Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:55

Haha nou dan speel je in op je gevoel wat je per moment hebt :D
Je kan ook gewoon beginnen te wandelen en onderweg ineens besluiten er een stukje op te gaan zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:46

Klopt, maar dan moet je wel opzadelen 'voor het geval dat' .. en ik weet dat het op zich niet veel werk is maar het is toch iets wat je op voorhand moet bedenken en om dan op te zadelen en er niet op te kruipen vind ik ook zo onzinnig .. Ik ben een moeilijk mens _O-

Overigens gisteren met beiden (apart) een rondje van 2 km gemaakt, was op zich wel fijn maar het voelde toch net niet 100%. Bij de ene omdat die duidelijk last had van de wind en bij de andere omdat die grasjes belangrijker vond dan mij en het wandelen. Ik weet dat beiden momentopnames zijn en dat het de volgende wandeling helemaal anders kan zijn (bij de grasjespony vermoed ik dat de meisjes die tijdens mijn vakantie voor hem gezorgd hebben wat makkelijker waren daarin, dus normaal een paar keer en het is wel weer duidelijk, of niet .. want soms heeft hij wel eens van die periodes := ) maar het ontmoedigd toch altijd wel een beetje. En dan denk ik weer: laat maar ...

Hoe kom ik van dat soort gedachten af? Gewoon elke keer een schop onder mijn gat en toch gaan en zien wat het geeft? Het contrast is er ook omdat ik nu tijdelijk voor een paard op stal zorg die een heel ander karakter heeft, ik ben daar nog niet mee gaan wandelen (buiten het stukje naar de weide en terug) maar gewoon in het algemeen heeft ze een hele andere ingesteldheid dan mijn pony's, ze is voorwaarts denkend en beleefd, en kost dus weinig energie om iets mee te doen. En ik merk dat ik dat wel kan appreciëren, met mijn lichaam wat niet altijd wil .. Het is veel makkelijker als ik rugpijn heb om haar even 20/30 minuten te longeren dan om iets met mijn pony's te doen ... En dat steekt wel een beetje :o En het komt de motivatie ook niet ten goede :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:05

Ik spring er dan zonder zadel op :D . En gebruik altijd een halster met een leadrope dus die is ook lang genoeg voor teugels..
Heb je wel eens los grond werk geprobeerd? Stuk minder saai dan longeren vind ik en je hebt ook veel meer interactie, je stuurt op lichaamstaal.
Waar zit je precies? Misschien zou ik een keer met je kunnen meekijken?
En ach ja, bij mij staan ze ook niet op het gras en soms geef ik me er dan maar aan over als ze liever buiten gras willen eten dan wandelen.. Als ik ze daar een groter plezier mee doe dan prima.
Bekijk het per moment. Alles wat je doet is goed he :j .
En mijn eigen ervaring is ook dat het met andermans paarden op de een of andere manier altijd makkelijker gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:41

Haha ja, dat dacht ik wel, van dat zonder zadel, maar daar ben ik echt een te grote schijterd voor om dat zomaar even te doen :') Heb het ooit wel gedaan hoor, je weet wel, zo'n dag dat het eigenlijk te warm is maar je toch even wil gaan stappen en dan maar zonder zadel een rondje. Daar was ik ook snel van genezen.. Het ging goed, tot de een heuvel tegenkwamen, het naar boven gaan geen probleem, maar bij het naar beneden gaan wilde meneer liever draven, ik liever niet (want zonder zadel) en meneer werd daar boos over. Gevolg was dat ik niet meer op mijn pony zat, maar letterlijk de grond heb gekust .. Dus sindsdien is het er eigenlijk niet meer van gekomen, hahaha. Heb natuurlijk ook genoeg meegemaakt met zadel, maar dat was toch altijd anders :P

Ik denk dat ik alles geprobeerd heb wat er ook maar te bedenken valt. Ken de pony al 14 jaar en ik heb in die tijd een heel leerproces achter de rug en denk dat elke methode of manier wel gepasseerd is. Soms denk ik het gevonden te hebben, en gaat het ook heel fijn, maar dan ineens is dat weer niet meer zo en lijkt niks nog te werken. Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken .. misschien is het ook wel gewoon een beetje op tussen ons :o Pas op, heb wel een band met hem hoor, ik vind het een geweldig dier en hij reageert super op mij, totdat ik wat van hem vraag ... En waar ik vroeger altijd was van: ok, dit werkt niet, even op zoek naar wat anders om te proberen heb ik nu zoiets van: ik weet het niet meer en heeft het nog zin om wat te zoeken.

Nuja, ik zie het wel, dit topic gaat over het wandelen en dat hebben we gisteren niet gedaan dus ik heb niks te vertellen :Y) Overigens wel met de andere pony gaan grazen, dat doen we regelmatig tussendoor gewoon (met de ene pony wat meer dan de andere, maar dat komt ook omdat er een grasallergie in het spel is ...) dus ik vind niet dat ze te klagen hebben en dat ze best wel even een half uurtje kunnen stappen zonder naar elke grasspriet te duiken :P

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 02:42

Beetje stil hier.
Hoe gaat het hier?


Ik ben druk met het trainen voor een endurance en een virtual challenge.

Wandelen staat daarom nu op een laag pitje.

Hadden jullie trouwens dit topic al gezien?

[MWS] Welke wandelschoenen?

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:41

Bedoel je de Shetdurance? :) Op welke manier doe je mee? Ik doe ook mee!

Wissel het wandelen af met mennen. Straks weer op tijd donker, dan moet ik het echt van mijn vrije dagen hebben.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:36

Naast de fiets en dan de 10 km.
Wil dan toch soort van semiserieus meedoen ipv te gaan wandelen.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:36

Mag ik me ook melden in dit topic? :)

Ik heb sinds een aantal maanden weer een leuk jong (2jr) project staan. De 'braaf meelopen'-knopjes zitten er nu zo'n beetje op en voor ander werk is hij natuurlijk nog veel te jong. Wij zijn dus recent begonnen met wandelen.

Fysiek zou hij denk ik best al wel een stuk kunnen lopen, maar hij is zo groen dat hij binnen 10-20min. al helemaal munt is van alle indrukken :') (10min als ik alleen met hem wandel, 20min als ik samen met zijn weidevriendin en haar baasje ga wandelen).

De stal ligt aan de rand van een woonwijk, dus ik kan zowel langs agrarische stukken als door de buurt wandelen. Ik ga het wandelen langzaam uitbreiden door de buurt omdat je daar makkelijk kleine lussen van een paar minuten extra kan maken. Hopelijk gaan we veel kilometers maken!

De jongeman in kwestie:
Afbeelding

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:35

Leuk topic, ik meld mij ook met mijn jonkie van 2.
Wij zijn samen wandelend de wereld aan het verkennen. Als ik haar in mijn eentje meeneem houdt ze het nog niet lang vol. Zonder paarden vind ze nog wat spannend en als ik samen met mijn andere paard van 20 ga dan kan ze al een half uur mee wandelen. :) Ook heeft ze al 2 keer meegelopen als hand paard. Dan natuurlijk wel met iemand erbij als back-up.

Afbeelding

De jonge dame van mij

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:37

Welkom nieuwelingen :wave:

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:35

Dankjewel voor het welkom!
Gisteravond 2,5km (jawel :') ) gewandeld, samen met weidevriendin en haar baasje. Ging perfect, tot dat moment dat álles tegelijk gebeurt: nieuwsgierige jonge koeien, een e-bike, een wandelaarster met hond, een auto, en een trekker, en dat komt alles gezellig samen op een krappe T-splitsing. *\o/*

Ging boven verwachting goed overigens, ponylief is aardig verkeersmak. Het enige wat hij echt eng vond waren de koeien :') Dus daar heeft hij een poos snorkelend naar staan kijken. We hebben even gewacht tot alle verkeer voorbij was en zijn daarna zonder verdere problemen verder gelopen. Dit gebeurde op ong. 1,5km van stal. Op 2km was echt de mentale batterij leeg :(:) Dus we houden het even een paar keer op maximaal deze afstand. Op een rustiger moment qua verkeer gaan we nog maar eens langs om opnieuw naar de koeien te kijken.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:07

Alle beetjes helpen, iedereen is ooit zo begonnen.

Ik heb mazzel dat ik op een melkveeboerderij sta. Koeien in overvloed :+

En ik ken dat dat alles tegelijk komt. Dan gaat er ineens zo'n blik open :')

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:12

Welkom aan de nieuwe wandelaars. Hier momenteel weinig gewandel met de app, de GPS van m'n telefoon is stuk dus die registreert niks meer :\ Inmiddels ben ik wél ein-de-lijk verhuisd met de dames!! En wel naar de wonderschone veluwe! Een droom die uitkomt :D
Ik zal eens kijken of ik de GPS kan laten repareren zodat m'n km's weer worden geregistreert.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:03

Aw, jammer van de gps .. Wel goed voor de andere wandelaars :))
En wat fijn dat je verhuisd bent en nu fijn aan de veluwe staat! Laat die foto's maar komen ;)

Welkom ook aan de nieuwe mensjes! Fijn dat er nog mensen wandelen met hun paard/pony. Leuke dieren zijn het ook. Ik wens jullie nog veel fijne wandelkilometers!

Zelf staat het hier allemaal op een laag pitje, heb geen plannen of doelen meer en kijk gewoon per dag wat ik doe, wat vaak niet zoveel is. Soms eens een klein rondje in het veld, maar dat vergeet ik dan te tracken omdat het meestal spontaan gebeurd. Maar heb het idee dat ze hun luizenleventje wel prima vinden zo, dus we zien het nog wel.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:24

paxine schreef:
Inmiddels ben ik wél ein-de-lijk verhuisd met de dames!! En wel naar de wonderschone veluwe! Een droom die uitkomt :D



Leuk!!
Heb ik zelf ook gedaan 12 jaar geleden.
Wat een openbaring hè na de randstad :+

Waar zit je precies? Mag ook per pb.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:41

[***] schreef:
Aw, jammer van de gps .. Wel goed voor de andere wandelaars :))
En wat fijn dat je verhuisd bent en nu fijn aan de veluwe staat! Laat die foto's maar komen ;)


Ja ik dacht ik gun jullie ook wat :D


Onali schreef:
Leuk!!
Heb ik zelf ook gedaan 12 jaar geleden.
Wat een openbaring hè na de randstad :+

Waar zit je precies? Mag ook per pb.


Ze staan in Hattemerbroek/Wezep :D Vanaf mijn woonplaats slechts een half uurtje auto rijden dus echt heel goed te doen! Zo blij mee! Eindelijk een plek waar ze lekker rond kunnen scharrelen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:24

Ochtendwandeling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:29

Zijn deze foto's vanmorgen gemaakt? Dan heeft die leuke zwartneus al heel wat winterhaar aan de singel te zien. Ziet er fijn uit, zo met zijn tweeën aan de wandel.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:08

Hij is zelfs al geschoren op zijn borst wat je al nauwelijks meer ziet :+

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:09

Zo he, wat een prachtige omgeving Onali! Wat dat betreft zitten wij een stuk minder gelegen...

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 23:01

Trots op mijn puppy paard. Mee met in de trailer om samen te wandelen in het bos. Wat is ze al braaf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:25

Knap hoor +:)+

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:35

Rustig hier! Hier wordt weer volop gewandeld. Vandaag weer ruim 7km met m'n "kruimel". Het wandelen gaat niet heel vlot - we zitten denk ik op 4, soms 5km per uur. Maar dat geeft niet - ik doe het ook voor mijn eigen ontspanning.

Andere dagen staat hij voor de sulky. Dus we zijn lekker actief!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:27

Hier is t even wat minder, veel landbouwverkeer in de buurt, dat sla ik altijd liever even over ;)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:12

Bix schreef:
Rustig hier! Hier wordt weer volop gewandeld. Vandaag weer ruim 7km met m'n "kruimel". Het wandelen gaat niet heel vlot - we zitten denk ik op 4, soms 5km per uur. Maar dat geeft niet - ik doe het ook voor mijn eigen ontspanning.

Andere dagen staat hij voor de sulky. Dus we zijn lekker actief!



Heerlijke foto's ook <3

Hier vandaag ook weer 12 km gedaan.
Moet voor mn virtual challenge nog 14 km hebben in 5 dagen tijd.

Liberty begrijpt steeds meer wat ik van hem verlang, enkele keer nog zie ik benen voorbij komen maar verder gedraagt hij zich voorbeeldig :+:
Ook kan en durft hij naar voren te gaan, soms is de leadrope nog wat spannend.