Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Handpaardrijden, wie ook?

 
Profiel   

Handpaardrijden, een van onze favoriete bezigheden! **\O/**
Omdat het gezellig is, omdat je 2 (of meer?) paarden tegelijk kunt trainen en omdat het een uitdaging is meerdere PK's in goede banen te leiden.

Wie doet hier ook aan en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen?

Dit zijn wij:

[ img ]


Ik ben benieuwd naar verhalen en foto's!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 21:34 



 
Profiel   

Iedereen rijdt hier (IJsland) geregeld met handpaarden.
Het is ook nodig, zowel op tochten als lange dagen schapen drijven moet je van paard kunnen wisselen.
Een paard moet dit kunnen, braaf meelopen, paarden die zich misdragen als handpaard zijn niet populair...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 21:40 



 
Profiel   

Ik doe dat heel regelmatig. Idd vooral om twee paarden tegelijkertijd te kunnen trainen.
En halverwege wisselen doe ik ook: [RIJ-ITP] Genieten van de winter op het Kootwijkerzand

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 21:51 



 
Profiel   

Ik zou erg graag willen, maar vind het onverantwoord voor waar ik kan rijden. Allemaal kleine boerenweggetjes met niet veel ruimte om te passeren ook al zijn ze erg rustig over het algemeen. Er rijden vooral grote tractoren en andere landbouwmachines helaas... Je bent toch een heel stuk breder als combinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 21:57 



 
Profiel   

Ik begin al vroeg:
[ img ]
[ img ]
En zodra de veulens wat ouder en trailermak zijn, gaan ze ook mee het bos in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:01 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ga regelmatig met mijn drie dames tegelijk op stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:12 



 
Profiel   

Geweldig om je veulen mee te nemen! Wijze lessen voor zo'n kleintje waar hij z'n leven lang wat aan heeft.

Ik neem onze shet wel eens mee, maar niet als ik gewoon even lekker ontspannen wil rijden. Het verschil in tempo is dan te groot en dat werkt voor ons alledrie storend. Het beste gaat het nog met een stevige stap of een sukkeldrafje, en dat de shet dan draaft maar dat vind ik dan weer zielig voor mijn paard omdat zij er dan maar weinig aan heeft gehad :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:15 



 
Profiel   

Twee is peanuts, het wordt pas een uitdaging bij 3 :-)

[ img ]

[ img ]

Het paard dat ik rij staat erg goed aan de hulpen, zodat ik die gemakkelijk met 1 hand kan sturen & remmen. En ik oefen met clickertraining dat ze bij me blijven en hun hoofd naar me toe brengen, mocht ik het touw laten vallen kan ik ze dan makkelijk weer pakken zonder af te hoeven stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:16 



 
Profiel   

Ja hier ook, lang niet meer gedaan, ik wil zo conditie opbouwen van mijn 5 jarige tinker, zonder belasting van mij.

Helaas geen foto's ervan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:34 



 
Profiel   

'Vroeger' had ik mijn duo ook vaker tegelijk mee, voornamelijk op vakantie waar we de beschikking hadden over ruiterpaden. Maar thuis ook wel met een rondje dijk.
Ondertussen is de rijpony met pensioen, dus doen we alleen een handpony constructie als ik op een stalen ros zit.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:59 



 
Profiel   

Zo wat een ruige combinaties komen hier voorbij! Ik vind het echt een machtig gevoel om met handpaard te rijden, zoveel teamwork komt er bij kijken.

Kuggur, leuk dat je hier reageert! IJsland is natuurlijk de plek bij uitstek voor handpaardrijden. Zou gaaf zijn als je er nog wat meer over zou willen vertellen. Rijd je zelf ook met handpaard(en) en hoeveel? Gaat er nog enige oefening aan vooraf of trekken jullie meteen de wijde wereld in? Ben ook wel erg benieuwd naar beeldmateriaal als je dat toevallig hebt! :D

Willemina_L, een geschikte omgeving is inderdaad wel belangrijk. Op mijn vorige stal zou ik dit ook niet zo snel gedaan hebben denk ik!

Ibbel, wat leuk die veulens, ze zien er geconcentreerd uit! Perfecte manier om jonge paarden op te leiden denk ik zo. :j

frutsel echt héél stoer zo met 3 tanken! Ben erg benieuwd hoe jij het aanpakt, kies je bewust voor een bepaald leidpaard of wissel je daarin? En luisteren ze altijd goed, of maken ze er ook weleens een potje van samen?

Niksie, dat ziet er echt heftig uit! Hoe rem jij af als je met 1 of 2 handpaarden een flinke vaart hebt? Ik heb op dit moment nog een behoorlijk lange remweg namelijk!

Leuke foto's mooney, ziet er relaxed uit!


Gisteren hebben wij voor het eerst 10 km door het bos gereden met zijn drietjes, er zit nog wel een conditieverschil tussen mijn rij- en mijn handpaard. Daar gaan we de komende tijd mooi aan werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 10:49 



 
Profiel   

Ik volg, staat voor mij ook op de planning dit.
Helaas heb ik nog wat kleine problemen betreffende wie er bepaald wat er precies gebeurt dus dat moet nog even opgelost worden O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 10:53 



 
Profiel   

ik heb het een paar keer gedaan toen ik op een stal werkte waar ook een poloclub zat. Daar is de training met handpaarden normaal.
Een geweldig gezicht, 1 ruiter en 6 paarden op een renbaan.
het zag er zo ong. uit (en het is makkelijker dan het er uit ziet ;) :
[ img ]

Ik zelf heb maar 1 paard, dus een handpaard is niet een optie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:08 



 
Profiel   

Ik neem mijn ene paard ook altijd mee als handpaard als ik buiten ga rijden.
Hij gaat al mee sinds hij veulen was. Hij is ook super verkeersmak daardoor.
Helaas geen foto.

Het is een makkelijke manier om meerdere paarden tegelijk beweging te geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:17 



 
Profiel   

Wauw die met 6 paarden heel gaaf. Ik moet maar weer eens doen te lang geleden. Deze week komt er helaas niks van volgende week maar eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:26 



 
Profiel   

Ik wil dit wel maar durf het niet haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:42 



 
Profiel   

Als je paard netjes aan een touwtje meeloopt als jij er naast loopt, maakt het toch geen fluit uit of je op een paard zit en je tweede paard vanaf de rug van je rijpaard meeneemt? Je rijpaard moet ook goed in de hand staan, maar dat wil je ook zónder dat je een handpaard hebt.
Dus het mag geen enkel verschil uitmaken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:47 



 
Profiel   

Eens Ibbel, al zijn die van mij samen wel een stuk drukker dan apart! Moet met draven stevig in het zadel blijven zitten en af en toe op de rem, anders gaan we steeds harder. Maargoed wij zijn ook nog niet zo heel lang bezig.

Die foto met 6 paarden is inderdaad gaaf, hoe kan dat makkelijk zijn?! :P

Sanso ik durfde ook een hele tijd niet, ben begonnen met kleine stapritjes en dat ben ik gaan uitbreiden! Maar eerst veel gewandeld met allebei. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:16 



 
Profiel   

Whooow kaatjemuts, dat is wel héél gaaf! :wow: +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:24 



 
Profiel   

Ik doe dit met jonge paarden of mijn dochter op haar pony. Dat is dan niet helemaal een handpaard maar met 3 jaar is ze nog te klein om zelf te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:36 



 
Profiel   

@Ibbel fantastische manier om dat kleine grut lekker nuchter te maken! Jammer dat niet meer mensen dat doen.

*kruipt weer onder meekijksteen, want het lijkt me ook gewoon keileuk :D*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:43 



 
Profiel   

Toch een selfie gevonden :')
Helaas ga ik vaak alleen, waardoor het niet lukt om een foto te maken, maar wil eens proberen om met meerdere te rijden en dan ik met handpaard.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 13:24 



 
Profiel   

Wouw, met 6! Dat is echt heel gaaf. Ik vind met drie tegelijkertijd druk genoeg ( nou rij ik altijd buiten en zou dus ook echt niet passen met zoveel naast elkaar.)
Ik rijd altijd op de zelfde en in dezelfde opstelling naast elkaar. M'n rij pony is nogwel eens een beetje drammerig en op deze manier gaat het prima. Doen alleen stap en draf. Galop wel met 1 ernaast, met z'n drieën worden ze dan net iets te enthousiast en dat vind ik gevaarlijk buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:06 



 
Profiel   

Galop met handpaard wil hier ook wel eens te enthousiast worden. Had een tijd terug voor het eerst mijn draver in galop als handpaard. Dat wilde ik belonen, dat ze dat braaf deed. Maar dat ging wel iets harder dan handgalop en ik reed op mijn Arabier die (heel lang geleden) een paar jaar op de renbaan heeft gelopen. Dus die wilde er heel graag een wedstrijdje van maken := Toen had ik ook wel een remweg van een paar 100 meter :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:09 



 
Profiel   

Leuk topic, ik stip even aan. Ik wil dit gaan doen met mijn tinker en shet als handpaard. Jullie houden het handpaard vast volgens mij? Niemand die zijn handpaard vastbindt aan het zadel? En is het paard waar jullie op zitten dan met 1 hand te sturen als je je andere hand gebruikt voor het handpaard?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen