nog meer dan een uur moest....en ik had geen verlichting bij me. :\

Ben ruim 5 uur onderweg geweest en nu pijn in mn kont _O-


Vijf uur valt nog best mee eigenlijk :D Op onze trektocht zijn we eens van half 10 's ochtends tot 20u 's avonds weggeweest, over een stuk van 40 km :') Maar toen waren we wel erg verkeerd gereden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:56 



 
Profiel   

Hier nog een! ik woon in een omgeving waar ik uuuuuuren kan ronddwalen door de bossen, voer de hei, over zandvlaktes etc! zonder ook maar iemand tegen te komen!
meestal ga ik dan op de sulky met Xander er voor, en mijn zusje rijd dan op timmy!
eten mee, drinken mee en gaan!
Zijn we soms zo 6uur verder. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:57 



 

Wow! Van 10 tot 8 's avonds...
nee dat is mij te lang,hahah..

Ik bedenk me net dat het 5,5 uur was. Vond het toch best lang...meer ook de stress van de vallende duisternis..(hoewel ik het toch nog net allemaal heb gehaald voor het donker).

Ik rijd vrijwel altijd alleen.
Soms wel samen, maar niet iedereen wil zulke langere ritten maken.
Of wil juist heel rap tempo..vind ik niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:58 



 
Profiel   

Wel heerlijk dat jullie dan ook zo'n mooie uitrijmogelijkheden hebben :) Wij hebben hier sowieso 40% harde weg, welke kant we ook opgaan.

Naar de zee gaan lijkt me fantastisch, staat ook nog op ons to-do lijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:59 



 
Profiel   

Langs straat en af en toe op graswegen en velden (als ze niet bezaaid zijn). Langs het kanaal rijd ik ook graag (heerlijk rustig).

Ga begin November een tinkerrit gaan maken in een bos ook. En wil in de toekomst meerdaagsen gaan doen.

Owja vind ik de bakrijden zelf ook heel erg saai, af en toe oke maar 4 keer per week... nee danku :').
Waar ik en m'n paard wel enorm lol in hebben naast buitenrijden is grondwerken (spelen) en droogmennen langs straat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 18:59 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Wow! Van 10 tot 8 's avonds...
nee dat is mij te lang,hahah..

Ik bedenk me net dat het 5,5 uur was. Vond het toch best lang...meer ook de stress van de vallende duisternis..(hoewel ik het toch nog net allemaal heb gehaald voor het donker).

Ik rijd vrijwel altijd alleen.
Soms wel samen, maar niet iedereen wil zulke langere ritten maken.
Of wil juist heel rap tempo..vind ik niks.

Wij crossen wel veel, maar wat wil je met 2 shetjes die energie voor 10 hebben. _O-

Ik rijd ook vaak alleen, maar Timmy en Xander zijn 8 hoeven op 1 buik en die lopen het liefst tegen elkaar aan en zijn nogal.. ehh close. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:00 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Wow! Van 10 tot 8 's avonds...
nee dat is mij te lang,hahah..

Ik bedenk me net dat het 5,5 uur was. Vond het toch best lang...meer ook de stress van de vallende duisternis..(hoewel ik het toch nog net allemaal heb gehaald voor het donker).

Ik rijd vrijwel altijd alleen.
Soms wel samen, maar niet iedereen wil zulke langere ritten maken.
Of wil juist heel rap tempo..vind ik niks.


Ja, was voor ons ook wel wat te lang hoor, ik was zooo stijf toen ik van m'n paard afkwam :P

Ik rij ong. de helft van de tijd alleen, en anders in een groepje van twee of drie. In een groepje is heel gezellig, maar alleen met je paard kan zo rustgevend en leuk zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:01 



 
Profiel   

Ja, maar het jammere van mennen is dat als ik even snel een rondje wil doen dan ben ik best lang bezig.
want de sulky staat bij ons thuis in de garage en het is 10 min fietsen met pony van de wei naar huis, en dan nog optuigen en vertrekken en dan ben ik wel direct in het bos gelukkig maar dan kan je een uurtje rijden en dan moet je weer alles opruimen en aftuigen.. -O-
rijden is zadel er op en gaan.. Helaas kan ik er echt niet meer op rijden. ( ik ben 1,78 en ponylief 1.03)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:03 



