[HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:59

xRiiannex schreef:
Ik ga ook naar heemskerk verhuizen (kan nog wel 1 of 2 jaar duren).
Zijn de duinen een beetje mooi daar :D?
En verdwaal je makkelijk?
Gelukkig heb ik een paard die altijd de route onthoud echt handig :)


Er zijn redelijk wat in/uitgangen, lusjes en richtingen die je op kan. Als je een beetje een goed geheugen hebt valt het op zich wel mee en op bepaalde kruisingen staan er paaltjes waar je heen kan (castricum, egmond, wijk aan zee en heemskerk). Ik ben zelf bijna nooit verdwaald, af en toe een verkeerde richting maar via een lus ben je er zo weer op je route. Inmiddels ken ik het op mijn duimpje.

Zelf vindt ik de duinen erg mooi! In het begin veel loofbomen, maar naarmate je meer naar het strand gaat en er langs (rondje zeereep noem ik dat. Richting wijk aan zee) kom je in een dennenbos met exmoor pony's. Er zijn trouwens waar ik voornamelijk rijd zijn 2 grote koeien gebieden waar je in kan/moet via een hekken systeem. Ben je dat niet gewendt dan is het even prutsen. De kuddes zijn ook best wel redelijk en er zijn ook grote schaap- en geitenkuddes hier en daar die nog wel eens uit het koeiengebied willen ontsnappen :')

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:46

Dat laatste klinkt echt super moeilijk! ;)
Stap wel even af, wel makkelijker haha

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:52

Ik heet Daja, 32 jaar oud rij een 6 jarige nu drachtige tinkermerrie en ik hou van buitenrijden. Helaas is er in de buurt van Wormer niet echt een mooie plek om heen te gaan. Of je moet over toeristen willen rijden op de Zaanse Schans. We rijden met stal 2x in de maand een rondje dijk, is ongeveer een uur/ anderhalf uur en altijd wel gezellig. Ben veel meer een bosmens, mis het dan ook wel om alleen lekker het bos in te gaan met een paard.

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:00

heey wat leuk dit :D
ik heet Nikki, 20 jaar en rijd een super lieve (bijna) 25 jarige KWPN ruin.
hij is misschien een jaartje ouder maar gaat nog prima mee met de rest :j en houd wel van een stukje crossen :P
ik rij eigenlijk voornamelijk in de gaapserplas rond en richting gein (daar lekker crosspad :D ), hier doe je -als je het allebei rijd- zo'n 4 uur over (vanaf stal dan, dat is ong 1/2 uur stappen).

ook kan ik naar diemerbos waar vorig jaar(volgens mij :+ ) allemaal nieuwe ruiterpaden zijn aangelegd, alleen nog niet geweest.. -O- en ik wil, als ik iemand kan vinden die kan rijden, graag een keer naar amsterdamse bos en naar het strand! :))

gaucho

Berichten: 9532
Geregistreerd: 29-10-05

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:11

Wat leuk Nizzie, daar reed ik vroeger altijd, vanuit her diemerbos. En ook nog wel langs de golfbaan door naar de ouderkerker plas, dan heb je echt een flink rondje.

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:26

ik woon in noordholland en bergen is super leuk!

passiepeer

Berichten: 190
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:43

[/quote]Mijn stalbaas heeft een grote 2paards die ik wel mag lenen. Dat is misschien wel een optie om naar het strand oid te gaan?:D[/quote]


Goed plan!
Ze is nog nooit naar het strand geweest dus zal wel een bommetje zijn maar eens moet de eerste keer zijn :D

Eerst Simra maar herstellen van haar wond :(:)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:00

Ja het gaat al beter, ik denk een weekje :j

Simra is overal superbraaf en rustig dus misschien scheelt dat voor je paardje :D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:35

Ik wil me ook wel melden!

Ik heb een merrie van 18,5 en rij veel buiten om te trainen voor mijn endurance-wedstrijden. Mijn paard staat in recreatiegebied Spaarnwoude bij een boer.

A_man

Berichten: 1569
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:43

ik wil ook graag gaan beginnen met endurance, hij heeft een conditie als een malle..

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:14

ik wil ook mee op buitenrit als jullie ooit gaan haha alleen geen pony :D

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:42

Hoi N-H Bokkers! :)

Ik woon niet in Noord-Holland, maar ik wil graag met m'n paard (en vriendin met paard) in Noord-Holland bij het strand rijden! Wij willen/durven eigenlijk niet alleen, omdat onze paarden niet gewend zijn aan het strand. Wij hebben wel met andere paarden al op het strand gereden, dus weten dat paarden behoorlijk opgewonden kunnen worden. Wij zoeken iemand (+ paard) die ervaring heeft met het strand en ons misschien zou kunnen begeleiden?

Verder zijn onze paarden erg vlot, en we verwachten dat ze van het strand ook wel erg "enthousiast" (lees: opgewonden) zullen worden. Buitenritten, andere paarden, verkeer etc. zijn ze verder wel gewend.

Wie weet kan ik hier iemand vinden? :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:47

Mijn pony en ik gaan graag (en regelmatig) naar het strand. Ze is super rustig en kijkt in principe nergens van op.

Ik wil wel een keer afspreken hoor :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:06

Ik meld me ook even! Mijn 18 jarige Arabier merrie staat in Amstelveen. Ik ben gek op buitenrijden maar ben 45 minuten stappen via een lastige route (druk verkeer) onderweg om in het Amsterdamse bos te komen. Vroeger stond ik in het Amsterdamse bos en reed ik onder alle weersomstandigheden buiten. Nu vanwege de afstand moet ik wel een beetje stabiel weer hebben (droog en niet te koud). Ik heb veel in Schoorl gereden, het is daar prachtig! En ik zou graag meer buitenrijden en ook op andere plekken maar het probleem is dat ik zelf geen vervoer heb en dat mijn paard ruimte nodig heeft op de trailer (liefst alleen in een trailer staat) dit is dus behoorlijk lastig.
Als iemand tips heeft, of in Amstelveen zuid staat en met mij de rit naar het bos wil maken hoor ik het graag! :)

KimdeGroot94

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-11-13
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:30


Manou_xxx

Berichten: 462
Geregistreerd: 08-11-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:14

Wat een leuk topic! Ik meld me ook! Ik ben Manou, 14 jaar oud en ik heb een superlieve verzorgdraver. Hij staat vlakbij Spaarnwoude dus daar maken we vaak buitenritten! :)

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:16

24 januari lekker even de bossen in geweest bij Castricum

Afbeelding

En dit weekend lekker naar het strand bij Bergen aan zee

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:19

Hé dat pad ken ik haha :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:39

Dat ziet er heerlijk uit Damelza :D
En van 't weekeind lekker naar het strand; jaloers !!

Kan echt niet wachten tot ik eindelijk weer het bos/strand in/op kan.
Ik mag onder het zadel stappen en rustig draven dus we gaan de goede
kant op.

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:10

Ik meld me hier ook maar!

Ik ben Sofie, 18 jaar. Ik heb samen met Sanned @Bokt een 6 jarige KWPN ruin.
We rijden niet super vaak buiten, maar best regelmatig. Als we buitenrijden is het vaak in het Diemerbos, hoewel we ook wel eens naar het Amsterdamse bos gaan.
Van de zomer willen we graag een trektocht maken door Noord-Holland, dus als iemand tips heeft :D
[BRT] Slaapplaatsen voor trektocht met paard in Noord Holland

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:12

Ik mag eindelijk weer serieus gaan opbouwen met mijn pony *\o/*
Vandaag groen licht gekregen van de DA. Nu eerst even haar conditie
verbeteren want die is momenteel dramatisch :')

(Logisch na 5 maanden ziek&zeer)

Damelza

Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:15

Iedereen lekker aan het rijden?

Ik wil dit weekend naar het Amsterdams bos. Nu vroeg ik me alleen af of je ergens een kaart kan krijgen? Aangezien we graag door het watertje willen (:

gaucho

Berichten: 9532
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:29

Damelza, op de website van het Amsterdamse bos kun je een plattegrond downloaden waar ook de ruiterroutes op staan.

Manou_xxx

Berichten: 462
Geregistreerd: 08-11-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Noord-Hollanders die graag buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:33

Ik meld me :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:47

De doorwaadbare plaats in het Amsterdamse bos is niet zo veilig als het lijkt. Ik heb er in 2011 een ongeluk gehad met mijn paard en de boswachter liet me weten dat dit wel vaker voorkomt. Dus wees voorzichtig. Het is leuk, en het is bij mij ook heel vaak wel goed gegaan, maar ik ga er nu nooit meer doorheen. Het is mij het risico niet waard.