Vrijrijden plannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

Ik denk dat er heel veel al gezegd is, en goed dat je je planning wat aanpast TS.

Ik zou zelf denk ik maar 1x rijden die dag, juist omdat je normaalgesproken als je naar de manege gaat ook al rijdt. Op zo'n dag heb je juist de kans om andere dingen te doen, zoals uitgebreid poetsen, wandelen, foto's maken. Superleuk om daar wat mee te doen!

Ik zou het dan zo aanpakken

10:00 spullen bij nashia's leggen.
10:15 nashia poetsen.
10:35 nashia opzadelen.
10:50 naar de bak toelopen.
12:00 afstappen en naar stal lopen.
12:05 afzadelen en na verzorgen.
12:30 nashia in de paddock zetten
12:35 zelf een broodje eten, de kudde in de paddock observeren, kletsen met vriendinnen
15:00 nashia uit de paddock halen voor poets/foto/wandeluurtje
15:50 nashia weer in de paddock zetten
16:00 alles opgeruimd

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:25

Blijheid schreef:
Ik denk dat er heel veel al gezegd is, en goed dat je je planning wat aanpast TS.

Ik zou zelf denk ik maar 1x rijden die dag, juist omdat je normaalgesproken als je naar de manege gaat ook al rijdt. Op zo'n dag heb je juist de kans om andere dingen te doen, zoals uitgebreid poetsen, wandelen, foto's maken. Superleuk om daar wat mee te doen!

Ik zou het dan zo aanpakken

10:00 spullen bij nashia's leggen.
10:15 nashia poetsen.
10:35 nashia opzadelen.
10:50 naar de bak toelopen.
12:00 afstappen en naar stal lopen.
12:05 afzadelen en na verzorgen.
12:30 nashia in de paddock zetten
12:35 zelf een broodje eten, de kudde in de paddock observeren, kletsen met vriendinnen
15:00 nashia uit de paddock halen voor poets/foto/wandeluurtje
15:50 nashia weer in de paddock zetten
16:00 alles opgeruimd


Dit vind ik een prachtige planning :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:27

Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat bokt zou doen als je de gehele dag hebt? Hier op de manege kan je ook paarden huren voor een gehele dag, inclusief 3x rijden. En aangezien je daarvoor betaald, lijkt het me dat je er ook zo goed mogelijk gebruik van wilt maken zonder teveel van het paard te vragen. :)

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:38

Shawn, ik wilde eigenlijk net zoiets gaan typen. Heb alles doorgelezen en sta verbaasd over hoe onaardig mensen weer kunnen reageren. Paarden, zeker manegepaarden, zijn wel wat gewend zou ik zeggen. De eerste planning was misschien wat ambitieus, maar de tweede lijkt me prima en superleuk. Wat is er nou leuker dan de kans krijgen om een hele dag met een paard rond te tutten? En lekker rijden. Veel van ons zijn al heel veel ouder en zien het nut er misschien niet van in, maar waarom ook niet? En twee keer in de saaie bak? Er is weinig andere keus denk ik, en voor ts is het zeker niet saai! Zeker niet als er meer meiden (of jongens?) die ook lekker meedoen. Die tijd is zo voorbij. Dus ik zou zeggen, meid geniet ervan en doe lekker op die dag waar je zin in hebt. Komt het er niet van allemaal, dan is het ook prima, maar ik zou je zeker niet bezwaard voelen over twee keer rijden :)

Joltsje

Berichten: 9031
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:43

ts, je 2e planning ziet er goed uit.
2x rijden kan prima.

ik zou dus ook 's ochtends heerlijk poetsen en dan eind van de ochtend rijden. paardje in de paddock. zelf eten. nog een keer poetsen en fotos maken misschien. dan nog een keer rijden en opruimen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:44

Elpharo; Voor TS niet, maar wat is er verkeerd aan om die dag voor het paard te kiezen ;)

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:48

Jeetje...Wat een fanatiek programma voor paardlief!

Ik denk dat 2x rijden best haalbaar is (vroeg in de ochtend, later op de avond) (zoals in je tweede planning dus). Maar interesse vraagje: heb je ook iets waar je specifiek aan wilt werken? Want 2x met hetzelfde doel trainen is wel erg enthousiast denk ik (met het oog op spierpijn en blessures van paard).

De hele dag tutten met paard is natuurlijk heerlijk!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:54

Loes1996 schreef:
Jeetje...Wat een fanatiek programma voor paardlief!

Ik denk dat 2x rijden best haalbaar is (vroeg in de ochtend, later op de avond) (zoals in je tweede planning dus). Maar interesse vraagje: heb je ook iets waar je specifiek aan wilt werken? Want 2x met hetzelfde doel trainen is wel erg enthousiast denk ik (met het oog op spierpijn en blessures van paard).

De hele dag tutten met paard is natuurlijk heerlijk!


Ik wil de het eerste uur een beetje oefenen op wijken en dingen die in een proef mijn paard moeilijk vindt en het 2 de uur zonder beuegels rijden en op mijn zit letten.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:55

Pearls14 schreef:
Lizzyy schreef:
Ik denk dat je tweede planning al een stuk beter is :) vraagje, waarom wil je perse meer dan 1 keer rijden? Ik denk dat je Nashia blijer maakt met langer grazen of wat anders! Manegepaarden lopen al genoeg namelijk. Verder hoeft je natuurlijk niet van 10 tot 4 er te zijn he. Je kan ook wat later komen en Nashia ook een beetje een vrije dag geven! Daar zal ze ook heel blij mee zijn denk ik :j



Omdat ik een uur wil trainen zegmaar en dat andere uur zonder beugels wil rijden.


Je kan ook gewoon even een 3 kwartier lekker rijden (''trainen'') en dan een half uurtje zonder zadel en dan lekker uitstappen!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:58

Ik denk dat je dan gewoon lekker een halfuurtje/drie kwartier met Nashia best nog even zonder beugels kan rijden hoor :j dat zal echt niet heel intensief zijn! Ik denk dat bokt vooral dacht dat je ook je tweede keer rijden heel intensief zou zijn. Veel plezier! Enne, ik ben onderhand wel heel erg benieuwd om welk paard het nu gaat :D

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:21

Lizzyy schreef:
Ik denk dat je dan gewoon lekker een halfuurtje/drie kwartier met Nashia best nog even zonder beugels kan rijden hoor :j dat zal echt niet heel intensief zijn! Ik denk dat bokt vooral dacht dat je ook je tweede keer rijden heel intensief zou zijn. Veel plezier! Enne, ik ben onderhand wel heel erg benieuwd om welk paard het nu gaat :D


Heb helaas geen foto maar het is een voskleurig paard. Ik zal als die dag is wel foto's maken.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:49

Ik vind het heel logisch dat je twee keer wilt rijden als je daar ook voor betaald.
En als je niet te intensief rijdt.
En haar tussendoor ook een beetje met rust laat.
Verwacht ik dat het best kan.
Planningen die ik op de laatste pagina's voorbij zie komen zien er al steeds beter uit

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:13

Onali, tuurlijk kan je voor het paard kiezen, maar dan moet je ervoor kiezen om die dag niet te doen :) En dat wil ze nou juist wel zo graag...morgen is het toch? Veel plezier!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:22

Elpharo schreef:
Onali, tuurlijk kan je voor het paard kiezen, maar dan moet je ervoor kiezen om die dag niet te doen :) En dat wil ze nou juist wel zo graag...morgen is het toch? Veel plezier!


Ja morgen en dankjewel

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Vrijrijden plannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:41

Ik ben het eens met de bovenstaande mensen, een manege paard kan gemakkelijk 2 keer op een dag lopen. Eerste planning was wat enthousiast, maar de 2de ziet er goed uit. Lekker rondhobbelen en met vriendinnen gezellig rijden! Het is niet dat je heel hard 2x dressuur gaat trainen. Pony tussendoor lekker laten rusten en eten, zelf ook lekker even pauze. En lekker veel knuffelen. En vooral lekker veel lol maken!
Ik krijg niet het idee dat ts de pony gaat af jakkeren. En snap heel goed dat ze 2x wil rijden, je betaald er toch een bepaald bedrag voor en tutten en knuffelen kan vaak ook na een les wel, dus dan voor dat geld zou ik ook willen rijden, en als het goed verdeelt wordt zoals in planning 2 is het nog minder zwaar dan de meeste manege dagen voor de pony en als ik het goed begrijp is het ipv een manege dag.

Ts ontzettend veel plezier en vooral lekker veel lol maken!