[Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:39

Tuena, dit komt zó niet geloofwaardig over.. sorry.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:58

De mensen van de sundance ranch zullen ongetwijfeld op bokt meelezen. En mocht de negatieve reactie kloppen dan zal dat klanten kosten, zo te zien gaan er redelijk wat mensen op vakantie heen en werken er ook mensen in de zomer. Wanneer dat stopt hebben ze misschien een probleem dus ik kan me zo maar voorstellen dat er zich, zoals vaker wanneer topics zo gaan, er even wat aanmeldingen komen dat het allemaal fantastisch is. Beter zou zijn dat de eigenaresse zich hier meld , met uitleg. Toch iets geloofwaardiger.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:22

Ik vind dit eerlijk gezegd offtopic en ook vervelend voor ts - zij heeft hier met plezier een zomer gewerkt, en is bovendien niet verantwoordelijk, mochten de beschuldigingen die hier gedaan worden kloppen. Dit topic gaat over haar ervaringen, en niet over eventuele misstanden bij de plek waar ze werkt. Wil je hier echt een punt van maken, open dan een eigen topic over je negatieve ervaringen, of, nog netter, benader de eigenaren van die ranch zelf.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 10:18

swartbeessie schreef:
Ik vind dit eerlijk gezegd offtopic en ook vervelend voor ts - zij heeft hier met plezier een zomer gewerkt, en is bovendien niet verantwoordelijk, mochten de beschuldigingen die hier gedaan worden kloppen. Dit topic gaat over haar ervaringen, en niet over eventuele misstanden bij de plek waar ze werkt. Wil je hier echt een punt van maken, open dan een eigen topic over je negatieve ervaringen, of, nog netter, benader de eigenaren van die ranch zelf.


Bedankt. Ik vind dit inderdaad niet heel leuk. Ik probeer hier alleen mijn ervaringen te beschrijven en die zijn tot nog toe positief. Als de reacties on-topic gehouden kunnen worden zou dat fijn zijn.
Tuena schreef:
Ik heb zelf juist een hele andere ervaring want wat was het geweldig. Zelf reed ik op Nikita en ze was echt een schat , alle paarden waren eigenlijk geweldig. Ook waren de gidsen en de meiden die daar hielpen heel erg lief. Van het weekprogramma was Donderdag mijn lievelingsrit. Anita en Anders waren allebei ook heel erg aardig en wat heb ik veel geleerd van de cutting les die we kregen van Anita. Ik heb ook de auteur van dit topic ontmoet en zij was ook echt geweldig :)


Fijn dat je het leuk vond!
Daar gaat het uiteindelijk om!

Voor de mensen die in dit topic negatieve praat neerzetten, laat dat aub buiten dit topic. Ik heb er niet om gevraagd en dit verpest de sfeer een beetje. Ik zal de berichten aan Anita laten zien, maar ik zou graag jullie namen te horen krijgen, dan kunnen we er ook wat aan doen. Zo anoniem spammen vind ik niet eerlijk tegenover mij ivm het topic, noch tegen Anita. Zouden jullie in het vervolg dit soort berichten buiten de topics willen laten waar ze niet voor bedoeld zijn? Alvast bedankt.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 10:53

Om de berichten weer de juiste kant op te trekken:

Ik ben de afgelopen tijd weer druk aan het werk geweest. Een van de leukste dingen daarvan was het trainen van een van de paardjes die het zadel ers spannend vindt. Ze is een erg introverte schat en heeft dit nooit laten zien tot ze een keer ontplofte. Nu zijn we lekker samen bezig over die angst heen te komen. Een paar weekjes terug heb ik er voor het eerst weer opgezeten, ze is wel gewoon ingereden namelijk, en het gaat daadwerkelijk super. De eerste paar drafpassen zijn ook weer gezet en ook de achteruit zit er weer op. Het zadelen blijft ze spannend vinden, maar daar nemen we elke keer opnieuw lekker de tijd voor!

Wat ook erg leuk is om te zien is dat vaak 's morgens een slaapfeestje wordt gehouden. Dan ligt het grootste deel van de kudde lekker te pitten of in ieder geval te rusten.


Afbeelding

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:19

Heerlijk om de ontspannen paardjes daar allemaal bij elkaar te zien liggen.

Met veel rust en kleine stapjes zullen jullie het introverte paardje ook weer op de rail krijgen zodat ze het niet meer zo eng gaat vinden.
Vooral niet te snel willen gaan bij deze paardjes.
Dan komt het goed.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:48

Graag gedaan ts, ik vind het een leuk topic, :(:)
Gewoon lekker doorschrijven!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:24

Hoi TS, hoe gaat het op de ranch? Ben wel benieuwd hoe jij het ervaart en hoe het met je gaat!

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 21:10

Het gaat goed! Deze week is het nog even erg druk, dan wordt het weer rustiger. Nu komt er dus even niets van rijden voor mij, maar dat komt nog wel! Zeker als ik het uitzicht realiseer kan ik het geduld nog wel opbrengen! Daar wil je gewoon even rustig de tijd voor nemen om te kunnen bekijken!

Anoniem

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:17

Ts, ik kom maandag je kant op gevlogen :D Ik kijk ernaar uit!

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 08:23

Gezellig!!!! Tot dan, vergeet geen warme kleding in te pakken. Vooral 's nachts is het al echt koud!

De paarden beginnen weer in hun wintervacht te gaan en dat snap ik volledig. Vannacht was het maar drie graden!

Romydhartog

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-09-17
Woonplaats: Utrecht

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:41

Hey hey!

Wat leuk dat je je ervaringen met ons deelt en wat stoer dat je je eigen paard mee neemt! Ik ben ook van plan om te solliciteren voor volgend jaar. Hoe hebben jullie het daar? Wat zijn de meest voorkomende werkzaamheden? Ik twijfel nog om zo lang van huis weg te zijn, heb jij daar geen last van?

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 09:40

Ondertussen weer wat tijd verstreken, maar het gaat super goed met mij en de paardjes. Buddy heeft laatst en flinke trap gehad dus daar doe ik het nog even rustig aan mee, Spirit (het paard wat ik nu een tijdje mee werk) maakt enorme sprongen! We hebben van de week zelfs een buitenritje gemaakt! Ook kwam er een nieuw zadel binnen welke we op haar gepast hebben, hier pas ik zelf ook in :')
Afbeelding
De paarden mochten lekker los over het terrein grasmaaien, ra ra waar deze intelligente merrie gaat staan :+ Die heeft in ieder geval geen hoogtevrees!
Ook het transport terug is geregeld en eind oktober komen we weer naar Nederland! Maar dan met zijn drieën, want ook Spirit blijft niet achter. :D

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:19

Wat een leukerd <3

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:53

Jeetje het is ook omgevlogen zeg.
Over 4 weken zit het er weer op.
Leuk dat je Spirit ook mee neemt.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 08:50

De tijd is zeker gevlogen inderdaad! Nog een maandje en dan zijn we weer thuis!

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 17:56

Gisteren op de ranch een minifotoshoot gehad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:09

Wat een lieve foto's!
En wat een mooi avontuur :D

RoronaZorro

Berichten: 146
Geregistreerd: 21-06-15

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:28

Wat een geweldige foto’s! *D
2 en 4 zijn te leuk.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 15:57

Sinds een paar dagen ben ik officieel eigenaresse van Spirit.
En over anderhalve week vertrekken we als het goed is naar huis! We zijn druk bezig met oefenen voor het trailerladen en zijn erachter gekomen dat Spirit niet in de oefentrailer paste. Ze is maar 1.52 hoog, maar 1.80 lang! Dus hebben we de trailer waarmee ze vervoerd worden laten opmeten en daar past ze gelukkig wel in :')

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:00

Oh wat leuk! Ze is dan ook echt superknap, ik was er ook voor gevallen!

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:17

*\o/*
Gefeliciteerd met spirit :)F

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:42

<3 dankjewel! Ik kijk er naar uit om haar thuis te hebben staan. Dan is het voor mijn gevoel écht mijn eigen paard!
De rit wordt zwaar, met het resultaat is het waard!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [Volg] Werkvakantie op de Sun Dance Ranch in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:02

Lange rit hebben ze voor de boeg.
Maar dan staan ze wel op hun eigen plekje.
Zal wel te lang duren nu.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 13:20

Alles is weer veilig thuis. Het was een lange rit die we hebben verspreid over twee dagen. Het grappige was dat Spirit de tweede dag nog makkelijker de trailer op ging dan Buddy! Ze staan nu en kwartiertje fietsen van huis en daar staan ze nu al bijna een week te wenen aan hun nieuwe omgeving en de buur-ezels, die hadden ze beide nog nooit van dichtbij gezien volgens mij, want het was heel eng! :+ Vooral de geluiden die er uit kwamen!