Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 35 [ 862 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en ruiter instructieweken (pmo)

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Zijn er nog bokkers die naar de paard en ruiter instructieweken gaan dit jaar?

Ik heb er nog nooit aan mee gedaan maar het lijkt me erg leuk en leerzaam.
Het enige waar ik tegen op zit, is dat je met 4 of 6 op 1 appartement zit, ik weet niet of ik dit heel fijn vind. (nog nooit gedaan ook)

Zelf ben ik 24 jaar, ik was bang dat er alleen maar veel jonge meiden aan mee doen maar ik heb nu vernomen dat de gemiddelde leeftijd 27 jaar is.

Ik ben bijna Z met mijn paardje maar ook op dit niveau zou het nog heel leerzaam moeten zijn.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen en wie er gaan :D

Groetjes Ashley



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-11-20 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 19:20 



 
Profiel   

Hoi Ashley,

Ik heb vorig jaar op de site van pmo gekeken en het sprak mij toen erg aan. Rij sinds mei 2017 een paard bij en ik mag van de eigenaresse meedoen aan een instructieweek.
Wil dit ergens in februari/maart gaan overleggen met haar.

Waarom trekt pmo jou?
Mij de verschillende dingen die ze aanbieden en de leeftijden. Knhs is volgens mij al gauw met veel jongere...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:10 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar meegedaan en ga 30 maart weer heen.
Ik ben Z dressuur en er werd op niveau lesgegeven, je komt bv niet bij B ruiters in de les.
Ik zat vorig jaar met een vriendin in een appartement die gaat dit jaar ook weer mee en er komen nu 2 bij, we zitten dan met zn 4en in een appartement

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:24 



 
Profiel   

@Liss; dat klinkt al erg leuk!
Opzich wel logisch dat je met mensen met hetzelfde niveau les krijgt..
Ik start op dit moment B maar paard loopt op M2 niveau met eigenaresse. Maar ikzelf zou dan op L niveau les willen omdat dat ook mijn niveau is. Binnenkort maar eens even overleggen :) Vorig jaar toen ik hem net deed zei ze namelijk dat als het goed tussen paard en mij zou klikken ik wel een instructieweek mocht doen :)

Hoe is het verder met vrije tijd voor de paarden? Meneer staat namelijk zomers 2 uur op de wei.. hij kan geen hele dagen en verder gewoon paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 13:08 



 
Profiel   

Er zijn kleine stukjes wei maar daar moet je wel een eindje voor lopen, er is dus geen toezicht, er zijn enorme paddocks die je mag gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 16:56 



 
Profiel   

Hmmm de wei word dan niks met hem. Hij is nogal enthousiast daarin en trekt zich dan gewoon los. Gelukkig zijn er dan wel paddocks :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 17:53 



 
Profiel   

Sorry voor de late reactie, helemaal vergeten dat ik een topic had geopend hoe stom hihi.

Ik had vorig jaar bij de knhs gekeken en dan zit je al snel aan de 600 euro, dat vind ik echt te duur :O

Hoe werd de indeling van de appartementjes gemaakt? Ik heb niemand waar ik mee heen kan en ik moet zeggen dat dat me toch wel tegen zit om dan met 3 "vreemden" in een huisje te zitten, dat heb ik nog nooit gedaan. Verder lijken alle activiteiten me super leuk en zou ok zowelaan dressuur als aan springen mee willen doen!

Paard op de paddock vind ik ook prima,bij mij staat ze zomers 24/7 op het land maar dat kan ze huis wel 5 dagen missen hihi.

Wel super leuk dat je je bijrij paard mee mag!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 22:55 



 
Profiel   

Je kan er voor kiezen om in het hotel vlakbij te zitten, wij hadden ook een vrouw die dit deed.
Er waren 2 jonge vrouwen die alleen gekomen waren en in één appartement kwamen, ze konden het goed vinden en deden veel dingen samen, schept wel een band als het klikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 23:11 



 
Profiel   

Oja dat kan natuurlijk ook! Waarschijnlijk is het ook alleen maar leuk en wordt je daar wel vrienden maar als je nou net met iemand zit waar het niet mee klikt toch nog even over denken hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-18 13:57 



 
Profiel   

AshleyRol schreef
Oja dat kan natuurlijk ook! Waarschijnlijk is het ook alleen maar leuk en wordt je daar wel vrienden maar als je nou net met iemand zit waar het niet mee klikt toch nog even over denken hihi