 
Profiel   

Leuk!! Ik meld me ook!! Sinds begin september staan mijn paarden ook op de Veluwe, paar honderd meter van de Veluwetrail af.. Ze staan er aanvankelijk voor weiderust, gewoon paard zijn.. buiten lopen aan de bossen, er zit een dassenburcht naast en er lopen wel eens herten door de wei.. Het is er prachtig!!
We reden al heel graag buiten, maar dat was dus in de polder en dat is vrij eentonig en erg guur in de winter, en ik ben echt een trektocht/dagtocht mens, overigens nog niet met mijn paard kunnen doen, maar dat zal echt wel in de toekomst gaan gebeuren! Ze is nu een maand van de ijzers af en moet dus nog flink wennen, over stenen gaan gaat dus niet, maar zodra wij onze hoefschoenen hebben gaan we lekker de Veluwetrail op! Genieten van al het moois... We hebben het al een beetje verkend te voet met de honden.. Wil hier graaaag komen wonen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:04 



 
Profiel   

Stijf zijn heb ik geen last zijn maar wissel af en toe van zit te paard ook. Ga af en toe in dames zit zitten langs bijde kanten ook (eigen risico).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:06 



 
Profiel   

Heerlijk een eind in het bos rijden :j

Op de veluwe zoom is het erg mooi, posbank, hei, Carolina hoeve, moet ik ook weer eens heen om te rijden.

Ik rijd ook veel alleen maar dat juist omdat ik wel een redelijk tempo rijd, rustig galopje houden ik en m'n pownie uren vol. 35 km op de veluwezoom deden wij in 3 uur. Met veel stappen krijg ik last van rug en knieën.

Kaart mee is erg handig, ik maak tegenwoordig ook veel gebruik van Mytracks op m'n mobiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:08 



 

Ik heb net de mytracks route naar mezelf gemaild.
Leuk om te zien.
Jammer dat het mijn telefoon/batterij leegtrekt...en ik moest nog bellen,om toch wat hulp voor de weg te vragen dus ik zit wel aan een gps ding te denken.

Echt tempo rijden lukt mij dan juist niet met mijn rug,hahaha.
Hoewel ik tegenwoordig wel lekker kan draven lange stukken,met een vrij los teugeltje.
Pony leert nu steeds meer een basistempo te houden en dat rijdt fijn.

Ik heb rondje Posbank gedaan, waar woon jij dan Gaucho?


Ik wandel ook regelmatig stukjes ernaast..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:14 



 
Profiel   

Ik woon in de randstad :(
Maar op vakantie altijd overal te vinden, vorig jaar 5 weken op camping boszicht. Rondje Posbank is erg mooi :j

Mijn pony galoppeert heel erg makkelijk, en ik heb EZ-ride beugels aan m'n western zadel, dat is een zegen voor rug en knieën.

Ff wandelen is top, ook voor je paard. Ik heb m'n eigen pownie daar alleen nog niet van kunnen overtuigen, die vindt het echt stom om aan de hand te lopen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:20 



 

Ja,ik heb ook EZ rides. Ideale dingen zijn het. Maar te lang galop of draf is nog niet aan ons besteed...komt wel.

Posbank is prachtig.
Maar de Loenermark bijvoorbeeld, is ook heel mooi!!
Vanaf Boszicht is dat allemaal goed aan te rijden. Mooie uitvals basis is dat voor ritjes!

Wandelen doen wij graag, dan haal ik even het bit eruit,cap af, even lekker laten grazen tussendoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 19:23 



 
Profiel   

wij rijden ook graag buiten, is zelfs onze wedstrijd disipline geworden( endurance :P ) eind van de maand verhuisd mn paardje naar Hierden, zodat we heerlijk kunnen trainen op de veluwe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 21:40 



 
Profiel   

Rox en Wilvy, Hierden is hier vlakbij, dan rij je straks in dezelfde bossen als wij. :D
Er staan hier in de omgeving een hoop mensen met hun paard, die uit Dronten/Lelystad komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 21:45 



 
Profiel   

@mika11: klopt idd, als je in lelystad woont en je wilt leuk buitenrijden dan moeten we toch minstens een half uur in de auto, maar ik heb het er graag voor over! En het lijkt me heerlijk om straks de veluwe onveilig te maken :D we zijn sowieso goed te herkennen onder weg( zie profiel) wie weet kunnen we eens afspreken om samen een rit te maken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-12 21:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 442 [ 11044 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 442  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen