Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:08

Weer veel leuke ritten, heerlijk meegenieten zo <3
En Fennadev: je shet blijft echt wel megastoer :j Zo'n aantal kilometers .. echt knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:25

Wie het kleine niet eert ...

Afbeelding

Haha.

Afbeelding

Hij ging goed gisteren! Gewoon lekker gestapt maar hij had een fijn tempo op, zonder dat hij spanning had of het gevoel gaf rare dingen te kunnen gaan doen. Zelfs toen er vanalles tegelijk gebeurde (boot + man met hond + we moesten eigenlijk een een bergje af en daar ben ik zo al niet zo'n fan van) maakte het hem totaal niet uit. Het was zelfs zo erg dat hij op een bepaald moment stopte en naar mij omkeek alsof hij wilde zeggen "wat is jouw probleem mens?!" en toen pas voelde ik mijn eigen spanning :o :')

Dus meer van dat graag :Y)

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:49

Ik kruip weer onder mijn steen vandaan.
Wij hebben na onze laatste wedstrijd (30/9 in grolloo) ruim drie weken niet gereden. Week na de wedstrijd liep meneer met een hoefzweer. Heeft ruim twee weken nodig gehad om te herstellen.
Dinsdag weer les gehad, woensdag klein rondje bos en vanmorgen weer even in de bak. Wij zijn weer back on track!

Rondje van woensdag
Gezellig samen met t hondje
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:52

Fijn dat iedereen zo goed gaat!

Helaas laatste endurance wedstrijd afgelast, dus we gaan van het weekend maar ergens anders een rondje rijden. Baal flink want had er wel echt zin in :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:02

Fijn dat je weer aan de gang bent S_imonee!
Nooit fijn als paardlief iets aan de hand heeft ..

Oh, dat is ook niet fijn FelineNanet. Vanwege het weer ofzo? Of andere redenen?


Vandaag een wat langer rondje gedaan, weer richting bos.
Was interessant .. Het moment dat we vertrokken was het op straat ineens spitsuur leek het wel, inclusief grooote tractor en rammelende busjes. Vond hij wel spannend maar hij deed eigenlijk niks verkeerd (stapje opzij springen). Daarna in het veld begon het te regenen, normaal wordt hij daar echt boos van en gaat op z'n minst tegen de regen inlopen met z'n oren plat, in het ergste geval zet hij z'n kont tegen de regen in en dan sta je daar :') Maar niks van dat alles, gewoon oortjes naar voren en verder sjokken alsof we dat constant doen 8-)

Hij was heel fijn te rijden, voelde heel relaxed en keek wel lekker rond maar niet al spoken zoekend (soms kan hij echt rond gapen alsof hij verwacht dat er overal wat uit gaat springen). Schrok zelfs niet van een soortgelijke situatie waarbij hij 2 weken terug bijna een hartaanval kreeg .. Op het einde van de rit schrok hij wel en schoot vooruit, maar na 3 passen had ik hem weer terug. En het allerbelangrijkste: er was nooit spanning aanwezig. Als hij al schrok dan was het na dat moment ook meteen weer ok en voelde ik niks van spanning. Dit was 2 weken geleden (en de andere herfst/winters tot nu toe) wel anders, toen was hij 1 brok spanning en bij elk dingetje waar hij van schrok werd de spanning alleen maar groter.

Dus het hele gevoel was anders, en echt wel fijn/positief. Elk paard schrikt wel eens, dat maakt mij ook niet uit, maar die spanning er niet uitkrijgen vind ik niks aan .. op een tikkende tijdbom zitten is niet zo mijn hobby ;) We gaan het zien hoe het wordt als het weer slechter wordt, hoewel het 2 weken geleden toen het die dagen zo slecht ging eigenlijk hetzelfde weer was als nu (ik heb het opgezocht :P ). Dus misschien kan ik stilletjes aan zeggen dat die monnikspeper wel werkt voor hem ... hoewel het misschien wat vroeg is daarvoor, geen idee.

Maar genoeg gezaagd 8-)
Hier het rondje:
Afbeelding

En het tempo:
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:25

Hoop echt dat jullie deze stijgende lijn zo doorzetten sabine *\o/*

Helaas is er ook een MTB wedstrijd en hoewel zij eerst hebben gezegd terug te trekken, gaat die toch door. Overmacht dus, gezien 40% van de route van de wedstrijd overlapte met hun wedstrijd. Ze hebben nog geprobeerd een alternatieve route te maken icm gemeente, maar uiteindelijk bleken daar ook delen niet begaanbaar enzovoorts. Onwijs balen voor ons als ruiters, maar ook voor de organisatie die dit ff op zn bordje krijgt een paar dagen van te voren :=

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:05

Vandaag voor het eerst 15 + km gereden!
Helaas na onze pauze Endemondo vergeten aan te zetten. Later dacht ik er aan maar drukte ik op stop |o zijn dus twee delen en er ontbreekt een stukje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:14

Wat fijn dat je rit goed ging Sabine! :)

Heerlijk! Het was er goed weer voor vandaag om op pad te gaan.
Balen van je endomondo. Ik heb een tijdje gehad dat ik een foto maakte en hij uitviel.. ik had soms ritjes of wandelingen in drie of vier stukken :')
Na de laatste update doet hij gelukkig weer normaal :)

Balen van de wedstrijd is Epe! Wij zouden ook meedoen, maar dat kon helaas al niet meer ivm de hoefzweer. Echt zuur voor de organisatie dit..

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:33

Best jammer ja, maar Mn vriendin die mee was heeft het wel goed gedaan dus zijn heeft de precieze afstand.

De endurance in Epe is behoorlijk jammer ja.. is altijd een mooie wedstrijd naar wat ik begrijp. Hopelijk gebeurt het nooit meer zo iets!

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:41

Oh kijk! Dan kun je hem aanpassen op die van haar :)

Het is een hele mooie wedstrijd. Ik rijd hem altijd met heel veel plezier. Dit zou de vierde keer worden dat ik hem zou gaan rijden. Het verveelt niet. Het is ook een hele fijn omgeving om te trainen :)
Ik hoop ook van harte dat dit de eerste, maar ook de laatste keer is..

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:19

Oké, dan moet ik dat even uitdokteren. Ik ben niet zo handig :D maar ik mis maar een klein stukje en heb dus twee metingen van vandaag.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:45

Wij hebben vandaag een rondje park gedaan samen met m'n vriend op de fiets. Er is niks veranderd in de tussentijd, de testosteron vliegt om m'n oren :') Paard en vriend gaan altijd een soort wedstrijdje doen wie er harder kan en m'n paard wil graag voorop. Als ik me er dan mee bemoei en tegen m'n paard zeg dat ik gewoon op een normaal tempo wil draven krijg ik een hups en boksessie om m'n oren omdat paardlief geïrriteerd is dat ik hem laat verliezen in het wedstrijdje met m'n vriend :') Komt iemand anders dit bekend voor haha? Als ik alleen rij zou hij zich echt noooit zo gedragen :')

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag ook weer voor het eerst gegaloppeerd sinds 3 maanden :D

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30651
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:02

Hier geen last van met fiets erbij haha.
Vandaag weer rondje gemaakt.
Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:07

Ik heb 17 km toegevoegd aan mijn stand.
Rondgestruind op de Kale Duinen bij Appelscha, Autumn Desert Trail gereden vandaag.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:21

Leuk Marije! Lijkt mij ook gaaf, maar is echt verrr voor ons, zou er dan een vakantie aan vast willen plakken ofzo.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:27

Ik heb ook in Appelscha overnacht.

Het was 2 uur enkele reis en dat vind ik, in combinatie met een dagje buiten rondzwerven op m'n pony, te ver om zelf heen en terug te rijden.
Ben altijd alleen op stap en wil ook wel veilig thuiskomen.

Elmo heeft in Appelscha op een manege gelogeerd en ikzelf 2 km verderop bij mijn ouders die daar sinds een jaar of 9 wonen.


Afbeelding
Dit was ons "rondje" van vandaag daar.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:01

Marije wat leuk! Ik ga vanmiddag voor de tweede keer mee doen. Heel benieuwd hoe het met het weer gaat.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:10

Veel plezier linoleum!

Afbeelding
Hier twee plaatjes van John Bruininck Fotogra-free.

We hebben echt genoten gisteren, lig er in bed nu nog van na te genieten.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:19

Ik kom ook mij weer eens melden.
Bij mij gaat het lekker eergisteren 17 km aan toegevoegd. Vandaag ook weer buiten rijden. En volgende week zaterdag ook weer een rit van 17 km.

Ik doe mee met 2 paarden meestal mijn fjord. Maar ook mijn 5 jarige tinker doet soms mee met een aantal km.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gaan een vriendin en ik een route voor elkaar tekenen en die moeten we dan rijden. Ik wil volgend jaar TREC starten en daar moet je kaart lezen, dus dachten we zo te gaan oefenen :D

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:30

Wow prachtige plaatjes weer hierboven, inmiddels is ons singel plekje wat hij overgehouden heeft van de regenrot weer hersteld dus wij kunnen eindelijk ook weer wat kms gaan maken.

Ik herken het bliksem ! Dat tostesteron verhaal alleen hier gaat het dan niet om de snelheid maar idd om het voor lopen. Als mijn vriend naast paard lief gaat fietsen dan is powny lief er echt niet verlegen van om een zwieper met zijn hoofd uit te delen of zoals vorige keer.. mijn vriend te helpen met afremmen door gewoon tegen de handrem te duwen haha, vriend al een keer bijna in de sloot... heuvel op slingerend en al etc.. gelukkig kan hij er wel om lachen wat het ook wel redelijk lastig maakt want daarom vind mijn paard het juist nog leuker .. en is dus ook de rede dat ik niet met hem aan de hand ga fietsen hahah

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:34

Ik zie hele leuke foto's voorbij komen!

Jammer van de endurancewedstrijd. Was het niet makkelijker voor de mtb om een alternatieve route te vinden dan voor de ruiters? Zij kunnen vaak wel door paadjes die voor ruiters te smal zijn, of waar ruiters niet mogen komen.

Sabine, fijn dat het weer vlot gaat. Hou dat positieve vast en geniet ervan :D

Ik baal. Mijn ene zadel is weekje weg om bijgevuld/aangepast te worden door de zadelmaker. Mijn andere past absoluut niet meer, kan ook niet voldoende aangepast worden en gaat de verkoop in. Laat dat net het zadel zijn waar ik galoptraining en de iets pittigere ritten qua tempo mee doe ivm conditietraining -O-
Zit nu te dubben over wat er in de plek komt. Heb altijd gezegd, als die vervangen moet worden komt er een Erreplus in de plek. Maar dat budget is er even niet.
Ofwel goedkoper zadel en genoegen nemen met minder, ofwel ff fiks doorsparen en dan op een wolkje zitten wa voor beide 100% perfect fit is.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:30

Ik meld me ook! :D Rijd niet veel en zal dus zeker niet meedingen naar de Bokkers Bokaal, maar vind het wel leuk om bij te houden en andermans bevindingen/verhalen te lezen.

Ik rijd op een 11-jarige Haflinger x Arabier. De afgelopen jaren voornamelijk in het tuig gestaan, maar sinds juni pak ik haar op onder het zadel (was wel beleerd etc hoor). De bak is nu te nat om echt dressuurmatig in te trainen, dus gaan we steeds vaker naar buiten. Dat vinden we beide tot nu toe erg leuk!

Het uitzicht dat ik dan heb:
Afbeelding

En hoe ze er van voren uit ziet:
Afbeelding

JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:26

Hier vandaag de kilometers weer opgepakt in de stormachtige wind dus met een blauwe pony op pad geweest. 24,5 km toegevoegd en nu zitten we boven de 500 in totaal. Jorie loopt zo af en toe ook wat km's mee vastgebonden naast de sulky terwijl mijn moeder ons dan nog begeleid met de fiets. Zo wendt Jorie alvast aan het voor een sulky lopen zonder dat ie belast wordt, moet er nog eens een foto van maken als ik hem ernaast heb staan. Tis dan net zo'n tweespannetje. Alleen ze zitten elkaar dan vreselijk op te hitsen, dus kan niet een fatsoenlijke foto maken, want heb mijn handen vol aan Alex die te graag wil mee stuiterballen met Jorie :')
Afbeelding

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:50

Vandaag de Autumn Desert Trail gereden. Nog geen ‘echte’ foto’s gevonden van ons. Maar natuurlijk wel zelf foto gemaakt van ons uitzicht op de vlakte! In totaal bijna 13 kilometer in 2 uur.

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:05

Hier heeeeeerlijk rondje Kootwijk :)
Afbeelding

Kort rondje van 22 km gedaan met prachtig weer :)