Strandrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PaulineW
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-17

Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 20:53

Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik het op de goede plek plaats, maar
Ik wil binnenkort graag een strandrit maken, maar waar kan ik dit het beste doen?
Ik heb al wel gegoogeld maar er is zo veel keus.. Dus hebben jullie wat aanraders?

BalderJulia

Berichten: 3
Geregistreerd: 13-12-15

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:02

Hoi! Zoek je een manege waar je een strandrit kan maken? Ik heb één keer een strandrit gemaakt en dat was op Manege de Baarshoeve in Zandvoort. De begeleiding was goed en de rit was leuk. De paardjes waren wel wat druk en mijn vriendin is er één keer afgevallen, dat was wat minder leuk natuurlijk...
Binnenkort ga ik een strandrit maken bij Daniëlle van Daans Horses. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik vind het er erg prettig en leuk uitzien op de website!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:18

Ik zoek ook de gouden tip
Wij willen met vriendinnen in november een weekend naar zee, in een huisje, en dan ergens via een stal of manege een strandrit maken.
Allemaal ruime rij ervaring.
wij zoeken dus een plek waar we ook in de buurt een huisje kunnen huren, een strandrit kunnen maken en liefste ook kunnen stappen

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:24

Duinmanege Poelenburgh in Schoorl organiseert ook strandritten. Zo vanaf het erf door het bos de duinen in en naar het strand. Ook leuke omgeving voor vakantie. Er zijn huisjes, campings en hotels in de omgeving

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:55

Manege smit in noordwijkerhout ook een aanrader.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:56

Vlieland bij de seeyruiter of bij stal Edda
Terschelling bij puur of lok.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:07

Donna89 schreef:
Ik zoek ook de gouden tip
Wij willen met vriendinnen in november een weekend naar zee, in een huisje, en dan ergens via een stal of manege een strandrit maken.
Allemaal ruime rij ervaring.
wij zoeken dus een plek waar we ook in de buurt een huisje kunnen huren, een strandrit kunnen maken en liefste ook kunnen stappen


Wat leuk is is een strandrit maken bij dr janplezier op Texel. Genoeg vakantie mogelijkheden en de strandrit is op trekpaarden! Ik heb een geweldige rit gehad!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:08

Ja lijkt me erg leuk, Was ook het oorspronkelijke plan
Echter 1 van de dames kan geen 2 dagen thuis weg dus die wil heen en weer rijden voor 1 dag en eventueel nacht, Dan is texel niet handig helaas.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:18

Niet alleen bij Manege Smit, maar ook bij Manege Bakker, beide in Noorwijkerhout (aan dezelfde weg naar het strand) kun je een prima strandrit maken. In Noorwijkerhout, cq. Noorwijk moet je ook wel wat kunnen huren om een weekendje strand te beleven.

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:15

Hebben jullie ook ervaring met strandritten met eigen paarden? Of zijn jullie echt op zoek naar een manege?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:55

Manege de Hoef in Egmond (NH) schijnt leuke strandritten te organiseren!

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:56

Puur Terschelling!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:57

Ik wilde ook manege Smit noemen in Noordwijkerhout, ben er al een aantal keer terug geweest :D Ik heb ook mindere ervaringen met maneges, maar weet daarvan de namen niet meer...

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:57

Manege Smit in Noordwijkerhout!!

En absoluut niet bij Manege Jonker.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:26

Zijn er nog meer maneges meer in het zuiden? Schoorl meerdere keren geweest maar is een flink eind rijden vanuit Brabant.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:54

Hoop d’Or in Nieuwvliet, daar kun je ook huisjes bij huren eventueel. Zitten direct aan het strand

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:56

Hippo d'Or Nieuwvliet inderdaad. Daar moet je alleen de dijk over en je zit op het strand. En verder vind ik Manege de IJslander in Biggekerke ook erg leuk! Daar moet je eerst een stukje door de polder en het bos en daarna rijd je een heel stuk over het strand. Vervolgens rijd je weer terug door een ander stuk bos.

Om je een idee te geven van de ritten:
Manege Nieuwvliet: https://youtu.be/5a6VVH_Gtg4
Manege de IJslander: https://youtu.be/A4CIUUzj9Sc

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:35

Het is een eindje reizen misschien, maar ik heb erg goede ervaringen met Terpstra op Terschelling. Inmiddels ben ik er al een paar jaar niet geweest, maar vroeger elk jaar wel minstens één strandrit gereden. De eigenaar is wel een beetje zo'n handelaar (terloops mijn vader de hint geven dat het paard waar ik op zat te koop is etc), maar de paarden zijn gezond en braaf en de begeleiders aardig. :)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:41

Bedankt voor de tips!

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:45

Manege de Eendracht in Vrouwenpolder!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:19

Anja_96 schreef:
Hippo d'Or Nieuwvliet inderdaad. Daar moet je alleen de dijk over en je zit op het strand. En verder vind ik Manege de IJslander in Biggekerke ook erg leuk! Daar moet je eerst een stukje door de polder en het bos en daarna rijd je een heel stuk over het strand. Vervolgens rijd je weer terug door een ander stuk bos.

Om je een idee te geven van de ritten:
Manege Nieuwvliet: https://youtu.be/5a6VVH_Gtg4
Manege de IJslander: https://youtu.be/A4CIUUzj9Sc

Nieuwvliet heb ik regelmatig gereden. Lieve paarden en mooie ligging, maar het tempo ligt er vrij laag voor een strandrit. De laatste keer dat ik er reed een paar jaar geleden, iig. Weet niet hoe t nu is.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:53

Ierpier schreef:
Anja_96 schreef:
Hippo d'Or Nieuwvliet inderdaad. Daar moet je alleen de dijk over en je zit op het strand. En verder vind ik Manege de IJslander in Biggekerke ook erg leuk! Daar moet je eerst een stukje door de polder en het bos en daarna rijd je een heel stuk over het strand. Vervolgens rijd je weer terug door een ander stuk bos.

Om je een idee te geven van de ritten:
Manege Nieuwvliet: https://youtu.be/5a6VVH_Gtg4
Manege de IJslander: https://youtu.be/A4CIUUzj9Sc

Nieuwvliet heb ik regelmatig gereden. Lieve paarden en mooie ligging, maar het tempo ligt er vrij laag voor een strandrit. De laatste keer dat ik er reed een paar jaar geleden, iig. Weet niet hoe t nu is.

Er wordt in principe gewoon gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Dus normaal tempo. Als je in rengalop wil op het strand, moet je niet in Nieuwvliet zijn.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:24

In Schoorl deden we wel rengalop, maar ik zou daar niet nog een keer naar toe gaan. Ze hebben ons toen met een storm vanuit Brabant naar NH laten rijden. Gebeld van te voren van hoe is het weer daar en gaat de rit door? Ja het gaat door, het gaat altijd door kom maar gewoon hier heen. Afijn toen waren we daar, konden we niet eens het strand op. Half NL door gereden voor een bos/duin staprit.

jojoleinee

Berichten: 2659
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:26

Bij Donna Oudshoorn in Wassenaar! Zij heeft internationale endurance paarden die praktisch aan zee staan, echt een aanrader!

_Tessaa
Berichten: 61
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:25

Puur op Terschelling en De Blinkert op Ameland zijn zeker aan te raden, je moet dan alleen wel naar een eiland :P