Paard voelt zich alleen tijdens een buitenrit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annalovebeer
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-15

Paard voelt zich alleen tijdens een buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 11:23

Hoi allemaal!

Ik zit echt met een probleempje.
Mijn paard en ik zijn gek op buitenritjes, maar als we een lange tocht maken op een onbekende plek (fietspad) dan is m'n paard super druk en wil alleen maar keihard rennen, en tja, dat kan natuurlijk niet op een fietspad. Als ik haar wil laten stappen dribbelt ze alleen maar en luistert totaal niet naar me.. heel frustrerend. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het lukt me echt niet om haar te laten stappen. Pas als ze vlak bij stal is doet ze rustiger. Nu mijn paard totaal niet kan omgaan met andere paarden maak ik m'n buitenrit alleen met een vriendin op de fiets. Er is ook trouwens niemand waarmee ik kan rijden zover.
Hebben jullie tips voor deze situatie? Alvast echt super bedankt!!

Xxx Anna en Henriëtte

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:27

10000000 keer doen. :+

Echt waar, hier ook zo'n zenuwpees staan van een vriendin en die gaat gewoon koppig elke keer weer op pad en uiteindelijk doet hij het nu. Zelfs tot mijn stomme verbazing. :')

Annalovebeer
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 11:31

gekvanfleur schreef:
10000000 keer doen. :+

Echt waar, hier ook zo'n zenuwpees staan van een vriendin en die gaat gewoon koppig elke keer weer op pad en uiteindelijk doet hij het nu. Zelfs tot mijn stomme verbazing. :')


Oké dankje voor je reactie!ik zal het proberen :) :j

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Paard voelt zich alleen tijdens een buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:48

En misschien ook wandelend ernaast oefenen? Dan heeft ze ook wat steun aan je.

Mariffa
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Paard voelt zich alleen tijdens een buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:22

Een herkenbare situatie, ik heb zelf een paar stappen terug gedaan in het begin. Ik wilde graag op lange en actieve buitenritten met mijn paard, maar ik kwam er al snel achter dat mijn paard dit niet wilde. Mijn oplossing is geweest om te beginnen met kleine ritten in stap, het beste is om bijvoorbeeld uit te stappen in het bos na een training. Je paard moet namelijk in het bos volledig op je kunnen vertrouwen. Als het in stap goed gaat kun je de rondes wat gaan vergroten of kleine stukken draf toevoegen. uiteindelijk zal je paard het bos leren kennen en gaan vertrouwen, in nieuwe situaties weet hij dan ook dat hij op de ruiter kan vertrouwen en zal hij rustiger worden.

Ik heb zo ook mijn eigen paard rustig gekregen en wij rijden momenteel dagtochten door heel Nederland.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Paard voelt zich alleen tijdens een buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:25

Ik heb paar maanden heel veel oefeningen gedaan voor focus tijdens het rijden, maar ook heel veel grondwerk.

Kan nu uuuuren rijden!! Als ze dan weer zo’n bui krijgt stap ik af en doe weer een focus oefeningetje en dan is er geen probleem meer :)