Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 244 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

GoPro-gebruikers?

 

Op dit moment heb ik een Olympus TG 820 (water-, stof- en schokbestendig) en mijn smartphone (Samsung Galaxy J5) waar ik op buitenritten/wandelingen mee werk. Nu was ik aan het kijken of er geen opties waren tot beter/fijner materiaal en kwam ik tot de ontdekking dat je met een GoPro ook foto's kan maken. Aangezien dit camera's zijn voor actie denk ik dat dit misschien meer aansluit bij mijn wensen dan wat ik nu gebruik.

Dus: zijn hier mensen die veelvuldig een GoPro gebruiken op ritten en tochten? Hoe gebruik je deze? Waar is deze bevestigd? Welke heb je en welke beelden krijg je eruit? Neem je er ook foto's mee? Hoe zijn deze van kwaliteit?

Alle info is welkom, evenals voorbeeldvideos/foto's.
Beter dan een compactcamera of toch niet? Etc. etc.

Ben benieuwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 10:26 



 
Profiel   

Ik gebruik mijn Gopro voor paardrijden als helmcam en verder gebruik ik hem onder de drone, met snorkelen en voor time lapses. Ik neem er geen foto's mee omdat ik daar liever mijn spiegelreflex voor gebruik. Een gopro heeft een flinke groothoeklens, wat ideaal is voor actiefilms omdat je de trillingen niet goed ziet en ideaal voor overzichtsfilmpjes en landschappen, maar daardoor verlies je ook heel veel diepte. Bij een foto wil je meestal juist veel diepte, je wil dat je onderwerp los komt van de achtergrond, en dat lukt met een gorpo eigenlijk alleen bij closeups, die dan weer een gekke vervorming krijgen en weggeshopt moeten worden. Voor foto's zou ik dus altijd een goede fotocamera. Fotocamera's met een uitschuif-lens zijn dan weer geen goed idee voor tijdens het paardrijden of tijdens andere actie, die lenzen zijn te gevoelig en houden niet zo van het gestuiter tegen mijn zadelknop :+
De beeldkwaliteit van de gopro is erg goed.
Ik heb helaas geen paardrij-video voorbeeld, maar wel wat drone beelden van onze gopro:

(in het begin komen de gopro-drone beelden voorbij, en halverwege nog een stukje. wel even de kwaliteit op HD zetten, even op het instellingen-wieltje klikken)


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 21-01-18 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 11:51 



 
Profiel   

Ik vind ook dat foto's maken niet zo handig is, je moet best hard duwen op het knopje, waardoor de meeste foto's bij mij bewogen waren. :P
Beter is dan gewoon een kort filmpje maken met de GoPro en daaruit screenshotten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 11:55 



 

Hier ook regelmatig gebruik gemaakt van de GoPro.
Ik geloof de GoPro HERO3+ Silver Edition of de 4.
Wij hebben hem aan een harnasje op de borst.

Hier een recente video.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 11:58 



 
Profiel   

Ik heb nu sinds een maandje de GoPro Hero 5 Black Edition en ben er erg tevreden over! Ik heb hem tot nu toe 1x gebruikt tijdens een buitenrit en de beelden zijn erg mooi en stabiel geworden. Daarnaast is hij ook erg makkelijk te bedienen met een app op je telefoon. Ik ben van plan om hem te gaan gebruiken tijdens eventingwedstrijden en bevestig hem gewoon op mijn cap met zo’n band van elastiek. Foto’s maak ik er niet mee, heeft voor mij geen meerwaarde, maar via de app op je telefoon is het wel prima te doen! Je kan natuurlijk ook altijd screenshots maken uit een filmpje.
Er staat een filmpje van mijn buitenrit op mijn instagrampagina @eventingspotted :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 11:59 



 

Dank jullie.
Voor mij zou het voornamelijk voor buitenrit/wandel/landschapsfoto's (met oortjes) zijn .. vandaar dat ik dacht dat het misschien interessanter was dan een nieuwe camera (of mobiel :P ). De bewegende beelden die ik nu produceer kan ik niks mee, de foto's zijn wel ok maar je zit steeds met 1 hand te wachten op het juiste moment zeg maar. Verder is het steeds uithalen/terugsteken/aan+uitzetten/etc. etc.

Dus vroeg me af of het niet makkelijker kon, haha.

Ik zit wel met wat vragen over de positie, denk dat de meeste hem op hun helm gebruiken? Maar ik heb nogal korte pony die graag met het hoofd laag loopt, waardoor ik het idee heb dat als ik hem in beeld heb ik verder geen landschap meer heb, en dat is ook niet de bedoeling. Als ik nu een foto neem (zie link in onderschrift) dan hou ik de camera zeg maar bij mijn hand/zadel .. Dus zat ik te kijken naar zo'n pols/handband? Iemand daar ervaring mee?


Bedankt nog voor de laatste toevoegingen, ga zo de filmpjes bekijken.
Zit zelf ook aan de GoPro Hero 5 te denken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:01 



 
Profiel   

Kbk heb je ook een foto dat je hem om hebt? Ik weet niet wat ik moet verwachten hoe dat eruit ziet. Heb je geen last met rijden ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:01 



 

Zo eentje is het. :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:17 



 
Profiel   

Voor alleen oortjes-foto's heeft de gopro op zich een leuke optie: je kan namelijk om de zoveel tijd automatisch een foto laten maken. Bijvoorbeeld een keer per minuut. Dan heb je na een uurtje rijden een stuk of 60 oortjes-foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:21 



 

Dat is ook wel leuk :D
Maar hoe zit dat dan als je ook wil filmen? Maakt die dan die minuten geen foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:23 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Zo eentje is het. :j
[ Afbeelding ]

Is dat wel waterdicht ook nog? Wel handig met zoveel regen als in Nederland valt :=

Ziet er wel handig uit zo en lijkt mij veiliger als aan een cap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:28 



 

De GoPro waar ik naar aan het kijken ben is waterdicht tot 10m dus verwacht dat die een regenbui ook wel overleefd .. Hoe het met anderen zit weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:30 



 
Profiel   

[***] schreef
De GoPro waar ik naar aan het kijken ben is waterdicht tot 10m dus verwacht dat die een regenbui ook wel overleefd .. Hoe het met anderen zit weet ik niet.

En welke is dat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:44 



 
Profiel   

[***] schreef
Dat is ook wel leuk :D
Maar hoe zit dat dan als je ook wil filmen? Maakt die dan die minuten geen foto?

Dan niet inderdaad, het is óf filmen, óf foto's helaas.

10 meter waterdicht, dat zal dan de session zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 12:44 



 

De GoPro HERO 5 Black wil ik eventueel aanschaffen.

@ 8nnemiek : weet jij of die na het filmen dan automatisch verder gaat met de foto's? Of moet je dat dan weer opnieuw instellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:03 



 
Profiel   

Je moet hem dan eerst weer in de foto-modus zetten inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:05 



 

Ok :)

Heeft iemand nog een idee van batterijverbruik en nodige geheugenkaart?
Ik ga momenteel nog geen grote dingen doen, wandelingen/ritten van max. 2/3 uur (en niet constant filmen) en kan elke dag dingen op pc zetten/batterij opladen. Dus denk dat ik niet meteen een extra batterij ga nodig hebben? En dat ik met een geheugenkaartje van 32 GB al een heel eind kom? Of heeft zo'n ding echt andere eisen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:09 



 
Profiel   

32 GB is echt genoeg inderdaad. Je hoeft ook niet in 4k te filmen, dat kost allemaal onnodige extra ruimte.
Hoe lang de batterij mee gaat zou ik eigenlijk niet durven zeggen. Ik heb zelf de Hero4 black. De session zal een heel andere batterij hebben. Ik weet ook niet of je die gewoon makkelijk kan wisselen..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:32 



 

Het is niet de session, maar de Hero5 black.
Zelf heb ik er compleet geen ervaring mee, nog nooit zo'n ding in handen gehad, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:34 



 

Ineke2 schreef
[naam] schreef
Zo eentje is het. :j
[ Afbeelding ]

Is dat wel waterdicht ook nog? Wel handig met zoveel regen als in Nederland valt :=

Ziet er wel handig uit zo en lijkt mij veiliger als aan een cap.
De Gopro zit in een waterdichte behuizing. :j
Die laten wij er altijd om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:49 



 
Profiel   

Oh kunnen die tegenwoordig ook zonder case onderwater? Handig! Toen ik op zoek was kon alleen de session dat.
Maar over de batterij van de hero 5 weet ik ook niks helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:50 



 

Nou, ik weet niet precies hoe het zit als je hem echt onder water zou doen hoor, maar tegen regen is hij zeker bestand. :j
Denk dat je hem niet onder water in een zee moet houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:51 



 

Ik heb een Gopro Hero 5 en deze kan filmen en gelijktijdig foto's maken.
Op een hoge resolutie kun je ruim een uur filmen. Zet je de resolutie echter lager, dan kun je langer filmen.
De 5 is van zichzelf al waterdicht, je hebt dus geen case meer nodig. Al zijn deze wel los verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 13:54 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
32 GB is echt genoeg inderdaad. Je hoeft ook niet in 4k te filmen, dat kost allemaal onnodige extra ruimte.
Hoe lang de batterij mee gaat zou ik eigenlijk niet durven zeggen. Ik heb zelf de Hero4 black. De session zal een heel andere batterij hebben. Ik weet ook niet of je die gewoon makkelijk kan wisselen..?


Ook de Hero4, wat me tegenvalt is de batterij. Kan maar 2 uur filmen ermee. Resolutie van 1080 naar 720 zetten hielp wel, maar nog valt het me tegen.

Ik maak er dan ook meer korte filmpjes mee dan lange filmpjes. De fotofunctie gebruik ik niet.

Ik heb helm en harnas en ik heb ook het hondenharnas. Ben nog bezig on hem shetlandergeschikt te maken.

Ik ga ook kijken voor een stabilisator, want oorfilmpjes (aan kopstuk halster bevestigd) zijn misselijkmakend. En aangezien ikzelf wandel schokt het beeld gewoon teveel helaas.

Verschillende manieren van gebruik:
https://www.youtube.com/user/Bambammetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 14:00 



 
Profiel   

De GoPro Hero 4 Black kan ook filmen en tegelijk om de zoveel tijd foto's nemen.

Ik bevestig hem met zo'n riempje aan mijn cap en heb ook het borstharnas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-18 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 244 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen