Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

 
Profiel   

Een mail naar de SP over de kwestie is verstuurd.

Is er hier op Bokt nog iemand die actie heeft ondernomen of meer informatie heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 18:42 



 
Profiel   

Ik volg even, omdat ik net ben verhuisd naar deze regio en in de toekomst graag gebruik wil gaan maken van de ruiterpaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-17 17:33 



 
Profiel   

Helaas nog geen nieuws: ik heb geen reactie van de SP ontvangen, en verder lijkt de schwung hier ook uit het topic. Als ik tijd heb, zal ik de wethouder van recreatie eens mailen, maar ik heb het momenteel heel druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-17 22:10 



 
Profiel   

Blijkens een bordje van Natuurmonumenten (waarop ook de sluiting van de paden bij Twickel vermeld staat) wordt het ruiterpadennetwerk in de omgeving herzien. Ik heb geen idee wat dat in de praktijk zal betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-17 10:11 



 
Profiel   

VeerenAshley schreef
Blijkens een bordje van Natuurmonumenten (waarop ook de sluiting van de paden bij Twickel vermeld staat) wordt het ruiterpadennetwerk in de omgeving herzien. Ik heb geen idee wat dat in de praktijk zal betekenen.

Ik heb het op Facebook aangekaart bij de stichting ruiteren en mennen
Maar ik kom niet heel vaak met paard in Dieren, alleen met vakanties op Boszicht, misschien dat jij nog op Facebook kan reageren om aan te geven welke paden het precies zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 00:22 



 
Profiel   

Ik heb geen facebook, dus dat kan ik niet doen.
Wel heb ik op mijn laptop een kaartje met uitleg, alleen dat krijg ik hier niet geplaatst (het zit in een wordbestand, en mijn knipprogramma om daar een afbeelding van te maken, werkt niet goed).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 11:08 



 
Profiel   

VeerenAshley schreef
Ik heb geen facebook, dus dat kan ik niet doen.
Wel heb ik op mijn laptop een kaartje met uitleg, alleen dat krijg ik hier niet geplaatst (het zit in een wordbestand, en mijn knipprogramma om daar een afbeelding van te maken, werkt niet goed).


Ze hebben ook een gewone site en je kan ze mailen, zie:

http://www.ruiterenenmennen.nl/N280-Mel ... eluwe.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-17 13:31 



 
Profiel   

Ik hoorde het gisteren ook bij mij op stal, maar niemand lijkt te weten wat het precies gaat inhouden. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. VeerenAshley; is de uitleg op het kaartje verhelderend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 11:23 



 
Profiel   

Op het kaartje staat aangegeven welke paden zijn gesloten en hoe ruiters nu moeten rijden. Ook staat aangegeven welk pad vervelend is voor aanspanningen (lees: een heel mulle, lange heuvel) en welk deel idealiter weer tot ruiter- en menroute zou worden omgevormd.
Dit kaartje heb ik ook naar de regiovertegenwoordiger van de knhs en naar de wethouder van recreatie en toerisme v/d gemeente gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 11:36 



 
Profiel   

Inmiddels een reactie van een beleidsmedewerker van de wethouder van toerisme: helaas, ook de gemeente kan Twickel niet zover krijgen om de route te verleggen/te herstellen.
Ook het aanbod om gezamenlijk het padenonderhoud ter hand te nemen, is afgeslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 19:45 



 

Ze willen dus niets eigenlijk....
Jammer, heel erg jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 20:20 



 
Profiel   

Nu mijn pony goed in conditie is en we langere ritten kunnen maken, ben ik gisteren nietsvermoedend deze kant op gereden om vervolgens op de openbare weg voor de ingang van de spelerij terecht te komen, temidden van wandelaars, kinderen, motorrijders en wat al niet meer.

Ben afgestapt om het stukje te lopen maar het is eerder een behoorlijk stuk, dus maar weer omgedraaid. Waardeloze situatie waar zo te lezen niks aan te doen valt? :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 13:21 



 
Profiel   

Vandaag ontdekte ik dat het ruiterpad van de parkeerplaats bij de Spelerij naar de Plaggenweg óók gesloten is, waardoor ik geen andere mogelijkheid had dan langs de Spelerij te rijden. Heel fijn met je paard tussen de gillende kinderen en gazonsproeiers. Is er nu helemaal niets wat hieraan gedaan kan worden?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 20:00 



 
Profiel   

Het ruiterpad van de parkeerplaats naar de Plaggenweg is nog wel toegankelijk voor ruiters, maar verder dan waar de Plaggenweg begint, mag je niet, zoals een groot bord duidelijk maakt.
Dit bord is onlangs geplaatst omdat iedereen nog gewoon de oude routes gebruikte. Heel begrijpelijk m.i., want het stuk langs de Spelerij is echt niet zo rustig als Twickel beweert! Zeker in het zomerseizoen worden er busladingen kinderen uitgeladen, terwijl er druk gesport wordt op de tegenoverliggende hockeyvelden.
Het blijft echt ontzettend jammer; met het herstel van een paar honderd meter pad, zou Twickel niet alleen een hoop goodwill kweken, maar zou de situatie ook veel veiliger worden, zowel voor ruiters als niet-ruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 20:12 



 
Profiel   

Tegen dat bord ben ik inderdaad aan gereden. Het -voormalige- ruiterpad dat ik altijd nam, is afgesloten d.m.v. een rij omgekapte bomen over het pad en een zandwal ervoor. Het is in ieder geval duidelijk dat ze ruiters koste wat het kost willen weren. Voor ons valt nu een flink stuk Laag-Soeren weg om te rijden, omdat er geen fatsoenlijke route terug naar stal meer is. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 22:41 



 
Profiel   

Ja, het is echt buitengewoon jammer! Ik kom altijd bij de Spelerij het bos in, en alle korte rondjes die ik kon maken zijn nu niet meer toegankelijk.

Maar ik geloof ook niet dat er veel actie is ondernomen. Zoals boven ergens vermeld, heb ik gemaild met Twickel, maar dat heeft niets opgeleverd. En of andere ruiters en menners nog iets hebben gedaan - ik weet het niet.

Samen iets doen legt natuurlijk altijd meer gewicht in de schaal, maar echt veel reacties op dit topic kreeg ik ook niet, terwijl er veel bokkers zijn die hier in de omgeving rijden. Jammer. Als iemand nog goede ideeën heeft, houd ik me aanbevolen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 10:44 



 

Ik heb destijds ook met twickel gemaild.
Geen resultaat.
Sta best open voor actie overigens, al ben ik er met mijn nieuwe pony nog niet geweest op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 10:48 



 
Profiel   

Ik heb zowel twickel als natuurmonumenten gebeld, nm kan er niets aan doen maar baalt wel van de situatie. Twickel wil gewoon niets doen, en de weg langs de spelerij is gewoon vragen om heel veel problemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 10:49 



 

Het komt inderdaad door hun “ landjeruil”...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 10:58 



 
Profiel   

Wellicht kan de Stichting Ruiteren & Mennen jullie nog helpen / ondersteunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 11:05 



 
Profiel   

Is dat het pad waar je bij de scouting uitkomt en dan links kon voorheen?
Ik heb het laatst opgelost door iets langer de Lange Juffer af te rijden, na het hek de eerste rechts (of als je vanaf de Carolinahoeve komt niet links de Lange Juffer op, maar rechtdoor het bos in), links met de bocht mee, weer rechts. Dan kom je bij een hek en daar mag je wel links (en niet meer rechts, want dat is het oude ruiterpad richting scouting). Misschien is dat een optie?
Of heb ik nu een totaal ander pad voor ogen dan jullie bedoelen? :+

Oftewel: dit is het pad dat nu is afgesloten (rood)
[ img ]

Ik heb deze route genomen en dan kun je wel een stuk richting Laag Soeren.
Dat is op het kaartje hierboven de kruising met E. Rechtsaf mag niet, maar links is wel gewoon nog open.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 11:14 



 
Profiel   

[ img ]

Alle rode paden zijn niet meer toegankelijk, dus vanaf Laag Soeren naar Ellecom of vice versa (wat jij bedoelt, Amanda) is prima mogelijk via de route die je aangeeft. Maar vanaf Dieren naar de Carolinahoeve of Middachten bv. betekent een stuk omrijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 11:40 



 
Profiel   

Ja dat klopt. Mijn reactie was ook meer op Wijslander, omdat zij vanuit Middachten naar Laag Soeren wil en dat dus via die route wel kan :j
Maar vanuit Dieren is waardeloos. Het onderste deel rood wordt overigens nog wel gedoogd, maar mag officieel niet. Hoe het met de andere paden en controle zit weet ik niet precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 11:54 



 
Profiel   

Vanuit Middachten naar Laag Soeren is geen probleem, maar via Dieren terug kan niet meer. Dus het wordt dezelfde route heen, omkeren en weer terug, of extra kilometers maken (minstens 5).

Ik zit te denken aan een brief en die door zoveel mogelijk mensen laten ondertekenen met gegevens erbij. Maakt misschien meer los dan een paar mailtjes, maar misschien ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 12:53 



 

Handtekeningen verzamelen wellicht ja.
En een voorstel hoe “ we” het zouden willen hebben..
Evt een fb pagina openen,??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen