Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 142 van de 322 [ 8046 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 322  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

 
Profiel   

Varekaj schreef
Oh is dat bij jullie met opdrachten dan?
Een rally is eigenlijk niet meer dan een uitgestippelde en georganiseerde buitenrit bij ons. Met dus een paar tussenstops voor een hapje/drankje.

Standaard is het een Oriëntatierit, dat je met puzzels de route moet zoeken of een variant daarop.
Maar de meeste rally's hebben tegenwoordig daar ook een recreatierit/toerrit naast waarbij je alleen pijltjes hoeft te volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 11:51 



 
Profiel   

De Eersel Postel rally is gecombineerd met puzzel/foefen opdrachten en een gemiddelde snelheid van 8 km per uur. Je hebt 3 stops, de eerste met een pauze van 20 min. De grote stop een verplichte van 40 min en de 3e ook weer 20 min. Op de posten is een gelegenheid om je paard te laten drinken en net voor de grote stop krijg je altijd een zakje voer die wij direct aan de paarden geven.

Soms wordt je in volle galop ingehaald en sommige mensen stoppen en stappen een stukje mee alvorens ze inhalen.

Gelukkig is mijn paard alles al gewend haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:06 



 
Profiel   

Je hebt er mensen bij soms :=

Ik heb dit jaar 3 ritten van 35-40 km gedaan

1 met flinke pauze en de rest gewoon lekker stappen tussen door

Kom ook om van de omgeving te genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:08 



 
Profiel   

Voor gekken te paard hoef je inderdaad soms niet ver te zoeken, die kan je op een gewone buitenrit ook al tegenkomen.

De mijne is inderdaad een hoop gewend, ben ik wel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:19 



 
Profiel   

Leuk topic, ik ben nieuw hier. Ik rij wel al jaren alleen maar buitenritten. Heerlijke hobby! Gister voor het eerst Endomondo aangezet(!)
Wel hou ik graag rekening met mijn pony, ga stukjes ernaast lopen. Of laat haar grazen en ook wel afkoelen in zwemwater. En dan liggen we zelf even in het gras :9
Naar om te lezen dat er bij die evenementen ook wel gejakkerd wordt. Wat ik tot nu toe meemaak hier in Friesland/Drenthe gaat het gemoedelijk en veilig.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:30 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar voor het eerst een rally gereden, de Klompenrit in Best. De foefen vonden wij wat lastig Haha, maar de sfeer onderling was prima en ik vond het type ruiters juist heel prettig! Tijdens de rustpauze stonden de paarden te grazen en er was voldoende koel- en drinkwater.
Het wilde rijden en type ruiter waar Varekaj over spreekt herken ik hier absoluut niet van, maar, het was niet zo groot opgezet dus ik durf niet te zeggen of het “normaal” ook zo was.

Ik vind 60 km wel behoorlijk zeg voor zo’n rit! Maar ga er vanuit dat je dit goed getraind en doordacht doet.

Wat een verhaal Amanda! Je hebt er mede-ruiters tussen.... Dan begrijp ik ook weer waarom mensen weleens de bosjes in duiken en verbaasd reageren als ik passeer in stap :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:32 



 

Welkom Amalarab, fijn dat je ook meedoet!


Die verhalen over de (rally)ritten .. nog een reden waarom ik er toch maar naast blijf :')
Pony heeft hier ook problemen met dingen die (snel) van achteren naderen, en als je dan de tijd niet hebt om om te draaien is dat dus niet zo leuk ... Maar moet zeggen dat het hier al bij al wel meevalt qua rijden, meeste andere weggebruikers zijn wel gewoon vriendelijk (ben nu al 2x door mountainbikers het bos in gevlogen, waarbij ik er ook een keer naast lag, en beide keren stopten ze meteen en reden pas door toen ik zei dat het zeker allemaal wel ok was.. ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 12:59 



 
Profiel   

ik ken die hele rally wereld helemaal niet..
hoe werk dit? hoe, waar kun je je opgeven?
kun je je opgeven in een groep of tweetal, of hoe zit dat?
zijn ze altijd 60km of heb ze ook van 20/25km?
zijn er ook controle's?
zijn ze door heel nederland?
heb je een startpas nodig?

zou er graag wat meer uitleg over horen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 14:38 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
ik ken die hele rally wereld helemaal niet..
hoe werk dit? hoe, waar kun je je opgeven?
kun je je opgeven in een groep of tweetal, of hoe zit dat?
zijn ze altijd 60km of heb ze ook van 20/25km?
zijn er ook controle's?
zijn ze door heel nederland?
heb je een startpas nodig?

zou er graag wat meer uitleg over horen! :j


Je hebt geen startkaart nodig, ik vind ze meestal via fb. Vriendinnetje woont vlakbij de Belgische grens en vraagt ook vaak of ik mee ga.
Wat bedoel je met controles? Eersel Postel was wel met dierenarts en afstanden hangen van de organisatie af :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 16:46 



 
Profiel   

Dayanara schreef
Nadiine__x schreef
ik ken die hele rally wereld helemaal niet..
hoe werk dit? hoe, waar kun je je opgeven?
kun je je opgeven in een groep of tweetal, of hoe zit dat?
zijn ze altijd 60km of heb ze ook van 20/25km?
zijn er ook controle's?
zijn ze door heel nederland?
heb je een startpas nodig?

zou er graag wat meer uitleg over horen! :j


Je hebt geen startkaart nodig, ik vind ze meestal via fb. Vriendinnetje woont vlakbij de Belgische grens en vraagt ook vaak of ik mee ga.
Wat bedoel je met controles? Eersel Postel was wel met dierenarts en afstanden hangen van de organisatie af :j


Wat leuk!
En wat word en van de combinatie verwacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 17:37 



 
Profiel   

Wat bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 18:21 



 
Profiel   

Lijkt mij wel leuk zulke lange tochten.
Voor volgend jaar staat dan ook Eifel ZU Pferd op mijn verlanglijstje.
Gewoon lekker rijden en genieten van de omgeving.

Eikels heb je helaas overal en niet alleen in het bos.
De hele maatschappij heeft haast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 18:35 



 
Profiel   

Het enige wat men bij een rally verwacht is dat je plezier maakt, geniet, de basisregels van verkeer en wandelruiterij kent en toepast en uiteraard dat je paard gezond is.

Het kost je hooguit inschrijfgeld waarvoor je onderweg in ruil enkele drankjes en eventueel een hapje krijgt.

Je vindt ze vaak op fb of ruiterkalender.be geloof ik voor België.

Het zijn georganiseerde uitgestippelde routes voor ruiters en/of menners. Vaak tussen 20-30km maar soms dus ook langere afstanden :) Vertrek is vrij en meestal tussen 9u en 11u.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 19:08 



 
Profiel   

Hoe kan ik ze vinden op faceboek.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 19:49 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Het enige wat men bij een rally verwacht is dat je plezier maakt, geniet, de basisregels van verkeer en wandelruiterij kent en toepast en uiteraard dat je paard gezond is.

Het kost je hooguit inschrijfgeld waarvoor je onderweg in ruil enkele drankjes en eventueel een hapje krijgt.

Je vindt ze vaak op fb of ruiterkalender.be geloof ik voor België.

Het zijn georganiseerde uitgestippelde routes voor ruiters en/of menners. Vaak tussen 20-30km maar soms dus ook langere afstanden :) Vertrek is vrij en meestal tussen 9u en 11u.


Het starten is niet altijd vrij :n
Maar dit hoor je vanzelf als je je inschrijft voor een rally :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 19:52 



 
Profiel   

wat een verhalen Varekaj :wow: ik ben oo westernruiter met shanks, spijkerbroek en quarter maar niet op die manier hoor.
Ik heb hier nog niks raars van mederuiters meegemaakt.
Laatst wel een oproep op de dorpsapp dat er twee paarden los ergens op het zand liepen (bruin met zadel :') ) de ruiters waren terecht maar de paarden weggerend, tegen de tijd dat wij ze gingen zoeken had de boswachter met de politie ze alweer gevangen. Dat waren ook mensen die hier een weekendje waren.
Dat lijkt me toch echt niet heel fijn.
Wat ik wel vaak zie en tegen kom zijn echt van die loeisterke paarden waarvan je al ziet dat de ruiters ze net wel/ net niet onder controle kunnen houden. Dat lijkt me toch echt niet fijn om zo op pad te moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 20:34 



 
Profiel   

Gelukkig ken ik ook het andere type westernruiter en buitenrijder :))
In de vereniging waarbij ik aangesloten ben gaan een hoop wedstrijdruiters van allerhande disciplines ook met plezier op stap met hun paard zelfs. Kom je ook niet vaak tegen.

Hier is een rally wel altijd vrij aanmelden. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-18 21:58 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
ik ken die hele rally wereld helemaal niet..
hoe werk dit? hoe, waar kun je je opgeven?
kun je je opgeven in een groep of tweetal, of hoe zit dat?
zijn ze altijd 60km of heb ze ook van 20/25km?
zijn er ook controle's?
zijn ze door heel nederland?
heb je een startpas nodig?

zou er graag wat meer uitleg over horen! :j


Ik heb wel het idee dat die rally's die ik ken vooral heel veel gereden worden in omgeving Brabant/België, maar misschien zit ik er wel helemaal naast :D . Georganiseerde buitenritten worden natuurlijk door heel het land georganiseerd.

Ik ken een paardenrally als het volgende:
Een Orientatierit met puzzels en foefen waarmee je door het puzzelen de weg en opdrachten vindt.
Dit doe je met een aanspanning of equipe (2tal ruiters) en de rit is meestal 25-30km lang. Ideale snelheid is meestal 8km/h en er zijn voor de puzzels allerlei regels om tot de goede oplossing te komen.
Tegenwoordig organiseren ze naast de orientatierit vaak ook nog een toertocht waarbij je gewoon de route volgt zonder puzzels/foefen. Soms hebben ze ook de orientatierit gewoon makkelijker gemaakt en volg je bv een route aan de hand van pijltjes, maar heb je onderweg wel vragen/opdrachten.
Op deze website vind je een aantal rally's in mijn regio: http://www.paardenrally.nl

Het is meestal vrij aanmelden, als in je mag vrij starten tussen bijvoorbeeld 10 en 11 uur. Soms worden er ook starttijden gehanteerd.

Bij mij staat aanstaande zondag weer een rally op de planning :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 09:16 



 
Profiel   

Super bedankt voor de fijne uitleggen!

Lijkt me echt heel. Leuk om. Eens te doen!
Maar phoew, brabant is wel ver _O-

Waar op fb worden ze aangekondigd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 11:13 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
Super bedankt voor de fijne uitleggen!

Lijkt me echt heel. Leuk om. Eens te doen!
Maar phoew, brabant is wel ver _O-

Waar op fb worden ze aangekondigd?


De KNHS is trouwens ook bezig met een lijst op de website en evenementen op Facebook.
https://www.knhs.nl/agenda/recreatie-activiteiten/
Wie weet staat hier iets voor je tussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 14:53 



 
Profiel   

Afgelopen zondag heb ik m'n langste rit van dit jaar gemaakt, en het was heerlijk! Zo genoten.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 15:40 



 
Profiel   

Tijdens een fotomeeting begin oktober de eigenaresse van het zwarte paardje ontmoet. We stonden blijkbaar bij elkaar in de straat :')

Nummers uitgewisseld en vandaag een ritje gedaan samen, was leuk :j

In de galop had ik nog erg veel last van spierpijn, hopelijk trekt dat snel weg :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:27 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Wilde vandaag een groter rondje maar hij had het zo warm. Dus kleiner rondje gemaakt met veel stap.
Vrijdag gaat zijn jas uit, hopelijk is hij dan weer de oude.

Vind hem wel mooi in model voor een 22-jarige :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 18:37 



 
Profiel   

Hij ziet er prachtig uit! Mijne is aan de iele kant, moet ook nodig geschoren worden maar de EJ is mijn messen kwijtgeraakt dus heb nieuwe moeten bestellen (wel op
hun kosten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 19:23 



 
Profiel   

Het is ook wel echt even heel warm voor de pony's. Maar hij ziet er goed uit inderdaad.
Hier gewandeld, dat is maar paar km, maar wel lekker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-18 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 142 van de 322 [ 8046 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 322  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen