Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:27

Lekker weer gereden met Rolo!

Wij hebben er ook weer een rondje opzitten, rustig aan.
Afbeelding
Afbeelding

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:32

Haha rustig aan, bij jou staat ook een maximum van 40 km/u :D
Endomondo was vandaag weer een beetje in de war? :P

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:49

Haha. We hebben wel stukje galop gedaan. Volgens Polar 40,5km/uur. Maar verder veel gestapt.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:48

Ah, als Polar het ook zegt is het wel een stuk aannemelijker :p Wij hebben wel echt niet met 49 km/u over het asfalt gedraafd :')

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:14

Endomondo is gewoon optimistisch bliksem :')! Fijn dat je weer kan rijden.
Merken jullie ook verschil als je polar naar endomondo overzet? Bij mij verandert altijd het aantal km's en de tijd soms ook. Paar honderd/tien meters en paar seconde. Waarom zou dat zijn?

Hier een foto van het zonnetje. Wij zijn compleet verzopen maar toch weer 50km kunnen maken. Mygod wát een regen...

Afbeelding

Kleine edit: zoooo fijn dat Kiet is geschoren, vandaag lekker 33 km gereden en thuis komen met een droog paard. Dat is echt luxe hoor. Kiet maakt zich altijd klaar om naar siberië te verkassen :brr:

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 06:46

Wat leuk al die verslagen en orenfoto's! Geniet er iedere keer zo van als ik het topic aanklik.

Vandaag heb ik Smulrit in Zutendaal, het waait hard en goed weer hebben ze ook niet gegeven! Reserve kleding voor na de rit ligt al klaar en mijn regenpak ook mocht het super erg rijden. Maar die hard rider, ik ga sowieso :D

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 07:58

Ja hier ook wat verschil tussen endomondo en Polar bij overzetten.

Geschoren scheelt veel idd. Ik ga het zonder proberen dit jaar want heeft ook veel voordelen haha. En we hoeven niet zo fanatiek te zijn.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:24

Ik heb een poging gedaan met een jachtpatroon, maar jammer genoeg zat Kiet weer helemaal onder de warmtebultjes dus toch maar gekozen om helemaal kaal met 0 grams deken te gaan met dit weer. Vind het alsnog tricky omdat het niet koud is, maar de bultjes gaan wel weer langzaam weg. En anders rijd ik paar keer heen en weer om deken op en af te doen. Soms wil ik wel zo'n rillerige kwpn-er waar je gewoon 400 gram op kan gooien hoor :+. Kiet loopt pas als het vriest met 100 gram en zelfs dan moet ik oppassen dat het te veel is.

Achja houd je bezig toch :')...

Jorex

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:55

Hier zijn onze foto's van afgelopen week.
Maandag in Bakkeveense bos:
Afbeelding

Echt heerlijk weer:
Afbeelding

Lichtgevende pony:
Afbeelding

Toen woensdag een asfaltje rit van 28 km, verder niks bijzonders:
Afbeelding

En vandaag gestrand op bijna 15 km met een platte band. Wel een regenboog gespot, maar die bracht dus geen geluk.
Afbeelding

En hij mocht tijdelijk bivakkeren in een hele grote stal in afwachting van ander vervoer. Hij kon niet over de randen kijken :')
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:21

Zó! Die shet 28 km op pad! Stoere man!

Jorex

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:30

Ja erg leuk hoe mooi hij zijn taak als trekpaardje vindt! We mennen gemiddeld ongeveer 50 km per week qua buitenritten, helaas deze week dus even niet. We staan nu al 4de in deze challenge met 480 km's. Shetjes zijn gewoon net als robijn, klein en krachtig :D

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:39

Wow, flinke kilometers.
Wij doen momenteel veel andere dingen dan kilometers maken, haha.

Feline, ja, ik herken het wel hoor. Dus ga wel wat rustiger rijden van de winter. En mocht het nodig zijn kan ik altijd nog deels scheren.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:14

Fennadev schreef:
Ja erg leuk hoe mooi hij zijn taak als trekpaardje vindt! We mennen gemiddeld ongeveer 50 km per week qua buitenritten, helaas deze week dus even niet. We staan nu al 4de in deze challenge met 480 km's. Shetjes zijn gewoon net als robijn, klein en krachtig :D

Leuk om te zien wie onder me staat ;)
Vandaag weer leuke en natte rit gemaakt van ruim 16 km

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:41

Hier helaas 0 km gemaakt deze week. Nu het in de avond weer donker is, kies ik er eerder voor om te longeren of wat vrij te springen etc. Deze week de lichtjes weer in orde maken en dan gaan we ook weer af en toe de weg op, helaas wel in het donker dus.
De pony waar ik de meeste kilometers mee maak is nu 3,5 maand drachtig en heeft echt een flinke buik. Die moet echt nog goed in beweging blijven, maar wel wat aangepast. Erg hoog zullen we dus sowieso niet komen dit jaar.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:59

Wat gaaf van die shet!! Zeer nette plaats in de lijst, shetpower!

Hier gisteren de Smulrit gereden, was super gezellig. Van de rit zelf en de mooie paadjes geen foto's, pony had de turbo erop en kon niet relaxed foto's maken.

De merrie waarop ik rij, ondertussen mijn leasepaard geworden <3
Afbeelding

Afbeelding

Paard van mijn rijmaatje ook op de foto
Afbeelding

Bij een pauzeplek
Afbeelding

De rit zelf
Afbeelding

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:46

Wauw, wat een gave foto's zie ik voorbij komen!

Wij hebben een week niet gereden, vandaag dacht IK een RUSTIG ritje te maken maar dacht mijn pony anders over :D ik heb de rem veel moeten gebruiken vandaag _O-
Totaal van oktober er ook bij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:35

Tof hoofdstel No_No, is dat een biothane? Twijfel om iets soortgelijks aan te schaffen, altijd gezellig als je dat kan ombouwen naar een halster voor een stop onderweg.

Mijn kilometers gaan niet zo heel hard, en dat gaat er niet op verbeteren. Drukke zomer en najaar gehad ivm wedstrijden, dus niet echt vaak buiten gereden. Dacht dat deze winter en voorjaar wat in te halen (ook ter afwisseling voor paard zelf). Ik had een deeltijdse baan, vooral uren in de voormiddag dus ideaal, ware het niet dat mijn werkgever me meer uren heeft aangeboden van november tot voorlopig al eind juni 2018. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Het betekent echter wel dat buiten rijden enkel nog kan op dagen die ik vrij ben van werk zoals feestdagen, of zaterdag en zondag.

Wanneer mijn vriend niet thuis is kan die beide dagen op pad, als hij wel thuis is zal het te bekijken zijn hoe en wat.

In het donker rijden zie ik hier niet zitten. Niks verlicht en op straat rijden ze je van je sokken, zelfs als je als kerstboom door de straten huppelt.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:52

Varekaj, biothane inderdaad. Dit is al een oud hoofdstel maar inderdaad wel handig. Als je even een stop doet klik je zo het bit uit en heb je een halster.
Ik heb ook een micklem die ik graag gebruik.

In het donker buitenrijden doe ik ook niet. Jammer dat je minder op stap kan maar meer inkomen is ook altijd wel prettig toch? Ik werk parttime en in de zorg. Maandag is mijn vaste vrije dag.
Ik moet bekennen dat ik niet veel zin had vandaag want het was best koud! Longeren zag ik ook niet zitten dus toen toch gaan rijden :)F

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:03

Ik vond de kou nog best meevallen, had meer last van hele fijne miezerregen in de les (enkel buitenbak). Zonder dat je het merkt word je alsnog zeiknat en koel je nadien best snel af.
Ik heb ook een micklem, een multi. Of wat er van over is, ben de bitrimpjes kwijt :+ Gebruik 'm nu soms nog als kaptoom maar hij schuift wel.

