GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:40

Ik heb vandaag even wat testjes gedaan (weekend was me even te nat :P ).
Is natuurlijk moeilijk om exact hetzelfde te filmen maar heb het allemaal vlak na elkaar gedaan.
Welke vinden jullie het fijnst om naar te kijken?

1. Wide - 50 fps


2. Wide - 25 fps


3. Superview (dus zelfde als dat vorige filmpje met mijn handen, nu de GoPro gewoon recht ipv wat vooruit geklapt) - 50 fps


4. Superview - 25 fps

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:54

Bij de superview valt het wat meer op dat het beeld wat vervormt in de hoeken. Dat is normaal niet zo erg, maar door het wiebelen en de stabilizer erover lijkt de omgeving nogal te draaien.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:24

Dat zag ik inderdaad ook :j Beetje rare bomen af en toe, haha.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:56

Ik schop dit topic weer even omhoog;

Poging tot vergelijkingsvideo's, paard was erg druk dus ik wilde niet elke keer mijn telefoon pakken om de instellingen van de camera te veranderen. Helaas dus niet erg veel vergelijkingsbeelden.




Ik vind het lastig te zien maar 720 60fps heeft denk ik toch mijn voorkeur. Ook voor actieshots leuker als de slowmotion mooier wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:38

Heb ook het idee dat de 60 fps net iets scherper is/wat meer details heeft.

Ik ga zo eens kijken, heb gisteren nog wat gefilmd maar steeds met dezelfde instelling (1080 - Wide - 50 fps) maar heb totaal geen idee wat er in beeld staat want heb niet opgelet :+ Dus zo eens op de pc zetten en zien wat het geeft...



Edit; wordt er best misselijk van als ik ze bekijk, dus denk toch niet dat het de meest handige instelling is :=

Voorbeeldje:



(camera stond ook net een tikje teveel naar voren geklapt, nog een puntje ..)

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:15

Oei ja die heb ik snel weer afgezet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:45

:+ Deze beter?


ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:21

De laatste vind ik beter!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:23

Ik heb de go pro eigenlijk altijd op de cap zelf. Je hoofd is het meest stabiel tijdens het paardrijden.
De chestmount geeft naar mijn idee op het paard te veel beweging.
Op de motor heb ik de chestmount wel eens gebruikt, dat is beter te doen dan op het paard.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:37

Dat vind ik ook zo jammer, ik vind de compositie vanaf harnas mooier dan op de cap, omdat dat lager staat dan op je cap. Dan zie je genoeg paard en genoeg landschap. Maar inderdaad is het denk ik zo dat het bij je cap stabieler beeld is..
Ik heb de chestmount/harnas zelf nog niet gebruikt trouwens.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:43

Ik denk ook niet dat vanaf cap hier goed gaat werken, dan ga ik hem echt naar voren moeten klappen en dan zie je niks meer van de omgeving, ofwel net de oortjes van pony en dat vind ik ook niet zo mooi. Vind het beeld zoals ik het nu heb (dus zeg maar hals vanaf het zadel ongeveer) het leukst in combinatie met de omgeving, dan zie je ook nog wat pony doet...

Daarnaast is het voor mij ook een bedieningsdingetje, ik weet wel dat je hem met je mobiel & stem kan bedienen maar mobiel vind ik zeer onhandig en via stem werkt niet altijd goed als er wind is, en dat is hier nogal eens :+ Dit had ik al aan de hand als ik hem op de chest mount had, laat staan als die nog een stukje hoger staat ...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:19

Ik heb de go pro session, die is heel simpel in bediening. Dikke knop boven op. Opnemen en stoppen. Thats it haha. Die knop is niet te missen.
De rest moet via de telefoon. Maar dat gebruik ik zelden. Hij onthoudt de instellingen en verder doe ik hem gewoon aan en uit met de hand.
Voordeel van de session vind ik dat de lens in het midden zit. Hij is vierkant. En alleen een lens eigenlijk.
Heel compakt, ik voel hem niet zitten. Ik ben ook wel eens weggegaan zonder camera. Wilde ik hem aan doen... oliebol vergeten! :p

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:22

Heb je daar geen last van op je cap? ( gewicht ?)
Ik heb mijn cap trouwens op vanwege eventuele valpartijen... Ehm tja een go pro of andere camera erop haalt toch een beetje veiligheid weg of niet?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:39

De session is heel licht en klein. Ik voel hem niet.
Zit vast met een elastieke band. Zit in het midden van de cap.
Zal eens een foto zoeken. Ik denk niet dat de veiligheid minder is door die camera.

Heb hiervoor een sjcam gehad, die was groter. Ben daar echt keihard mee onderuit gegaan tijdens een cross. Had er geen last van tijdens de val.

Edit. Die sjacam voelde ik wel zitten. Dat was soms irritant. Die was zwaarder door de plastic behuizing. De session is van zichzeld al waterdicht en heeft geen extra behuizing nodig. Ding weegt niks.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:43

Ik heb de Hero 5 Black dus een tikje groter. Gebruik hem ook om foto's mee te maken dus heb verschillende standen nodig. Heb het nu zo ingesteld staan dat bij een druk op de opname-knop hij meteen begint te filmen en bij het aanzetten staat hij meteen klaar voor een foto. Dat werkt wel heel handig, alleen niet als het ding op je cap zit denk ik ...

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:57

Ik heb sinds kort ook de GoPro Hero 5 Black. Ik zet hem met een elastieken band op mijn cap. Ook bij mij begint hij met filmen bij 1 druk op de knop, kan hem ook weer met 1 druk op de knop stoppen en uitzetten. Werkt prima op mijn cap(ik heb alleen nog geen ervaring met foto's maken vanaf m'n cap, ik gebruik hem tot nu toe enkel om te filmen)! Ik vind het beeld ook het mooist vanaf een cap ipv met een chestmount.
Hier een voorbeeldfilmpje:
Misschien dat ik hem volgende keer nog wel een heel klein beetje lager in probeer te stellen zodat je nog iets meer oortjes ziet, maar ik zie ook graag wat van de omgeving terug op film!

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:23

Hoi allemaal,

Ik lees in dit topic veel ervaringen van de Go Pro op de cap. Maar heeft iemand toevallig ook voorbeelden van hoe het eruit ziet als je een training in de buitenbak wil filmen?

Ik zit eraan te denken om een Go Pro aan te schaffen maar ben echt een leek op dit gebied :+

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:26

Paulaaa schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees in dit topic veel ervaringen van de Go Pro op de cap. Maar heeft iemand toevallig ook voorbeelden van hoe het eruit ziet als je een training in de buitenbak wil filmen?

Ik zit eraan te denken om een Go Pro aan te schaffen maar ben echt een leek op dit gebied :+


wat ik met mijne (ander merk) ervaart heb is dat de hoek heel raar is, je ziet net aan de oortjes of niks.
dus als je meer van je paard wilt zien denk ik dat hij beter aan zo'n borst strap kan

Paulaaa

Berichten: 232
Geregistreerd: 15-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:12

lovelyfiefy schreef:
Paulaaa schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees in dit topic veel ervaringen van de Go Pro op de cap. Maar heeft iemand toevallig ook voorbeelden van hoe het eruit ziet als je een training in de buitenbak wil filmen?

Ik zit eraan te denken om een Go Pro aan te schaffen maar ben echt een leek op dit gebied :+


wat ik met mijne (ander merk) ervaart heb is dat de hoek heel raar is, je ziet net aan de oortjes of niks.
dus als je meer van je paard wilt zien denk ik dat hij beter aan zo'n borst strap kan


Wat bedoel je precies? Aan de borst van het paard?