Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:33

Bagheera_206 schreef:
Heb je inderdaad nog een heel jaar om te sparen. :)

Lijstje met Bokkers die interesse hebben:
- Janneke584
- Olga89
- Bianca_v_s
- xRivaldo
- minikatje
- Bellatrix
- Marjoow
- Lipstick
- Dammie
- Fohadie
- Kesje
- _inge_
- savieralover
- libra
- SumSum
- AfricanLady
- StormMilagro

Je zou toch zeggen dat het moet lukken om met een paar Bokkers een leuke reis te boeken voor volgend jaar. :D

ik kan ook op de lijst

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 10:40

Top! :)

Het is toch nog ver weg en er moet toch nog gespaard worden. Ik denk alleen niet dat het mogelijk zal zijn om met deze hele lijst op vakantie te kunnen gaan. := Vaak zie je dat er maximaal rond de 10 ruiters voor een reis is. Uiteraard kan er geïnformeerd worden als er 1 of 2 meer mee gaan wat dan de mogelijkheden zullen zijn.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb ieg geoefend in de Ardennen en 3 lange dagen in het (western)zadel gezeten, was heel gaaf!

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 11:32

Gaaf! Was dat vanuit 1 standplaats? Zoek idd ook nog leuk weekendje Ardennen voor met mijn lesgroepje.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:47

ja klopt, 3 dagen vanaf dezelfde ranch
maar alles nieuw (voor mij) en de ritten lang en afwisselend, we kregen de lunch in t bos dus best een soort van trektochtgevoel

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:03

In welke periode volgend jaar zal dit worden?

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 12:17

Voor Ierland vind ik hoogseizoen prima, maar voor Transsylvanie kunnen we ook in het voorjaar gaan. Zal mss ook wel warm zijn in hoogseizoen. :=

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:39

Ierland <3

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 12:42

Marjoow schreef:
Ierland <3

Die is wel ietsje duurder dan Transsylvanië. :=

Of heb jij nog een andere leuke reis in Ierland gespot?

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:53

Bagheera_206 schreef:
Top! :)

Het is toch nog ver weg en er moet toch nog gespaard worden. Ik denk alleen niet dat het mogelijk zal zijn om met deze hele lijst op vakantie te kunnen gaan. := Vaak zie je dat er maximaal rond de 10 ruiters voor een reis is. Uiteraard kan er geïnformeerd worden als er 1 of 2 meer mee gaan wat dan de mogelijkheden zullen zijn.

Als de groep groot genoeg is (per locatie afhankelijk) kunnen de meesten ook wel een op maat gesneden pakket aanbieden.

Dat Ierland duurder is, is niet zo raar. De basiskosten zijn er hoger dan in het oosten. Dat zie je terug in de prijs.
GB is nog duurder, mede omdat de wet daar voorschrijft dat ritten begeleid moeten zijn. Ierland kent die regel niet, vandaar dat je in Ierland onbegeleide trektochten aangeboden ziet worden die dus ook relatief goedkoop zijn.

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 13:10

Ierland ligt binnen mijn budget, maar kan helaas niet in andermans portomonnee kijken. :=

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:52

Dammie schreef:
StormMilagro schreef:
Wat een gaaf idee! Als het nog mogelijk is, hou ik me eventueel ook aanbevolen om mee te gaan, mits mijn geld het toelaat :+

Het idee was om in 2018 te gaan, dus je bent ruim op tijd hoor.


Ik doelde niet op het jaar maar meer op de hoeveelheid aangemelde bokkers haha!

Ierland moest wel heel mooi zijn!

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 08:15

Aanmelden mag altijd. :j Ik zal je er bij zetten. Als er straks een reis is gekozen zullen er helaas mensen toch niet mee kunnen ivm verlof of financiën.

Ik zie bijvoorbeeld dat Transsylvanië geboekt kan worden tussen half april en half oktober.

Heb jij nog een leuke reis gezien bij Trailfinders?

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 11:12


Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:25

Die in Hongarije is inderdaad ook gaaf. Samen met Transylvania trekt mij dat meer dan Ierland .

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:10

ikke schreef:
Dammie schreef:
Misschien een idee om een richtbedrag af te spreken? Voordat de helft denkt dat hij/zij 600 euro zou moeten hebben, en de rest bij vakanties vanaf 1000 euri kijkt.
Dat spaart wat gerichter :)

Een week fatsoenlijk met paarden op vakantie, zonder rare fratsen, kost 1000 euro excl de reis erheen.
Wil je echt op een georganiseerde trektocht, reken dan op zeker 1500 euro per week.



Dat scheelt enorm waar je heengaat. Mijn goedkoopstre trektocht was 550,00 en de duurdte 2100,00. Beide van zaterdag tot zaterdag.



De trektocht in Hongarije heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Ik vond het tegenvallen en de paarden kunnen beter verzorgd worden. Erg aardige meid die de trektocht doet(en de eigenaresse van de paarden is.)-, maar erg verlegen en durft bijv. Niet om water en eten voor devpaarden te vragen. Als je een rit maakt van 5u in de brandende zon lusten paarden graag wat water of gras ipv in een lege zandbak geplaatst te worden in de brandende zon zondrr schuilmogelijkheid. Tuurlijk, niet meteen een koude plens (koliek,!) Maar als je een uur pauze houdt kan het best. Ik was daar met 2 andere meiden en we hebben toen zelf emmers water geregeld. De mentaliteit is daar ook anders, daar vonden ze dat de paarden makkelijk zonder water konden want ze kregen genoeg als we 5u later weer terug kwamen. 8)7 ook waren de paarden behoorlijk mager en mij paard regelmatig kreupel.

Misschien is het tefenwoordig veranderd, maar mij zien ze er niet meer terug! Ik heb het doorgegeven aan Trailfinders maar zie idd dat hij nog steeds aangeboden wordt.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:15

fohadie schreef:
ikke schreef:
Een week fatsoenlijk met paarden op vakantie, zonder rare fratsen, kost 1000 euro excl de reis erheen.
Wil je echt op een georganiseerde trektocht, reken dan op zeker 1500 euro per week.



Dat scheelt enorm waar je heengaat. Mijn goedkoopstre trektocht was 550,00 en de duurdte 2100,00. Beide van zaterdag tot zaterdag.



De trektocht in Hongarije heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Ik vond het tegenvallen en de paarden kunnen beter verzorgd worden. Erg aardige meid die de trektocht doet(en de eigenaresse van de paarden is.)-, maar erg verlegen en durft bijv. Niet om water en eten voor devpaarden te vragen. Als je een rit maakt van 5u in de brandende zon lusten paarden graag wat water of gras ipv in een lege zandbak geplaatst te worden in de brandende zon zondrr schuilmogelijkheid. Tuurlijk, niet meteen een koude plens (koliek,!) Maar als je een uur pauze houdt kan het best. Ik was daar met 2 andere meiden en we hebben toen zelf emmers water geregeld. De mentaliteit is daar ook anders, daar vonden ze dat de paarden makkelijk zonder water konden want ze kregen genoeg als we 5u later weer terug kwamen. 8)7 ook waren de paarden behoorlijk mager en mij paard regelmatig kreupel.

Misschien is het tefenwoordig veranderd, maar mij zien ze er niet meer terug! Ik heb het doorgegeven aan Trailfinders maar zie idd dat hij nog steeds aangeboden wordt.

Daarom zei ik ook: fatsoenlijk

Natuurlijk kun je voor minder een week weg maar dan loop je een serieuzer risico op beschreven situaties.
Bedrijven die dit allemaal wel serieus nemen, kunnen dat niet regelen voor 550 per week, zo simpel is dat, ook in voormalig oostblok.
Wil je goedkoper, lever je in op kwaliteit. Wil je kwaliteit, dan kom je dicht in de buurt van die 1000 euro.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:16

ikke schreef:
Een week fatsoenlijk met paarden op vakantie, zonder rare fratsen, kost 1000 euro excl de reis erheen.
Wil je echt op een georganiseerde trektocht, reken dan op zeker 1500 euro per week.



Dat scheelt enorm waar je heengaat. Mijn goedkoopstre trektocht was 550,00 en de duurdte 2100,00. Beide van zaterdag tot zaterdag.



De trektocht in Hongarije heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Ik vond het tegenvallen en de paarden kunnen beter verzorgd worden. Erg aardige meid die de trektocht doet(en de eigenaresse van de paarden is.)-, maar erg verlegen en durft bijv. Niet om water en eten voor devpaarden te vragen. Als je een rit maakt van 5u in de brandende zon lusten paarden graag wat water of gras ipv in een lege zandbak geplaatst te worden in de brandende zon zondrr schuilmogelijkheid. Tuurlijk, niet meteen een koude plens (koliek,!) Maar als je een uur pauze houdt kan het best. Ik was daar met 2 andere meiden en we hebben toen zelf emmers water geregeld. De mentaliteit is daar ook anders, daar vonden ze dat de paarden makkelijk zonder water konden want ze kregen genoeg als we 5u later weer terug kwamen. 8)7 ook waren de paarden behoorlijk mager en mij paard regelmatig kreupel.

Misschien is het tefenwoordig veranderd, maar mij zien ze er niet meer terug! Ik heb het doorgegeven aan Trailfinders maar zie idd dat hij nog steeds aangeboden wordt.[/quote]
Daarom zei ik ook: fatsoenlijk

Natuurlijk kun je voor minder een week weg maar dan loop je een serieuzer risico op beschreven situaties.
Bedrijven die dit allemaal wel serieus nemen, kunnen dat niet regelen voor 550 per week, zo simpel is dat, ook in voormalig oostblok.
Wil je goedkoper, lever je in op kwaliteit. Wil je kwaliteit, dan kom je dicht in de buurt van die 1000 euro.[/quote]

Ben ik echt niet met je eens. Mijn goedkoopste trektocht was de beste trektocht die ik tot nu toe heb ervaren: goede paarden, erg goed verzorgd ook, erg lekker en meer dan genoeg eten en drinken en uitstekende begeleiding. Dus nee, hrt hangt er erg vanaf waar je heengaat, dat hoeft niets met kwaliteit te maken hebben. (Kan natuurlijk wel, maar hoeft niet.) Evenals een van mijn duurste vakantie in Wales: Nog nooit zo,n slechte trail meegemaakt! Die wordt zelfs bij Trailfinders niet meer aangeboden. Die koste toch echt meer dan 1000 euro.

Oeps, quotte verkloot..

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 18:25

Dan gaan we niet die van Hongarije doen. Wat slecht zeg!

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:11

fohadie schreef:
Ben ik echt niet met je eens. Mijn goedkoopste trektocht was de beste trektocht die ik tot nu toe heb ervaren: goede paarden, erg goed verzorgd ook, erg lekker en meer dan genoeg eten en drinken en uitstekende begeleiding. Dus nee, hrt hangt er erg vanaf waar je heengaat, dat hoeft niets met kwaliteit te maken hebben. (Kan natuurlijk wel, maar hoeft niet.) Evenals een van mijn duurste vakantie in Wales: Nog nooit zo,n slechte trail meegemaakt! Die wordt zelfs bij Trailfinders niet meer aangeboden. Die koste toch echt meer dan 1000 euro.

Een week door Brabant rijden kostte mij ook geen 1000 euro, ondanks "gehuurd" paard, maar dat deed ik dan ook samen met onze instructrice en haar paarden.

En ja, 1000 euro neertellen voor een week is nog steeds geen garantie. Ik ken wel plekken waar ik inderdaad geen 1000 euro voor een week neer wil tellen, ondanks dat dat wel de prijzen zijn.

Die vakantie in Wales, laat me raden: in de buurt van Llampeter......

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:44

Ehm, ik weet niet hoe je nu bij Brabant komt?.. En nee, die in Wales is niet in de buurt van wat jij zegt. Moet even opzoeken hoe het precies heet, iets met llew nog wat.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:46

Stiekem wil ik het liefste naar Mongolië :o

Ikke, ik snap je standpunt.
Maar voor iemand die Nederland doorzwerft en gewend is uit een rugzakje te leven is een ander land ook erg leuk :)

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Bokkers mee op ruitervakantie 2018?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:12


fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:23

Mongolie lijkt me ook erg gaaf. of Zuid-Afrika, galoperen tussen de giraffen ed. Helaas zo duur dat ik daarvoor iets te lang moet sparen. Waarschijnlijk wordt de volgende trektocht van mij in Polen gemaakt.

En tja, dat van Hongarije kan nu natuurlijk heel anders zijn, al zal de mentaliteit niet veranderen. Ik ben daar in 2013 geweest.


Ierland kan ik zeker aanraden! Je hebt vele soorten trektochten in Ierland (Ook buiten trailfinders om) dus je moet wel goed kijken of het een trail is met goede gidsen. Ik heb van een vriendin vernomen dat ze een tocht in Ierland boekte (Geen trektocht) en dat ze geen gids mee kreeg. Alleen een kaart van de omgeving.. Waar ik was (In 2007, 10 jaar geleden dus al..) was de Sligo,Donegal en Burren trektocht.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:58

fohadie schreef:
Mongolie lijkt me ook erg gaaf. of Zuid-Afrika, galoperen tussen de giraffen ed. Helaas zo duur dat ik daarvoor iets te lang moet sparen. Waarschijnlijk wordt de volgende trektocht van mij in Polen gemaakt.

En tja, dat van Hongarije kan nu natuurlijk heel anders zijn, al zal de mentaliteit niet veranderen. Ik ben daar in 2013 geweest.


Ierland kan ik zeker aanraden! Je hebt vele soorten trektochten in Ierland (Ook buiten trailfinders om) dus je moet wel goed kijken of het een trail is met goede gidsen. Ik heb van een vriendin vernomen dat ze een tocht in Ierland boekte (Geen trektocht) en dat ze geen gids mee kreeg. Alleen een kaart van de omgeving.. Waar ik was (In 2007, 10 jaar geleden dus al..) was de Sligo,Donegal en Burren trektocht.


Ja Zuid-Afrika zou pas gaaf zijn! Alleen bieden ze daar helaas niet veel trektochten aan in de parken en waar ze het wel doen is het in een privépark, dus enorm duur...