Ik werk ook in de zorg, ik doe de opnames in een rusthuis/verzorgingstehuis als sociaal verpleegkundige :) Heerlijke job! Ik werkte 19u in halve dagen, ga nu naar 30u aan 6u/dag. Werk tussen 9 en 16u, echt zo'n chille uren haha, en werk op amper 7km van huis. Helaas staat paard compleet de andere richting uit op 16km van huis, dus even heen en terug met de fiets wordt 'm niet.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:25

Haha lekker enthousiast koppie ook no_no!

Inderdaad heerlijk die miezer, dan voelt zo'n half uur naar huis stappen ineens heel lang. Ik was vandaag wel het laatste stuk in het donker, maar dat gaat alleen nog maar meer gebeuren komende maanden. Ik heb gelukkig wel een rondje waar ze niet als debielen rijden.

Ik was vandaag helemaal blij, voor het eerst weer echt het gevoel en echte rit gemaakt te hebben. Stukje ruiterpad ook mee gepakt, maar niet te lang. Schrok me nog rot omdat hij ineens als een gek kreupelde, maar z'n schoenen was uit gegaan, zat alleen nog rondom z'n been vast :? Is nog nooit eerder gebeurd. Ik kan wel lekker makkelijk op en afstappen weer met een boomzadel =:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:43

Ze geven vanaf donderdag weer droger weer. Denk dat ik vrijdag maar weer eens het veld in ga :Y) Zou het weekend graag extra kilometers doen maar moet helaas op de weide nog wat verder werken.

(Of ik moet te paard naar het weiland, daar laten grazen terwijl ik werk en nadien te paard terug...)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:56

Froemel schreef:
Wat gaaf van die shet!! Zeer nette plaats in de lijst, shetpower!

Hier gisteren de Smulrit gereden, was super gezellig. Van de rit zelf en de mooie paadjes geen foto's, pony had de turbo erop en kon niet relaxed foto's maken.

De merrie waarop ik rij, ondertussen mijn leasepaard geworden <3
[ [url=m/AP6kl7.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EDnpxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paard van mijn rijmaatje ook op de foto
[ [url=m/5xJd5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij een pauzeplek
[ [url=m/b8AL5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rit zelf
[ [url=m/IVFVNt.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xc3o0z.png]Afbeelding[/url] ]



Ahh Leuk.. dit is mijn achtertuin. Je bent bijna bij de stalling van Genghis Khan langs gekomen.. Wij hebben dit jaar overgeslagen ivm zijn blessure.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:41

AlexVB schreef:
Froemel schreef:
Wat gaaf van die shet!! Zeer nette plaats in de lijst, shetpower!

Hier gisteren de Smulrit gereden, was super gezellig. Van de rit zelf en de mooie paadjes geen foto's, pony had de turbo erop en kon niet relaxed foto's maken.

De merrie waarop ik rij, ondertussen mijn leasepaard geworden <3
[ [url=m/AP6kl7.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EDnpxM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paard van mijn rijmaatje ook op de foto
[ [url=m/5xJd5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij een pauzeplek
[ [url=m/b8AL5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rit zelf
[ [url=m/IVFVNt.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Xc3o0z.png]Afbeelding[/url] ]



Ahh Leuk.. dit is mijn achtertuin. Je bent bijna bij de stalling van Genghis Khan langs gekomen.. Wij hebben dit jaar overgeslagen ivm zijn blessure.


Wauw wat een mooie achtertuin, is de tweede keer dat ik hem rij. Beterschap met je paard.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:52

Vandaag voor t eerst naar het bos met hond en al. Ging echt supergoed!

Veel miezer inderdaad, dus regenjas aan. Voordeel is dat t lekker eustig is in het bos en langs het fietspad.

Afbeelding
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:31

Bliksem, wat een leuk paard heb je! Heel bijzonder!
Fabster, leuke oortjes <3 leuk dat je met je hond op pad kan +:)+ zou ik ook wel willen.

Vandaag niet op pad geweest, alleen uitgestapt langs de vaart/sloot.