Paard en ruiter instructieweken (pmo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:00

Change3x schreef:
Dankjewel! Hij was veel te jong om te overlijden.. Maar voor hem is het beter zo... :j

Mijn paard heeft de hele week in een box met 2 luikjes gestaan ja! :j



Ohw heerlijk bij ons mocht dat niet helaas. Ik vond de stallen erg donker.

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:06

In de week van Change3x stond de 'lange rij' helemaal vol met eigen paarden voor de instructieweek. Normaal gesproken worden die achterste boxen met luikjes niet gebruikt omdat dat de stallen van Lisanne zijn ;)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:13

xhannaw schreef:
In de week van Change3x stond de 'lange rij' helemaal vol met eigen paarden voor de instructieweek. Normaal gesproken worden die achterste boxen met luikjes niet gebruikt omdat dat de stallen van Lisanne zijn ;)


Wij hadden vantevoren al geregeld dat onze paarden daar kwamen te staan omdat we ze niet zonder luikje wouden hebben. Waren fijne stallen!

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:09

Ze zitten vandaag weer bij de Mac. Nu niet voor de leuk maar omdat het avondeten quote op kost unquote zou lijken. Al begreep ik dat het eten van gister ook niet in de smaak viel. Dat kan natuurlijk, voor zo'n grote groep zou je eigenlijk meer keuze moeten hebben in bv de vorm van een buffet.

Ook de les van vandag viel tegen. Weinig aanwijzingen en hulp bij het zoeken naar de oplossing.
Maar ze vinden het nog steeds leuk ........

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:12

Ik kan het me niet voorstellen dat de lessen tegen vielen.. ik ben nog steeds bezig met de tips en mijn paard is een heel stuj beter geworden

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:16

ik zeg niet lessen he, maar vandaag kreeg ze alleen maar de opmerking dat iets niet goed ging en daar bleef het bij. Ach, ook een instructrice kan haar dag niet hebben toch.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:18

Cheminee schreef:
Ik kan het me niet voorstellen dat de lessen tegen vielen.. ik ben nog steeds bezig met de tips en mijn paard is een heel stuj beter geworden


Verschilt natuurlijk ook per combinatie wat je daar op wilt halen. Mijn dochter gaat voor de ervaring en de ontspanning. Die lest binnen het talententeam al bij gerenommeerde GP coaches en die zal van deze instructie best wel iets oppikken, maar ik ga er niet vanuit dat ze daar iets nieuws hoort. Zolang ze het maar leuk heeft, dat is het belangrijkste.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:20

Inderdaad, het naar je zin hebben is het belangrijkste.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:22

Op de menweek was het eten prima. Niks op aan te merken. Nou zijn menners ook grote bunkeraars Haha.

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:31

Ik denk dat het dan wel aan de instructrice/ haar dag lag want tijdens onze week vond ik dat iedereen goede aanwijzingen kreeg

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:00

Ik hou echt ontzettend van het eten daar. Ja t is inderdaad wel zo dat je niet veel keuze hebt, daarin tegen vind ik het wel altijd goed en sommige mensen vragen ook wel gewoon om een broodje.. is ook geen probleem. Toen ik vroeger op ponykamp ging weet ik nog wel dat ik een bord met andijvie kreeg, het bord op de kop kon houden en het bleef plakken %)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:48

Wat voor eten moet ik mij voorstellen bij het kamp?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:37

Wij hadden 1 dag pasta, 1 dag bami/rijst iets, 1 dag groente en gebakken aardappels en bbq. Er was een aantal keer ook lekker sla bij en als je vega was werd dat ook geregeld. Dus snap niet wat er mis aan is.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:47

Was gewoon vanuit een externe cateraar.

Je kan ook gewoon in een hotel gaan en vragen of je daar ook je avond maaltijden mag nuttigen uiteraard op eigen kosten.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:53

Komt inderdaad van externe cateraar. Als je niet van Bami houdt was er geen echt alternatief begreep ik. En dat kan natuurlijk dat je dat niet lust. En de Mac wordt helemaal niet als straf ervaren neem ik aan.

Ik denk dat we toch verwend zijn met de knhs instructieweken, daar was altijd een buffet en dus had je een keuze.

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:25

Nou die van mij eet dus geen aardappels of pasta, dus die baalt wel ja. Vanavond zat er een hamburger bij en dat was het ook niet helemaal. Wortels en boontjes heeft ze op.. Gelukkig zit de Mac redelijk dichtbij haha

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:52

Als ze zulke gewone dingen niet lust, dan had je van te voren dieetwensen door kunnen geven. Dan doen ze daar echt wel hun best om er rekening mee te houden! Maar uit nieuwsgierigheid, wat eet ze dan normaal thuis?

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:58

Ipsilonka schreef:
Als ze zulke gewone dingen niet lust, dan had je van te voren dieetwensen door kunnen geven. Dan doen ze daar echt wel hun best om er rekening mee te houden! Maar uit nieuwsgierigheid, wat eet ze dan normaal thuis?


Kip, biefstuk eet ze nog wel, maar verder weinig andere vleessoorten. Ook geen vis.
Verder rijst en veel groenten en salades. Ik kook gewoon vrij creatief thuis, zodat ze wel alles binnenkrijgt, maar het is gewoon een miep met eten. En iedere dag patat doen we natuurlijk niet haha.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:13

@ NoekAa_ Gaaf dat je je merrie meeneemt! Ga jij op zondag al heen of kom je op maandagochtend?

@ Change3x Jeetje wat heftig :( Heel veel sterkte!

@ EllyC en Padoertje Is het allemaal goed bevallen de laatste dagen daar? :)

Hier nog even aftellen.... Zondag eindelijk die kant op! Heb er onwijs veel zin in en ben ook erg benieuwd hoe mijn paard het gaat vinden. Het is op vreemd terrein nogal een stresskippie.. Qua eten moeten we maar even zien hoe het gaat zijn.. Ik ben ook een erg lastige eter en lust niet zo heel veel :') Maar ik zorg gewoon dat ik iets van een broodje heb liggen dan komt het helemaal goed.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:20

Wij hebben trouwens op zondag zelf gekookt. Dat kan ook nog. Haal je bij de appie ff alle boodschappen van te voren.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:17

@cindy_1993
Ik ben er ook op zondag! :D

Padoertje
Berichten: 1518
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:04

cindyy_1993 schreef:
@ NoekAa_ Gaaf dat je je merrie meeneemt! Ga jij op zondag al heen of kom je op maandagochtend?

@ Change3x Jeetje wat heftig :( Heel veel sterkte!

@ EllyC en Padoertje Is het allemaal goed bevallen de laatste dagen daar? :)

Hier nog even aftellen.... Zondag eindelijk die kant op! Heb er onwijs veel zin in en ben ook erg benieuwd hoe mijn paard het gaat vinden. Het is op vreemd terrein nogal een stresskippie.. Qua eten moeten we maar even zien hoe het gaat zijn.. Ik ben ook een erg lastige eter en lust niet zo heel veel :') Maar ik zorg gewoon dat ik iets van een broodje heb liggen dan komt het helemaal goed.


Ja, blij kind mee terug in de auto hoor! Buitenritjes waren fijn, ondanks dat meneer gisteravond linksachter niet helemaal lekker liep en het kind in tranen was. Zag er thuis op het harde net niets van, dus waarschijnlijk verstapt of toch iets overbelast. Vanmorgen dus helaas geen proef kunnen oefenen. Komende dagen maar even rustig aan.

Ik had brood en een broodrooster meegegeven, dus ze hebben maandagochtend lekker kunnen ontbijten ;) Paard stond in de stal met een luik bij de Friese paarden van het team daar. Had ik vooraf aangevraagd ivm een stofallergie. Achteraf maar goed ook, want de stallen in de andere gang waren erg klein. Hij stond er in ieder geval heel fijn. Hoop dat jouw paard ook een fijn plekje krijgt.
Alvast veel plezier!

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:31

Ze hebben het overall super gehad. Jammer van 't eten maar de mac was gelukkig in de buurt. Ze hadden een krat vol mee met drinken, chips en andere ongezonde dingen en die was helemaal leeg.

De longeerclinic van maandagavond hebben ze overgeslagen en zijn ze lekker naar buiten gegaan. Achteraf hoorde ze dat die clinic ook wat saai was, dus hadden daar geen spijt van.
De grondwerkclinic vonden ze geweldig en willen ze thuis ook meer gaan doen.
Qua lessen vonden ze de ene juf als ze dressuur gaf niet fijn, maar bij springen wel. De andere juf vonden ze zo lieffffff.
Proeven oefenen vonden ze leuk. De ene had nog nooit gestart en heeft enthousiast M1 gereden en de ander heeft bijna haar punten voor het Z en heeft een Z1 proefje gedaan. Waren ze uiteraard nog niet aan toe maar omdat we thuis geen 20x60 bak hebben was dit wel ff fijn om te oefenen.

Ik heb nog gevraagd wat ze nu leuker vonden dan knhs en dat was meer vrijheid die ze kregen (zelf voeren, zelfstandig naar bos etc) en de slaapgelegenheid (die in bij ermelo natuurlijk ook bagger).
Bij de knhs vonden ze het qua lesgeven en eten beter en het crossterrein wordt toch wel erg gewaardeerd.

In ermelo is het toch meer instructieweek en dit ging meer richting ponykamp. Ze waren er nog niet helemaal uit wat ze volgend jaar zouden willen gaan doen als de knhs weer instructieweken gaat organiseren.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:46

Ik ga toch de zwarte inladen. M'n merrie haal ik net met allemaal wondjes uit de wei |(

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:22

Balen NoekAa_!
Ik ben bang dat de hele week voor mij sowieso niet door zal gaan... Meneer wil de trailer niet op |( zijn vanaf 2 tot 5 met m bezig geweest, ook met degene die hem de afgelopen periode heeft getraind.. zelfs zij heeft het opgegeven ;( We gaan het morgenochtend nog proberen maar als het dan niet lukt houdt het feest voor ons op... |(