Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:28

Ik kon zonder de kap van mijn jas op mijn hoofd de stal niet uit komen, blies zo hard dat ik niks van geluid meer om me heen kon onderscheiden.
Bij ons op stal en op mijn weiland is wel alles open vlakte. Dat zal ook meespelen.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:38

Ik heb gisteren met mijn moeder afgesproken om samen een rondje te doen. Zij heeft ook gezellig mijn hond meegenomen. Samen een rondje van 7 km en Cas en ik kwamen uiteindelijk op 21 km.

Donkere lucht in aantocht, maar gelukkig hielden we het redelijk droog.
Afbeelding

Altijd leuk zo samen!
Afbeelding

Sprintje trekken met Bowie
Afbeelding

En als laatste nog een onderonsje.
Ik vind het altijd zo gezellig als Bowie mee gaat. Hij geniet er ook altijd optimaal van.
Afbeelding

En altijd handig om je eigen fotograaf mee te hebben haha. Sorry voor de fotospam, maar het was zo leuk <3


Ik rijd met een TomTom horloge. Ik zet er ook regelmatig een route in als ik ergens anders ga rijden. Of ik maak ze zelf via ruiteren en mennen of ik zoek ze op. Ik vind het het ideaal!
Verder track ik mijn routes ook om de accu van mijn telefoon te ontlasten.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:39

Dan waaide 't bij jou wel fors harder dan hier Varekaj.
Hier idd op de hei wel gemerkt dat er veel wind stond en er dus rekening mee gehouden dat ik die niet vol tegen kreeg op de hei, maar verder echt wel lekker gereden.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:51

Leuke foto's Simone! :D

Mijn vriend gaat bijna altijd mee, dus heb ook best vaak de luxe van een fotograaf. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:57

Gebruikt er iemand routeyou? Is ook zo een programma maar ik raak er echt niet wijs uit. Kennis van me wil alle paden voor ruiters in kaart brengen om zo ook ruiterroutes te kunnen ontwikkelen in hun gemeente. Zij gebruiken echter die routeyou...

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:21

Nee ken de naam wel maar nooit gebruikt.

Hier zon nu....Hopelijk zo ook als ik er op stap.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:24

scooby09 schreef:
Nee ken de naam wel maar nooit gebruikt.

Hier zon nu....Hopelijk zo ook als ik er op stap.

Hier was net ook zon, maar zie rond 10u al fikse buien komen op de radar :(

En stal is pas om 9.30u open

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:35

Dilan93 schreef:
En stal is pas om 9.30u open


Hoe doe je dat dan met wedstrijd of mag je dan wel eerder komen?

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 09:51

scooby09 schreef:
Dilan93 schreef:
En stal is pas om 9.30u open


Hoe doe je dat dan met wedstrijd of mag je dan wel eerder komen?

Jep, heb al besproken dat ik bij mn wedstrijd eerder kan komen :)

Staat nog een endurance ruiter bij mij op stal, denk dat zij ook wel eens wat vroeger is voor vertrek

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:03

Hier ook zon op dit moment maar ga de gok niet nemen om hem buiten te zetten. Behalve regendeken heeft ie geen beschutting en ik doe hem echt geen plezier met moddersoppen. Hij staat dus ook tegen mijn zin bijna 24/7 binnen momenteel -O-

Vorig jaar begin april stonden ze alweer 24/7 in het weiland. Met alle regen en gedoe vraag ik me af of dat dit jaar ook haalbaar gaat zijn.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:13

Routeyou zeg me niks. Ben ook niet zo heel snel geneigd om er nog een andere navigatie-app bij te nemen.

Ik sta bij een boer, dus om 09.30 heeft hij zijn eerste stuk werkdag allang gehad. Geen openingstijden dus. Of er vandaag een ritje inzit is de vraag - hier weer regen en wind.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:16

Ene kant van het huis: zon. Andere kant: ook zon maar de wolken die eraan komen zeggen genoeg.

Ik sta op een kleine privéstal met cijferslot op de poort. Geen openings- of sluitingstijd, je gaat gewoon wanneer je daar zin in hebt.
Stalbaas woont iets verderop, dus je stoort ook niemand.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:01

Ik heb de paarden al wel weer buiten lopen.
Die zijn niet perse blij met die regen van afgelopen week, maar nog veel minder blij met 23/7 binnen staan.
Ik sta op een zorgboerderij en in principe gaat de stal om 7.00/7.15 uur open en wordt je geacht uiterlijk 23.00 uur opgerot te zijn.
In de praktijk mag je vroeger je paard ophalen voor wedstrijd in overleg (ivm gesloten hek op normale toegangspad moet je dan langs de woning van de stalhouder en dat mag dus wel bij uitzondering en met een goede reden en dus altijd even in overleg).

Ik weet niet of ik vandaag alweer ga rijden, of hem na de training van gisteren even een dag rust gun.
Hij loopt nu iig op de wei, misschien dat ik eind vd middag even een kort rondje benen strekken doe, of hem dan even in de paddock laat lopen.
Hij moet hoe dan ook even iets doen, behalve grasmaaier spelen, maar wat, dat zie ik later vandaag nog wel.

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:27

Ik ben stemloos en heb keelpijn. Ga nu de paarden buiten zetten.

Best onhandig,pas om 9u30 stal open , ivm wedstrijd idd. Gelukkig mag je dan eerder komen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 11:54

Hier geen open of sluittijden.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:05

Rijd bij particulieren dus geen last van tijden. Ben ook de enige die daar rijd op hun na dan. Maar hun rijden aangespannen.

Hopelijk zo een ritje met zon.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:37

EmptyWords schreef:
Hier geen open of sluittijden.

Dat is zo luxe :D

Mijn stal is op vr/za/zo al om 17u dicht. Vooral die vrijdag gaat dan lastig worden met mn nieuwe werk straks :=

Ik ben echt een enorme bofkont vandaag. Heen- en terugweg heel veel regen gehad in de auto. Maar op stal droog en tijdens de rit bijna heel de tijd zon.

Had wel weer een stuiterbal onder mn kont de eerste paar kilometer. :')


Afbeelding

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:49

Hier gelukkig ook geen openings en sluitingstijden. Sta op een kleinschalige stal bij mensen aan huis.

Heerlijk dilan!
Ben nog niet bij pony geweest, hoop zo nog ff.
Ben dood moe :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:28

Ik werk de ene week 9-13 en de week nadien 13-17, dus voor mij zou sluitingstijd om 17u wel lastig worden. Ik sta doe-het-zelf en heb de regeling dat ik 's avonds kom voeren en klaarzet, en zij geven dan iedere ochtend. Ik zou bij 17u sluit dus 1 vrijdag op 2 niet naar mijn paard kunnen of alles al in de voormiddag moeten doen. Dan zou ik nooit naar clubles kunnen, die gaat vrijdagavond door tussen 20u30 en 22u op een locatie op 30min rijden tijdens de winter.

De mijne is ook niet blij met 24/7 binnen, tenzij met weer zoals dit. Hij heeft echt een pesthekel aan regen. Zelfs afgelopen zomer toen het zo warm was en er kwam een zomerbuitje. Alle paarden vrolijk in de regen aan het huppelen, hij vol gas naar het schuilhok zielig staan wezen :') De paddock is nog niet eens kogeldiepe modder en dan alleen de eerste 5m, de rest ligt relatief goed. Nou, ik moet 'm echt door de poort duwen, uit zichzelf gaat hij écht er niet eens over peinzen om daar 1 voet in te zetten.
Het is een mietje.

scooby09

Berichten: 2207
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:30

Ik mag gelukkig ook komen heel vroeg sta bij mensen thuis en in overleg is veel mogelijk heel fijn.
Ik zou niet blij worden van 17.00 sluit op de vrijdag als ik eerlijk ben..
Ook in de weekenden ben ik er wel eens langer nog.

Hier ook nog droog ritje gedaan heerlijk was het.

Ja buiten is het nat maar ze heeft pech in ieder geval aantal uur buiten spelen.
Nou kunnen ze bij het voer gewoon droog staan dat is verhard scheelt al veel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:48

De paddocks hebben bij ons niets verhard, er is er maar 1 waar een hooibak staat. In de andere paddocks is het hooi op de grond voeren. En geen enkele heeft beschutting: geen boom, geen struik, geen schuilhok, niks + in open vlakte.
En natte regio qua ondergrond.

Van april tot oktober/november staat hier alles 24/7 in het land. Ofwel per 2 ofwel per 4. Tijdens de winter 's nachts op stal en als de omstandigheden voldoen 4u tot 8u buiten, met gezelschap. Deze week is uitzondering op de regel, maar zelfs dan gaat hij wel dagelijks even eruit zodat ik kan uitmesten, voeren en klaarleggen voor de dag nadien.

Ik heb vanochtend samen met stiefpaps wat rondgekeken tussen de polar en garmin horloges en we hebben een garmin besteld voor mijn verjaardag :D Stiefpa wil 'm alleen eerst zelf testen :)) Die vindt dat soort snufjes natuurlijk prachtig haha.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:56

Paarden staan hier met schuilstal. Altijd buiten in de bak. Gelukkig is mijn bak na 1 droge dag weer mooi opgedroogd

Ik gebruik een tomtom spark 3
Bevalt me erg goed


Twerd hier aardig donker! Was helaas net niet optijd thuis!
Beste hagelbui gehad...
Afbeelding

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:37

Varekaj leuk! Hopelijk beval ie.

Dilan93: wat vroeg op vrijdag, dat zou ik ook niet eens redden met mijn werk.

Oeh wat een donkere lucht!

Hier een lekkere rit, heerlijk een stuk galop training kunnen doen. Tussendoor een paar drupjes gehad, maar mocht geen naam hebben zo weinig was het.
Afbeelding

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:43

Poe sommige staltijden zijn idd wat vervelend..
Ik vind het altijd heerlijk om de hele dag bij de paarden rond te hangen dus ik zou geen goeie zijn voor een pension stal met bepaalde openingstijden denk ik.. :o
Ik mag heel gelukkig zijn dat mijn paardjes bij mijn vader staan (mijn ouderlijk huis) dus ik kan er altijd heen wanneer ik wil :o hij zet ze meestal binnen 's avonds. Ik ga meestal 1 of 2x per dag op en neer om ze buiten te zetten en dan 's avonds evt nog te rijden oid. Het is gelukkig ook heel dicht in de buurt van ons appartement dus ben er ook zo :D
Hier maar weer een poetssessie gehad want het hagelde de hele tijd -O-
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:21

Wel mooie foto met die donkere lucht!

Ik heb een tijdje volpension gestaan met openingstijden en ook een vaste sluitingsdag. Omdat echt alles eromheen zo piekfijn geregeld was, ook naar de paarden toe, nam je dat er graag bij. Het was toen een sportstal met ook manègelessen meer dan 10 jaar terug, en zij waren toen al jaren bezig met het beleid dat zelf (top)sportpaarden bij voorkeur minimaal 12u/dag de weide in gaan, met een maatje, eventueel wel ingepakt. Maar ze gingen BUITEN!
Ook met diezelfde sportpaarden werden regelmatig buitenritten gemaakt, naar het strand, pennymomenten etc. Heerlijk nuchtere mensen.

Alleen jammer dat toen in paardenminnend land de omslag kwam dat paarden idd meer naar buiten moeten en ze gelijk op die kar zijn gesprongen door hun stalprijzen fors omhoog te trekken. Mensen betaalden het toch wel... En oa om die reden ben ik er indertijd vertrokken. Hun prijs ligt nog steeds zo hoog, maar ze hebben ook nog steeds een giga wachtlijst.