Ruitervakantie / trektocht in November?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 20:31

Hoi!

Ik ben niet zo'n actieve bokker dus ik hoop dat het hier zo goed staat :o

Ik zou graag in november (midden/eind) een ruitervakantie/trektocht ergens gaan maken. Een weekje ongeveer. Ik heb al wat rondgezocht en hoewel vanuit 1 locatie mij ook aanspreekt (bijv. wisselende dagtochten en af en toe les) denk ik dat een trektocht een meer unieke ervaring is.
Mijn eerste eigen gedachte was Spanje/Andalusie vanwege het klimaat (ik zit nu al in fleece dekentjes gewikkeld vanwege ons prachtige klimaat hier :p), maar er zijn vast nog meer geschikte locaties - ook in deze periode van het jaar - waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ik rij al 15 jaar af en aan op maneges, ook al een aantal meer-uurs ritten in binnen- en buitenland gemaakt (hongarije, frankrijk, Italie), maar nog nooit een trektocht of 7u in het zadel ofzo.
O, niet onbelangrijk, maar budget zal niet zo gauw een probleem worden. Dit wordt mij once in a lifetime experience en dat mag ook een keertje vind ik. 8-)

edit; o, en misschien niet onaardig om te vermelden, hoewel ik er nog nooit op een heb mogen rijden, heb ik een zwak voor de spaanse paarden, wellicht dat Andalusie daarom ook automatisch op mn lijstje staat :D

Mijn vragen aan bokt:
- Welke organisatie/websites kunnen jullie mij aanraden?
- Welk land zouden jullie overwegen (met November in het achterhoofd)?
- Heb ik genoeg ervaring / hoe kan ik me beter voorbereiden op een trektocht (of zou je dat afraden en voor dagtochten gaan)?

En dan maar hopen dat ik er niet te laat bij ben....

Alvast bedankt voor het lezen en het zou super zijn als je me kan helpen!
Dankjewel en groetjes,
Rosalie
Laatst bijgewerkt door Rosalie_91 op 06-10-17 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:32


ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:58

De enige goede voorbereiding op een trektocht is het maken van een trektocht :D

Je doet er verstandig aan om te melden dat je weinig ervaring hebt maar de goede organisaties gaan daar goed mee om en dan is het ook een hele mooie ervaring. Wel een ervaring met een waarschuwing: het smaakt naar meer, nog een keer.....

Wellicht gaan we hier eind oktober nog een paar dagen op stap. Gewoon in NL. Als je zin hebt :D

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:56

hahaha ja dat schiet lekker op :D

Ja, thanks voor de waarschuwing, dat zit er dik in natuurlijk :p Via horseholiday (thnx voor de link!) heb ik er idd al een paar gevonden die voor bv half gevorderde ruiters zijn dus dat klinkt dan wel goed!

Ook leuk natuurlijk! :D heb helaas niet echt vrije dagen over om 2x te gaan haha

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:34


Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 14:03

Ok dankjewel!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:42

trailfinders. in het voorjaar is het in spanje mooier dan nu

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 20:02

Ik heb wat gevonden en geboekt via horseholiday ^^
Spannend! Nu kan de voorbereiding beginnen haha :p

En ja, ik weet dat het niet het meest geschikte moment is, maar dat is niet anders :)

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:25

Rosalie_91 schreef:
Ik heb wat gevonden en geboekt via horseholiday ^^
Spannend! Nu kan de voorbereiding beginnen haha :p

En ja, ik weet dat het niet het meest geschikte moment is, maar dat is niet anders :)

Leuk! Waar ga je heen?

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:40

Jammer dat je pas in November wil! Anders had je over 2 weken meegekund op ons herfstweekend van 27-28-29 Oktober in de Ardennen. Prachtige natuur, een idyllisch plaatsje, en tochten waar je ze nergens zo rijdt!!
Kijk anders een op onze Facebook pagina www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes voor meer info ;)

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 17:34

Kidde schreef:
Leuk! Waar ga je heen?

Catalonië/Spanje of hoe het in November ook mogen heten... :D
5 dagen rijden, 3-6u per dag (mijn instructrice zei heel bemoedigend “jij liever dan ik....” :') ). Wat nieuwe spulletjes gekocht en kijken of ik in de laatste weken wat extra lesjes mee kan pakken ter voorbereiding en dan ben ik er hopelijk klaar voor! Vind het mega spannend!

Ardennen klinkt ook heerlijk, als ik de smaak te pakken heb en nog eens vrij heb, houd ik me graag aanbevolen ;)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:40

Rosalie_91 schreef:
Kidde schreef:
Leuk! Waar ga je heen?

Catalonië/Spanje of hoe het in November ook mogen heten... :D
5 dagen rijden, 3-6u per dag (mijn instructrice zei heel bemoedigend “jij liever dan ik....” :') ). Wat nieuwe spulletjes gekocht en kijken of ik in de laatste weken wat extra lesjes mee kan pakken ter voorbereiding en dan ben ik er hopelijk klaar voor! Vind het mega spannend!

Ardennen klinkt ook heerlijk, als ik de smaak te pakken heb en nog eens vrij heb, houd ik me graag aanbevolen ;)

Maak dan eens een buitenrit van 3 uur, dan heb je een beetje een gevoel bij wat je te wachten staat.

Ik zou daar niet warm of koud van worden, maar voorwaarde is wel dat je goed passend tuig hebt (lees: een zadel dat goed zit en de juiste steun geeft). Daar staat of valt zo'n rit mee.

Mijn persoonlijke favoriet zijn goede rijschoenen met korte chaps (bij koud weer lange chaps, maar dat ga je hopelijk niet treffen) Zorg ook dat die rijschoenen prettig lopen.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:43

Leuk! Het gaat gauw hoor. Ik had ook alleen wat 5 uursritten gemaakt van tevoren (wel ruim voldoende rijervaring natuurlijk) en ik heb 2x een 7daagse trektocht gedaan met gemiddeld 6 a 7 uur in het zadel en soms ernaast lopen. Tussen de middag deden we een siësta en mochten de paarden rusten. Het is heel veel stap, wat draf en af en toe een galopje. Tenminste dat was bij mij zo. Portugal en Frankrijk, beide bergtochten.
Heel veel plezier en geniet, het is zo fantastisch!

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:35

Die lange buitenrit heb ik deze zomer nog gemaakt (Frankrijk) dus qua verwachtingen zit het op zich wel goed (bergachtig terrein is me ook niet onbekend), tis meer dat ik bang ben voor de (onontkoombare) spierpijn :o haha. En dat ik 't spannend vind is ook meer de combinatie van alleen gaan / onbekende groep/omgeving, niet om t rijden zelf.

M'n jodhpurs lopen heerlijk dus dat komt vast goed! Heb nieuwe (goedkope) chaps gehaald omdat mn huidige erg versleten waren en ik niet tijdens de trektocht met een halve ( :') ) wilde komen te zitten , dus die morgen meteen uitproberen. Mochten ze niet fijn zijn heb ik iig nog tijd om anderen te zoeken :p

Wat jij beschrijft cissi, zo staat het ongeveer ook in de beschrijving van de tocht ja. Middag pauze, veel stap, weinig draf, en af en toe een galopje als het kan (zal vooral op de strand-dag zijn gok ik zo haha). Dank voor het delen van je ervaringen en genieten ga ik zeker doen!!!

Nog een maandje aftellen :D

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Ruitervakantie / trektocht in November?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

Als je basisconditie goed is, red je het wel. Ik reed zoveel mogelijk paarden periode voor mijn rij vakantie s in Frankrijk en Ardennen. Er waren ook mensen die niet speciaal getraind hadden die hadden wat meer spierpijn maar dat had ik ook wel je zit toch uren achter elkaar en meerdere dagen.

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:21

Ik droom al jaren van het maken van een trektocht dus ik volg mee :)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:57

zidema schreef:
Ik droom al jaren van het maken van een trektocht dus ik volg mee :)

Daar moet je niet over dromen, dat moet je gewoon doen.......

Klein en simpel beginnen is de beste garantie op de mooiste reizen.