Dan gaan wij toch gezellig samen ;)
Nee ik snap jou punt wel.. ik vind dat ook spannend. Maar daar heb je bokt voor. Zo heb ik wel mijn beste vriendin leren kennen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-18 23:42 



 
Profiel   

Ik ben nu twee keer naar pmo geweest. Een keer op hun oude locatie en een keer naar hun nieuwe locatie. De laatste keer kende ik ook nog niemand voordat ik ernaar toe ging, maar je maakt snel genoeg vrienden. Je hebt altijd een onderwerp waar iedereen over wil praten... paarden ;).

Er zijn genoeg paddocks om je paard buiten te hebben. Wat ik wel erg jammer vind is dat de weides geen toezicht hebben. Mijn merrie kan niet in paddock (gaat zelfs met masker op nog zand staan eten). Dus ze heeft praktisch de hele week binnen gestaan. Je mocht gelukkig wel onbeperkt hooi voeren en ik had wat netten bij me dus daarmee heeft ze uiteindelijk toch prima vermaakt.

Qua lessen wordt er goed gekeken naar het niveau dat je zelf hebt. Daarnaast kun je zelf kiezen of je een dressuur of springles wilt volgen.

Dit jaar twijfel ik nog of ik wil gaan. Ik ga dit voorjaar mijn merrie opnieuw laten dekken, dus het ligt er een beetje aan hoe dit verloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 09:02 



 
Profiel   

Mijn dochter gaat in augustus ook een weekje. Jammer dat de weides buiten toezicht liggen.
Er mag hooi gevoerd worden in de paddocks begrijp ik? Anders wordt het aan de hand grazen ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 10:20 



 
Profiel   

Die van 'mij' gaat echt niet onbeheerd op een stukje onbekend land :=
Hij is zo lomp soms... lomp van enthousiasme :') Paddock is meer dan zat voor hem haha!
Maar inderdaad, kunnen ze eten in de paddock?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 13:21 



 
Profiel   

Naar mijn weten mogen ze niet eten in de paddock

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 13:45 



 
Profiel   

Toen ik mijn merrie even in de paddock had staan heb ik er wel wat hooi bij gelegd. In de hoop dat ze op die manier geen zand ging eten. Ik had dit niet gevraagd, maar er werd verder ook niets van gezegd. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 18:11 



 
Profiel   

iEmmaaa schreef
Toen ik mijn merrie even in de paddock had staan heb ik er wel wat hooi bij gelegd. In de hoop dat ze op die manier geen zand ging eten. Ik had dit niet gevraagd, maar er werd verder ook niets van gezegd. :=


Nou, we zien het wel. Ik neem wel een klapstoel mee om er in het land bij te zitten ofzo :')
Hij staat straks van 11-17:00 op het land en om hem dan 2x daags te rijden op instructieweek zonder dat hij lekker op het land kan uitrusten, vind ik ook zo sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-18 10:29 



 
Profiel   

Vriendin en ik gaan ook dit jaar naar pmo! Alleen nog even afwachten of we vrij kunnen krijgen van ons werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-18 22:10 



 
Profiel   

Hey ik zie nu pas dat er een nieuw topic is voor dit jaar!
Ik ga samen met een vriendin en onze paardjes dit jaar voor het eerst naar PMO of uberhaupt op instructieweek! Wij gaan in week 34 (de week van 20 augustus)
Ikzelf ben met mijn blackbeauty Z1 en springen doen we tegenwoordig ook regelmatig.
Waarschijnlijk dat ik voor die tijd nog een keer langs ga bij PMO om te kijken hoe hoog de stallen ed zijn. Meneer heeft nogal een gebruiksaanwijzing en heeft een angst voor lage doorgangen :') Vind het dus best spannend om een week naar een andere locatie te gaan, aangezien hij de afgelopen 2 jaar nog bijna nooit in een andere stal heeft gestaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 10:28 



 
Profiel   

cindyy_1993 schreef
Hey ik zie nu pas dat er een nieuw topic is voor dit jaar!
Ik ga samen met een vriendin en onze paardjes dit jaar voor het eerst naar PMO of uberhaupt op instructieweek! Wij gaan in week 34 (de week van 20 augustus)
Ikzelf ben met mijn blackbeauty Z1 en springen doen we tegenwoordig ook regelmatig.
Waarschijnlijk dat ik voor die tijd nog een keer langs ga bij PMO om te kijken hoe hoog de stallen ed zijn. Meneer heeft nogal een gebruiksaanwijzing en heeft een angst voor lage doorgangen :') Vind het dus best spannend om een week naar een andere locatie te gaan, aangezien hij de afgelopen 2 jaar nog bijna nooit in een andere stal heeft gestaan..



Ik heb ze toevallig gisteren een berichtje gestuurd ! Ik heb ook zo’n paard die overal uit komt.
De stallen zijn Aan 4 kanten dicht met tralies

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 10:59 



 
Profiel   

Bij mij is het niet dat hij eruit komt, juist het tegenovergestelde :') Als de doorgang de stal in/uit te laag is (dus bijv. de stang aan de bovenkant), durft hij er niet onderdoor. 2 jaar geleden was daarin het dieptepunt; een uur met 4 man bezig zijn om je paard zijn stal uit te krijgen. Gaat nu gelukkig wel beter, maar dat is alleen in zijn eigen stal.. Hoe het in een andere stal zal gaan, weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 11:18 



 
Profiel   

@Cindyy_1993: Dat is wel een vervelend 'probleem' zeg! Heeft hij zich ooit eens gestoten?
Die van 'mij' heeft juist een grote stal nodig, is 1.75 en heeft een draaicirkel van een vrachtwagen :=

Ik moet nog steeds in overleg, maar twijfel ook wel een beetje. Heb namelijk net mijn 1ste huurhuisje en kost veel centjes... dus even nog goed over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 13:36 



 
Profiel   

@PrimaDonna_: Het is vooral erg lastig..! Hij heeft vast ooit eens wat meegemaakt, dat kan haast niet anders. Heb hem nu 2 jaar en toen ik hem net had, toonde hij al wel spanning bij de lagere doorgangen. Maar pas na een maand werd het probleem extreem.. Maar in een maand tijd kan het niet ineens zo heftig worden, dus er moet haast wel wat gebeurd zijn bij de vorige eigenaar oid. Maar die ontkent.. Maargoed, met veel geduld bereiken we een hoop! Dus het komt vast goed in augustus.

whahaha, ja met zo'n draaicirkel mag het wel een ruime stal zijn ja :')

Het is inderdaad geen goedkoop iets... Maar lijkt mij wel ontzettend leuk! Wel gaaf ook dat je met je bijrijdpaard die kans krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 13:58 



 
Profiel   

Aai das lastig als je paard niet door lage deuren ed durft. Ik heb wel een foto van mijn paard vorig jaar in de stal. Dat geeft misschien een beetje een indruk van de grote. Mijn merrie is 1.68.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 14:20 



 
Profiel   

Mijn vriendin en ik zijn er ook over aan het nadenken om te gaan.

Hoe groot zijn de stallen? Ik heb keuze uit twee paarden, maar mijn reus zal niet languit kunnen liggen in een 3x3 stal. Ook jammer dat ze geen luikjes hebben!

Hoe zit het met het niveau van het lesgeven? Vooral wat betreft de springlessen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 08:44 



 
Profiel   

Change3x schreef
Mijn vriendin en ik zijn er ook over aan het nadenken om te gaan.

Hoe groot zijn de stallen? Ik heb keuze uit twee paarden, maar mijn reus zal niet languit kunnen liggen in een 3x3 stal. Ook jammer dat ze geen luikjes hebben!

Hoe zit het met het niveau van het lesgeven? Vooral wat betreft de springlessen?


Ik ben daar ooit dicht bij op vakantie geweest ( en toen er ook nog een andere eigenaar in zat)
Het zijn fatsoenlijke stallen en zeker niet klein. Tevens als hij lekker lang uit wilt liggen kan hij dat overdag in de paddock :) want daar mag je gewoon gebruik van maken!

Ik ben juist blij dat er geen luikjes zijn.. je staat daar toch met vreemde paarden.. iets met ziektes... buiten het feit dat mijn paard Sowieso uit zijn stal klimpt als er een luikje in zit :x

Er zijn trouwen wel stallen met luikjes kijk maar op hun website van pmo zelf.. maar denk niet dat wij daar staan met onze paarden....


Een vriendin en ik gaan in week 30!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 35 [ 862 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen